Goede (inleg?) zooltjes ervaringen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke zooltjes heb je gebruikt?

Poll eindigt op

Sidas van Beversport
Geen stemmen
Pedag viva
Geen stemmen
Ander merk
5 (100%)

Totaal aantal stemmen: 5


E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Goede (inleg?) zooltjes ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 11:57

Ik overweeg om zooltjes te kopen voor in mijn schoenen en ben benieuwd naar ervaringen. Heb wel een podotherapeut gesproken aan de telefoon om te vragen of ik die veilig gewoon zelf zonder advies kan kopen en zij zei van wel. Hoewel ze er niet laaiend enthousiast over leek ben ik toch wel benieuwd.
Persoonlijk weet ik alleen niet of ik een platvoet heb of een een doorgezakte (voor?) voet heb of iets anders. Nu zag ik dat bv Ziengs en Beversport zooltjes verkopen voor een lage, medium of hoge voetboog. Heeft iemand daar ervaring mee? Welke zijn aan te raden? Ik overweeg die van Pedag.

Online is ook voor b.v. doorgezakte voeten een en ander te vinden maar mag en kan een schoenenwinkel dit verkopen en kunnen zij het verschil zien tussen een doorgezakte voet die daardoor platter lijkt en een echte platvoet? En kan je deze zooltjes laten vergoeden door je verzekering als inlegzooltje ook al zijn ze niet door een podotherapeut op maat gemaakt?

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Goede (inleg?) zooltjes ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:03

Heel kort gezegd: nee iemand in een schoenenwinkel kan dat gewoon niet, tenzij er toevallig iemand werkt die geschoold is als podotherapeut. Ze kunnen je heel veel onzin verkopen en heel veel kennis lijken te hebben maar vaak is dat niet meer dan wat marketing verhalen van schoenmerken. Goed, enorm veel kwaad zul je er niet mee kunnen doen en een simpel zooltje uit een winkel kan best eens helpen, maar het is nooit een op maat gemaakte zool. Dus logisch dat we daar als podotherapeuten niet laaiend enthousiast over zijn, het is ons werk om die wel te maken en als de confectie genoeg zouden doen hadden we geen werk meer ;)
Kortom: prima om eens uit te proberen, misschien is het genoeg voor je, maar bij echte problemen zoek gewoon een professional op. Als ze niet helpen sluit een op maat gemaakte dan ook niet uit, het is echt enorm veel verschil.

Vergoeding kan zeker weten niet, je koopt gewoon een confectie zool.

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:20

De plat voet zooltjes van podobrace kun je wel proberen.Is een zachte blauwe zool met een fijne ondersteuning voor je voetboog.
De zooltjes voor een doorgezakte voorvoet zijn hetzelfde maar dan met een extra verhoging aan de voorvoet.Een soort zachte noot zeg maar.Dat is meer een optie als de eerste onvoldoende helpen.
Maar als je erg doorgezakte voeten heb en/ of rugpijn ,kniepijn of echt pijn in je voeten zou ik je aanraden om toch zooltjes op maat te laten maken.De eerste kosten rond de 25 euro voor op maat gemaakte ongeveer 125.Aan jou de keus .
Laatst bijgewerkt door office op 21-06-21 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:21

Zooltjes uit de winkel worden nooit vergoed door een verzekering en zooltjes van een podoloog alleen als aanvullende pakketten hebt, dit wordt ook niet vergoed vanuit de basisverzekering.

Als je problemen hebt, zou ik echt naar een podoloog gaan, anders maak je je voeten alleen maar kapotter.

Diva_Jenny

Berichten: 861
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: TT city

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:29

Ik zweer bij de zooltjes gemaakt door de podoloog. Heb een doorgezakte voorvoet, tevens ook een holle voet en nog wat andere dingetjes.
In het verleden ook wel zooltjes uit de winkel gehad, deze hielpen dan tijdelijk maar uiteindelijk kwamen de klachten toch weer terug.
Het is even een uitgave bij de podoloog maar ik krijg iets van 70% vergoed door de zorgverzekering. Ook gaan de zooltjes van de podoloog langer mee als die uit de winkel is mijn ervaring en omdat die uit de winkel niet vergoed worden ben je uiteindelijk duurder uit.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:43

Ik ben zelf echt al jaren heel blij met de zooltjes van Footlogics.nl :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101734
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Goede (inleg?) zooltjes ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:48

Ik heb op maat gemaakte zooltjes a €150 maar die zitten niet lekker. Ik heb sport zooltjes van de sport fysio voor €20 en die zitten heerlijk. Merk weet ik niet.

Maar in mijn Nika Air Max hoef ik helemaal geen zooltjes meer, die heeft een heel goed voetbed.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:58

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:03

Ik loop al jaren op Mysole zooltjes, op aanraden van de fysio. Betaalbaar en comfortable.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:04

Ik zou echt op maat gemaakte zooltjes nemen inderdaad. Het is wat duurder, maar wel veel beter voor de stand van je voeten. Een verkeerde voetstand/verkeerd afrollen of verkrampt lopen kan ongemerkt zo veel meer klachten geven dan alleen pijn aan je voeten.

Tancreda4

Berichten: 24036
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:35

Als je niet precies weet wat je voor boeten hebt lijkt het mij alle behalve handig zelf te gaan modderen. Ik heb helaas ervaring met de problemen die je kan krijgen van verkeerde voetstand/voet gebruik. Dat was overigens zonder zolen. Maar loop inmiddels bij podotherapeut en ze zijn 4x aangepast tot het uiteindelijke juiste (wat over tijdje ook weer kan veranderen). Ik zou dan ook niet aanraden dat, als je een 'afwijkende' voetdtand hebt om zo wat te proberen.

Ik kreeg het gelukkig wel vergoed. De afspraken sowieso en de zolen tot een x bedrag.

Achteraf had ik dit eerder moeten doen. M'n rugklachten zijn ook minder. Dat had ik met gewone zolen niet gekund, aangezien er bij mij ook behoorlijk verschil zit tussen wat links nodig heeft en wat rechts nodig heeft.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 14:30

Ok ik begrijp het, de boodschap is duidelijk. Over het algemeen: op maat gemaakte zooltjes. Ik ben aanvullend verzekerd en zou dus tot 70euro voor zooltjes vergoed krijgen en volgens mij ook iets van 100euro bij een podoloog/podotherapeut. Het was overigens niet mijn bedoeling om een van de beroepen te beledigen :) :o Misschien een rare vraag maar hoe vindt je een goede podoloog? Zijn ze allemaal even goed of zit er nog wel eens verschil in?

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Goede (inleg?) zooltjes ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:33

Je hebt een podotherapeut nodig (die heeft een 4 jarige HBO afgerond). Podoloog is geen beschermde titel, er zitten vast hele goede tussen maar ik zou dan goed uitzoeken wat voor opleiding iemand heeft.

Tancreda4

Berichten: 24036
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Goede (inleg?) zooltjes ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:40

Oh wist dat verschil niet! Ik zit bij een therapeut idd. Ik vond het ook lastig zoeken... Je hebt er zoveel. Ben bij een gegaan die in een gezondheid centrum zat. Maar was wel puur gok dat het een goede zou zijn...

Maar dacht wel ook, over iedereen heb je mensen die super tevreden zijn en okk die enorm ontevreden zijn. Met dokters, dierenartsen, hoefsmeden en met dit wss ook wel. Dat maakt het niet makkelijker haha.

Anders je huisarts vragen of die ervaringen heeft en je tips kan geven wie goed is?

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:47

Ik kom voor mijn op maatgemaakte inlegzooltjes toch het liefst bij een podotherapeut. Deze maakt een echo van mijn voeten om eventueel verborgen gebreken op te sporen( die waren er bij mij artrose en een gezwollen zenuwbaan) en een scan om precies bij het maken van de zooltjes je voetafmeting te hebben.
En nee, de eerste paar dagen zit het niet zo lekker en moet je opbouwen qua tijd dat je er op loopt, maar dat gaat best snel.
Bij mij waren mijn rug, knie en voetklachten snel over.
Zijn de zooltjes niet goed op maat of heb je de verkeerde, kan je rug- en voetklachten krijgen.
Oke het kost wat, ben er niet apart voor verzekerd, maar doe bijna 2 jaar met de zooltjes.
Inclusief gesprek, echo , scan en maakkosten en eerste controle €223,-

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Goede (inleg?) zooltjes ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 07:38

Zit je in de buurt van Nijmegen-Arnhem? Dan weet ik wel een goede voor je.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:31

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 02-03-24 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Xhiske
Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Goede (inleg?) zooltjes ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 22:07

Ik heb zooltjes van Superfeet, die zijn volgensmij o.a. bij Bever te koop. Ik heb ze bij een winkel gekocht waar ook een podotherapeut werkt, dus die heeft wel echt meegekeken welk model voor mij het beste was. Ik heb ze echt al jaren en ze bevallen heel goed.