Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 13 [ 315 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Verhuizen, 16km fietsen naar school. Kindermishandeling?

 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Dat merk je ook wel dat mensen die uit de stad komen vaak ook niet in de gaten hebben dat een bus vaak helemaal geen optie is.

De bushalte zat hier 3km verderop. Tegen de tijd dat ik daar was moest ik nog maar een kilometer of 8. Dus qua tijd maakte het helemaal niks uit (plus, als het regende dan was je ook met 3km nat :+ )
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 09:49 



 
Profiel   

De bus reed hier helemaal om, duurde langer dan fietsen.
We namen alleen de bus als het echt rampenweer was, maar dan reed de bus ook vaak niet dus konden we alsnog niet komen.

Mijn moeder kon ook niet brengen want ik had nog drie zusjes op verschillende scholen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 10:02 



 
Profiel   

Ik denk ook dat het wel echt regio gebonden is. Als je op 'het platteland' woont, is het nog veel normaler dat alles ver is en er gefietst moet worden. Scholen die die regio's bedienen houden daar vaak ook rekening mee. Kinderen uit dezelfde dorpen bij elkaar in de klas bijvoorbeeld zodat er samen gefietst kan worden.

Het is het overwegen waard om eens te informeren of er op de school nog meer kinderen uit jullie nieuwe woonplaat komen.
Bij mij op school was het sociale aspect trouwens ook niet zo'n probleem. Dan gingen we bijvoorbeeld eerst naar vrienden die in de buurt woonden, of naar de stad en daarna naar huis. Of zij fietsten met ons mee naar huis en werden na het eten weer thuis gebracht. Juist de kinderen die altijd met de auto kwamen hadden meer moeite, zij konden veel lastiger 'mee' omdat er dan geen vervoer was. Als je de enige leerling bent die van ver moet komen, dan snap ik dat het wel lastig kan zijn, maar mijn ervaring van vroegah en de ervaring van mijn zus nu als docent is dat het op regio scholen echt nog wel meevalt en ook heel normaal is om te fietsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 11:34 



 
Profiel   

Ik woonde in de randstad en ging in Amsterdam naar school. Moest zelf een half uur fietsen maar had ook mensen in de klas die er een uur over deden of die met de trein kwamen uit Almere.

Ja met regen klaagde we maar het was vaker lekker weer en ik vond het echt heel gezellig om te fietsen met vriendinnen en lekker kletsen.
Buiten school ging ik ook veel om met mensen die in de buurt woonde en niet perse op dezelfde school zaten

Tegenwoordig heb in een electrische fiets voor naar de paarden en wat een super ding. Je bent helemaal niet moe na het fietsen want het kost je gewoon nul energie. Ik zou me dus niet druk maken om je dochters hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 12:01 



 
Profiel   

Ik moest ook 11 km door de polder fietsen en altijd heen en terug tegenwind in herfst en winter. Leef ook nog steeds, ben er niet minder om geworden. MBO en HBO met de bus en trein was lekker, maar die afhankelijkheid met eens per uur een bus was echt waardeloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 20:52 



 
Profiel   

valt mij op dat iedereen het alleen maar over het weer heeft. Mijn grootste zorg zou zijn dat ze in de winter alleen in het donker zouden moeten fietsen. Met al die gekken tegenwoordig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 07:42 



 
Profiel   

karelien schreef
valt mij op dat iedereen het alleen maar over het weer heeft. Mijn grootste zorg zou zijn dat ze in de winter alleen in het donker zouden moeten fietsen. Met al die gekken tegenwoordig.


Die waren er vroeger ook. En daar hoeft het geen winter en niet donker voor te zijn. Kinderen opvoeden in angst voor gekken lijkt me niet handig.

En je fietst eigenlijk nooit alleen. Hier gaan er hele fietstreinen vanuit de dorpen naar de grotere steden voor de middelbare school.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 07:44 



 
Profiel   

„Gekken“ zijn statistisch helaas het meeste te vinden onder mensen die je kent waarvan je het niet verwacht. Dat kan in feite ook een ouder van een vriendje zijn, of een leraar.
Hoe graag ik dat allemaal 100% zou willen voorkomen, het niet ergens heen laten fietsen gaat daar geen overgrote rol in spelen ben ik bang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 07:56 



 
Profiel   

Ik heb altijd het idee dat als een gek wat wil doen hij het makkelijkste toe kan slaan in een iets drukker gebied. Makkelijker zijn doelwit te vinden.

Ik lees vaker dat er iemand van de fiets getrokken word in de stad een bosje in, dan op de plattelandswegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 09:51 



 
Profiel   

Laatst was er een geval waarbij scholieren kleuters aangerand hadden in de schooltoiletten notabene :r
Maar dat is fiks off-topic.

Ik heb me vroeger nooit onveilig gevoeld op de fiets op de dijken en in de polder. In het dorp hadden we echter wel af en toe waarschuwingen voor ‚kinderlokkers‘ in de buurt van de voetbalvelden.

Zelf fietste ik altijd alleen, ik was niet erg sociaal aangelegd en bovendien altijd te laat :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 10:55 



 
Profiel   

Ik fietste vroeger langs een instelling waar o.a. pedofielen werden behandeld. Stond verder ook geen hek omheen ofzo. Nooit last gehad, ook niet in de donkere tijden. Daarnaast: als ze hem al zouden peren dan bleven ze toch niet daar rondhangen, maar zouden ze naar het station gaan dat 3 km verderop zat.

Was wel goed geïnstrueerd door mijn ouders wat wel en wat niet kon. En had ook een telefoontje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 11:13 



 
Profiel   

Nou heel eerlijk, ik ben best wel eens bang geweest op de fiets. Hielp ook niet echt om een tijd- en plaatsgenoot van Marianne Vaatstra te zijn geweest. Vaak alert op de fiets, vertragen ivm een groep of enkeling die ergens stond te wachten, omfietsen voor de zekerheid. Het is nu wel makkelijker denk ik met de mobiele telefoons binnen handbereik.

Nu ben ik nog steeds wel alert als ik in mijn eentje ben. Voordeel is wel dat ik me in de hele wereld daarmee niet in zeven sloten tegelijk loop.

Ik blijf erbij, het heeft voordelen en nadelen. Bij mensen die het al een tijd achter de rug hebben, lijken de nadelen wat te zijn vergeten en geven aan dat zij het ook gedaan hebben dus de rest dan ook maar niet moet gaan zeuren. Blijf in ieder geval in gesprek met je kinderen. Het hangt van veel factoren af. Alleen zoals eerder aangegeven, als je iets overleefd dan hoeft het niet perse geen kindermishandeling te zijn :') Alhoewel mishandeling natuurlijk heel zwaar aangezet is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 12:01 



 
Profiel   

Voor onze zoon is het 12jr geleden, maar hij moest van 2e Mond naar Exloo en dat stuk alleen. Er waren wel meer die dat deden, maar die waren ouder, hadden andere roosters etc.
Daar was wel een een man in een busje die kinderen lastig viel, dus zijn we dat stuk naar verzamelpunt gaan brengen.

Nu wonen we in een ander dorp, maar wel zelfde omgeving nog en hoor nooit meer iets en zie ook grote groepen samen fietsen. Maar ook alleen. Ik denk wel dat samen fietsen de afstand doet vergeten. Ze hebben boxen met muziek, je hoort ze zingen en druk lachen en kletsen, dus ze hebben ook wel lol samen.

Het is ook waar je mee opgroeit. Wij woonden Tijdelijk in de bijlmer en ik mocht wel alleen buiten spelen. Het was toen nog erg mooi en rustig destijds. Maar wat flats verder was er toen al wat meer ellende.
Daarna kwamen we in nieuwbouw in Almere en mocht ik alles. Mocht overal heen en soms denk je achteraf wel dat niet alles verstandig was altijd. Maar ouders verwachten dan dat alles goed en veilig is.

Wij komen uit Amsterdam en zagen daar ook niet echt gevaren. Je kende ze wel en vooral mijn vader was overbezorgd, maar ik kreeg toen ik 12 was gewoon 100 gulden mee en ging op de tram naar de stad nieuwe all stars kopen. Kon ook met een tasje terug in de tram.
Maar de zaak hebben we 30jr later gesloten vanwege het grote aantal overvallen, berovingen, auto continu inslaan etc.

Toch groeien kinderen op met wat ze gewend zijn. Wij zien de verschillen, maar zij leven nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 13:35 



 
Profiel   

Ik zit net te bedenken dat mijn broer inderdaad wel eens met een idioot te maken heeft gehad maar dat was bij de bushalte. Daar heeft iemand toen bewust geprobeert in te rijden op een groepje wachtende basisschool kinderen _-:(
Gelukkig mislukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 13:47 



 
Profiel   

Wij hebben vroeger, buurmeisje en ik, toen we naar de lagere school fietsen een potloodventer gezien.
Die maf stond voor zijn auto en wij hebben dat kenteken toen onthouden.
Ik weet dat hij is opgepakt, maar verder verloop weet ik niet.
En het stomme, echt geschrokken waren we niet eens, terwijl ik een jaar of 10 was en buurmeisje jaartje ouder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 14:41 



 
Profiel   

In het Bergsche bos stond vroegah regelmatig een potlootventer tussen de bosjes bij de buitenbak.
Dat potloot was niet zo boeiend, dat iemand voor de neus van je paard uit de bosjes komt daarentegen…… _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 16:46 



 
Profiel   

O, ja, hadden wij ook in het bos. Als puber meisjes ga je alleen stom lachen en hard wegracen.

Wij werden in de bijlmer waar ik een paar jaar op school zat, wel bang gemaakt voor kinderlokkers. Ik was 6? dus vond dat best eng. We liepen samen van school naar overblijf ruimte incl leiding dus, maar je wilde niet langs de bosjes, want daar zouden ze zitten......

TS, ik zou eerst de kennismakingsdagen even afwachten. Ook voor je elektrische fietsen koopt, want als iedereen een normale fiets heeft, gaan ze echt te hard.
Als het groepje wat groter is, is er misschien voor de noodgevallen en echte slechte weersomstandigheden ook een gezamenlijke oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 16:59 



 
Profiel   

Ik had klasgenoten die 1,5 uur moesten fietsen naar het middelbaar := Vertrokken om 7 uur 's ochtends met een groepje uit dat dorp. Gaandeweg sloten daar steeds meer kinderen bij aan, tot er zo'n 40 man arriveerde vanuit "die hoek" :D
Ging om regio Twente, dus velden en bossen met brede fietspaden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 17:05 



 
Profiel   

verootjoo schreef
karelien schreef
Mijn grootste zorg zou zijn dat ze in de winter alleen in het donker zouden moeten fietsen. Met al die gekken tegenwoordig.


Die waren er vroeger ook. En daar hoeft het geen winter en niet donker voor te zijn. Kinderen opvoeden in angst voor gekken lijkt me niet handig.

En je fietst eigenlijk nooit alleen. Hier gaan er hele fietstreinen vanuit de dorpen naar de grotere steden voor de middelbare school.


Ik heb meerdere leerlingen die op de fiets door de polder naar school komen en echt meer dan een half uur fietsen. Deze fietsen wel degelijk alleen omdat de grote groepen vanuit 2 plaatsen aan de andere kant van school komen.
Het is geen vast gegeven dat kinderen uit de polder in 'hele fietstreinen' naar school komen.
Zelfs ik als hun docent vind dat wel eens spannend kan ik je vertellen. En dan gaat het me niet eens om de gekken, maar om al die idioten die te hard rijden, zitten te appen achter het stuur, nog half alapen etc etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 17:43 



 

Hier ook hoor, men gebruikt de b wegen soms als racebaan.
Als het in de ochtend nog pikdonker is, breng ik ze meestal, omdat ze dan, ondanks opvallende kleding, toch slecht zichtbaar zijn.
We zijn hier met een groepje ouders die dan om en om de kinderen brengen of halen. Ook met noodweer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 17:50 



 
Profiel   

Ik fietste 12km naar school enkele reis en ik heb daarna nooit meer vrijwillig op een fiets gezeten.

Verder herken ik wel het altijd op je hoede zijn in het donker. Ik had wel meefietsmaatjes maar niet iedereen had dezelfde tijden en voor sommige moest ik een eind omfietsen en daar had ik als puber ook niet altijd zin in.

Daarnaast herken ik ook wat iemand een pagina eerder zei: alles is dan ver weg, niet alleen school, maar ook schoolvriendjes, uitgaansgelegenheden etc. In een tussenuur kan je nooit even naar huis.

Dus om antwoord te geven op je vraag: kindermishandeling, nee. Maar ideaal? Ook niet echt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 17:52 



 
Profiel   

Sizzle schreef
In het Bergsche bos stond vroegah regelmatig een potlootventer tussen de bosjes bij de buitenbak.
Dat potloot was niet zo boeiend, dat iemand voor de neus van je paard uit de bosjes komt daarentegen…… _O-


Ben ze inderdaad regelmatig tegen gekomen.
Dan ging ik er achteraan met Bram en dat was al zo'n tank. _O- dan wisten ze niet hoe snel de weg moesten komen.

Mooie tijd was dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 21:36 



 
Profiel   

Ik fietste vroeger in mijn uppie 16 km....en toen ik 16 was mocht ik een mooie brommer uitkiezen.

E bike is prima dus en niets zieligs aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 21:55 



 
Profiel   

Wendy_Komen schreef
Nogmaals bedankt voor alle jullie reacties, meningen en ervaringen!!

De dames zelf geven aan het geen probleem te vinden. Wisten het bij het bekijken van dit huis, en kozen er zelf ook voor.

Er is een bushalte direct voor ons huis. We zitten niet met een geld probleem, dus buskaartje kan er vanaf. Echter als ze om half 9 op school moeten zijn.....:

[ [url=m/lk28gi.png]Afbeelding[/url] ]

Verbinding is gewoon bagger. Maar bij slecht weer met de bus is in theorie een mogelijkheid.

Het van de winter wegbrengen met de auto en terug laten fietsen wel een hele goede tip hier! Moet alleen ook passen met ons werk.

Qua fietsgroepjes heb ik nog geen idee. Ik weet wel dat de buurjongen van het nieuwe huis ook die afstand fiets, en met een groepje fietst.

Nogmaals iedereen bedankt!!!!!!


Wat leuk verhuizen richting drenthe!

waar gaan jullie heen? komt de xxl shet aan huis? (de jongens zijn nog helemaal fan van pepijntje)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 12:12 



 
Profiel   

Hahaha, ik ga vlakbij Mariska wonen, dus Pepijntje komt gezellig bij Maris in de wei te staan!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 12:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 13 [ 315 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen