Fishing en maandag 200 euro kwijt

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:40

marleen_usar schreef:
Ik heb weer met de ING gebeld en de fraude afdeling werkt vandaag niet ze gaan haar terug bellen. Nou ik ben morgen de 1e die hun gaat bellen.

Dat is vreemd aangezien ze aangeven 7 dagen per week bereikbaar te zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:40

Wellicht verstandig niet een foto van je eigen rekeningnummer op het internet te plaatsen om zulke taferelen te voorkomen. Als ik het zo zie vermoed ik dat er cadeaukaarten worden gekocht op rekening van je dochter. Je zegt in het verleden op een link geklikt te hebben, hoe lang is dat geleden en heb je dat apparaat nog in gebruik?

Rocamor

Berichten: 10958
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:41

Zorg dan aub dat je
OF de rekening laat blokkeren vandaag
OF dat het inkomen morgen direct weggesluisd wordt.

Maar dan ook direct.

Want als er gespuis is dat net zolang doorgaat tot de rekening leeg is, zullen ze vast ook weten wanneer ze weer verder kunnen.

Ps.
En laat al je apparatuur die je gebruikt voor internet / bankieren checken of malware en andere enge dingen.

Blokkeer alle telefoons die in het overzicht van ING staan.
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 20-06-21 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Berichten: 24683
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 13:42

Ik moest een 2 in toetsen voor de fraudelijn en ik voerde het gesprek,zegt ze ik moet u dochter zelf spreken. Zegt ze tegen haar bij de fraude afdeling werken ze vandaag niet

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:42

Bizzybijtje schreef:
Wellicht verstandig niet een foto van je eigen rekeningnummer op het internet te plaatsen om zulke taferelen te voorkomen. Als ik het zo zie vermoed ik dat er cadeaukaarten worden gekocht op rekening van je dochter. Je zegt in het verleden op een link geklikt te hebben, hoe lang is dat geleden en heb je dat apparaat nog in gebruik?


Dit. Anno 2021 had ik toch verwacht dat dat wel algemeen bekend is. Ik zou die foto direct weghalen TS.


Ik denk niet dat je de fraudelijn nodig hebt om een rekening tijdelijk te laten blokkeren of bevriezen totdat je meer weet. Dat kun je direct, als het goed is 24/7, doen.

marleen_usar

Berichten: 24683
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 13:44

Mijn dochter heeft nooit iets aangeklikt op haar telefoon.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:45

marleen_usar schreef:
Ik moest een 2 in toetsen voor de fraudelijn en ik voerde het gesprek,zegt ze ik moet u dochter zelf spreken. Zegt ze tegen haar bij de fraude afdeling werken ze vandaag niet

Klopt want het is de rekening van je dochter. Ik zou haar nogmaals laten bellen en haar laten zeggen dat er op de site staat dat ze 24 uur per dag bereikbaar zijn en 7 dagen per week. Dat ze een melding wil doen van fraude en dat haar rekening geblokkeerd moet worden.

Rocamor

Berichten: 10958
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:50

marleen_usar schreef:
Mijn dochter heeft nooit iets aangeklikt op haar telefoon.


Marleen, vast mijn excuus dat ik nu banketstaaf uit de hoek ga komen, maar jullie (jij, je dochter, je partner, willekeurig iemand op jullie apparatuur die gebruikt wordt op internet) hebben ooit op een verkeerde link geklikt. Daardoor zijn jullie nog steeds slachtoffer van die gasten. Het maakt nu niet meer uit of Piet, Truus of Flappie wel of niet op een link geklikt heeft. De rekening wordt misbruikt. Dus zorg dat je eerst dat op orde gaat krijgen.

En vraag hulp van mensen die daar ervaring mee hebben. Want met alle respect, door jouw antwoorden, heb ik het gevoel dat jullie daar niet capabel genoeg voor zijn.

En als je dochter belt, kan ze de telefoon ook op de luidspreker zetten. Kun je evt meedenken
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 20-06-21 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Berichten: 24683
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 13:50

Mijn telefoon is schoongemaakt dus is het veilig ook haar telefoon is schoongemaakt

Rocamor

Berichten: 10958
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:53

marleen_usar schreef:
Mijn telefoon is schoongemaakt dus is het veilig ook haar telefoon is schoongemaakt


Kijk ook op mijnING welke telefoons toegang hebben tot die rekening En gooi die iPhone er dan uit. (liefst wel vanaf een beveiligde en veilige computer)

Lunameyza

Berichten: 551
Geregistreerd: 14-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:58

marleen_usar schreef:
Mijn telefoon is schoongemaakt dus is het veilig ook haar telefoon is schoongemaakt


Als mensen met slechte bedoelingen je gegevens hebben of die van je dochter, dan heeft het opschonen van jullie telefoons geen zin meer, de mensen hebben dan al de gegevens die ze nodig hebben en met je mobiel schoonmaken haal je die info niet bij hun weg. Ik zou toch kijken of jullie je een beetje kunnen verdiepen in online veiligheid, dan kan je al veel voorkomen in de toekomst. Zolang de rekening niet geblokkeerd is en de fraudeurs de correcte gegevens hebben, kunnen ze gewoon door gaan met hun zaken lijkt me.

Ik las een tijdje geleden op tweakers dat als fraudeurs je rekeningnummer en naam hebben, ze toch bij sommige bedrijven abonnementen kunnen afscrhijven op jouw rekening. Dus als je een account hebt of iets hebt besteld op een betrouwbare website, en die website wordt gehacked of er is een leak, dan komen je gegevens overal en nergens en kunnen kwaadwillenden daarmee aan de slag door dit soort dingen te doen. Je kunt beter te voorzichtig zijn met je gegevens dan gewoon overal invullen waar je denkt dat het veilig is.

Edit: Je kan hier: https://haveibeenpwned.com/ je mail adres(sen) invullen om te kijken of je gepwned bent, en zo ja bij welke bedrijven en welke gegevens van je gelekt zijn.
Laatst bijgewerkt door Lunameyza op 20-06-21 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:00

marleen_usar schreef:
Mijn telefoon is schoongemaakt dus is het veilig ook haar telefoon is schoongemaakt

Dan hebben ze de gegevens om in te loggen opgeschreven.

genja
Berichten: 3944
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:01

marleen_usar schreef:
Dat zien wij ook dat ze niet rood kan staan en toch is het afgeschreven.



Daarom is het dus verstandig om morgen eerst met Primera contact op te nemen
https://www.primera.nl/neem-contact-op

En daarna even bij ING kantoor langs te gaan voor uitleg . Face to face is dat toch makkelijker
En misschien iemand meenemen als je er niet uitkomt

genja
Berichten: 3944
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:02

marleen_usar schreef:
Mijn telefoon is schoongemaakt dus is het veilig ook haar telefoon is schoongemaakt



Waar heb je dat laten doen officieel bedrijf of iemand die het zwart vanuit huis doet ?
Daar kan ook best iets zitten

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:11

Wanneer het nummer op het pasje plus de datum tot wanneer geldig plus de controle cijfers op de achterkant van het pasje bij iemand bekend zijn kun je schoonmaken tot je een ons weegt maar moet dat pasje geblokkeerd worden, zolang die nog actief is gaat dit eindeloos door. Fin, tot dat het pasje over de datum tot wanneer hij geldig is heengaat

marleen_usar

Berichten: 24683
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 14:16

Bij een telefoonwinkel laten doen, de ING heeft haar rekening gisteren geblokkeerd zeggen ze net.

marleen_usar

Berichten: 24683
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 14:18

Bij een telefoonwinkel heb ik het laten doen.

Boheme

Berichten: 2114
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:18


marleen_usar

Berichten: 24683
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 14:19

Fraude belt haar morgen terug.

Rocamor

Berichten: 10958
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:24

marleen_usar schreef:
Fraude belt haar morgen terug.


Hoezo morgen? Ze zijn 24/7 bereikbaar.
Is haar rekening nou geblokkeerd?
Kun jij nog inloggen via de ing app op haar rekening? Of moe(s)t dat via haar eigen telefoon en kan dat nog?

Heb je via mijnING nog gekeken welke telefoons gekoppeld zitten aan haar rekening?

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:32

marleen_usar schreef:
Ik moest een 2 in toetsen voor de fraudelijn en ik voerde het gesprek,zegt ze ik moet u dochter zelf spreken. Zegt ze tegen haar bij de fraude afdeling werken ze vandaag niet



Dat klopt niet, zie: https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankie ... index.html Er is een fraude alarm lijn en een andere lijn om te bellen als je twijfelt over fraude. Beiden zijn nu geopend. Heb je met het juiste nummer gebeld?
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 20-06-21 14:34, in het totaal 2 keer bewerkt

marleen_usar

Berichten: 24683
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 14:33

Haar rekening is geblokkeerd en fraude werkt vandaag niet zeggen ze.Telefoons hebben ze na gekeken en het is alleen haar telefoon die er aan gekoppeld is.Ze kan met haar telefoon nu nog inloggen.

Ja ik heb vandaag 3 keer gebeld en 3 keer zeggen ze dat fraude vandaag niet werkt.

Kinke

Berichten: 20571
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:34

de rekening is geblokkeerd zegt ze net, dus dat is geregeld.
Dan morgen ook de uitkeringsinstantie bellen, zodat de uitkering hopelijk niet alsnog op dat rekeningnummer terecht komt. Nieuwe rekening openen en uitkeringsinstantie direct het nieuwe nummer doorgeven.
Ik denk dat je bij Primera niet verder komt, dat zijn namelijk niet degenen die het rekeningnummer misbruiken.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:35

Ik geef het op

marleen_usar

Berichten: 24683
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 14:37

Misschien kunnen ze die cadeaukaarten op de 1 of andere manier ongeldig maken.