Fishing en maandag 200 euro kwijt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sasja0705
Berichten: 1979
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:19

Lieve TS,

Is er inmiddels aangifte gedaan of niet ?

Ik schrik wel behoorlijk als ik nu lees dat het al de derde keer in korte tijd is, dat jullie geld verliezen.

Dus ik ga met mijn voorgangers mee : zoek a.u.b. iemand die verstand heeft van dat soort zaken.
En die alles, maar ook echt alles controlleerd en recht zet .

Ik heb het flauwe vermoeden dat door het verhaal met die verzendlabel of jou pc of jou mobiel gehackt is, dus op je nu bij rabo/ing of wherever een nieuwe rekening opend , zodra je iets doet via internet heb je de volgende te pakken.

Maar niet minder belangrijk: jou website en JOU klanten, die moet je ook beschermen...

Er zijn hier genoeg tips gegeven dus het wordt echt tijd om radicale actie te ondernemen...
Als ik bij elkaar optel zijn het inmiddels 2300...

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 18:39

Ik weet niet of de pas geskimd is, ik hoop dat de politie nog contact op neemt kijken wat hun melden?

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:54

Als hij geskimd is zullen ze alleen geld opnemen of ergens aankopen doen waar geen camera is.
Als er online betalingen zijn gedaan dan hebben ze de app nodig en heb je geen pasje nodig.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:22

Voor zover ik weet kan skimmen (in elk geval op de oude manier, het kopieren van de magneetstrip) niet meer met de nieuwe passen. Contactloos betalen kan wel misbruikt worden, maar zou niet tot 200 euro moeten gaan. Maar bovendien zou je moeten kunnen zien dat er betaald is via een pinbetaling.

sasja0705
Berichten: 1979
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:29

marleen_usar schreef:
Ik moet aangifte doen zegt Primera dat is gisteren al gedaan en ik moet alles op de mail zetten dan gaan ze er naar kijken.


Als je aangifte gedaan hebt, dan heb je ook een nummer of referentie gekregen.

Was je hier mee al bij den bank ?

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:40

Shadow0 schreef:
Voor zover ik weet kan skimmen (in elk geval op de oude manier, het kopieren van de magneetstrip) niet meer met de nieuwe passen. Contactloos betalen kan wel misbruikt worden, maar zou niet tot 200 euro moeten gaan. Maar bovendien zou je moeten kunnen zien dat er betaald is via een pinbetaling.


TS zegt dat het telkens per 50€ is. Contactloos betalen is (toch zeker in België) naar max 50€ per dag gegaan IVM Corona.

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:43

Het is via Buckaroo gegaan dus het is een online bestelling geweest.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 20:00

De politie neemt contact op met de bank, die gaan het verder uitzoeken.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:12

zonnebloem18 schreef:
Het is via Buckaroo gegaan dus het is een online bestelling geweest.

Oh ja, dat is waar. Toch apart dat het steeds maar 50 euro is dan. Dat zal wel een strategische reden hebben.

Skimmen kan trouwens nog steeds met passen die nog een magneetstrip hebben. Dat worden er alleen wel steeds minder en dus is het minder lucratief.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:46

marleen_usar schreef:
De politie neemt contact op met de bank, die gaan het verder uitzoeken.

Mooi, fijn dat er nu gezamenlijk actie word ondernomen door hun.

Yavanna

Berichten: 2638
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 06:22

marleen_usar schreef:
De politie neemt contact op met de bank, die gaan het verder uitzoeken.


Wanneer neem je nu eens moeite om de vragen van mensen te beantwoorden in plaats van iedere keer terug vallen op onliners waar eigenlijk iedere keer bijna hetzelfde instaat. Lees je überhaupt de antwoorden wel. Geloof het niet.
En daardoor, er zal best iets gebeurd zijn, is voor mij de geloofwaardigheid van je verhaal plausibel. En heb ik het gevoel dat het meer een aandacht topic is.
Dus succes met je Phisingverhaal en als er iets van waar is, hoop ik dat het opgelost wordt voor je, en hou ook even in de gaten dat je gespoofed kunt worden, dan bellen ze je op met het nummer van de bank, met namen van mensen bij het Fraude team om een nieuwe rekening te openen, waarvoor je weer op een link moet klikken in een mail die ze je sturen.
Denk dan aan de reclame, hang op, klik weg, bel je bank.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 23:01

Geloof nou niet dat de politie hier voor jou achteraan gaat met de bank. De aangifte wordt opgemaakt en daarna moet je er zelf achteraan en zal je zelf een oplossing moeten vinden met de bank.

Politie gaat voor 200 euro echt geen mensen inzetten hoor. Dat doen ze nog niet voor 4000 euro!

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 23:09

Tallie1979 schreef:
Politie gaat voor 200 euro echt geen mensen inzetten hoor.


Dat we dat normaal vinden... Zouden we nou echt geen mensen kunnen overhevelen van het tellen van boodschappentassen bij mensen in de bijstand, naar het opsporen van welliswaar per incident kleine maar wel zeer veelvoorkomende criminaliteit? Lijkt mij een stuk fijner voor iedereen.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 23:11

Nou echt het Shadow dat ben ik zo met je eens.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 23:14

Tja ik ook. Mijn gestolen fiets heb ik destijds ook niet eens aangegeven, het kost je een hoop tijd en gedoe en er wordt toch niks mee gedaan.

Ooit eens aangifte gedaan van marktplaats oplichting, kreeg ik 2 maanden later een mail van de politie. Of ik die niet in wilde trekken want er was toch weinig kans dat t wat op zou leveren.
Tja.

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 00:26

Ik niet, als we bij elke fiets een politie agent neerzetten ( bij wijze van) krijgen we een politie staat.

Hoe vreselijk ook hoor maar als we echt achter elk klein vergrijp aan gaan worden we een heel eng land. Met heel veel onterechte beschuldigingen en vreemde situaties.
Dus ja het is mega mega poedersuiker, maar het hoeft voor mij niet anders.

Ik heb overigens wel eens na zeven jaar een fiets terug gekregen...

Fiets aangifte heeft zin omdat als het vaker op eenzelfde lokatie gebeurd er zeker actie wordt ondernomen. Niet op een individuele fiets, wel als er een hele handel lijkt te ontstaan.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:24

Shadow0 schreef:
Tallie1979 schreef:
Politie gaat voor 200 euro echt geen mensen inzetten hoor.


Dat we dat normaal vinden... Zouden we nou echt geen mensen kunnen overhevelen van het tellen van boodschappentassen bij mensen in de bijstand, naar het opsporen van welliswaar per incident kleine maar wel zeer veelvoorkomende criminaliteit? Lijkt mij een stuk fijner voor iedereen.


Hoho, ik zeg nergens dat ik het normaal vind. Maar het is wel de harde waarheid.

Je doet aangifte en volgt het daarna zelf op. Politie gaat niet bellen met de bank om dit probleem voor je op te lossen. Dat is nou eenmaal de realiteit.

Als je bedenkt dat de politie per maand zo’n 40.000 aangiftes ontvangt ivm cyber criminaliteit en ze daar de mankracht niet voor hebben.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:13

Hoe is het nu ts?

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 14:20

De Primera neemt het hoog op en die gaan uitzoeken of de cadeaukaarten al verzilverd zijn. De fraude afdeling van de ING zegt dat dit soort fraude veel voor komt. Ze zijn er helaas nog niet achter hoe de fraudeurs het doen.Ze krijgt een nieuwe ing pas en pas als ze die heeft kan de blokkade van haar rekening opgeheven worden.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:23

Met een beetje geluk kan de Primera de cadeaubonnummers blokkeren.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 14:30

Dat zou heel fijn zijn.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:13

Alleen zou ik er niet op rekenen. Als de cadeaubonnen geactiveerd zijn dan kan het volgens mij niet meer.
Maar zou je die ING rekening nog wel deblokkeren? Gaat het dan niet meer gebeuren?
Bovendien heeft je dochter hem niet meer nodig toch aangezien ze een nieuwe rekening ergens anders heeft geopend.

Ik zou het echt geen fijn idee vinden om met deze rekening verder te gaan

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:01

Elke keer wanneer ik dit topic voorbij zie komen lees ik 'fisting', heeft verder geen belang ofzo maar je schrijft phishing met ph, met een f is gewoon vissen, en wat ik erin lees is natuurlijk helemaal heel iets anders maar dat heb je ook niet geschreven natuurlijk :')

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:02

luxx schreef:
Elke keer wanneer ik dit topic voorbij zie komen lees ik 'fisting', heeft verder geen belang ofzo maar je schrijft phishing met ph, met een f is gewoon vissen, en wat ik erin lees is natuurlijk helemaal heel iets anders maar dat heb je ook niet geschreven natuurlijk :')

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_


Ik vind het toch wel fijn om te lezen dat primera ook probeerd te helpen

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 16:03

Hij moet gedeblokkeerd worden want uitkering is er op gestort en dan kan ze er nu niet afhalen.