Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justme_Lisaa

Berichten: 2172
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:27

M’n telefoon.

Ik was richting m’n afstudeerbegeleider aan het gaan, liep het station uit op Almere bellend met m’n moeder. Ruim al m’n spullen op, m’n moeder vraagt nog of ik m’n telefoon bij me heb. Heel m’n tas doorgezocht, dikke paniek want m’n telefoon zat niet in m’n tas (lees: ik was nog steeds aan het bellen met m’n moeder }:0 ). Moeder in paniek, wilde op zoek gaan naar het nummer van de NS, het duurde 2 minuten voordat we doorhadden dat we dus nog aan het bellen zijn en ik m’n telefoon dus vast heb :') |o

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:29

Vorig jaar mijn telefoon en nog steeds niet teruggevonden :')

Ik kwam behoorlijk brak, na 5 intensieve dagen werken in het buitenland even de post ophalen bij mijn ouders. Ik leg mijn telefoon op het stapeltje post en loop naar mijn auto, stop alles in mijn tas.
Terwijl ik nog even met mijn moeder sta te kletsen wordt ik gebeld.
Vervolgens stap ik in de auto, wil mijn telefoon met de auto verbinden om terug te bellen...telefoon foetsie -O-

Mijn telefoon 1000x gebeld, geen gehoor.Alles overhoop gehaald maar niets gevonden. Locatie bekeken van mijn telefoon, bij mijn ouders :roll:

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-21 12:34

Ik ben ook een keer een kip kwijtgeweest! Woon in een woonwijk met ruime tuin en ze liepen altijd los, ontsnapten ook wel eens maar bleven altijd in de buurt en zaten savonds altijd weer netjes op stok. Nu eentje dus niet, hele wijk afgezocht, buurjongetje gevraagd om te helpen zoeken, uiteindelijk hoordie die van iemand dat een opa van iemand anders een kip had gevonden en in zn fietstas gestopt had om bij het dierenparkje over het hek te gooien.

Dus ik op de fiets naar het dierenparkje en ja hoor, daar leek mijn kip te lopen, was nog lastig iemand te vinden die een sleutel had maar uiteindelijk kon ik toch mn kip pakken, dus weer in de fietstas mee naar huis :+

Vervolgens krijg ik via via later een bericht via facebook te lezen dat er een kip meegenomen was bij het dierenparkje, ik denk nee zal toch niet dus ik bericht gestuurd werd ik er gewoon van beschuldigd daar een kip gestolen te hebben, uiteindelijk bleek het een misverstand te zijn want er miste helemaal geen kip maar ik ging zowat aan mezelf twijfelen.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:36

Ik ben weken op zoek geweest naar mijn zonnebril op sterkte. Wist dat ik hem onderweg naar huis vanaf stal nog op had. Meest voor de hand liggende was de tas en het handschoenenvak in de auto...maar nergens te vinden. Vd week mijn 2e zonnebril op sterkte ook ineens kwijt. Ik had hem zeker in het handschoenen vak gelegd maar de bijrijder kon hem niet vinden. Gisteren toevallig thuis gezegd dat het leek alsof mijn auto dingen opvrat. Nogmaals in het handschoenenvak gekeken en ja, zonnebril nr 2 terug gevonden. Het zwarte doosje viel helemaal niet op helemaal achterin. Vak leek daarna verder leeg maar er nog eens doorheen gehaald met de hand. En daar kwam zonnebril nr 1 weer op de proppen. _/-\o_

Ik kan iets kwijt zijn of iets zo goed opbergen dat ik het pas weken later weer terug vind. Meestal toch op de gewoonlijke plekken.

Mooiste zou het zijn als er zo'n ding aan hangt wat terug fluit. Geen idee of die dingen nu nog verkocht worden.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:38

Gisteren nog, loop ik met drie kinderen van mezelf en wat andere moeders en kinderen naar huis. Zit ik mijn middelste te zoeken terwijl ik de kinderwagen duw. Conclusie na lichtelijk in paniek om me heen aan het kijken : liep hand in hand met hem :')

Ibbel

Berichten: 49202
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:40

Apple schreef:
Ik ben momenteel de oortjes van mijn telefoon kwijt, niemand is er bij in de buurt gekomen, geen idee :?


Heb je het al aan jongetje Jimmy gevraagd? :+

Hier ooit een heggeschaar kwijtgeraakt die manlief ín de steigerpijp waar de satellietschotel aan hing had gestoken. Bij het afbreken van die constructie het ding weer teruggevonden - 3 jaar later.

Op zich was het een logische plek als je aan het snoeien bent rond je satellietschotel en je handen even vrij wilt maken... :D

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:51

Ben jaren geleden heel lang mijn Pandora armband kwijt geweest. Had het zoeken al opgegeven. Totdat het in het najaar weer kouder werd en ik mijn badjas aandeed. Zat hij in de zak.

Onali

Berichten: 18478
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:30

madeliefw schreef:
Gisteren nog, loop ik met drie kinderen van mezelf en wat andere moeders en kinderen naar huis. Zit ik mijn middelste te zoeken terwijl ik de kinderwagen duw. Conclusie na lichtelijk in paniek om me heen aan het kijken : liep hand in hand met hem :')



Vroeger ... toen mijn nichtje eens logeerde bij ons. Ze liep hand in hand met mn moeder toen mn moeder ineens verschrikt riep dat ze Eva kwijt was.
Klonk er plots een klein stemmetje Ik ben hier tante Yvonne.

Mijn moeder was gewend om mijn broer en mij op ooghoogte te zien, maar nichtje was 2 koppen kleiner :+

Ik was gister een kat kwijt.
Door de warmte staat in de keuken mn balkondeur open, maar mn keukendeur dicht.
Het is een hele schuwe kat, ik woon op de 2de verdieping en dacht het ergste. Alle favoriete lig en wegstopplekjes nageplozen en niks ;(

Toch nog 1 keer in mn slaapkamer kijken en ja hoor, in mn headboard.
Hij had een gat gemaakt in de stof en aangezien mijn bed iets van de muur afstond had hij zich ertussen gewurmd.

Botervlootje

Berichten: 211
Geregistreerd: 11-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:10

Jaaaren geleden zat ik op zeil les. We waren aan het zeilen op een meer toen het rotweer werd, harde wind en regen. Ik kiepte om met de zeilboot en verloor mijn bril..
Ik kon het niet uitstaan dat ik hem kwijt was en wilde opnieuw het water ingaan om te zoeken.
Iedereen verklaarde me voor gek want het was rotweer, troebel water en die bril was allang weg gedreven over de bodem. Maar ik ging toch zoeken.
Ongeveer op de plek waar ik omgekiept was ben ik gaan zoeken en ja hoor. Na een paar keer duiken en voelen met mijn voeten in de blub, TADAA. Ik had hem gevonden :D
Toen ik terug kwam geloofde niemand dat ik hem echt had gevonden, iedereen dacht dat ik gewoon nog een zelfde bril had als reserve. :')

daantjuhhh

Berichten: 26878
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:14

Bus abonnement.

Zat in mijn opgekrulde/omgeslagen broekspijp 8)7

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:17

Een gouden ringetje!

Verloren toen we op vakantie waren op Curacao, we sliepen in het huis van mijn neef, die op het eiland werkte. Overal gezocht, met name in de slaapkamer, nergens gevonden. Tot drie jaar later mijn nicht bij haar broer langs ging en ging schoonmaken. Toen vond ze het ringetje onder de poot van het bed.

Die moest eerst naar de juwelier voordat ik hem weer om mijn vinger kon doen.

Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:25

Ik was ooit een keer mijn auto kwijt in een parkeergarage. Na een uur zoeken herinnerde ik me ineens dat ik de auto van mijn moeder mee had -O-

Telpeva

Berichten: 14758
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:32

Niobe schreef:
Ik was ooit een keer mijn auto kwijt in een parkeergarage. Na een uur zoeken herinnerde ik me ineens dat ik de auto van mijn moeder mee had -O-

Dit zou mij overkomen _O-

Een heel kansloze die ik ook wel eens heb, is dat ik stomverbaasd dingen vind die ik niet kwijt was (oke die is al genoemd). Maar ik heb dat dus met mijn scooter, dan loop ik ergens door een winkelstraat en dan zie ik die scooter staan en dan is mijn 1e gedachte altijd he wat leuk die heb ik ook, huh wacht het is de mijne wat doet die nu hier?! ohja.
Als mijn kop niet vast zou zitten dan zou ik die nog dagelijks kwijt zijn, echt...

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:32

criollo_yess schreef:
Btje zielig verhaal. 's Morgens liet ik altijd mijn kippen los op het erf. Bij het weer opsluiten 's avonds miste ik een hen. Ik overal gezocht, niet te vinden. Het gebeurde wel eens vaker dat er 1 niet was, maar meestal de volgende dag was ze er dan weer. Deze x niet. Dus ik dacht dat misschien een roofvogel ofzo haar had meegenomen. Vind ik maanden later haar dood terug tussen de hooibalen. Was ze daar waarschijnlijk tussen gevallen en had ze er niet meer uit gekund. Erg sneu, gelukkig daarna nooit meer gebeurt.

Zo'n zielige heb ik ook.
Binnenkat naar buiten geschoten. Hele zoektocht, asielen gebeld, briefjes opgehangen, maar kat was en bleef kwijt.
In het voorjaar het erf opruimen, vind ik haar geplet onder een pallet |( Vermoedelijk heeft ze daar willen schuilen en is hij omgewaaid /gevallen.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:35

Niobe schreef:
Ik was ooit een keer mijn auto kwijt in een parkeergarage. Na een uur zoeken herinnerde ik me ineens dat ik de auto van mijn moeder mee had -O-

Ik vond een extra auto.

Stond op de parkeerplaats van de AH heel geïrriteerd te proberen mijn moeders auto open te maken die ik geleend had (ik reed er nooit in). Tot de rechtmatige eigenaar een beetje geïrriteerd kwam vragen wat ik met zijn auto deed ^)

Onderzoek leerde dat er 5 van zulke auto's stonden die ik allemaal moest proberen en ja, het was de laatste, want zo gaan die dingen.

Telpeva

Berichten: 14758
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:36

Urielle schreef:
Niobe schreef:
Ik was ooit een keer mijn auto kwijt in een parkeergarage. Na een uur zoeken herinnerde ik me ineens dat ik de auto van mijn moeder mee had -O-

Ik vond een extra auto.

Stond op de parkeerplaats van de AH heel geïrriteerd te proberen mijn moeders auto open te maken die ik geleend had (ik reed er nooit in). Tot de rechtmatige eigenaar een beetje geïrriteerd kwam vragen wat ik met zijn auto deed ^)

Onderzoek leerde dat er 5 van zulke auto's stonden die ik allemaal moest proberen en ja, het was de laatste, want zo gaan die dingen.

Oh hier hou ik van _O-

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:49

Ik heb wel eens iets gevonden wat ik niet kwijt was. In mijn auto begon het onverklaarbaar te stinken en dat werd steeds erger. Toen maar eens gaan zoeken, vond ik een pond gehakt onder de voorstoel. Uit de boodschappentas gevallen en niet gemist.

Katyatje

Berichten: 1863
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:50

Raakte ooit mijn telefoon kwijt, op de bus dacht ik. Achterna gebeld naar de verloren voorwerpen, niks gevonden.
Meer dan een week later vond ik hem terug in de voering van de tas die ik die dag mee had :+

@Pillow: ieuw :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:55

pillow schreef:
Ik heb wel eens iets gevonden wat ik niet kwijt was. In mijn auto begon het onverklaarbaar te stinken en dat werd steeds erger. Toen maar eens gaan zoeken, vond ik een pond gehakt onder de voorstoel. Uit de boodschappentas gevallen en niet gemist.

Ik had dit toen mijn huis dagenlang extreem stonk. Ik zoeken en zoeken. Als snuf de hond overal langs. Bleek ik het melk cupje niet uit mijn Dolce Gusto te hebben gehaald. Die was na een dikke week warm weer gaan rotten. Zo goor. :=

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:00

zo heb ik ook een leuk verhaal van een vriendinnetje van me. Ze had een paar eieren gekookt voor bij de lunch. Vlak voordat ze wegging naar haar werk griste ze een ei mee. Vervolgens een paar uur later op kantoor heeft ze aan meerdere mensen gevraagd waarom het toch zo stonk! Bleek dat ze hem al die tijd in haar achterzak had, waar ze vrolijk is op gaan zitten.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:10

Hilarisch Loei!

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:17

Ik had een hele fijne dure bruine zonnebril van Julbo. Zat heerlijk, gepolariseerd, en paste bij mijn smalle gezicht. Ik ben in mijn ogen heel gevoelig voor felle zon en ook voor schitteringen van de zon, dus een goede gepolariseerde zonnebril is mij veel waard. Ik was er altijd heel zuinig op.

Toen ineens, bril foetsie. Hele huis afgezocht, huis van mijn ouders afgezocht, álles! afgezocht. Nergens.

Uiteindelijk na twee manden zoeken geconcludeerd dat ik hem wellicht tijdens een wandeling met mijn hond in de bossen verloren moet zijn. Dan steek ik hem nog wel eens in mijn kraag.

Uiteindelijk exact zo één opnieuw gekocht. Alleen, dit keer in het grijs, want de bruine was niet meer te vinden. Vanaf dag 1 baal ik al van die kleur, het stond gewoon niet zo mooi. Het was wat killer en wat meer sportief. Regelmatig kijk ik of diezelfde nog weer in het bruin te koop is, maar nope. Nergens.

En toen vorige week.... 4 JAAR!!! En tientallen zeilboot tripjes later.

Mijn ouders zijn op hun zeilboot en er komt ineens een appje in de familie groep “deze bril is niet van ons, van één van jullie??”

Ja hoor, mijn bruine zonnebril dus. Bizar, dat je op zo’n relatief kleine boot, zoiets kan verliezen en het dan 4 jaar lang niet tegen komt. Maar goed, bril is dus terecht. (Nog niet terug, want bij het naar huis gaan hebben mijn ouders hem vergeten en op de boot laten liggen, maar ach, hij is in ieder geval terecht.)

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:44

Wij hebben een aantal jaar geleden toen we in ons vorige huis woonde een keer een bak druiven gekocht. Vervolgens niet meer kunnen vinden tot we gingen verhuizen (2 jaar later)..
Lagen in een pan die we nooit gebruikte, waren rozijnen geworden :x

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:46

RoosDeG schreef:
Wij hebben een aantal jaar geleden toen we in ons vorige huis woonde een keer een bak druiven gekocht. Vervolgens niet meer kunnen vinden tot we gingen verhuizen (2 jaar later)..
Lagen in een pan die we nooit gebruikte, waren rozijnen geworden :x


Gadver! Maar liever uitgedroogd tot rozijnen dan beschimmeld.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:12

Iets terug vinden is natuurlijk heerlijk, maar als ik iets niet kan vinden wat ik twee seconde daarvoor nog in mijn handen heb gehad kan ik daar zo slecht tegen! Helaas ben ik super chaotisch en vergeetachtig, ik ben met 10 dingen tegelijk bezig en heb altijd een soort van haast in me. Mijn collega’s lachen mij vaak uit als ik 2 minuten na binnenkomst mijn autosleutels al kwijt ben die vervolgens IN de koelkast blijkt te liggen. := Het is soms zo vermoeiend om mij te zijn, geen wonder dat ik om 21.00 bek af ben _O-