Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Boa, eerst een waarschuwing of altijd gelijk een boete

 
Profiel   

Hallo dankje dat je dit topic bezoekt.

Mijn moeder is in 2019 bekeurd voor het loslopen van de hond op in plek waar net de regelgeving blijkbaar was veranderd en dat wist zij niet.
Maar ze kreeg gelijk een boete ipv een waarschuwing wat ons best verbaasde.

Zijn er meer bokkers die gelijk een boete hebben gekregen ipv eerst een waarschuwing?
Alvast bedankt voor het lezen. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:00 



 
Profiel   

Was het eerst een losloopgebied? Of hoe kon ze het anders niet weten?

Hier lopen in het natuurgebied veel honden los terwijl dat absoluut niet mag (ook met het oog op jonge reekalfjes).
Daarom gaan ze veel strenger bekeuren en niet meer waarschuwen. Daar ben ik het ook helemaal mee eens, want overal staan borden met waarschuwingen dat honden aan de lijn moeten.
De boetes gaan hier waarschijnlijk omhoog van 90 euro naar ruim 300 tot 400 euro. Misschien dat dat wel helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:04 



 
Profiel   

Ik vind het niet gek dat er direct een boete wordt uitgedeeld en vind het vooral een gevalletje van mazzel hebben als je er in eerste instantie met een waarschuwing vanaf komt.
Dat zou toch ook wel een mooie zijn als je officieel eerst een waarschuwing zou moeten krijgen want dat zou betekenen dat iedere overtreding één keer ongestraft mag blijven.

Ik snap wel dat je moeder ervan baalt omdat ze niet bewust in overtreding is gegaan maar dat is voor een BOA of politieagent maar moeilijk in te schatten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:08 



 
Profiel   

Ik vraag me vooral af waarom je nu opeens jezelf iets afvraagt over een boete uit 2019. Is de zitting bijna :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:11 



 
Profiel   

Ik las laatst een stukje van een boa die aangaf dat ze normaal altijd eerst waarschuwen en daarna pas bekeuren, maar dat dat momenteel eigenlijk niet te doen is. Er wordt nu dus sneller gelijk een boete uitgedeeld. Maar dat is dus 2021 en niet 2019.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:12 



 
Profiel   

Lijkt me ook niet echt te handhaven. Hoe kan een boa weten of het je eerste of 5e waarschuwing is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:28 



 
Profiel   

Tiquira_Jill schreef
Hallo dankje dat je dit topic bezoekt.

Mijn moeder is in 2019 bekeurd voor het loslopen van de hond op in plek waar net de regelgeving blijkbaar was veranderd en dat wist zij niet.
Maar ze kreeg gelijk een boete ipv een waarschuwing wat ons best verbaasde.

Zijn er meer bokkers die gelijk een boete hebben gekregen ipv eerst een waarschuwing?
Alvast bedankt voor het lezen. :)


Ja is me overkomen en was het niet mee eens. Heb een schriftelijk bezwaar ingediend en boete werd ingetrokken!

NB: het ging in mijn geval om een park waar geen wild loopt en waar loslopen jarenlang werd toegestaan. Het was een gezellige verzamelplaats voor honden op een groot veld in het midden van het park.
Maar het ging mij ook om het feit dat de boa zich niet wilde legitimeren en dat hij foutieve informatie opschreef. En om het feit dat ik mijn hond even losgeknipt had omdat ze verstrikt zat in de flexlijn van een andere hond.
Maar het was een periode heel idioot daar. De boa's stonden verdekt opgesteld achter een boom om iemand te betrappen. En ze gaven kinderen van twaalf een preek en een boete 8)7


Laatst bijgewerkt door Nikass op 17-06-21 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:30 



 
Profiel   

Dat is aan de boa zelf om te beslissen of hij wel of niet schrijft

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:30 



 
Profiel   

Als je door rood krijgt krijg je ook niet eerst een waarschuwing.

En hoe moet een boa onthouden wie hij al heeft gewaarschuwd en wie niet?

Als het erg onduidelijk is aangegeven zou je kunnen kijken of je bezwaar kunt maken.
Maar eerst waarschuwen lijkt me mazzel hebben, meer niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:32 



 
Profiel   

Nikass schreef
Tiquira_Jill schreef
Hallo dankje dat je dit topic bezoekt.

Mijn moeder is in 2019 bekeurd voor het loslopen van de hond op in plek waar net de regelgeving blijkbaar was veranderd en dat wist zij niet.
Maar ze kreeg gelijk een boete ipv een waarschuwing wat ons best verbaasde.

Zijn er meer bokkers die gelijk een boete hebben gekregen ipv eerst een waarschuwing?
Alvast bedankt voor het lezen. :)


Ja is me overkomen en was het niet mee eens. Heb een schriftelijk bezwaar ingediend en boete werd ingetrokken!


Je weet alleen niet of dat de reden was dat de boete werd ingetrokken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:35 



 
Profiel   

Tsja, het is banketstaaf, maar het is het goed recht van de Boa. Een overtreding is een overtreding. Er zijn aardig veel mensen die zich toch eruit willen praten, dus ik kan me best voorstellen dat ze niet meegaan in dit soort verklaringen

Ik heb het ook wel eens anders gezien wat betreft coulance. Dat een conducteur controleerde, mevrouw was vergeten in te checken. Conducteur zegt: okay, we stoppen zo daar en daar, dan kun je even inchecken op het perron, ik kan de trein wel even laten wachten. Mevrouw wilde dit niet, en een andere reiziger begon zich er ook nog mee te bemoeien dat het belachelijk was. Mevrouw kon daarna de gehele treinrit plus een boete betalen, en deze kon niet aangevochten worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:36 



 
Profiel   

Als de regelgeving daar net is veranderd is het wel zo netjes om mensen daar eerst vriendelijk op te wijzen in plaats van meteen met boetes te wapperen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:38 



 
Profiel   

Omdat dit topic geen nieuwswaarde bevat verplaats ik het naar LZP. DAar past het beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 23:15 



 
Profiel   

Even van de kant van een conducteur, ook BOA dus. Zelf heb ik het meerdere malen mee gemaakt, en ik ken de verhalen van mijn collega's ook, dat je mensen met een waarschuwing laat gaan en diezelfde mensen binnen de kortste tijd weer tegen komt. Vaak met precies hetzelfde banketstaaf/acteerwerk. Beweren dat het nog nooit is gebeurt dat ze zonder kaartje in de trein zitten en we kunnen het deze keer toch wel bij een waarschuwing laten??? En er zijn aardig wat mensen die ver boven GTST niveau acteren op zo'n moment. Nu weet ik dat er onder, zowel mijn collega's en onder de BOA's van handhaving mensen zijn die het gewoon leuk vinden om te schrijven, maar over het algemeen zijn het allemaal mensen die naar eer en geweten hun werk willen doen.
En het is zo verdomd vervelend als je dezelfde acteur voor de 3de keer in een maand tegen komt, en de mensen er om heen zich er mee gaan bemoeien dat het toch wel triest is dat je een boete schrijft voor die man, zijn moeder is toch net die morgen overleden....hoeveel moeders heeft die man dan????
Dus dat er niet zo vaak eerst een waarschuwing word gegeven kan je beter aan de mensen toeschrijven die de boel voor de gek houden om onder de boete uit te komen. Daar moeten dan vaak de mensen onder lijden die oprecht een vergissing maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 01:19 



 
Profiel   

Het verhaal kwam me bekend voor en idd. TS heeft in 2020 ook al een topic geopend over dit verhaal.
Maar toen bevielen de reacties haar niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 03:37 



 

Dan zullen de reacties een jaar later evengoed niet bevallen. Regels zijn regels. Hond mocht daar blijkbaar niet bij uitzondering los. Boa heeft daar op gecontroleerd. Moeders was in overtreding. Goed dat ze dan beboet is. Waarschuwen is aardig als dat gebeurt, maar wat mij betreft nergens voor nodig.

Het is toch sowieso bijzonder om eerst enkel te waarschuwen en dan pas eens een consequentie eraan te verbinden? De wereld zou bijzonder wezen. Zie het al voor me, in een voetbalwedstrijd je tegenstander half doormidden schoffelen. Maar joh die rode kaart hoeft niet, want dit was toch pas de eerste keer? Met lachgas op in de auto stappen en een fietser dood rijden, maar joh dit was toch pas de eerste keer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 04:00 



 
Profiel   

Ik als niet treinreiziger heb dat ook een keer gehad.
Ik kocht gewoon een papieren kaartje (tegenwoordig via de NS app) en pas bij het volgende station en het lezen van het kaartje kwam ik er achter dat je blijkbaar de kaartjes ook moest scannen.
Dus eruit gesprongen, kaartje gescand en weer ingestapt :+

Had het dan ook niet geapprecieerd als ik een boete had ontvangen ipv een waarschuwing. In mijn tijdperk kocht je een kaartje en dat was het.

Maar gok dat mijn gebrek aan kennis wel werd bewezen door het feit dat ik een gewoon kaartje had, ik heb geen OV kaart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 04:24 



 
Profiel   

De Boa heeft “ discretionaire bevoegdheid “ simpel gezegd hij of zij mag zelf kiezen of er eerst een waarschuwing komt of gelijk een bon schrijft.

In deze zou het idd wel zo netjes zijn om eerst te waarschuwen als iets plots veranderd is.
Helaas heb ik het zelf ook een keer gehad voor het loslopen van mijn hond..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 05:24 



 
Profiel   

Het is jammer maar helaas. Verlies nemen en betalen, zo gaat dat met wetten en regels waar je je aan hoort te houden.

Eerst waarschuwen is heel vriendelijk, maar dan blijf je als boa toch bezig? Je weet niet hoevaak iemand al gewaarschuwd is. Lastig te controleren dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 05:47 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Het verhaal kwam me bekend voor en idd. TS heeft in 2020 ook al een topic geopend over dit verhaal.
Maar toen bevielen de reacties haar niet.

Bijzonder.
Dan zit het nogal hoog blijkbaar.

Tja honden los waar het niet mag.
In het veld van een boer ook nog. Daar zal ze helaas geen boete voor hebben maar is zwaar asociaal.
Dus ja prima boa zo te horen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 05:50 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Het verhaal kwam me bekend voor en idd. TS heeft in 2020 ook al een topic geopend over dit verhaal.
Maar toen bevielen de reacties haar niet.

Dat was haar moeder zelf op haar account met 4 loslopende honden

Tiquira_Jill @ [ED] bekeuring of waarschuwing boa's

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 06:32 



 
Profiel   

Zelfde verhaal denk ik.
Anders ben je wel erg goed in regels aan de laars lappen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 06:34 



 
Profiel   

Haha oh my :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 07:05 



 
Profiel   

Ik erger me juist soms aan al die waarschuwingen en nooit een boete.

En dan sommige mensen stoer: ja ik ben al 3x gewaarschuwd, krijg nooit een boete dus waarom zou ik mijn gedrag aanpassen, als het toch niet wordt bestraft.

TS, tja zonde geld en een harde leerschool. Maar die boa kan ook moeilijk onthouden of hij jullie nu wel of niet al gewaarschuwd heeft. Laat staan of zijn collega's dat al eens hebben gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 07:25 



 
Profiel   

Waar maak je je druk om, 2 jaar geleden.. Get over it!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 07:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen