Schoonmoeder in huis...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 19:32

Ik denk dat bij de meeste van de titel alleen al de nekharen recht overeind gaan staan...
En ooit deelde ik deze mening niet helemaal, want hé, schoonmams is heel leuk!
Nou, mag ik even aansluiten in de rij? -O-

.... Al een halfjaar (na het overlijden van haar man, mijn vriend zijn vader) wonen ik en mijn vriend bij zijn moeder. Wij slapen hier op zolder, vergelijkbaar met een iets grote studio. Ruimte genoeg? Nee! Het is een bende. We hebben ruimte tekort voor kleren, spullen nouja.. alles.
Wij hebben zelf ook een woning, sterker nog, we zaten midden in de verbouwing voor het overleiden van zijn vader en onze meubels komen ergens midden auguster. Het mooie van dit alles: Ons huis is (nee ik maak geen grap) 5 deuren verder. :)

In het begin, had ik er geen probleem mee. Ik dacht, dit zal wel bij hun rouwproces horen. Ik heb nog nooit een verlies van zo dichtbij gemaakt, dus ik probeerde iedereen te steunen waar ik kon. Maar nu na een halfjaar zie ik in raptempo mijn haar grijs worden en om de boel te ontlopen ben ik "maar" 7 dagen per week gaan werken. En als ik het probeer aan te kaarten, dat ik dit geen fijne situatie vind, krijg ik te horen van vriendlief "Ja, maar dat is dan jouw probleem". Of in andere woorden: Ik blijf lekker onder de vleugels van mams, en wat jij doet moet je zelf maar weten....
Mijn wekker gaat dagelijk 06:45, en als ik uit bed ga moet ik mijzelf verplaatsen naar de badkamer, vrij logisch. Maar nu mag ik dus geen geluid meer maken, want schoonmoeders word wakker van mijn voetstappen? Joh, moet ik dan maar blijven liggen tot het werk naar mij toe komt? :=

Nu hebben wij het laatst over vakantie gehad. Het leek ons leuk om in juli een weekje naar Portugal te gaan. En ja, nu moet de moeder mee. :O Sorryhoor, maar hoe maak ik deze man wijs dat dit écht geen normale gang van zaken meer is?

Ik sta echt met mijn rug tegen de muur, want aan de ene kant wil ik hem niet kwijt. We hebben het altijd onwijs leuk gehad. Maar ik wil hem niet lospeuteren bij zijn moeder of tussen hen in komen te staan. Nu voel ik mij een beetje het buitenbeentje, alsof ik een driehoeksrelatie heb.

Maar ik vind mijzelf zo egoïstisch als ik door dit zeg: "Nou, was gezellig maar ik ga mijn eigen plan weer trekken."

Mag ik even jullie mening? Want voor mijn gevoel ben ik een beetje gek aan het worden 8)7

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:35

Ik zou zeggen dat hij nu voor de relatie kan kiezen of voor zijn moeder...

Femke_Tweety

Berichten: 11983
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:35

Euh, en als jij nou gewoon zelf vijf deuren verder gaat slapen?

Komt je vriend binnen twee weken ook daar slapen, dan lekker samen verder.
Slaapt hij dan nog altijd bij zijn moeder: Tabee en afscheid nemen.

En dat hoef je hem niet eens op voorhand te zeggen. Gewoon zelf je spullen pakken en in je eigen woning gaan slapen. En maar zien wat vriend dan doet.


Wil niet zeggen dat de moeder niet gesteund kan worden hoor, maar dat kan ook vanaf 5 deuren verder.

Het klinkt eigenlijk een beetje alsof 'vriend' het wel best vindt, en het helemaal niet zo erg zou vinden als hij je kwijtraakt.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 21-06-21 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:35

Je woont bij je schoonmoeder, maar je hebt een eigen huis? Dan denk ik dat je daar niet kunt wonen, maar dat mis ik even in je context. Ik moest al een beetje lachen om je titel. Moet er niet aan denken. Ondanks dat ik nu geen schoonmoeder heb :+

daiswees

Berichten: 1156
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:36

en als je nou je eigen plan trekt en gewoon 5 deuren verder in jullie eigen woning gaat zitten en slapen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:36

Uh ja, ik begin al te hyperventileren tijdens het lezen van je bericht en ik heb nog wel een hele lieve schoonmama :+
Zeker als je eigen huis maar 5 deuren verderop is, zou ik toch echt weer naar huis gaan! Jammer dat je vriend je ook niet steunt.
Heeft schoonmoederlief zelf geen vriendinnen of familie in de buurt waar ze een beetje mee kan omgaan?
echt NIET meenemen op vakantie hoor! Anders is het einde helemaal zoek!

Ik zou echt direct aan de rem trekken, anders kom je nooit meer uit deze driehoeksverhouding.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 21-06-21 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Berichten: 11858
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:36

Wut...?
Nee. Niet gek, maar je hebt wel een opdracht om nu op je strepen te gaan staan.

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:37

Wow, arme jij TS!
Inderdaad, ik zou zelf in het andere huis gaan slapen...

En dan over een tijdje even kijken wat jij wilt :)

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:37

Ik denk dat je heel duidelijk het gesprek aan moet gaan met je vriend, duidelijk maken dat er grenzen zijn ondanks dat je, je schoonmoeder best wilt helpen/steunen.
Hoe oud zijn jullie?
Wanneer ligt het in de planning dat jullie naar je eigen huis gaan?
Voor mij zou een vakantie met zijn 3en een duidelijke grens over zijn, laat hem lekker met zijn moeder gaan en ga zelf alleen of met een vriendin ;)

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:37

Maar waarom wonen jullie nu precies bij haar? Voor mentale steun? Of steun in de zin van schoonmaken of klusjes doen?
Want als jullie huis 5 deuren verder is, kunnen jullie haar toch ook steunen zónder letterlijk in hetzelfde huis te wonen? Lief van je partner dat hij er voor z’n moeder wil zijn, maar jullie hebben ook je eigen leven.

DuoPenotti

Berichten: 29484
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:37

Maar je hebt nog geen meubels, dus je huis is nu ook nog niet klaar om in te wonen?
Dan zou ik de datum aanhouden van wanneer de meubels komen.
Kan je vriend en moeder wat aan het idee wennen en heb je zo een mooie datum om naar toe te werken.

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:38

Kun je niet even een tijdje in jullie eigen huis gaan zitten om de boel te laten bezinken? Er is veel op jullie af gekomen en waarschijnlijk heb je weinig tijd voor jezelf gehad. Even alles op een rijtje zetten. Dat is meteen een signaal naar je vriend dat je het meent.

Je kunt je schoonmoeder toch ook bijstaan wanneer nodig is vanuit eigen huis? Zeker als je zo dichtbij woont.

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 19:39

Ja nog éen dingetje. Vriendlief wilt niet dat ik 5 deuren verder ga "genieten" terwijl hij bij zijn moeder is. :=
Ik slaap wel eens een paar dagen bij mijn eigen moeder, maar Laren is niet om de hoek van Den Haag.. :\

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:40

Hij wil niet dat je daar slaapt. Maar jij irriteert je en je moet het er maar mee doen? Ja doeiiiii

Goof

Berichten: 28794
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:40

Whut?
Je staat niet met je rug tegen de muur. Je kunt je spullen pakken en vanavond lekker in je EIGEN huis gaan wonen. Precies waar je het voor gekocht hebt.
Steunen is prima, dit niet. En dan mag hij kijken hoe hij er verder mee omgaat.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:40

Dus eigenlijk is het wel jouw probleem maar je mag niks aan je probleem doen? Daar zou ik heel rap klaar mee zijn. Mooi in je eigen huis gaan wonen. Wil je dat niet? Dan zou ik de relatie heroverwegen. Klinkt niet echt gezond zo.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:40

In dat geval zou ik je vriend zijn eigen woorden toedienen: "Ja, maar dat is dan jouw probleem".

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:40

michelle___ schreef:
Ja nog éen dingetje. Vriendlief wilt niet dat ik 5 deuren verder ga "genieten" terwijl hij bij zijn moeder is. :=
Ik slaap wel eens een paar dagen bij mijn eigen moeder, maar Laren is niet om de hoek van Den Haag.. :


Het is toch zijn keus dat hij daar wil slapen. Hij kan niet verwachten dat jij continu daar aan slapen. Ik vind dat eerder egoïstisch van je vriend. Hij lijkt nu geen oog te hebben voor jouw behoeftes

Goof

Berichten: 28794
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:41

michelle___ schreef:
Ja nog éen dingetje. Vriendlief wilt niet dat ik 5 deuren verder ga "genieten" terwijl hij bij zijn moeder is. :=
Ik slaap wel eens een paar dagen bij mijn eigen moeder, maar Laren is niet om de hoek van Den Haag.. :


Dus je betaalt al een half jaar voor je eigen huis en jouw vriend verbiedt jou om daar te zijn??
Heb je zelf door hoe absurd dit is TS?

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 19:41

Selina schreef:
Maar waarom wonen jullie nu precies bij haar? Voor mentale steun? Of steun in de zin van schoonmaken of klusjes doen?
Want als jullie huis 5 deuren verder is, kunnen jullie haar toch ook steunen zónder letterlijk in hetzelfde huis te wonen? Lief van je partner dat hij er voor z’n moeder wil zijn, maar jullie hebben ook je eigen leven.

Toen mijn schoonvader ziek werd, is mijn vriend bij zijn ouders gaan wonen. En toen hij overleed heeft mijn vriend de belofte gemaakt naar zijn vader dat hij voor zijn moeder zal zorgen. Dus hij wou "tijdelijk" intrekken bij zijn moeder. Prima, dacht ik. Misschein 2 maandjes? En nu zijn we een halfjaar verder.
Maar de vrouw is super vitaal en heeft ons echt niet nodig voor klusjes.
Ze vindt het wel lekker makkelijk dat ik ze allemaal doe. :+ En als ik het niet doe krijg ik nog een emmer bagger over mij heen van mn vriend.

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:42

Nog liever met een luchtbed in je eigen huis dan daar op je tenen lopen. Jouw vriend klinkt iets te loyaal aan zijn moeder.

Hebben je vriend en zijn moeder wel een normale relatie of is hij erg afhankelijk van haar?

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:42

michelle___ schreef:
Ja nog éen dingetje. Vriendlief wilt niet dat ik 5 deuren verder ga "genieten" terwijl hij bij zijn moeder is. :=
Ik slaap wel eens een paar dagen bij mijn eigen moeder, maar Laren is niet om de hoek van Den Haag.. :


Ja hallo. Geven en nemen hoor. Zet hem maar een beetje voor het blok. Heel lastig, maar als je nu geen grens aangeeft is het hek straks van de dam. Probeer wel te communiceren vanuit begrip voor de situatie, maar ook dan kun je voor jezelf grenzen stellen!

Mijn vriend is een tweeling. En ze kunnen niet met en zonder elkaar. Had op een gegeven moment ook een beetje het gevoel in een driehoeksrelatie te zitten. Verschrikkelijk. Toen ben ik ook wat meer mijn eigen wensen er door gaan drukken := anders veranderde er niets.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 21-06-21 19:47, in het totaal 2 keer bewerkt

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 19:43

Goof schreef:
michelle___ schreef:
Ja nog éen dingetje. Vriendlief wilt niet dat ik 5 deuren verder ga "genieten" terwijl hij bij zijn moeder is. :=
Ik slaap wel eens een paar dagen bij mijn eigen moeder, maar Laren is niet om de hoek van Den Haag.. :


Dus je betaalt al een half jaar voor je eigen huis en jouw vriend verbiedt jou om daar te zijn??
Heb je zelf door hoe absurd dit is TS?

Hij heeft dit halve jaar wel alle kosten op zich genomen. :j
Maar alsnog...

Sansevieria
Berichten: 4200
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:43

Cayenne schreef:
Uh ja, ik begin al te hyperventileren tijdens het lezen van je bericht en ik heb nog wel een hele lieve schoonmama :+
Zeker als je eigen huis maar 5 deuren verderop is, zou ik toch echt weer naar huis gaan! Jammer dat je vriend je ook niet steunt.
Heeft schoonmoederlief zelf geen vriendinnen of familie in de buurt waar ze een beetje mee kan omgaan?
echt NIET meenemen op vakantie hoor! Anders is het einde helemaal zoek!

Ik zou echt direct aan de rem trekken, anders kom je nooit meer uit deze driehoeksverhouding.

Mee eens!
Ik had ook zo'n schoonmoeder, geef een vinger en ze pakken je hele arm.

Wat anderen hier ook al schrijven, lekker in je eigen huis gaan zitten.
En als vriendlief niet na twee weken bijdraait dan zou ik dag met je handje zeggen :wave:

Steun bieden kun je zeker ook vanuit je eigen woning, zeker als die maar 5 huizen verder is ;)

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:44

Eens met mijn voorgangers.
Je hebt niet voor niks je eigen huis.
Een weekje daar ivm steun tot daar aan toe (al zou ik dat zelfs al niet doen. Maar een half jaar??
En je vriend wil niet dat je in jullie eigen huis slaapt waar je notabene een hoop geld voor betaald?

Ts waanzin. Ik zou als ik jou was vanavond nog lekker in je eigen huisje slapen!