Verhuizen, 16km fietsen naar school. Kindermishandeling?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:22

Sizzle schreef:
In het Bergsche bos stond vroegah regelmatig een potlootventer tussen de bosjes bij de buitenbak.
Dat potloot was niet zo boeiend, dat iemand voor de neus van je paard uit de bosjes komt daarentegen…… _O-



Wij hadden een wildpoeper.

Ik werk(te) op een school.
In een betalab, een lokaal waar leerlingen (semi) zelfstandig met allerlei betaopdrachten bezig zijn.

Achter die school was een rustige weg, met halverwege wat struiken.
Er was een hardloper die die struiken regelmatig gebruikte om zich te ontlasten.

De ramen van dat betalab keken precies op die bosjes uit...
Met mooi vol zicht op de volle maan zeg maar.


Dat was regelmatig hilariteit bij de leerlingen, en afhankelijk van het humeur ook hilariteit en anders ergernis bij de docenten en of TOA's...


Uiteindelijk is daar wel een keer een agent mee bezig geweest, het werd iets te gek op een gegeven moment...



Toen ik zelf kind was (puber eigenlijk) hadden wij ooit een potloodventer op de oprijlaan van onze school.
In Arnhem was dat.
Ik geloof dat ik toen al op een redelijke level van sarcasme aanbeland was, het enige dat ik wou doen was die vent een handvol puntenslijpers aanbieden... }:) :+ :D

Olga89

Berichten: 1999
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:48

Wendy_Komen schreef:
Hahaha, ik ga vlakbij Mariska wonen, dus Pepijntje komt gezellig bij Maris in de wei te staan!


Cool!

Dan willen we een keer komen buurten, als dat mag ;)

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Verhuizen, 16km fietsen naar school. Kindermishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 14:57

Het is een gezellige boel, daar in Drenthe. +:)+

Olga89

Berichten: 1999
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 16:50

@ wendy ga je in de kiel wonen???

Ben even aan het speuren geweest _O-

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:39

Wendy_Komen schreef:
Nogmaals bedankt voor alle jullie reacties, meningen en ervaringen!!

De dames zelf geven aan het geen probleem te vinden. Wisten het bij het bekijken van dit huis, en kozen er zelf ook voor.

Er is een bushalte direct voor ons huis. We zitten niet met een geld probleem, dus buskaartje kan er vanaf. Echter als ze om half 9 op school moeten zijn.....:

[ [url=m/lk28gi.png]Afbeelding[/url] ]

Verbinding is gewoon bagger. Maar bij slecht weer met de bus is in theorie een mogelijkheid.

Het van de winter wegbrengen met de auto en terug laten fietsen wel een hele goede tip hier! Moet alleen ook passen met ons werk.

Qua fietsgroepjes heb ik nog geen idee. Ik weet wel dat de buurjongen van het nieuwe huis ook die afstand fiets, en met een groepje fietst.

Nogmaals iedereen bedankt!!!!!!


Klinkt als een goede doordachte beslissing! Veel succes met de verhuizing en alles wat daarbij komt kijken!

Misschien totaal geen strak plan, dat mag je zelf beoordelen haha, maar je zou als ouder altijd op een echt slechte stormdag dat ze beter de bus kunnen nemen de school kunnen bellen met de vraag of het goed is als je kinderen om 08.45 (dus een kwartiertje later) in de les komen. Dan kunnen je kinderen om 8 uur de bus nemen wat mij heel erg oké lijkt en scheelt een hoop reistijd. Als wij als fietsers op een winderige dag gingen fietsen kwamen we ook weleens helemaal doorweekt en te laat op school aan door de tegenwind etc. en dan werd hier ook wel mild op gereageerd :).

Het verschilt natuurlijk per ouder/per school hoe hierop gereageerd wordt, maar op de school waar ik op zat viel daar echt wel over te praten en werd te laat met goede reden niet meegeteld op de absentielijst (die werd bijgehouden).

Wij hadden bijv. ook een groep kinderen die van ver weg kwamen en die werden opgehaald met een speciale bus, waardoor ze altijd een kwartier eerder uit de les mochten s middags. Dit was zo officieel geregeld en afgesproken en dus geen probleem :). Tuurlijk streef je er als ouder, leerling en leerkracht na dat iemand gewoon ten alle tijde netjes en op tijd aanwezig is, maar er valt dus mijns inziens over te communiceren :)

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:44

Wat superleuk! Ik was ook een van de kinderen die ver naar school fietste (10 km heen, 10 km terug). Helemaal geen probleem, mijn moeder reed altiid om 8 uur sochtends naar NL (wij woonden net over de grens in duitsland), dan kon zij boodschappen doen en voor het 1e uur kon ze ons dan wegbrengen. Startten wij het 2e uur of later, dan mochten we of om 8 uur meerijden of fietsen. Voor mij was het nooit een probleem, enkel op latere leeftijd lastig, omdat ik na uitgaan middernacht of mijn ouders moest bellen, of pas weer in het licht terug mocht fietsen (dus logeren). Snachts waren de lange afstanden in de afgelegen gebieden gewoon niet echt veilig. Dat is misschien wel iets om tegen die tijd rekening mee te houden.

Aangezien ik wel een rijbewijs had maar dat Duitse rijbewijs niet in Nederland geldig was was dat de enige optie :')

Anoniem

Re: Verhuizen, 16km fietsen naar school. Kindermishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:40

Scholen zijn gewend dat kinderen van ver komen en dat de bus vaak geen goede aansluiting heeft.
Meestal kun je daarvoor een buspas vragen op school, welke inhoud dat je iets eerder mag vertrekken of iets later in de les mag komen.

Wendy_Komen

Berichten: 6300
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Verhuizen, 16km fietsen naar school. Kindermishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 15:48

Zijn ook weer goede tips!!! Hartstikke bedankt!!!

Maartje1990

Berichten: 22282
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:24

Wendy_Komen schreef:
Hahaha, ik ga vlakbij Mariska wonen, dus Pepijntje komt gezellig bij Maris in de wei te staan!

Germ mag mariska niet in dat mooie huis van haar wonen? :')

Ts je meiden zijn het er mee eens, dat is het belangrijkst met een ebike is het ook nog eens zeer goed te doen! Veel plezier in jummie nieuwe huis!

Olga89

Berichten: 1999
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:21

En hebben de kids hun eerst schoolweek overleefd???

Wendy_Komen

Berichten: 6300
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 21:41

Leuk dat je het vraagt!!!

De jongste (11,5 jaar oud) kwam er tijdens de kennismakings middag van haar school erachter dat er een klasgenootje in dezelfde straat woont als ons!! (In een dorp met nog geen 400 inwoners best knap vind ik!!)

Beide dochters hebben een elektrische fiets gekregen, en de eerste dag konden ze mooi samen fietsen. En..... Het viel ze gelukkig alleszins mee!!

De jongste fiets dus standaard samen met haar klasgenootje die ook een elektrische fiets heeft. De oudste fiets met hun mee als het qua tijd uit komt, maar heeft ook al meerdere malen deze week alleen heen of terug gefietst. En dat gaat echt super! Ze hebben beide een lokatie tracker op hun telefoon, dus ik kan mooi regelmatig meekijken waar ze fietsen.

Ze kwamen er gister middag wel achter dat als hun accu leeg is, het fietsen een stuk minder leuk is O:) Gelukkig waren ze al halverwege de terug weg.

Morgen maar even goede regenpakken voor ze halen, dan kunnen ze ook tegen wat water. Maar an sich bevalt het fietsen ze prima!

Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Verhuizen, 16km fietsen naar school. Kindermishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:13

wat fijn zeg! hoe gaat het met jullie verbouwing?

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Verhuizen, 16km fietsen naar school. Kindermishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 19:38

Klinkt als een goede oplossing! Denk dat het vooral met een e-bike ook echt goed te doen is, fijn dat je oudste dochter een klasgenootje heeft met wie ze kan fietsen, dat scheelt weer en je andere dochter kan dan inderdaad ook af en toe met ze mee. :j
En die accu, ja, daar komen ze snel genoeg achter. Dan leren ze de elektrische fiets wel goed te waarderen!

Wendy_Komen

Berichten: 6300
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-21 20:15

Love_myhorse schreef:
wat fijn zeg! hoe gaat het met jullie verbouwing?

Leuk dat je het vraagt!
Woonkamer is nu zo goed als klaar! (Alleen nog gordijnen en vensterbanken)
En onze slaapkamer is zo goed als af.
Hierna verder met de slaapkamers van de dames.

Maartje1990

Berichten: 22282
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Verhuizen, 16km fietsen naar school. Kindermishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 23:28

Hoeveel tijd zijn ze nu kwijt aan het fietsen?