Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Campereigenaren en het verhuren van je camper?

 
Profiel   

Ooit zijn wij heel optimistisch begonnen aan het (her)opbouwen van een oude Mercedes 407 buscamper. Door omstandigheden hebben we deze bus verkocht. Inmiddels begint het toch wel weer te kriebelen en ben ik ook wat camper ervaring rijker, dwz, ik heb ondertussen 3 keer een camper gehuurd om daarmee op pad te gaan.

Zijn er hier camper eigenaren die hun camper verhuren? Wat zijn de ervaringen hiermee? Uiteraard moet verzekering etc. allemaal goed geregeld zijn. Hou je er onder de streep iets aan over?

Brand los!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:01 



 
Profiel   

Je kunt hiervoor kijken op https://www.goboony.nl/. Volgens mij regelen zij bv ook al je verzekeringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:04 



 
Profiel   

Ja die site is me bekend, heb ik ook al eens via gehuurd. Ik ben vooral benieuwd naar de verhuurders en of er misschien ook bokkers zijn die zoiets doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:05 



 
Profiel   

Wij zouden onze nooit verhuren, geeft meer ellende dan opbrengst voor een particulier.
Je kunt beter via bedrijf huren

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:13 



 
Profiel   

Ik zit er over na te denken, heb al info opgevraagd bij verzekering, en eens wat van die 'tussenbedrijven' opgezocht.
Van die bedrijven waar je je camper op kunt zetten zeg maar.
Met 1 ook telefonisch contact gehad.

Ik weet het nog niet zeker, ergens in de komende twee maanden krijg ik wat meer duidelijkheid over toekomstplannen, en daar hangt een en ander ook vanaf.


Kortom, geen ervaringen nog, wel overwegingen in die richting.

Ik ga dit topic dus ook volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:29 



 
Profiel   

Ik denk dat je als particulier nooit opkan tegen het verdienmodel van de professionals/motorhomedealers.
Zij kopen de camper aan aan aankoopprijs. Door de aankoop van de verhuurcampers stijgt hun volume bij de fabrikant, wat dan weer invloed heeft op de condities die ze daar krijgen.
Als er een camper met schade terugkomt wordt die in hun eigen atelier hersteld.
Meestal verhuren ze nieuwe campers (blije huurklant) die na 1 seizoen als 2dehands verkocht worden. Zo verruimen ze hun verkoopsaanbod.
Dus een win-win-win... situatie.
Als je alle kosten en risico's rekent denk ik niet dat je er als particulier iets aan overhoudt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:36 



 
Profiel   

Er zijn ook liefhebbers voor de wat oudere en simpelere campers.

Ook in de verhuur wel.
En dan wordt het weer een ander verhaal.

Wat je wel ziet is dat mensen zelf een camper hebben voor hun eigen vakanties, maar de kosten drukken door te verhuren als ze er zelf niet mee op pad zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:39 



 
Profiel   

Maar voor een oudere en simpelere camper kan je dan weer minder huur vragen.
Terwijl het net die beestjes zijn waarbij de garagekosten kunnen oplopen.
In ieder geval moet je een verzekering hebben waarbij je ook mag verhuren en een depannageverzekering. Bij verhuur liefst ook een all-risk verzekering.
Die extra kosten moet je ook meenemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:44 



 
Profiel   

Ja en verhuur je aan mensen, zeg je geen huisdieren en komt hij uitgewoond terug nadat er 3 grote honden in hebben gezeten..

Besef je goed dat mensen niet netjes omgaan met je spullen
En het bedrijf waar je aan verhuurt trekt gauw zijn handen er af

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:47 



 
Profiel   

Het gaat er ook niet over om er even veel aan te verdienen als een verhuurbedrijf natuurlijk. Ik ben meer aan het onderzoeken van wat zou het kosten, wel levert het eventueel op en kun je dat dan een beetje tegen elkaar afstrepen. Zou bijvoorbeeld al heel leuk zijn om je eigenvakantie ermee te kunnen bekostigen.

Ik zou zelf bijvoorbeeld nooit in het hoogseizoen weg gaan en in die periode is er wel veel vraag, dus als je dan al een aantal weken je camper verhuurd hebt kan ik me best voorstellen dat je daar wat aan over houdt, om lig zelf van op reis te kunnen.

Uiteraard extra kosten als all risk verzekering etc moet je meenemen in je berekening.

Echwel daarvoor kun je toch een borgbedrag laten betalen? Jij hebt duidelijk negatieve ervaringen (zelf of van horen zeggen?).

Ik hoor ook graag van mensen die positieve ervaringen hiermee hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:54 



 
Profiel   

Wij hebben een camper en hebben ook getwijfeld om hem te verhuren. Waarom doen we dit niet:
- duurdere verzekering
- telkens weer afwachten hoe je de camper terug krijgt
- Het mooie aan een camper is dat je hem snel pakt en vertrekt zonder van te voren veel te plannen, als je hem verhuurd moet je dus veel meer plannen.

We "verhuren' hem wel aan vrienden en familie, dat mag met onze standaard verzekering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:55 



 
Profiel   

Ja ik heb het van vrienden meegemaakt
Stel borg is 500 euro
Schade is 1000 euro zie dan je geld maar te krijgen
En wat als een oudere camper on het buitenland motorpech krijgt, hoe ga je dat oplossen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:57 



 
Profiel   

Wij zelf kopen VW bussen op en verbouwen deze origineel om naar campers, welke dan in de verkoop belanden. Al jaren ervaring en iedere maand komt en gaat er weer wat. We werken veel samen met een groot bedrijf in Noord Holland waar het grootste gros VW campers uit NL vandaan komt. Hij verhuurd dan ook groots en doet ook de ‘camper ANWB’.

Wij zitten er ook vaker aan te denken om bedrijfsmatig onze campers te gaan verhuren. Het komt dan aan op een duurdere verzekering, en we zouden dan graag een samenwerking bij het plaatselijke autobedrijf.

Ik vind dit dan een interessant topic en lees graag met jullie ervaringen mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:06 



 
Profiel   

Schade is wellicht ook deels te verhalen op je verzekering. Soms moet je misschien wat verlies nemen idd. Heb zelf ook schade gehad aan een camper die ik gehuurd heb (buiten mijn schuld), uiteindelijk allemaal netjes opgelost via Goboony/verzekering/verhuurder.

Denk dat je sowieso goed moet nadenken over je voorwaarden en je borg, het moet wel realistisch zijn. Daarbij denk ik ook, ben je zelf een beetje handig met eventueel dingetjes herstellen of vervangen of moet je hiervoor altijd een andere partij inschakelen? Dat maakt ook wat uit.

Echwel schreef
Ja ik heb het van vrienden meegemaakt
Stel borg is 500 euro
Schade is 1000 euro zie dan je geld maar te krijgen
En wat als een oudere camper on het buitenland motorpech krijgt, hoe ga je dat oplossen


Verhuurden jouw vrienden ook via aan bedrijf zoals Camptoo of Goboony?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:07 



 
Profiel   

https://camperforum.nl/viewtopic.php?f= ... f&start=14

Hier op.laatste pagina een bericht uit eigen ervaring

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:15 



 
Profiel   

Op facebook is er een pagina die ik wel eens voorbij heb zien komen, maar waarvan ik nu de naam kwijt ben, waar particulieren hun camper te huur aan kunnen bieden. Volgens mij is verzekering etc dan via de aanbieder van die pagina geregeld. Wellicht het googlen waard. Ik heb daar alleen maar negatieve reacties gezien van mensen die het geprobeerd hebben, over het algemeen geen nieuwe campers, naast hoge kosten van pech onderweg, ook veel asociale huurders die de camper niet in dezelfde staat terug brengen als gehuurd met alle ellende van dien. Wij hebben een VW camperbus en zou er zelf niet aan willen denken om deze te verhuren, maar zodoende zijn mij die pagina's wel opgevallen en heeft het voor mij mijn beeld zeker niet veranderd, alleen maar bevestigd dat ik het nooit zou doen. Ik denk dat je, indien het je toch wat lijkt, erg goed naar de verzekeringsmogelijkheden moet kijken om te voorkomen dat je er zelf slechter van gaat worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:49 



 
Profiel   

Geen camper, naar wel m'n caravan 2 seizoenen verhuurd. Heb denk ik wel 20 huurders gehad en bij maar één stel heb ik hem niet meegegeven omdat dit helemaal niet netjes verliep en ik bang was m'n caravan verrot terug te krijgen. Die annulering kwam dus vanuit mij en heb ik dus verlies op gedraaid, maar ach.
Ik heb er een leuk zakcentje aan overgehouden en heb er één jaar m'n stalling en eigen vakantie van kunnen betalen. Huurders waren erg positief en caravan is altijd netjes teruggebracht. Ik verhuurde via camptoo met borg, contract en voorwaarden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:56 



 
Profiel   

Ik wil sowieso alles goed op een rijtje zetten, uitzoeken kosten en voorwaarden verzekering etc. En een voor en tegen lijstje maken daarna.

En misschien komen we dan wel tot de conclusie dat we het niks vinden, of juist wel! Daarom vind ik jullie ervaringen ook nuttig om te lezen.

Malaq wat leuk om te horen dat jij zo positief bent! En knap dat je toch die annulering gedaan hebt, ook al heb je er wat op verloren. Snap ik heel goed dat je het bij twijfel afkapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 21:05 



 
Profiel   

Mijn vader heeft zijn camper een keer uitgeleend aan een goede bekende van hem, dat was eens maar nooit meer. :n En die mensen hebben er alleen maar in gekampeerd op een camping. Ik heb de camper gebracht en opgehaald toen naar de camping. En een zeer uitgebreide uitleg dit wel, dat absoluut niet. Let daarop en kijk uit met dat.

Na een week met ophalen -O- eh tsja zo ongeveer alles waar ik voor gewaarschuwd had was beschadigd door juist dat te doen wat je niet moest doen. Hij was smerig op rare plekken, inclusief onbestendige op de zitbanken. %) en ipv alleen een moeder mee dus twee personen hebben ze er drie volwassenen en twee kinderen ingepropt in een vier persoons camper.

Aardig wat werk en kosten gehad om alles weer te herstellen maar bv een diepe kras in de tafel is nooit meer ok geworden,

En wat ik hoor van de garage waar ze ook veel campers verhuren. Er komen er heel veel ook met rijschade terug. Hoogte die vergeten wordt met takken, viaducten. Breedte die verkeerd ingeschat wordt met krappere bochten en zo door..

Dus nee ik zou er nooit aan beginnen als ik een camper ook zelf zou willen blijven gebruiken.

Daarnaast veel verzekeraars accepteren geen verhuur ervanook nog,

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 21:33 



 
Profiel   

Ik denk dat het verhuren/uitlenen aan bekenden misschien nog wel eerder voor problemen zorgt dan via een site met de juiste voorwaarden, borg, etc. Als er een flinke borg moet worden neergelegd (1000+) ga je toch anders met spullen om dan wanneer je zomaar iets leent zonder verdere afspraken over wat te doen in het geval van beschadigen.

Wat verzekering betreft, iedereen die zijn camper/caravan particulier verhuurt heeft deze gewoon kunnen verzekeren voor de verhuur, je betaalt hier uiteraard wel extra voor, wat ik ook logisch vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 21:58 



 
Profiel   

En wat ik deed was echt tijd uittrekken voor uitleg aan mensen. Als ze nog nooit gereden hadden eerst rondje op parkeerterrein met mij ernaast om te laten zien waar de dode hoeken zitten, hoe je de bocht rijdt en inderdaad uitleg over hoogte en breedte.

Als de borg niet werd betaald ging het hele feest niet door. Net zoals als het contract niet werd getekend. Dit contract moest ook weer afgesloten worden als hij teruggebracht was, en ik als verhuurder had dan de kans om door te geven welke schades met welke kosten er waren, dit werd vervolgens ingehouden op de borg. Gelukkig nooit nodig gehad :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 06:48 



 
Profiel   

Zeker ben je wellicht met 1000 borg voorzichtiger om kwijt te raken als huurder zijnde, maar vergeet niet dat wanneer er schade gereden is, 1000 niets is aan herstelkosten. Ik weet niet hoe groot de camper is die je wilt verhuren, maar wat idd boven gezegd wordt, niet verkeerd om mensen een korte uitleg te geven over hoe je er mee moet rijden. Veel mensen rijden er mee alsof het een kleine personenwagen is, en dan kom je toch in de problemen idd met bochten, takken en andere punten in schatten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:05 



 
Profiel   

MightyMike schreef
Zeker ben je wellicht met 1000 borg voorzichtiger om kwijt te raken als huurder zijnde, maar vergeet niet dat wanneer er schade gereden is, 1000 niets is aan herstelkosten. Ik weet niet hoe groot de camper is die je wilt verhuren, maar wat idd boven gezegd wordt, niet verkeerd om mensen een korte uitleg te geven over hoe je er mee moet rijden. Veel mensen rijden er mee alsof het een kleine personenwagen is, en dan kom je toch in de problemen idd met bochten, takken en andere punten in schatten.

Het gaat om een oude mercedes dus hoe zit het met onderdelen kopen
En idd verplicht je huurders ook als ze pech in het buitenland krijgen om zelf voor repatriëring te zorgen of ga je dat zelf doen.

Ik heb het niet over uitlenen dat is je eigen risico, maar met verhuren mag je als huurder ook extra service wat dat betreft verwachten.

Stel je hebt als huurder pech in het buitenland en onderdelen duren een aantal dagen voor ze er zijn en erop zitten..
Dan moet je als huurder in een hotel

Wie regelt dat allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:14 



 
Profiel   

Je kunt ook gewoon zorgen dat je verzekerd bent voor een vervangende camper in het geval van schade, is allemaal mogelijk.

Ik zou dat denk ik voor mezelf ook wel prettig vinden als ik ermee op pad ga.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 09:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen