Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:24

Ook ik denk ik dat de stroming ‘bewust risico’s opzoeken’ als in geen maatregels respecteren los staat van de wel/geen vaccin keuze. Ik zie zulke mensen in beide groepen. Zelf hou ik me wel aan de maatregels, alhoewel ze me stilaan wel de strot uitkomen.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:26

Het wel of niet vaccineren is voor mij geen reden om niet af te spreken. Juist het niet houden aan de maatregelen, ook al ben je wel gevaccineerd zou voor mij een reden zijn om iemand voorlopig niet te willen zien. :=

Het is niet automatisch dat niet vaccineren niet aan maatregelen houden betekent. Net als dat wel vaccineren en aan maatregelen houden ook niet altijd bij elkaar hoort.

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:31

Wanneer jij gebruikt zou willen maken van haar diensten en daarbij aangeeft dat je alle maatregelen opvolgt zal dat geen enkel probleem zijn. Het gaat haar om mensen die geen enkele maatregel volgen en heel eerlijk? Ik heb ook mensen die hier niet binnen komen. Jij mag rustig komen want je neemt de regels in acht. En dat staat compleet los van wel of niet vaccineren .

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:34

Ik zeg niet voor niets vaak. En heb het over afspreken, dus met vrienden/kennissen, dat is wat anders dan kort klantcontact, wat meestal neerkomt op buiten even samen naar de dieren kijken en daarna de kuikens/ cavia's/eieren overhandigen en afrekenen. Daar is corona ook geen gespreksonderwerp, ik doe een mondkapje op en dat is het. Je bent dus als klant zeker welkom, maar ik ga geen avondje bij je hangen (zouden we elkaar kennen).

Ik spreek ook niet af met mensen die zich wel laten vaccineren maar zich verder niet aan de regels houden. Maar in mijn omgeving zie ik niet willen vaccineren en slecht tot niet aan de regels houden vaak samen gaan, dat is overigens een beperkte groep.

LWDaisy

Berichten: 4787
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:37

Agossie schreef:
Ik houd mij gewoon aan de maatregelen, ik houd afstand, was mijn handen en doe waar nodig mijn mondkapje op.
Mizora schreef:
Ik spreek overigens zelf ook niet af met mensen die bewust niet vaccineren. Vaak (niet altijd) zie je bij deze mensen ook minder (tot geen) besmettingsontwijkend gedrag (afstand houden, mondkapje dragen, niet de drukte opzoeken) en dat betekent dat ze een flink verhoogd risico vormen. De kans dat ik in het ziekenhuis beland met covid is heel klein. De kans dat het mij mijn bedrijf kost (startende onderneming, zeer weinig klantcontact) is heel groot.

Ik snap dat jij je eigen bedrijf wil beschermen, maar ik vind dit een beetje 'over één kam scheren'. Dit kan jou ook klanten kosten. Ik laat mij heel bewust niet vaccineren en jij bent van mening dat ik me dan ook niet aan de maatregelen houd, dus wil jij niet met mij afspreken. Dit voelt als discriminatie.


Akkoord met Agossie! Ik hou me net wél aan de regels - ik hou altijd afstand (al van voor Corona, mensen zijn smeerlappen lol), ik draag ALTIJD mijn mondkapje, zoek absoluut de drukte niet op (ik winkel tegen sluitingstijd, lekker rustig dan), zie amper mensen, ontsmet mijn handen meermaals per dag, ... Maar ik laat me niét vaccineren.

LWDaisy

Berichten: 4787
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:38

Mizora schreef:
Ik zeg niet voor niets vaak. En heb het over afspreken, dus met vrienden/kennissen, dat is wat anders dan kort klantcontact, wat meestal neerkomt op buiten even samen naar de dieren kijken en daarna de kuikens/ cavia's/eieren overhandigen en afrekenen. Daar is corona ook geen gespreksonderwerp, ik doe een mondkapje op en dat is het. Je bent dus als klant zeker welkom, maar ik ga geen avondje bij je hangen (zouden we elkaar kennen).

Ik spreek ook niet af met mensen die zich wel laten vaccineren maar zich verder niet aan de regels houden. Maar in mijn omgeving zie ik niet willen vaccineren en slecht tot niet aan de regels houden vaak samen gaan, dat is overigens een beperkte groep.


Dus dezelfde persoon die zich niet laat vaccineren mag overdag wel geld bij jou komen uitgeven (dat jij aanneemt), maar zou indien bevriend met jou 's avonds niet op de koffie mogen komen?

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:40

Toch denk ik dat als jij bvb 20 klanten per dag ziet, dat je dan een minstens even groot risico loopt/bent dan een avondje bankhangen bij iemand (ok, pech kan altijd natuurlijk).

Hoe minder lang het contact, hoe minder kans dat het virus is overgedragen natuurlijk. Maar ik lees samen naar de dieren gaan kijken, etc. Dan noem ik het contact al niet per se ‘kort’ meer.
Ik heb bvb een vriendin die dat regeltje van 15 min panisch volgt en echt timed hoe lang ze ergens was en dan redeneert: ‘ok, 13min53 ==> ik ben veilig’. Nou zo werkt het dus niet :+

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:43

Zou wel makkelijk zijn poekkie :')

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:45

Die is daar echt van overtuigd, geen grapje.

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:45

Ja, ik wil best wel een kwartiertje in de buitenlucht met je zijn en wat kletsen, maar ik wil niet gezellig 2 uur binnen met je zitten, ook niet op 1.5m afstand. Het verschil zit hem dus niet per se in het geld dat overgedragen wordt, maar de marges zijn nu nog wel zo dun dat ik voor geld grotere risico's wil nemen. De voerrekeningen lopen immers gewoon door.

En als straks het aantal besmettingen per dag onder de 300 zakt, verdwijnt dat onderscheid waarschijnlijk wel, maar nu nog niet.

Ik zie een aantal klanten per week (de rest van het contact verloopt digitaal, net als de adviezen) geen 20 per dag. Dat maakt inderdaad wel uit. Het gaat om een buitenruimte van 300m2 met daar een tiental verblijven in.

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:03

Citaat:
Ik zou echt graag een goede reden horen om gevaccineerd te worden. Voor mij als persoon dan. Ik heb Corona gehad, het is symptoom-loos verlopen en ik heb het idee dat gezonde mensen het gewoon aankunnen.

Als dat door het lab bevestigd is, is een enting voorlopig niet nodig. (Wie weet hoe het over een half jaar of jaar is met mutaties kappa, labda
etc.)

Edoch: niet iedereen die jong en gezond is, blijkt covid-19 probleemloos te doorstaan.
Citaat:
Laat kwetsbare mensen zich enten en iedereen die wil. Ik vind het alleen kwalijk om hele jonge mensen en kinderen in te enten tegen Corona. Met een enting is het ook niet gezegd dat je een ander niet kunt aansteken.

Als gezegd : iedereen is potentieel kwetsbaar.
Al spaart deze epidemie door de band genomen de kinderen. (Itt bijvoorbeeld Spaanse griep.)

Citaat:
Terwijl uit meer hoeken geluiden komen (ook hier in Oostenrijk) dat de lockdown en de mondmasker maatregelen niets hebben geholpen. De meeste mensen hebben zich thuis besmet, en intussen maken we de economie kapot. Why?

Tja, vanwege de lockdown was 'thuis' zo ongeveer de enige plek waar je besmet kon worden.
Niet op het werk, het koor, de club, de kerk, de school - noem maar op : alles dicht en online.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:06

Mijn hoofdreden was vooral omdat ik met een doelgroep werk die risicovol is, mijn moeder is risico, mijn broer ook wel en verder heb ik nooit klachten van andere vaccins gehad + ik vertrouw er wel op dat ze niet zomaar wat doen qua ontwikkeling etc. Ook meetellend, maar minder: vaccinatie is gratis.

Dus eigenlijk heb ik het niet zozeer voor mezelf gedaan, wel voor mijn (directe) omgeving. Kans bestaat dat als ik in andere sector zou werken en geen risicopersonen rondom mij had, dat ik dan ook had gewacht met de prikken.

Ik heb Corona 2x van dichtbij gezien onder ouderen en nee, het is echt niet in een hokje te plaatsen wie wel en wie niet. Net diegene die er in theorie meest slechte prognose zouden hebben, die zijn er nog het beste/makkelijkste doorheen gekomen. En opmerkelijk jongere en gezondere personen zijn er (nog steeds) doodziek van geweest. Waaronder een aantal in supergoede conditie en sportief zonder onderliggende aandoening.

Ik weet wie wel een vaccin heeft gehad omdat ze het spontaan vertellen. Maar ik vraag er niet naar, ik vind het niet relevant om te weten persoonlijk. Voor werk moet ik het wel vragen, maar zover ik weet wordt er daarin evenmin onderscheid gemaakt op langere termijn. Alleen de opstart is de eerste week anders.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:05

De Britten maken zich ernstig zorgen nu het aantal besmettingen toch weer hard stijgt, ondanks dat het overgrote deel al gevaccineerd is. Veel mensen doen nu echt alsof het vaccin zaligmakend is. Ook zonder vaccin was het aantal dat heel erg ziek wordt maar klein, de rest kreeg milde of geen klachten.

En dat mensen het vaccin willen boeit me niet, ieder zijn ding. Maar doe niet alsof je de 10.000.000 hebt gewonnen. Of gooien die mensen eventuele andere medicijnen die ze gebruiken ook te pas en onpas overal op tafel??

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:26

Je weet dat dit gaat om de indiase variant, die veel besmettelijker blijkt? En dat heel veel britten alleen een eerste prik hebben gehad en 20 miljoen britten nog niet gevaccineerd zijn? En dat desondanks de ziekenhuisopnamen niet echt oplopen?

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:28

jesito schreef:
De Britten maken zich ernstig zorgen nu het aantal besmettingen toch weer hard stijgt, ondanks dat het overgrote deel al gevaccineerd is. Veel mensen doen nu echt alsof het vaccin zaligmakend is. Ook zonder vaccin was het aantal dat heel erg ziek wordt maar klein, de rest kreeg milde of geen klachten.

En dat mensen het vaccin willen boeit me niet, ieder zijn ding. Maar doe niet alsof je de 10.000.000 hebt gewonnen. Of gooien die mensen eventuele andere medicijnen die ze gebruiken ook te pas en onpas overal op tafel??

Van 40.000 patiënten in het ziekenhuis naar 1000 zonder wijziging in regels behalve dat er volop gevaccineerd is en word. Ik denk dat Marcel Levi het heel wat beter heeft gezien dan sommige ontkenners .

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:51

Jaja de varianten, denk dat we er op deze manier nooit vanaf komen.

Bigone, precies een jaar geleden waren de cijfers ook drastisch gedaald en toen was er nog geen spuit gezet.

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:02

Het aantal besmettingen stijgt in het Verenigd Koninkrijk op het moment redelijk hard, maar zit tegelijkertijd nog 50% onder het 7-daags gemiddelde aan besmettingen in Nederland (80 vs 118/miljoen inwoners).

20% van de Britten zijn nu gedeeltelijk gevaccineerd en 40% is volledig gevaccineerd. Dat betekent dus ook dat 40% niet is gevaccineerd.

Van degene die door de Indiase variant in het ziekenhuis belanden is 75% niet gevaccineerd, 22% is 1x gevaccineerd en slechts 3% is volledig gevaccineerd. Daarnaast komt slechts 1% van de geregistreerde gevallen in het ziekenhuis terecht, terwijl dit in Nederland 3 tot 4% is geweest tijdens de epidemie en het daar niet veel anders was.

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:08

Zoals hier al meer gezegd is. Ik denk dat je vooral gewoon moet doen, wat JIJ wilt. Je niet laten leiden door anderen.

Iedereen heeft een mening, ik ook. Maar dat doet er niet toe, je moet zelf weten of je wel of niet wilt vaccineren.

Kijk, als voorbeeld.. ik ken 2 niet al te slimme mensen, gebruiken van alles, roken van alles, veel volk over de vloer, ongeacht welke regel dan ook..
En die zeggen dan, nee ik laat me niet vaccineren!
Ike, hun goed recht denk ik dan. Moeten ze zelf weten.
Tot ze met het argument komen: ik wil die zooi niet in mijn lijf, is niet getest, troep, gevaarlijk, grote kans op trombose...
Ja kijk, daar kan ik boos om worden. Want dat de pil grotere risico's geeft, weten ze niet ( hij, ik weet niet eens of ze de ook wel slikt , dat type volk _-:( )
Maar goed. Dan nog is t hun goed recht om t niet te doen natuurlijk.

Als je t niet wilt, wil je het niet. Als je het wel wilt, ook prima.

Ik merk dat mijn mening van wel is, maar dat zal ik nooit iemand dwingen ook te doen. Is niet mijn lijf dat van een ander, dus wat heb ik daar over te zeggen? Niets!

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:10

jesito schreef:
Jaja de varianten, denk dat we er op deze manier nooit vanaf komen.

Bigone, precies een jaar geleden waren de cijfers ook drastisch gedaald en toen was er nog geen spuit gezet.

En wat denk je van de maatregelen in de periode ervoor? Of deden die niets ?
Enigste manier om er achter te komen zal voor sommigen blijkbaar nog steeds zijn wanneer de cijfers in het najaar niet dramatisch weer oplopen met ziekenhuisopnames. Misschien dat ze dan het effect van vaccineren begrijpen en zelfs aanvaarden. Mij maakt het niet uit als het maar laag blijft.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 23:26

Esperanza schreef:
Winged schreef:
Inmiddels heb ik met een huisarts (Nederlands, toevallig een vriendin) gesproken en zaken heel goed aangehoord. Uiteindelijk ben ik er wel van overtuigd dat het voor mij wel een goede keuze is om te vaccineren. Daarnaast wil ik wel weer graag kunnen reizen.

Maar ik ben ook van mening dat iedereen zelf een keuze moet kunnen maken. En die luxe hebben we. Alleen vind ik het wel jammer dat er een opiniemaker (Maurice) als betrouwbare bron wordt gebruikt. Dat snap ik niet en ik ben wel benieuwd waarom mensen hem als betrouwbare bron zien.


Ik zou echt graag een goede reden horen om gevaccineerd te worden. Voor mij als persoon dan. Ik heb Corona gehad, het is symptoom-loos verlopen en ik heb het idee dat gezonde mensen het gewoon aankunnen. Ik heb mij ook nog nooit tegen een griep laten enten, en daarmee wil je toch eigenlijk ook geen oude mensen aansteken? Maar daar heb ik nog nooit iemand over gehoord. Laat kwetsbare mensen zich enten en iedereen die wil. Ik vind het alleen kwalijk om hele jonge mensen en kinderen in te enten tegen Corona. Met een enting is het ook niet gezegd dat je een ander niet kunt aansteken.

Ik wil ook graag reizen, en ik ben in het einde van lockdown ook nog gewoon op vakantie geweest. Er zijn genoeg landen waar dat met alleen een test prima gaat. En vervolgens geen mens naar heeft gekeken, maar dat dan terzijde. Ik vind een enting halen, om dingen te kunnen een slechte reden. En dat is de enige reden die ik om me heen hoor. En dat is toch ook niet gezond?

Maurice de Hond is jaren lang, al zo lang als ik me kan herinneren, een toonaangevende opiniepeiler geweest. En nu ineens wordt hij weggehoond. Terwijl veel dingen die hij zegt (cijfers naast elkaar leggen) gewoon kloppen. Hij gaf in het begin al aan dat het meest besmettelijke de aerosolen waren, daar wilde niemand aan, en nu is het ineens wel zo. Waarom is iemand die kritisch is direct een mafketel?

Naar mijn idee laten de meeste mensen zich helemaal gek maken. Terwijl uit meer hoeken geluiden komen (ook hier in Oostenrijk) dat de lockdown en de mondmasker maatregelen niets hebben geholpen. De meeste mensen hebben zich thuis besmet, en intussen maken we de economie kapot. Why?

Maar ik volg al die nieuwsdingen al lang niet meer, wordt er alleen maar gefrustreerd van ;-) En alle provaxxers, de fanatiekelingen, denken die nou echt dat druk uitoefenen maakt dat ik ga enten? De enige druk die ik voel is van het "niets meer mogen", maar dat wacht ik rustig af. Voorlopig kan ik hier alles nog doen met een test, dus prima.

Maar als je dan toch Maurice gelooft (doe ik ook trouwens), hij is wel pro-vaccinatie.
De enige redenen waarom het fijn zou zijn als jij jezelf ook laat vaccineren zijn:

-Door een zo groot mogelijke groepsimmnuniteit beschermen we de mensen die echt niet gevaccineerd kunnen worden.
- En hoe meer mensen er gevaccineerd zijn, des te minder virusmutaties er komen.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:03

Mizora schreef:
Het aantal besmettingen stijgt in het Verenigd Koninkrijk op het moment redelijk hard, maar zit tegelijkertijd nog 50% onder het 7-daags gemiddelde aan besmettingen in Nederland (80 vs 118/miljoen inwoners).

20% van de Britten zijn nu gedeeltelijk gevaccineerd en 40% is volledig gevaccineerd. Dat betekent dus ook dat 40% niet is gevaccineerd.

Van degene die door de Indiase variant in het ziekenhuis belanden is 75% niet gevaccineerd, 22% is 1x gevaccineerd en slechts 3% is volledig gevaccineerd. Daarnaast komt slechts 1% van de geregistreerde gevallen in het ziekenhuis terecht, terwijl dit in Nederland 3 tot 4% is geweest tijdens de epidemie en het daar niet veel anders was.

Ik wil je nogmaals complimenten geven voor je cijferposts... _/-\o_ +:)+

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:34

Mizora schreef:
Het aantal besmettingen stijgt in het Verenigd Koninkrijk op het moment redelijk hard, maar zit tegelijkertijd nog 50% onder het 7-daags gemiddelde aan besmettingen in Nederland (80 vs 118/miljoen inwoners).

20% van de Britten zijn nu gedeeltelijk gevaccineerd en 40% is volledig gevaccineerd. Dat betekent dus ook dat 40% niet is gevaccineerd.

Van degene die door de Indiase variant in het ziekenhuis belanden is 75% niet gevaccineerd, 22% is 1x gevaccineerd en slechts 3% is volledig gevaccineerd. Daarnaast komt slechts 1% van de geregistreerde gevallen in het ziekenhuis terecht, terwijl dit in Nederland 3 tot 4% is geweest tijdens de epidemie en het daar niet veel anders was.


Helder en overtuigend.
Niet vaccineren is grote kans op zoek worden.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:38

wendy1987 schreef:
Kijk, als voorbeeld.. ik ken 2 niet al te slimme mensen, gebruiken van alles, roken van alles, veel volk over de vloer, ongeacht welke regel dan ook..
En die zeggen dan, nee ik laat me niet vaccineren!
Ike, hun goed recht denk ik dan. Moeten ze zelf weten.
Tot ze met het argument komen: ik wil die zooi niet in mijn lijf, is niet getest, troep, gevaarlijk, grote kans op trombose...
Ja kijk, daar kan ik boos om worden. Want dat de pil grotere risico's geeft, weten ze niet ( hij, ik weet niet eens of ze de ook wel slikt , dat type volk _-:( )
Maar goed. Dan nog is t hun goed recht om t niet te doen natuurlijk


Herkenbaar. Roken, zuipen (echt heel veel), tattoo's (naaldjes met inkt in je huid) en dan roepen 'vaccins zijn vergif en schadelijk voor je gezondheid'

Eh, watte :?

En door de leefstijl ook nog eens groter risico lopen op ernstig verloop van covid.

Tja niet mijn probleem.

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:04

jesito schreef:
De Britten maken zich ernstig zorgen nu het aantal besmettingen toch weer hard stijgt, ondanks dat het overgrote deel al gevaccineerd is. Veel mensen doen nu echt alsof het vaccin zaligmakend is. Ook zonder vaccin was het aantal dat heel erg ziek wordt maar klein, de rest kreeg milde of geen klachten.

En dat mensen het vaccin willen boeit me niet, ieder zijn ding. Maar doe niet alsof je de 10.000.000 hebt gewonnen. Of gooien die mensen eventuele andere medicijnen die ze gebruiken ook te pas en onpas overal op tafel??


nynke55 schreef:
Je weet dat dit gaat om de indiase variant, die veel besmettelijker blijkt? En dat heel veel britten alleen een eerste prik hebben gehad en 20 miljoen britten nog niet gevaccineerd zijn? En dat desondanks de ziekenhuisopnamen niet echt oplopen?


Mizora schreef:
Het aantal besmettingen stijgt in het Verenigd Koninkrijk op het moment redelijk hard, maar zit tegelijkertijd nog 50% onder het 7-daags gemiddelde aan besmettingen in Nederland (80 vs 118/miljoen inwoners).

20% van de Britten zijn nu gedeeltelijk gevaccineerd en 40% is volledig gevaccineerd. Dat betekent dus ook dat 40% niet is gevaccineerd.

Van degene die door de Indiase variant in het ziekenhuis belanden is 75% niet gevaccineerd, 22% is 1x gevaccineerd en slechts 3% is volledig gevaccineerd. Daarnaast komt slechts 1% van de geregistreerde gevallen in het ziekenhuis terecht, terwijl dit in Nederland 3 tot 4% is geweest tijdens de epidemie en het daar niet veel anders was.


Ik maak me ook echt wel zorgen over de start van het griepseizoen straks.
Ik heb sterk de indruk dat met de besmettingen door het seizoenseffect en de gevaccineerden ook de vaccinatiebereidheid daalt. In het najaar zullen de ook weer te maken krijgen met de gewone griep en verkoudheidsvirussen die we nu vanwege maatregelen het afgelopen griepseizoen nauwelijks hebben gezien. Deze zullen zorgen voor een verminderde weerstand waardoor corona weer meer vat op ons kan krijgen.
Om dat te voorkomen is het nu echt wel de tijd om te vaccineren, voordat het griepseizoen weer zn intrede doet. We komen echt nooit meer helemaal van corona af en er zal nog wel flink wat tijd overheen gaan voordat corona is verworden tot een 'gewone' griep die de meeste mensen zonder grote problemen doormaken.
Ik denk dat het goed is toch ook om de afstandsmaatregelen dan ook in ere te houden.

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:16

Esperanza schreef:
Naar mijn idee laten de meeste mensen zich helemaal gek maken. Terwijl uit meer hoeken geluiden komen (ook hier in Oostenrijk) dat de lockdown en de mondmasker maatregelen niets hebben geholpen. De meeste mensen hebben zich thuis besmet, en intussen maken we de economie kapot. Why?


Een contradictio in terminis.
De lockdown en de mondmaskermaatregelen hebben niets geholpen. De meesten mensen hebben zich thuis besmet.
En waar houden mensen geen afstand en dragen ze geen mondmaskers? Juist, thuis.