Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-21 10:01

Ik raak niet vaak wat kwijt maar als ik iets kwijt raak duurt het soms erg lang voor ik het weer terug vond en soms zelfs helemaal niet. Zo bizar vind ik dat, die spullen moeten toch ergens liggen? Hebben jullie dat ook wel eens?



Ik ben nu de sportkleding van mijn oudste kwijt, 2 weken geleden had ze ze op zaterdag aan, vervolgens in de auto omgekleed. Normaal neem ik alle spullen uit de auto direct mee naar binnen, dit keer geen actieve herinnering aan of ik dat echt gedaan heb maar in de auto ligt het niet meer en kan het thuis ook nergens vinden...

De oplader van mijn elektrische fiets ben ik ook kwijt geweest, zelfs zo erg dat ik maar een nieuwe heb gekocht voor 150 euro. Paar maanden later vond ik hem achter de TV, op het moment dat ik hem vond dacht ik ohja, dit vond ik een handige plek om hem neer te leggen/accu op te laden. Nu fiets mee gehad naar de camping, lader dus ook maar het verloopblokje is er vanaf, die is nu dus kwijt, gelukkig had ik al een reserve lader :+

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:02

Hele huis door om leesbril te vinden, stond op mijn hoofd .

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:04

Echt erg soms he :+

Bij mij mijn pak bakboter. Uiteindelijk teruggevonden in de badkamer naast de zeep :o?

En mijn zonnehoedje. Dat kan alleen maar thuis of op stal liggen, nergens anders naar mee genomen. Maar toch... als sneeuw voor de zon verdwenen lijkt het.

Roodvos

Berichten: 6660
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:12

Mijn portemonnee.
Bankpasjes en alles al geblokkeerd.
Lag in de koelkast (die in de kelder staat).


Ik ben 10-15 jaar, misschien wel langer, de sleutel van mijn beugelslot kwijt geweest die ik altijd gebruikte bij de bromfiets. Zoek, foetsjie, onvindbaar. Ik was al jaren uit huis toen het ding tevoorschijn bij het snoeien van een heg bij mijn ouders.
Het is mij nog steeds een raadsel hoe het ding in de heg terecht is gekomen.
Het goede nieuws: de sleutel was niet verroest en ik had het beugelslot nog. Dus nu gebruik ik hem om mijn e-bike vast te zetten :# .

Mijn telefoon.
Was op stal in het toilet in de emmer met schoonmaakmiddelen gevallen.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:14

Mijn telefoon. Hij lag met de zwarte (scherm) kant omhoog op de donkergrijze bank waar ik tijdens mijn zoektocht echt al meerdere keren pal langs was gelopen. Het duurde een uur, en een bokt topic voordat ik hem had teruggevonden :+
Ik heb ook een keer mijn sleutelbos in de koelkast gevonden.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:16

Mijn pashouder met OV kaart en bankpas.
Pasjes geblokkeerd, nieuwe aangevraagd, treinkaartje gekocht want ik moest écht naar school.

Vond ik ze zo'n 3 weken later terug tijdens het opruimen van mijn tas (die ik toen ook bij me had), zat hij in het zijvakje :roll:

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:18

Als kind mijn nintendo maandenlang, vond ik hem terug in een koffer in de kelder. Vraag me nog steeds af hoe en wat want we waren niet op vakantie gewest. :?

En gisteravond nog mijn reservesleutels die gewoon aan het rekje hingen achteraf. :=

Maar ik raak dus van nature altijd alles kwijt en vergeet altijd alles. Dus alles ligt bij mij bijna dwangmatig op vaste plekken. Anders kan ik gewoon niet functioneren.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:20

De vliegenmepper. Teruggevonden op een baal hooi in de schuur.

En een potje amandelpasta. Is nu al meer dan een week vermist :')

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:20

Meestal liggen de spullen die ik kwijt ben gewoon op de eerste plek waar ik zoek, maar kijk ik er meerdere keren overheen, en pas als ik het hele huis overhoop heb gehaald vind ik ze terug :')

Vorige week; ik zocht een verbindingsstuk om de Gopro op een stok te zetten.. Alles afgezocht.. Toen maar een nieuw verbindingsstukje besteld, en een uur later vond ik het oude stukje, die gewoon aan de onderkant van de Gopro-stok vast zat :')
Nu heb ik er twee..

pjer
Berichten: 1578
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:23

De dymo label maker is eens een jaar of 3 kwijt geweest. Echt overal gezocht ook op de plek waar hij hoort. Iedereen gevraagd of we hem misschien uitgeleend hadden. nee. Echt overal gezocht maar nee. En dan op een dag als je niet opzoek bent dat ding tegenkomen gewoon op de plek waar hij hoorde (aparte bak in een ikea vakkenkast met andere kantoor apparatuur) . Gisteren ook nog een paar uur opzoek geweest naar een onderdeel van de parasolvoet. Uiteindelijk bleek het onderdeel vastgeklikt in de bodem van de voet, handige plek.... ahum.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:25

Ik ben eens het deel 3 van de autopapieren kwijt geraakt, en dat van een auto die we moesten verkopen, gezien we altijd alle papieren bij elkaar hielden snapte ik niet waarom dat papiertje daar niet bij zat..

We hebben echt alle kasten, mapjes, lades , noem maar op, nagezocht, niets...

Ik vond hem jaren later uiteindelijk bovenop de slaapkamerkast toen we gingen verhuizen, wat dat ding daar deed of gekomen is?? Echt géén idee...

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:28

Mn camera.

Was op Schiphol foto's wezen maken en was in de veronderstelling dat ik hem daar verloren had toen ik enkele weken later mijn camera echt nergens meer kon vinden.

Was al een oud dingetje, maar toch baalde ik natuurlijk.

Tot ik maanden later mijn kast op stal eens ging opruimen en een plastic zak van de bovenste plank trok.

....tada.... mijn camera!

Toen pas herinnerde ik me dat ik hem inderdaad mee had genomen naar stal om een proefje te filmen en dat ik toen dacht: ik stop hem in een plastic zak, dan ziet niemand hem liggen in mn kast...

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:32

Hier ook al vaak heel vreemde dingen gehad.
Zo had mijn man zijn polo nodig van de brandweer. Die ligt normaal in de kast, gestreken op zijn hoop polo’s. Ding ligt daar niet, alles doorzocht, nergens te vinden.
Ik meermaals dr stapel doorlopen, mijn man die, weg.
Gok een maand of 2 later ligt plots, vanboven op zijn stapel polo’s, de vermiste brandweerpolo.
Hoe dan??(geen huishoudster of (schoon)moeder die wast of strijkt en de kindjes waren toen gewoon te jong om daar iets mee te maken te hebben)

Idem met mijn dunschiller. Plots weg, voor maanden spoorloos en van de een op de andere dag lag hij terug in de normale schuif, op de normale plek.

Heel vreemd altijd.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:35

Ik ben mijn gele boekje kwijt. Meegenomen voor vaccineren. Mocht toen geen stempel en nu is het ding foetsie terwijl ik de stempel kan ophalen nu. Tas, auto, alle bakken met belangrijke papieren al nagekeken thuis.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:36

Ik had een nieuwe (veel te dure) zonnebril van Ralph Lauren gekocht. Supertrots was ik erop.
Ik weet nog dat ik hem ophad toen ik naar mijn werk ging, savonds naar mijn zus.. De dag daarna naar een vriendin, en daarna naar huis. En tussen vriendin en thuis is het mis gegaan.

Heel de auto uitgeplozen, vriendin/zus/werk gebeld.
Werk gevraagd te gaan kijken op de kamer waar ik gewerkt had, ook niet.
uiteindelijk van ellende dezelfde nogmaals gekocht :|

3 maanden later gaan we verhuizen........
En daar was die hoor! In een verhuisdoos!

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:36

Ik ben weleens weken mijn id kaart kwijt geweest, pinpas ook een keer. Ik blokkeer ze niet en haal ook een nieuwe want mezelf kennende liggen ze toch ergens in huis

Momenteel ben ik alle kasten aan het uitruimen en ben ontzettend veel dingen tegen gekomen :+

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:37

Ik ben momenteel de oortjes van mijn telefoon kwijt, niemand is er bij in de buurt gekomen, geen idee :?

Ik hou jullie op de hoogte als ik ze weer tegen kom (en waar :+ )

Ik ben ook nog een T-Shirt kwijt :+

Wij hebben regelmatig dat we iets opbergen op 'een goede, logische plek' om het inderdaad daarna nooit meer terug te vinden.

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:41

Apple schreef:
Ik ben momenteel de oortjes van mijn telefoon kwijt, niemand is er bij in de buurt gekomen, geen idee :?

Ik hou jullie op de hoogte als ik ze weer tegen kom (en waar :+ )

Ik ben ook nog een T-Shirt kwijt :+

Wij hebben regelmatig dat we iets opbergen op 'een goede, logische plek' om het inderdaad daarna nooit meer terug te vinden.


Vooral dit.

"Hier ligt het veilig/ is het gemakkelijk terug te vinden"

Om het daarna dus totaal kwijt te zijn.

Als je het later terug vind en kijkt naar de plek waar het lag, dan denk je 'oja, niet eens zn hele gekke plek'

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:42

Mijn ring met paardenhaar. Die vond ik terug tijdens het uitmesten, hing ineens aan de mestvork. Zo dankbaar dat ik die heb kunnen terug vinden in de mest van mijn paard destijds.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:43

Ik ben regelmatig dingen zoek in en rondom het huis, maar vaak komt dat wel weer terecht :').
Maar mijn tante (ondertussen overleden) had wel iets bijzonders jaren geleden op het strand in Portugal.
Ze verloor haar (nogal kostbare) trouwring in het zand. Zoeken, zoeken, zoeken maar kon het echt niet meer vinden. Jaren gingen voorbij, tot plots die ene dag. Ze vond daar de ring terug in het zand. Bizar, maar echt waar!

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:46

mvdende schreef:
Mn camera.

Was op Schiphol foto's wezen maken en was in de veronderstelling dat ik hem daar verloren had toen ik enkele weken later mijn camera echt nergens meer kon vinden.

Was al een oud dingetje, maar toch baalde ik natuurlijk.

Tot ik maanden later mijn kast op stal eens ging opruimen en een plastic zak van de bovenste plank trok.

....tada.... mijn camera!

Toen pas herinnerde ik me dat ik hem inderdaad mee had genomen naar stal om een proefje te filmen en dat ik toen dacht: ik stop hem in een plastic zak, dan ziet niemand hem liggen in mn kast...


hahaha dat was dan inderdaad een héle goede verstopplek :+

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:49

Mijn moeder had ook zoiets met haar trouwring. Toen ze nog niet zo lang getrouwd was trouwring kwijt geraakt. Nergens meer gevonden, vervangend exemplaar aangeschaft.

Ruim 20 jaar later staat er een kleine advertentie in het lokale weekkrantje. Blijkt dat een mevrouw die toen caissière was bij de supermarkt de ring had gevonden. De ring was nooit opgehaald bij de supermarkt en toen die mevrouw 20 jaar later de ring weer eens tegen kwam besloot ze een laatste poging te doen door een advertentie in het krantje te zetten :D

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:49

Mijn moeder is ooit eens jaren lang een bril kwijt geweest.
Bleek onder de motorkap van de auto te liggen. Erg smerig, maar verder nog helemaal heel :+

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:52

Het gekste: Als kind toen ik mijn slippers een tijd kwijt was. Vonden we terug in de aardappelschrapmachine :+

En nog maar kort geleden: pleisters. Lagen uiteindelijk in de koelkast...

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:54

Mijn sleutelbos met ALLES eraan in de koelkast. (Why? :? )

Na uren zoeken en 53 mental breakdowns het opgegeven, iets willen drinken en tadaaaa. :=