Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Boa, eerst een waarschuwing of altijd gelijk een boete

 
Profiel   

Ik vind het best bijzonder dat je op een paardenforum (2x en 2 jaar na dato de 2e x) je gelijk wilt halen over honden op een weiland te laten spelen:

Het is namelijk slecht om vleeseters hun stront op weides te hebben die gegeten worden door grazers.
Koeien kunnen daar dood aan gaan (hersenvliesontsteking), zal voor de rest van de grazers ook niet zo geweldig goed zijn denk ik.
Vandaar dus dat ik er als een havik voor waak dat er op de weilanden waar mijn paarden grazen geen honden komen, ook die van mijzelf niet...

Ik heb niets met BOA's maar vind het in dit geval (als dit klopt) geweldig dat een BOA hiervoor een bekeuring heeft uitgedeeld.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 13:01 



 
Profiel   

Goed die boa heeft natuurlijk geen bekeuring gegeven voor dat weiland/akker, helaas.
Maar omdat er op dat hele stuk al geen honden los mochten, ook niet op de pad waar ze liepen.

Maar ts en moeder zijn gewoon 2 keer fout bezig, voor het ene een terechte bekeuring, het niet los mogen laten op dat stuk.
Het 2e, dat je met je dieren uit een akker blijft die niet van jou is (en daar helaas niet voor beboet word)
Maar geeft wel wat aan over de mentaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 13:05 



 

neetoch schreef
Ik vind het best bijzonder dat je op een paardenforum (2x en 2 jaar na dato de 2e x) je gelijk wilt halen over honden op een weiland te laten spelen:

Het is namelijk slecht om vleeseters hun stront op weides te hebben die gegeten worden door grazers.
Koeien kunnen daar dood aan gaan (hersenvliesontsteking), zal voor de rest van de grazers ook niet zo geweldig goed zijn denk ik.
Vandaar dus dat ik er als een havik voor waak dat er op de weilanden waar mijn paarden grazen geen honden komen, ook die van mijzelf niet...

Ik heb niets met BOA's maar vind het in dit geval (als dit klopt) geweldig dat een BOA hiervoor een bekeuring heeft uitgedeeld.

Katten verspreiden toxoplasmose. Honden verspreiden onder andere neospora. Waardoor ze de kalf verwerpen.

Daarnaast is het gewoon rete asociaal dat iemand zijn honden uitlaat op privé grond. Bij zulke mensen heb ik altijd neiging om een koe in te laden en die uit te laten in hun tuin.

Maar er zitten gewoon asociale mensen bij. Gebruiken onze weilanden als picknick plaats, parkeerplaats, om te vliegeren etc.

Onze honden gaan wel altijd mee het land op. Vaak hebben ze hun behoefte met uitlaten al gedaan.

Maar dan zijn er mensen die vinden dat hun honden er ook op mogen rennen. Omdat onze honden er ook op lopen :+ Ja dat dacht ik dus niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 13:31 



 
Profiel   

Echwel schreef
Hier 100euro per hond
Dus met 4 zou dat een flink bedrag zijn


Nee hoor, boete is voor de overtreding, niet per hond.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 13:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen