Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:37

Tja ik ben denk ik te oud om mij nog zo druk te maken of te frustreren. Dat kon ik heel goed toen ik een stuk jonger was, omdat je dan (in mijn geval, laat het duidelijk zijn dat ik niet voor anderen spreek), toch nog een rooskleurig beeld van de samenleving en mensen hebt.

En verder is het toch alleen maar fijn voor jou dat je die rust en vertrouwen in samenleving, overheid en de rest hebt.

En ja ik heb natuurlijk ook zo mijn mening over hoe het gaat en of ik dat wel of niet ideaal vind, maar lijkt mij niet relevant om daar in dit topic over te gaan uitweiden. Gaat dat niet bij iedereen zo, om hoe je persoonlijke leven verloopt en je ervaringen? Ik bedoel dat je daar naar handelt en je mening op baseert?
Laatst bijgewerkt door neetoch op 08-06-21 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:43

Daarom zou ik dat voor anderen ook fijn vinden. Niet concentreren op excessen of enkelingen die de fout in gaan, maar kunnen vertrouwen op de meerderheid die het wel goed doet. Dan heb ik uiteraard wel begrip voor mensen die door schade en schande wijs worden. Als je jaren in de ellende hebt geleefd door zo'n toeslagenaffaire, dan kan ik begrijpen dat het vertrouwen in overheidsinstanties een flinke knauw heeft gekregen. Dat valt op geen enkele manier te weerleggen. Alleen op vage uitspraken geen vertrouwen hebben, dat vind ik moeilijker te plaatsen. Wellicht dat daar ook een heel verleden achter zit met vervelende ervaringen.

Daarnaast ben ik ook in landen geweest waar het een stuk beroerder voor elkaar is, wellicht dat zoiets ook helpt om het hier in Nederland iets te nuanceren.

Licor

Berichten: 2953
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:48

Geen enkel mens is onfeilbaar, zo ook geen enkele samenleving.. maar er zitten wat mij betreft wel grenzen aan..

Testen adviseren en daarmee zelf 3 ton binnen harken met je aandelen vind ik belangenverstrengeling van dusdanige aard dat het gewoon niet kan..
Toeslagen affaire, functie elders, actieve herinneringen, etc vind ik ook niet kunnen.. en dat is nog maar alleen hetgeen van wat we weten..

Dus ja fouten maken mag zeker.. maar sommige dingen kunnen gewoon echt niet door de beugel imo..
En ik heb trouwens ook niet de illusie dat dat in andere landen niet voorkomt hoor.. en ik denk dat sommige landen nog erger zijn dan hier.. maar dat betekent niet dat ik er hier niet iets van mag vinden toch

Overigens heb ik persoonlijk geen last gehad van de toeslagen affaire.. maar t feit dat zoveel Nederlanders dat wel hebben vind ik echt niet kunnen.. maar toch lijkt het erop dat een groot gedeelte van NL daar minder moeite mee heeft gezien de verkiezingsuitslag.. waar is nu dan de 'we doen t samen' ?

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:49

Ik snap jou wel hoor sakura789. Maar ik vind gewoon dat het niet nodig of bijna verplicht in sommige gevallen, om altijd maar de hoed en de rand te laten zien , waarom iemand tot een bepaalde conclusie komt.

Vaak is het precies wat jij schrijft, door schade en schande wijs geworden. Ga je toch niet aan de grote klok hangen zoals bv op dit forum, waar je dan eigenlijk al weer zeker bent dat er altijd wel iemand gaat zijn die het gaat minimaliseren of als onzin bestempelt. Als je het dan niet kan plaatsen, dan plaats je het toch gewoon lekker niet? Toch geen man overboord zeker, dan laat je de ander in zijn/haar waarde.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:11

Helemaal niet, alleen dan moet je niet vreemd opkijken dat het gros van de mensen dus een andere denkwijze heeft en het gemiddelde niet die achtergrond heeft. Het gros van de mensen in Nederland zal in mindere mate last hebben/krijgen van de overheid, gelukkig maar. Die zullen meer profijt hebben ervan dan last.

De vaccinatiebereidheid is gemiddeld gezien 85% dacht ik, dus het is niet gek dat hier mensen zitten die de druk niet voelen en moeilijk snappen op welke beweegredenen mensen geen vaccin nemen. Dus dat er kritisch naar je posts gekeken wordt, is niet vreemd.

Ik ben absoluut voor eigen keuze en niet voor een verplichting. Alleen als die eigen keuze gebaseerd is op een unieke gebeurtenis van een ander dan vind ik het verdedigbaar om daar een nuance in te brengen. Dan is het nog steeds aan jezelf wat je wel en niet wilt geloven.

Electra63

Berichten: 17865
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:12

Ik begrijp niet, dat als je niet wil vaccineren, je jezelf dan onder druk voelt/laat zetten.
Jouw mening, jouw lichaam, alleen je zal daar soms wat nadelen van ondervinden.
Maar als je overtuigd bent van je besluit, dan boeit je dat verder toch niet.

Maximale snelheid is 100 km, ik hou me daar niet aan. Gevolg is dat ik een bekeuring zou kunnen krijgen, maar dat is dan het gevolg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:30

Electra63 schreef:
Ik begrijp niet, dat als je niet wil vaccineren, je jezelf dan onder druk voelt/laat zetten.
Jouw mening, jouw lichaam, alleen je zal daar soms wat nadelen van ondervinden.
Maar als je overtuigd bent van je besluit, dan boeit je dat verder toch niet.

Maximale snelheid is 100 km, ik hou me daar niet aan. Gevolg is dat ik een bekeuring zou kunnen krijgen, maar dat is dan het gevolg.


Precies, maar ik moet wel zeggen, ik ben niet een onzeker persoon. Als ik daarin een keuze hebt gemaakt, heb ik dan heb ik eigenlijk schijt aan wat anderen daar van vinden. Maar goed niet iedereen steekt zo in elkaar.

Ik rijd trouwens ook geen 100, wat een giga onzinnig iets is dat zeg.

Electra63

Berichten: 17865
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:41

Als ik twijfel, dan vraag ik advies aan experts. In het geval van vaccinaties Ou ik mijn huisarts om raad vragen.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:45

Electra63 schreef:
Als ik twijfel, dan vraag ik advies aan experts. In het geval van vaccinaties Ou ik mijn huisarts om raad vragen.


Wat dus momenteel de meest gebiaste bron is die men kan voorstellen in belgie dankzij het beleid van de orde achter de schermen.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:45

Mag ik vragen waar die 85% vaccinatie bereidheid op is gebaseerd?

Ik denk eigenlijk dat er bij die hoge vaccinatiebereidheid zeker ook druk om de hoek komt kijken:

Druk die ze voelen om het voor zichzelf of anderen goed te willen doen, druk om weer naar het oude normaal terug te willen en ga zo maar door.

Ik ben ook niet van het type dat nog lang blijft door twijfelen als ik eenmaal een besluit heb genomen. En ik ben er zeker van overtuigd dat het in mijn persoonlijke geval simpelweg heel verstandig is om niet te vaccineren. Ik voel dan ook zeker geen druk van sm of de mensen hier die mij toch willen overtuigen van wel vaccineren.

Maar ik voel net als Licor wel duidelijk druk vanuit de overheid komen.

Electra63

Berichten: 17865
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:47

Maar dan nog heeft een arts meer verstand van de voor- en nadelen van vaccineren, dan een loodgieter, boekhouder of bakker.

Als ik morgen ziek word, ga ik ook naar een arts.

Janneke2

Berichten: 22817
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:48

Electra63 schreef:
Maximale snelheid is 100 km, ik hou me daar niet aan. Gevolg is dat ik een bekeuring zou kunnen krijgen, maar dat is dan het gevolg.


Ik ben een snelheidsmaniak, dus die 100 km is een wezenlijke beperking.

(Ook om meer dan 1 reden terecht.)

In de trein kan ik straffeloos 140 *D.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:51

Wie geeft er hier dan aan dat ze liever naar een loodgieter of bakker luisteren dan naar een arts? Vind dat nogal een vreemde vergelijking eigenlijk, tikkeltje neerbuigend zelfs.

Electra63

Berichten: 17865
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:52

neetoch schreef:
Wie geeft er hier dan aan dat ze liever naar een loodgieter of bakker luisteren dan naar een arts? Vind dat nogal een vreemde vergelijking eigenlijk, tikkeltje neerbuigend zelfs.


Zo bedoel ik het niet.
Maar als je twijfelt aan de artsen, aan wie zou je dan advies moeten vragen, bij twijfel?

mysa

Berichten: 10520
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:53

neetoch schreef:
Mag ik vragen waar die 85% vaccinatie bereidheid op is gebaseerd?

Ik denk eigenlijk dat er bij die hoge vaccinatiebereidheid zeker ook druk om de hoek komt kijken:

Druk die ze voelen om het voor zichzelf of anderen goed te willen doen, druk om weer naar het oude normaal terug te willen en ga zo maar door.

Ik ben ook niet van het type dat nog lang blijft door twijfelen als ik eenmaal een besluit heb genomen. En ik ben er zeker van overtuigd dat het in mijn persoonlijke geval simpelweg heel verstandig is om niet te vaccineren. Ik voel dan ook zeker geen druk van sm of de mensen hier die mij toch willen overtuigen van wel vaccineren.

Maar ik voel net als Licor wel duidelijk druk vanuit de overheid komen.


Ik zou ook liever niet laten vaccineren maar ik voel de druk van de ratio. ;)

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:56

Electra63 schreef:
Maar dan nog heeft een arts meer verstand van de voor- en nadelen van vaccineren, dan een loodgieter, boekhouder of bakker.

Als ik morgen ziek word, ga ik ook naar een arts.


Dat ben ik met je eens, maar als ik twijfel of ik een nieuw zadel nodig heb en ik ga naar iemand die thorrowgood vertegenwoordigt en verkoopt, dan weet ik al sowieso wat het antwoord zal zijn toch? Ook al zal die mens zijn vak echt wel beter kennen dan menig stalgenoot/instructeur/medemens.

Maar waar je dan wel de info moet halen... wetenschappelijk onderzoek? En hopen dat je een arts treft die een open gesprek met je wil voeren, maar in het achterhoofd houdend dat ze (toch hier in belgie) aan handen en voeten gebonden wat betreft het uiten van hun visie over vaccinaties.

Electra63

Berichten: 17865
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:58

Ik vertrouw volledig op mijn huisarts. Die is sowieso heel kritisch op het beleid in het algemeen. :D

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:58

Electra63 schreef:
neetoch schreef:
Wie geeft er hier dan aan dat ze liever naar een loodgieter of bakker luisteren dan naar een arts? Vind dat nogal een vreemde vergelijking eigenlijk, tikkeltje neerbuigend zelfs.


Zo bedoel ik het niet.
Maar als je twijfelt aan de artsen, aan wie zou je dan advies moeten vragen, bij twijfel?



Dan heb je dus een probleem. Ik zat met hetzelfde namelijk en ik heb het geluk gehad dat ik prive met een arts heb kunnen praten die de onmogelijke taak op zich heeft genomen om het mij begrijpend uit te leggen hoe het zit met gen therapie en mijn auto immuun ziekte.

Electra63

Berichten: 17865
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:59

Voor een arts is dat toch geen onmogelijke taak? Maar zijn plicht.

Janneke2

Berichten: 22817
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:01

Citaat:
Ik denk eigenlijk dat er bij die hoge vaccinatiebereidheid zeker ook druk om de hoek komt kijken:

Druk die ze voelen om het voor zichzelf of anderen goed te willen doen, druk om weer naar het oude normaal terug te willen en ga zo maar door.

Het is menselijk om het gemakkelijk te willen hebben.

Je bent soms ook gewoon een marshmallow. We hebben te maken met een dodelijke ziekte, dus je zult linksom of rechtom iets moeten.

De keuze is NIET: 'wel of geen druk'. Sorry. Dat is struisvogelpolitiek.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:02

Onmogelijk om het aan deze nitwit begrijpend uit te leggen, bedoelde ik daarmee... :D

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:04

Janneke2 schreef:
Citaat:
Ik denk eigenlijk dat er bij die hoge vaccinatiebereidheid zeker ook druk om de hoek komt kijken:

Druk die ze voelen om het voor zichzelf of anderen goed te willen doen, druk om weer naar het oude normaal terug te willen en ga zo maar door.

Het is menselijk om het gemakkelijk te willen hebben.

Je bent soms ook gewoon een marshmallow. We hebben te maken met een dodelijke ziekte, dus je zult linksom of rechtom iets moeten.

De keuze is NIET: 'wel of geen druk'. Sorry. Dat is struisvogelpolitiek.


Dat is mijn citaat toch? Volgens mij heb ik het geen moment over keuze gehad als ik het over druk ervaren heb.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:05

Electra63 schreef:
Ik vertrouw volledig op mijn huisarts. Die is sowieso heel kritisch op het beleid in het algemeen. :D


Nou ik hoop dat die huisarts dus niet mijn familielid of iemand in hetzelfde artsengroepje is, want dan zou dat vertrouwen niet terecht zijn :)

En daarmee wil ik niet zeggen dat alle artsen sowieso tegen het vaccin zouden zijn als ze vrij zijn om hun (onderbouwde) mening te geven, verre van waarschijnlijk. Maar wel dat een arts in belgie NU geen objectieve visie KAN
geven op straffe van schorsing wanneer deze niet in lijn ligt met het pro-vaccinatiebeleid.

Electra63

Berichten: 17865
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:07

Poekkie schreef:
Electra63 schreef:
Ik vertrouw volledig op mijn huisarts. Die is sowieso heel kritisch op het beleid in het algemeen. :D


Nou ik hoop dat die huisarts dus niet mijn familielid of iemand in hetzelfde artsengroepje is, want dan zou dat vertrouwen niet terecht zijn :)

En daarmee wil ik niet zeggen dat alle artsen sowieso tegen het vaccin zouden zijn als ze vrij zijn om hun (onderbouwde) mening te geven, verre van waarschijnlijk. Maar wel dat een arts in belgie NU geen objectieve visie KAN
geven op straffe van schorsing wanneer deze niet in lijn ligt met het pro-vaccinatiebeleid.



Ik ben van Nederland.
Hij is gewoon kritisch op het zorgsysteem hier

BigOne
Berichten: 38369
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:08

Artsen in Nederland krijgen gewoon de mogelijkheid om zelfs in het openbaar hun mening te geven. Er was er laatst eentje die een patiƫnte verloren was. Maar wanneer je dan het hele verhaal leest krijg je toch de indruk dat er wat onvolkomenheden in zitten. En deze arts gaf wel aan niet tegen vaccineren op zich te zijn maar zijn verslag van het gebeurde had imo wel open eindjes .