Boa, eerst een waarschuwing of altijd gelijk een boete

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:42

Echwel schreef:
Cayenne schreef:
Het verhaal kwam me bekend voor en idd. TS heeft in 2020 ook al een topic geopend over dit verhaal.
Maar toen bevielen de reacties haar niet.

Dat was haar moeder zelf op haar account met 4 loslopende honden

Tiquira_Jill @ [ED] bekeuring of waarschuwing boa's


En dan ook echt na de OP nooit weer in het topic reageren, sneu wel :')

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Boa, eerst een waarschuwing of altijd gelijk een boete

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:11

Nu is het toch ook weer haar moeder. En komt er waarschijnlijk weer geen reactie van TS.

@Mods: is de tweede keer je account uitlenen voldoende voor een weggejorist en opgerot of geven jullie net als BOA's soms eerst nog een waarschuwing?

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Boa, eerst een waarschuwing of altijd gelijk een boete

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:22

Jeetje, hoeveel kost zo'n boete dan? Heb je echt niets beter om je tijd aan te besteden :+

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Boa, eerst een waarschuwing of altijd gelijk een boete

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:30

Hier 100euro per hond
Dus met 4 zou dat een flink bedrag zijn

Anoniem

Re: Boa, eerst een waarschuwing of altijd gelijk een boete

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:15

Misschien leer je dan je honden aanlijnen. Zo niet, lekker nog paar keer een flink bedrag aftikken. Want verstand komt dan schijnbaar niet met de jaren.

Na 2 jaar nog klagen over je terecht ontvangen boete. Wat een leven :')

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:52

oomens schreef:
weggejorist en opgerot


5 dumpertreten!!

Weer OT;
verder eens met wat hier gezegd wordt.. en vanuit 2019 zeg, jeetje.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:59

Benthhh schreef:
oomens schreef:
weggejorist en opgerot


5 dumpertreten!!

Weer OT;
verder eens met wat hier gezegd wordt.. en vanuit 2019 zeg, jeetje.


Om deze 2 reacties moest ik hard lachen vanuit mijn zolderkamer. Maar goed dat de finnen hierin niet mee doen :')

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:13

tsja; doet het er nog toe? Boete is van 2019 en we zitten al op half 2021. Die boete is allang en breed betaalt en verwerkt.
Waarschuwing geven is puur handelen uit coulance en is wezenlijk gewoon dikke mazzel hebben, want in principe mogen ze overtredingen per direct afstraffen met een boete.

Dit is niet alleen hele oude mosterd na de maaltijd, maar ook compleet nutteloos om hier 2 jaar na dato nog over te hebben. Voor een bezwaar ben je ondertussen ook allang te laat, dus wat is nu verder het nut dan om er een topic over te openen.

en dan moet de zomervakantie nog beginnen.....o my

Tiquira_Jill

Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-21 11:47

Zo stoer hoor, met ze allen op een puber!
Toevallig heb ik naast bokt ook nog een leven en zit ik in mijn toetsweek dus sorry als ik niet gelijk reageer.
En ik mag het mij toch gewoon afvragen?
Wat is daar mis mee.
Ik beschuldig niemand.
Waarom word iemand van 15 niet sirieus genomen maar bijv. Iemand van 20 wel?
Ik snap dat niet maar ja, dat kan ook niet want is ben pas 15 hé

Bedankt voor de oprechte reacties, daar heb ik zeker wat aan. :)

Tiquira_Jill

Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Re: Boa, eerst een waarschuwing of altijd gelijk een boete

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-21 11:49

En mijn moeder heeft blijkbaar via mijn acc gereageerd.
Dat vind ik niet netjes van haar en dat topic mag dan ook verwijderd worden.
Dat wist ik ook niet

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:52

Tiquira_Jill schreef:
Zo stoer hoor, met ze allen op een puber!
Toevallig heb ik naast bokt ook nog een leven en zit ik in mijn toetsweek dus sorry als ik niet gelijk reageer.
En ik mag het mij toch gewoon afvragen?
Wat is daar mis mee.
Ik beschuldig niemand.
Waarom word iemand van 15 niet sirieus genomen maar bijv. Iemand van 20 wel?
Ik snap dat niet maar ja, dat kan ook niet want is ben pas 15 hé

Bedankt voor de oprechte reacties, daar heb ik zeker wat aan. :)


Niemand kan enkel aan je naam zien dat je een puber bent :) je hoeft ook niet te doen alsof je leeftijd de reden is dat je "niet serieus genomen wordt ". Volgens mij is de reden dat je niet serieus genomen wordt enkel omdat je iets van 2 jaar oud omhoog haalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:16

Tiquira_Jill schreef:
Zo stoer hoor, met ze allen op een puber!
Toevallig heb ik naast bokt ook nog een leven en zit ik in mijn toetsweek dus sorry als ik niet gelijk reageer.
En ik mag het mij toch gewoon afvragen?
Wat is daar mis mee.
Ik beschuldig niemand.
Waarom word iemand van 15 niet sirieus genomen maar bijv. Iemand van 20 wel?
Ik snap dat niet maar ja, dat kan ook niet want is ben pas 15 hé

Bedankt voor de oprechte reacties, daar heb ik zeker wat aan. :)


Euh hoe kunnen we weten dat je een puber bent? :')

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Boa, eerst een waarschuwing of altijd gelijk een boete

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:40

Tja als ik iets vraag over hoe een ex mij 2 jaar geleden behandeld heeft zou ik dezelfde reacties krijgen. Het is 2 jaar geleden, laat het los.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:58

Ik vind het oprakelen van zoiets na twee jaar ook een beetje onzin. Dan moet je het toch wel achter je gelaten hebben.

Maar los daarvan; boa's kunnen ontzettend ergerlijk zijn. Met hun zoveel maten beleid en hun moralistische preken.
Neem Amstelveen, daar heb je een honden losloopveldje dat aan twee kanten aan een weg grenst, en aan één kant aan een druk fietspad.
Ik was met mijn herder op weg ergens naartoe. Ze liep los naast me op de stoep in een achteraf straatje. De boa sprak me daarop aan, want het was toch wel heeel gevaarlijk om mijn hond los te laten op de stoep. "Dáár op het veldje mag u de hond wel los doen". Oh want daar is het niet gevaarlijk??
Me op de regels wijzen, prima, maar kom niet met zo'n kul argument.

Of ze zijn met zijn 2en: "we gaan even overleggen of u een waarschuwing krijgt of een boete". Na beraad buiten gehoorsafstand: "u krijgt een boete". Oh mag ik vragen waarom het de boete geworden is?
"Wij gaan niet met u in discussie"
Waar zie je een discussie dan?? Ik vraag gewoon naar de afweging. Waarom daar zo moeilijk over doen?

Ik ken nog heel wat meer van dat soort voorbeelden. Niet allemaal zelf meegemaakt, maar genoeg ook wel.
Dus ja, toen er ineens hondencontroleurs in het leven werden geroepen was ik wel eens in overtreding. Vóór die tijd vond de wijkagent het prima dat mijn honden los in de wijk liepen. Want hij kende de meeste mensen en hij wist dat mijn honden geen overlast veroorzaakten. Hij fietste ook zelf altijd een rondje met zijn Berner Sennen los naast hem.

Ach ja, niet alles was vroeger beter, maar sommige dingen wel... ;)

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:28

Oh je bent een puber en nu is dit gedrag ineens oké?
Kom je daar thuis ook mee weg met dat smoesje?

Honden vast, niet op de akker van een ander, jij als puber niet en je moeder al helemaal niet.
Boete aanvaarden eigen schuld. En na1 keer wist je al wat andere er van vonden. Na 2 keer helemaal.
Het is nu lang geleden. Niets meer om stil bij te staan maar goed op bordjes blijven letten en van andersmans grond blijven.
Probleem opgelost wat de leeftijd ook is. :j

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:55

Of een hond op een akker mag lopen, los of vast, bepaalt de boer. Ik heb in het buitengebied gewoond en daar mochten honden in bepaalde periodes (meestal vanaf oktober) op de akkers spelen.
Dit is privé terrein dus aan de eigenaar of dit mag. Het is dus ook niet aan de boa om daarvoor te bekeuren. Tenzij het akkers zijn van Staatsbosbeheer?

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Boa, eerst een waarschuwing of altijd gelijk een boete

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:00

Normaal gesproken is het echt een dikke no go.

De meeste veehouders en akkerbouwers die ik ken willen het ook écht niet hebben.
Het is privé terrein he, net als iemands achtertuin.

Ga er dus vooral niet vanuit dat het normaal gesproken mag, het is écht een uitzondering als dat wel zo is.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:03

Femke_Tweety schreef:
Normaal gesproken is het echt een dikke no go.

De meeste veehouders en akkerbouwers die ik ken willen het ook écht niet hebben.
Het is privé terrein he, net als iemands achtertuin.

Ga er dus vooral niet vanuit dat het normaal gesproken mag, het is écht een uitzondering als dat wel zo is.


Je moet nooit ergens vanuit gaan, maar bij ons was het geen uitzondering en mocht het overal. Net zoals ze jongens met crossmotoren op hun akkers toestaan.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:04

DuoPenotti schreef:
Cayenne schreef:
Het verhaal kwam me bekend voor en idd. TS heeft in 2020 ook al een topic geopend over dit verhaal.
Maar toen bevielen de reacties haar niet.

Bijzonder.
Dan zit het nogal hoog blijkbaar.

Tja honden los waar het niet mag.
In het veld van een boer ook nog. Daar zal ze helaas geen boete voor hebben maar is zwaar asociaal.
Dus ja prima boa zo te horen.

Nee daar word ze niet voor bekeurd. Maar is zonder toestemming aso gedrag.
Daarom schreef ik bovenstaande al eerder.
De laatste post idd niet erg duidelijk.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:46

heidy_wilco schreef:
Ik heb het ook wel eens anders gezien wat betreft coulance. Dat een conducteur controleerde, mevrouw was vergeten in te checken. Conducteur zegt: okay, we stoppen zo daar en daar, dan kun je even inchecken op het perron, ik kan de trein wel even laten wachten. Mevrouw wilde dit niet, en een andere reiziger begon zich er ook nog mee te bemoeien dat het belachelijk was. Mevrouw kon daarna de gehele treinrit plus een boete betalen, en deze kon niet aangevochten worden.

Dat is wat mij betreft ook geheel terecht van de conducteur. De passagier kreeg zelfs nog het aanbod om bij het eerst volgende station alsnog in te checken. Had goedkoper voor haar geweest dan zo eigenwijs te doen.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 06:46

oomens schreef:
Nu is het toch ook weer haar moeder. En komt er waarschijnlijk weer geen reactie van TS.

@Mods: is de tweede keer je account uitlenen voldoende voor een weggejorist en opgerot of geven jullie net als BOA's soms eerst nog een waarschuwing?


Dit topic is wel korter (MAND!).

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:14

Nikass schreef:
Of een hond op een akker mag lopen, los of vast, bepaalt de boer. Ik heb in het buitengebied gewoond en daar mochten honden in bepaalde periodes (meestal vanaf oktober) op de akkers spelen.
Dit is privé terrein dus aan de eigenaar of dit mag. Het is dus ook niet aan de boa om daarvoor te bekeuren. Tenzij het akkers zijn van Staatsbosbeheer?


Dat is hier echt nergens, buitengebied an sich is hier losloopgebied maat akkers juist niet. En onze hond hebben we ook geleerd dat hij daar niet mag lopen.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:43

o de honden liepen op een weiland....die boer zal dan wel een handhaver gebeld hebben of boa kent de eigenaar van het land en wist dat die absoluut geen toestemming daarvoor geeft.

En aangezien je moeder meeleest, is het volgende gericht aan je moeder; het is gewoonweg bespottelijk dat je 2 jaar na dato alsnog je 'gelijk' wil halen. Ja tussen aanhalingstekens want je hebt geen gelijk. En je honden zomaar op andermans terrein laten lopen en ze vrolijk daar laten spelen; dat vind je serieus normaal gedrag? Laat ik je dan uit de droom helpen; nee, dat is geen normaal gedrag, maar superasociaal gedrag. Moet toch niet gekker worden zeg; je honden zomaar andermans terrein laten betreden en ze niet terugroepen, maar ze zelfs daar laten spelen.......echt compleet van de pot gerukt....en dan nog gepikeerd durven zijn ook nog dat je een boete hebt gekregen? Terecht dat je een boete hebt gekregen.
Andermans terrein is andermans terrein.........of mogen je mede stad/dorpsgenoten ook zomaar bij jou in de tuin komen spelen, bbqen, you name it? Nee he? Waarom het dan wel normaal vinden om je honden op een weiland te laten ravotten en schijten?

En dan ook nog je 15 jarige dochter voor het karretje spannen zodat zij de oliebol over zich heen krijgt/dan wel stiekem haar account gebruiken om een onzinnig topic te openen.....man, man, man, man, man; ga jij je eens heel diep schamen en leer eens wat manieren en gebruik niet andermans terrein alsof het publiek bezit is....

datzelfde geldt voor andermans accounts, zeker niet als je dan ook nog eens net doet alsof je je dochter bent........

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 20:14

Simbaa schreef:
Nikass schreef:
Ja is me overkomen en was het niet mee eens. Heb een schriftelijk bezwaar ingediend en boete werd ingetrokken!


Je weet alleen niet of dat de reden was dat de boete werd ingetrokken :)


Hoezo weet ik dat niet? Je krijgt er gewoon bericht van hoor?

Ik vind het niet zo raar dat de moeder van ts zich destijds hierom een beetje druk maakte. Als alles ging zoals zij vertelt:
-de boa spreekt haar aan vanuit de auto, stapt niet uit? Vind ik redelijk onbeschoft.
-De honden spelen op het zandpad waar ze (voorheen) los mochten, en deels in het weiland. Klinkt nou niet als heel dramatisch.
-En ja, het is op dat moment wellicht niet relevant, maar een boete krijgen omdat je hond anders mogelijk achter de haas aan gaat die doodgeschoten hoort te worden door de jager, voelt toch wel een beetje dubieus af en toe.

Maar wat ts twee jaar na dato met dit topic wil bereiken is me ook niet helder :?

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Re: Boa, eerst een waarschuwing of altijd gelijk een boete

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:53

Boa's mogen inderdaad zelf weten of ze direct een boete geven. Hier heb ik ook wel eens een boete gehad voor het los laten lopen van de honden. Ik had een bordje over het hoofd gezien. Gewoon betalen en klaar. Ik snap ook niet wat je hier jaren later nog mee zou willen.