Fishing en maandag 200 euro kwijt

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38528
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:39

marleen_usar schreef:
Misschien kunnen ze die cadeaukaarten op de 1 of andere manier ongeldig maken.

Dat heb jij nog niets aan. Want dan ben je nog steeds het geld kwijt. Nieuwe rekening openen, als allereerste morgenochtend direct contact opnemen met de uitkeringsinstantie om de betaling te bevriezen, dan een nieuwe rekening openen en dat is de kortste weg.

Kinke

Berichten: 20587
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:40

Dan ben je je geld toch nog kwijt? Maar neemt niet weg dat je van dat oude rekeningnummer af moet.
Zsm een nieuwe regelen en de uitkeringsinstantie informeren.

Rocamor

Berichten: 11002
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:42

bigone schreef:
marleen_usar schreef:
Misschien kunnen ze die cadeaukaarten op de 1 of andere manier ongeldig maken.

Dat heb jij nog niets aan. Want dan ben je nog steeds het geld kwijt. Nieuwe rekening openen, als allereerste morgenochtend direct contact opnemen met de uitkeringsinstantie om de betaling te bevriezen, dan een nieuwe rekening openen en dat is de kortste weg.


Maar dan lijkt het me ook van belang dat het hele internet gebeuren in huize Marleen wordt gecontroleerd. Als daar nog malware op staat, is het 1x inloggen op het nieuwe account en de fraudeurs kunnen weer van vooraf aan beginnen.

Telpeva

Berichten: 14844
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:44

Ts, met de beste bedoelingen heb ik net voor je gecontroleerd of je eerdere plaatje met je bankrekeninggegevens weg is, maar deze staat nog steeds op de bokt server en iemand met een basiskennis hoe urls/links in elkaar steken kunnen er nu nog steeds bij. Ik kan het plaatje nog tevoorschijn toveren en er gewoon naar kijken, dat moet je niet willen. Ik zou contact opnemen met een mod om dit van de bokt server weg te krijgen :)

Brainless

Berichten: 29777
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:46

marleen_usar schreef:
Mijn telefoon is schoongemaakt dus is het veilig ook haar telefoon is schoongemaakt

Dat heeft geen zin als zij de gegevens al hebben.
Je kunt online bij de ING zien welke apparaten toestemming hebben om bankzaken te doen, die kun je verwijderen.

996981
Berichten: 9914
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:51

Dat dit topic zo lang loopt en dat er nog steeds geprobeerd wordt te helpen :oo

TS lijkt het probleem, de oorzaak en het gevolg niet te willen of kunnen begrijpen. Ik denk persoonlijk dat de enige tip die kan helpen is zorgen dat je iemand vertrouwt in je directe omgeving je laten helpen.

Succes TS. Hopelijk wordt gauw duidelijk waarom jullie meermaals geld hebben verloren zonder het bewust uit te hebben gegeven, krijgen jullie het terug en kunnen jullie het in de toekomst voorkomen

sasja0705
Berichten: 2070
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:00

Betref "cadeaubonnen" :

@ Marleen
Heb je dan inmiddels bij status buckaroo gekeken ?
Zijn het daadwerkelijk cadeaubonnen van de primera of neem je dit alleen aan omdat het hier in het topic geopperd heeft ?

Aub stuur ingedebruin even ALLE gegevens uit de transacties of iemand die bij de status voor jou kan kijken.

Je meer info je nog vandaag kunt verzamelen, je meer duidelijkheid is er morgen bij Primera/Politie en bank

Als het daadwerkelijk aankopen van cadeaubonnen gedaan zijn bij Primera, kunnen hun in eerste instantie ook niets voor jou betekenen ivm privacy.

Dan moet je eerst een aangiftenummer van de politie hebben.

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 15:08

De ING wist te vertellen dat het cadeaubonnen zijn.

Kinke

Berichten: 20587
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:13

maar snap je nu de logica dat je de rekening moet sluiten/afgesloten moet laten en een nieuwe moet openen?

Rox87
Berichten: 505
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:15

Onlangs bij kennissen een fraude zaak aan de hand gehad en op zondagavond erg goed geholpen door ING fraude desk.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:24

Giftcards blokkeren gaat voor jou precies 0 uitmaken. Daar krijg je geen terugbetaling mee.


Ik wens je succes TS, ik heb het idee dat je het verhaal een stukje lastiger maakt dan wat het is maar ik kan er weinig logica uithalen.

Urbanus

Berichten: 44960
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:28

Dit is de 2e keer binnen korte tijd dat jullie rekening wordt leeggehaald. Dat vind ik best wel zorgelijk.

sasja0705
Berichten: 2070
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:30

marleen_usar schreef:
De ING wist te vertellen dat het cadeaubonnen zijn.


Dan kan je Primera alleen helpen als je al een aangifte/politie op zak hebt. Dus een aangifte nummer.

Want : Primera verkoopt cadeaubonnen , dus een dienst/product en dit is kennelijk betaald en Primera levert.
Wie voor de cadeaubonnen betaald heeft doet voor hun niet toe, want hebben in eerste instantie hun verplichting voldaan, namelijk het product geleverd.


Ivm met privacywet mogen ze jou en/of jou dochter dus op normale manier (langsgaan of bellen) geen enkele info over de koper of de transactie geven.
Hiervoor is echt een aangifte nummer van de politie nodig.

En zomaar ongeldig verklaren of storneren doen ze ook niet - ook hiervoor moet je toch eerst langs de politie.

Zelfde geld voor jou bank en het geld terug halen.

Absoluut niet banketstaaf bedoeld maar : wie zegt de bank, dat jij of jou dochter niet al de cadeaubonnen ingewisseld hebben?

Met een officiële aangifte MOETEN Primera EN de bank in actie komen.

En hopelijk krijgen jullie dan het geld terug en pakken ze die klojo

BigOne
Berichten: 38528
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:46

Ts, zorg ervoor dat je zelf beter op de hoogte bent van oplichtingspraktijken. Want de vorige keer had simpel voorkomen kunnen worden . Ik weet dat er mensen meer dan genoeg intrappen maar echt, lees je in. Heb je zelf ook maatregelen genomen mbt eerdere fraude ?

The_Cat

Berichten: 7296
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:00

TS, nooit maar dan ook nooit foto's van je kaarten online zetten! Ik hoop dat je ze niet ergens anders geplaatst hebt dan op bokt, anders ook echt meteen actie ondernemen om ze van het internet te krijgen!

Tieme
Berichten: 4983
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:45

purny schreef:
marleen_usar schreef:
Ik heb weer met de ING gebeld en de fraude afdeling werkt vandaag niet ze gaan haar terug bellen. Nou ik ben morgen de 1e die hun gaat bellen.

Dat is vreemd aangezien ze aangeven 7 dagen per week bereikbaar te zijn


Ze zijn van de alarmlijn 7 dagen per week 24/7 bereikbaar zordat je fraude kan melden. Wil je echt specifieke dingen uitgezocht hebben dan kon dat gisteren tot 17.00 uur. Vandaag gesloten. Dus dar klopt.

Die alarmlijn die 7 dagen bereikbaar is kan wèl passen, rekeningen, online bankieren enz blokkeren.

Tieme
Berichten: 4983
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:00


Yavanna

Berichten: 2672
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:06

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus misschien is het al gemeld. Als je een bank belt dat je slachtoffer van fraude belt, heeft de bank op verzoek van de klant een J blokkade op de rekening te zetten, de rekening is dan voor een aantal dagen geblokkeerd, net zoals internetbankieren, automatische incasso en krijgt de klant een nieuwe pas met pincode.
Dus als de INg dat niet heeft, zou ik als de wiedeweerga overstappen naar een andere bank.
Hoe ik dit weet, ik werk bij een andere grote bank op de klantenservice en heb hier bijna dagelijks mee te maken.

Rocamor

Berichten: 11002
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:16

Ts jij hebt toch een eigen bedrijf? Controleer dan aub ook dat de gegevens van jouw klanten niet zomaar op straat liggen!

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:18

Ben ik de enige die het gek vind dat ING kan zien dat het cadeaubonnen zijn?

Stel ik pin bij de Primera, dan zien ze toch niet waaraan ik die besteed..
of stel ik koop online iets dan staat er toch ook alleen een overboeking naar het bedrijf. Staat echt nooit bij wat ik precies heb gekocht..

Rox87
Berichten: 505
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:20

Barbabientje schreef:
Ben ik de enige die het gek vind dat ING kan zien dat het cadeaubonnen zijn?

Stel ik pin bij de Primera, dan zien ze toch niet waaraan ik die besteed..
of stel ik koop online iets dan staat er toch ook alleen een overboeking naar het bedrijf. Staat echt nooit bij wat ik precies heb gekocht..


Je bent niet de enige :)

AmyJamess

Berichten: 2129
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:22

Ik zit dan wle niet bij de ING maar nee, ik kan niet zien waar ik al mijn geld aan uit geef. Alleen aan welk bedrijf.
Maar iemand zei eerder in dit topic dat er misschien kadoo kaarten meegekocht zouden kunnen zijn omdat er 4x 50 af was gegaan.
Denk dat TS het daar van heeft.

purny

Berichten: 27588
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:27

Barbabientje schreef:
Ben ik de enige die het gek vind dat ING kan zien dat het cadeaubonnen zijn?

Stel ik pin bij de Primera, dan zien ze toch niet waaraan ik die besteed..
of stel ik koop online iets dan staat er toch ook alleen een overboeking naar het bedrijf. Staat echt nooit bij wat ik precies heb gekocht..

Nee het lijkt me ook heel sterk dat een bank dit weet. Een bank weet namelijk alleen dat er daar gepind is

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:28

Er zijn heel veel dingen die ts zegt die niet kloppen...

Denk haast dat we in het ootje genomen worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:29

marleen_usar schreef:
De ING wist te vertellen dat het cadeaubonnen zijn.


Dat is dan gewoon een gok van ze vermoed ik?
Vind het allemaal maar een vreemd en warrig verhaal