Schoonmoeder in huis...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:15

frankiej schreef:
Meid, je hebt nog een heel leven voor je. Kies voor jezelf ipv je voor (en door) een ander kapot te (laten) maken.


Ik vind het nogal wat dat je dit zo zegt.
Je gooit niet zomaar de deur dicht in een relatie, helemaal niet als er nog weinig pogingen zijn gedaan om er eens goed voor te gaan zitten.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:15

Femke_Tweety schreef:
frankiej schreef:
Meid, je hebt nog een heel leven voor je. Kies voor jezelf ipv je voor (en door) een ander kapot te (laten) maken.



Zelf in het andere huis gaan slapen lijkt mij absoluut wijs. Maar dat betekent niét dat dat met ruzie hoeft te gebeuren, en het betekent ook niet dat de communicatie dan volledig stil hoeft te vallen.

Dit… Ik zou er geen ruzie om maken, maar wel zelf vertrekken naar jullie huis. Als je vriend daar boos om wordt dat is lastig maar die ruzie zou ik er dus wel voor over hebben omdat dat dan nou eenmaal niet anders kan blijkbaar om enigszins tot hem door te kunnen dringen.

Zelf zou ik tijdens dat gesprek overigens zo kalm mogelijk blijven en mijn standpunt rustig duidelijk blijven maken.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:17

Femke_Tweety schreef:
frankiej schreef:
Meid, je hebt nog een heel leven voor je. Kies voor jezelf ipv je voor (en door) een ander kapot te (laten) maken.



Maar je kunt op een nette manier voor jezelf kiezen, waarbij je je relatie nog wél een serieuze kans geeft. En dat lijkt me poging 1.


Zelf in het andere huis gaan slapen lijkt mij absoluut wijs. Maar dat betekent niét dat dat met ruzie hoeft te gebeuren, en het betekent ook niet dat de communicatie dan volledig stil hoeft te vallen.




Denk dat die ruzie onvermijdelijk is als die kerel nu al gezegd heeft dat zij niet mag genieten in hun eigen huis terwijl hij nog bij moeders zit.

Die had aan mij een verkeerde gehad (maybe that's why I'm single).

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:18

Misschien inderdaad wel ja absolem ( zelfde hier :D )

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:24

Misschien is het al gezegt,maar hij weet nu natuurlijk niet wat hij mist.Jij bent er altijd, zijn moeder ook.Hij heeft toch afleiding aan jou.Als jij tijdelijk in je huis gaat wonen zit hij 24/7 alleen met zijn moeder en zal hij het toch benauwd krijgen.

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:30

Is het huis van jullie samen? Is het nu wel bewoonbaar? Als de meubels in augustus komen zou ik zeker overleggen met je vriend dat jullie daar dan vast gaan wonen. Hij kan dan zo vaak als hij wil naar z’n moeder gaan of dat jullie daar eten 1x per week oid. Een concessie daarin doen is wel belangrijk denk ik.

Als het huis nu bewoonbaar is voor jou zou ik daarheen gaan en tegen je vriend zeggen dat je even rust nodig hebt en afstand van deze situatie. Dan kan je misschien alles weer wat beter op een rijtje zetten voor jezelf en dan krijg je vanzelf antwoorden over hoe verder in de toekomst. Vanuit deze situatie kan je dat niet echt beoordelen denk ik.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:31

Ik zou eens kijken of je bij een coach / praktijkondersteuner / psycholoog terecht kan om samen te praten. Ik denk inderdaad dat de belofte van vriend aan zijn vader hem zwaar valt. Met een coach kan er gekeken worden naar andere manieren van zorgen. Dat hoeft natuurlijk niet onder één dak slapen te zijn. Zorgen kan ook op andere manieren er voor iemand zijn, maar ik denk dat hij dat even niet meer ziet. En doordat hij daar nu in huis zit voelt weggaan waarschijnlijk als in de steek laten, terwijl dat natuurlijk niet zo is.

Hoe was jouw band met schoonmoeder TS? Is het er het type voor om haar zoon op te eisen ten koste van zijn relatie (je hebt ze er tussen zitten die schoondochter maar wat graag eruit wippen). Of denk je dat zij door verdriet het ook gewoon allemaal even niet meer weet?

Ik zou iig een derde partij aanhaken om te praten. Desnoods met zn drietjes. Die vakantie zou ik nu laten zitten. Als je met zoveel irritatie weggaat barst de bom zo makkelijk.

Jis_

Berichten: 11593
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:31

Muurp schreef:
frankiej schreef:
Meid, je hebt nog een heel leven voor je. Kies voor jezelf ipv je voor (en door) een ander kapot te (laten) maken.


Ik vind het nogal wat dat je dit zo zegt.
Je gooit niet zomaar de deur dicht in een relatie, helemaal niet als er nog weinig pogingen zijn gedaan om er eens goed voor te gaan zitten.


Eens met Muurp.

Dit is de situatie nu, voor het overlijden van de vader was het blijkbaar wel beter, schoonmoeder was leuk en vriend wil ze nog steeds niet kwijt. Niet onbelangrijk in dit verhaal, vind ik.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:39

In dit geval lijkt het me niet alleen maar het wonen bij skoonmoeders, maar ook het feit dat er niet valt te communiceren met je vriend. Dat lijkt me eigenlijk een groter probleem in de relatie. Jij wordt niet gehoord en afgeblaft dat het jouw probleem is.
Je zegt dat je je vriend niet kwijt wilt, maar ik denk dat er ewl lievere mannen op de wereld zijn die a. niet zo lang bij hun moeder hadden blijven hangen en b. uberhaupt naar jou geluisterd hadden en c. over de situatie kunnen communiceren. Want hoe rot het ook is dat hij verdriet heeft, in rouw is of herinneringen heeft aan zijn ouderlijk huis, dat zou geen reden moeten zijn om zich maar af te sluiten voor jou en te verwachten dat jij door elk hoepeltje springt.
Dus, kies voor jezelf, in de eerste instantie binnen de relatie. Ga naar je eigen huis, laat op die manier weten naar je vriend toe dat je serieus bent. Valt er dan wat te praten, fijn dan kun je van daaruit verder. Valt er niet over te praten, dan wordt het tijd om verder te gaan. Dat is moeilijk, maar nogmaals, er zijn lievere mannen op deze planeet die jou op nr 1 zetten en niet hun moeder :(:)

Roodvos

Berichten: 6661
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:41

Cayenne schreef:
michelle___ schreef:
Alleen hij begrijpt mij niet, en doet ook geen moeite om mij te begrijpen.


En dit vind ik nog wel het meest heftige om te lezen.
Als jouw vriend net zo gek zou zijn op jou als jij op hem, dan probeerde hij op z'n minst om jou te begrijpen.

Ik ben het eens met Cayenne. Dit lijkt mij de kern van het probleem.

Wat ik mij vervolgens afvraag is: was dit altijd al zo maar wist hij dat beter te verbergen? Dat door het wegvallen van zijn vader en het rouwproces hij deze sluier niet meer omhoog kon houden? Mijn advies is dan ook om eens in alle rust een denkbeeldige stap achteruit te doen en van een afstandje naar jullie relatie te kijken. En wat daar voor conclusies uit komen.

Het "genieten" in jullie eigen huis vind ik, net als andere bokkers hier, ook opvallend. Wat bedoelt hij hiermee? Heb je dat al eens gevraagd? Betekent dit dat hij het ook niet leuk vindt bij zijn moeder. Is het daar wonen een vorm van kwelling, (zelf)kastijding of boetedoening? En waarom dan? Heeft hij ergens een schuldgevoel over? En waarom moet jij daaraan meedoen? Heb jij wellicht ergens schuld aan in zijn ogen? Ben je ergens tekort geschoten in zijn ogen? Ik vind het echt een hele bizarre opmerking.

Ik heb verder nog wat banaliteiten voor je, die hoe dan ook wel heel waar zijn.

De dood hoort bij het leven.
Het overlijden van een ouder is heftig, maar wel de natuurlijke loop der dingen. Het is ook onherroepelijk zo dat, als je in een relatie zit, één van de beide partners al eerste zal overlijden. En ik zeg niet dat het gemakkelijk is, maar het is wel hoe het leven loopt. Wat de broer van je vriend doet, doorgaan met zijn leven, is hoe het hoort en moet zijn. Dat is geen kwestie van niet houden van, gebrek aan respect, geen verlies of verdriet voelen.

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg.
Als jij geen duidelijk andere stappen gaat nemen om de huidige situatie te beëindigen, gebeurt er niets. En hoe je dat moet doen, daarvoor zijn in dit topic al diverse tips gegeven. Ik heb daar niets meer aan toe te voegen. Als jij deze situatie wil veranderen moet je dingen anders gaan doen.

Houden van is loslaten.
Het is wellicht goed en nobel van je vriend om op deze manier voor zijn moeder te willen zorgen. Maar ze zal toch moeten leren haar eigen leven verder te leiden. En hoe meer jullie daar zijn en haar uit handen nemen, des te meer tijd heeft ze om te zwelgen in haar verdriet. In plaats van haar uit de put te halen valt ze er steeds dieper in. Het is dus juist goed dat ze weer zelf de klusjes in en om huis moet gaan doen. Daarmee krijgt ze weer zin en invulling aan de dag en het leven.

Mijn moeder is afgelopen zomer overleden. Mijn broer en ik zorgen ook voor onze vader. Niet door daar te gaan wonen. Hell no, ik moet er niet aan denken. Mijn vader ook niet trouwens.
Maar we bellen een keer vaker, gaan een keer spontaan langs voor een kop thee/koffie en een praatje. Als ik naar een winkel ga waar we niet zo vaak komen app ik even of hij nog wat nodig heeft. En mijn broer en ik gaan om en om mee naar het ziekenhuis.

Ik wens je heel veel sterkte TS. Je zit in een onmogelijk situatie.

Jis_

Berichten: 11593
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:48

Als de TS nu gaat zeggen, voor het overlijden van de vader hielt mijn vriend al geen rekening met mij, dan wordt het anders ja.
Natuurlijk moet je voor jezelf opkomen maar zo kort door de bocht reageren op dit bericht, wat sommige doen, vind ik best wat.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:54

Muurp schreef:
Ik vind het nogal wat dat je dit zo zegt.
Je gooit niet zomaar de deur dicht in een relatie, helemaal niet als er nog weinig pogingen zijn gedaan om er eens goed voor te gaan zitten.



Relaties zijn niet heilig en niet de hoogst haalbare levensvorm o.i.d. Je hoeft niet alles maar te pikken zodat je een relatie in leven houdt. Vrouwen zijn daar nogal vaak veel te inschikkelijk in.

Ze zijn nog piepjong, hebben geen kinderen, en dit gedrag is echt belachelijk, rouw of niet. Hij kiest er dan ook voor om zogenaamd 'de deur dicht te gooien', niet zij.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:55

BaileyMix schreef:
Muurp schreef:
Ik vind het nogal wat dat je dit zo zegt.
Je gooit niet zomaar de deur dicht in een relatie, helemaal niet als er nog weinig pogingen zijn gedaan om er eens goed voor te gaan zitten.



Relaties zijn niet heilig en niet de hoogst haalbare levensvorm o.i.d. Je hoeft niet alles maar te pikken zodat je een relatie in leven houdt. Vrouwen zijn daar nogal vaak veel te inschikkelijk in.

Ze zijn nog piepjong, hebben geen kinderen, en dit gedrag is echt belachelijk, rouw of niet. Hij kiest er dan ook voor om zogenaamd 'de deur dicht te gooien', niet zij.

Hij gooit de deur al dicht door te zeggen dat het haar probleem is. Dan valt er gewoon niet te communiceren, wat mij betreft het beglangrijkste onderdeel van je relatie.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:56

Ik schrik er inderdaad ook van dat mensen mensen kort door de bocht roepen dat je de relatie moet beëindigen.

Het is heel lastig om een nieuwe manier van omgang met de overgebleven ouder op te bouwen. Ik vraag me af of iedereen bewust heeft dat je relatie verandert. Soms moet je daarvoor flink op je bek gaan.

Ik heb het al eerder gezegd, maar kijk of je naar een relatietherapeut kan. Die kan als onafhankelijke derde al jullie beweegredenen voor bepaalde gedragingen op tafel krijgen waardoor je misschien wel meer begrip voor de ander krijgt en daarmee ook een meer ongedwongen sfeer om het over je eigen en andermans wensen en gevoel te hebben.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:57

Je hebt een relatie met hem en niet met zijn moeder. Ga in gesprek en niet op een moment dat de emoties al hoog opgelopen zijn. Spreek samen een datum af waarop jullie in jullie eigen huis gaan wonen. Jullie wonen notabene 5 deuren verderop dus hij kan zo naar zijn moeder toe om te kijken hoe het met haar is. Als hij daar niet weg wil, lekker zelf in jullie huis gaan wonen. Het gemis van zijn vader mag er zijn en zal ook niet minder worden. Maar hij zal toch ook wat water bij de wijn moeten doen. Ik zou duidelijke afspraken maken over het samenwonen in jullie eigen huis zodat je niet straks voor iedere poep of scheet je schoonmoeder in huis hebt staan.
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 22-06-21 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:57

Ik lees al vanaf het begin mee, en ik denk dat het een goed begin zou kunnen zijn om eerst alle feiten op een rij te zetten en daar consensus over te hebben, en dan vervolgens bij ieder feit de gevoelens van jou, je vriend en uiteindelijk ook je schoonmoeder te zetten.

Feit 1: vriend heeft z'n vader beloofd om voor z'n moeder te zorgen
Feit 2: sindsdien wonen jullie 24/7 op zolder bij moeder
Feit 3: jij bent 7 dagen gaan werken om 'lucht' te krijgen/houden
Feit 4: jouw schoonmoeder zal op één of ander moment alleen door moeten
Feit 5: we hebben een huis en een relatie

Hierover zal je het eerst eens moeten zijn, dat dit de basisgegevens zijn. Anders praat het zo moeilijk.

Nu de gevoelens.
Jij kunt bij feit 1 zeggen tegen je vriend: ik heb het gevoel dat jijzelf niet helemaal weet hoe je dat vorm moet geven, klopt dat?
En tegen je schoonmoeder: ik heb het gevoel dat jij ook niet helemaal weet hoe het nu verder moet, klopt dat?
Feit 2: tegen je vriend: ik heb het gevoel dat er geen einde aan komt en dat verstikt me, begrijp je dat?
tegen je schoonmoeder: ik heb het gevoel dat ik je irriteer, oa vanwege dat ik vroeg op moet, maar misschien ook op andere punten, klopt dat?
Feit 3 tegen vriend: ik vlucht in m'n werk, omdat de muren anders op me af komen. Ik heb het gevoel dat jij daarvan baalt, klopt dat? Begrijp je dat de muren op me af komen als ik niet weg kan?
Feit 4: ik heb het gevoel dat jouw moeder door onze aanwezigheid misschien zelf niet goed kan rouwen en niet kan leren omgaan met alleen verder moeten, hoe zie jij dat?
Feit 5: ik heb het gevoel dat onze relatie op dit moment ondergeschikt is aan alles, en dat vind ik heel erg, begrijp je dat gevoel? Hoe vind je zelf dat onze relatie nu gaat?

Ik geef maar eensuggestie hè, in te vullen naar eigen smaak en behoefte ;)

Pas als dit soort gevoelens uitgesproken zijn, kan je sámen tot de conclusie komen dat het een oplossing zou kunnen zijn dat jij alvast (grotendeels) in jullie eigen huis gaat wonen, en sámen een manier bedenken om voor moeder te zorgen in de geest van de belofte aan vader, zónder dat dit betekent dat je tot in lengte van dagen een 3-hoeksverhouding vormt.
Snapt vriendlief er helemaal niets van, wuift-ie je gevoelens weg, dan kun je in je eentje besluiten dat je in je eigen huis gaat wonen. En vervolgens afwachten/bedenken of jij of hij uberhaupt nog verder wil.

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:06

Ibbel schreef:
Ik lees al vanaf het begin mee, en ik denk dat het een goed begin zou kunnen zijn om eerst alle feiten op een rij te zetten en daar consensus over te hebben, en dan vervolgens bij ieder feit de gevoelens van jou, je vriend en uiteindelijk ook je schoonmoeder te zetten.

Feit 1: vriend heeft z'n vader beloofd om voor z'n moeder te zorgen
Feit 2: sindsdien wonen jullie 24/7 op zolder bij moeder
Feit 3: jij bent 7 dagen gaan werken om 'lucht' te krijgen/houden
Feit 4: jouw schoonmoeder zal op één of ander moment alleen door moeten
Feit 5: we hebben een huis en een relatie

Hierover zal je het eerst eens moeten zijn, dat dit de basisgegevens zijn. Anders praat het zo moeilijk.

Nu de gevoelens.
Jij kunt bij feit 1 zeggen tegen je vriend: ik heb het gevoel dat jijzelf niet helemaal weet hoe je dat vorm moet geven, klopt dat?
En tegen je schoonmoeder: ik heb het gevoel dat jij ook niet helemaal weet hoe het nu verder moet, klopt dat?
Feit 2: tegen je vriend: ik heb het gevoel dat er geen einde aan komt en dat verstikt me, begrijp je dat?
tegen je schoonmoeder: ik heb het gevoel dat ik je irriteer, oa vanwege dat ik vroeg op moet, maar misschien ook op andere punten, klopt dat?
Feit 3 tegen vriend: ik vlucht in m'n werk, omdat de muren anders op me af komen. Ik heb het gevoel dat jij daarvan baalt, klopt dat? Begrijp je dat de muren op me af komen als ik niet weg kan?
Feit 4: ik heb het gevoel dat jouw moeder door onze aanwezigheid misschien zelf niet goed kan rouwen en niet kan leren omgaan met alleen verder moeten, hoe zie jij dat?
Feit 5: ik heb het gevoel dat onze relatie op dit moment ondergeschikt is aan alles, en dat vind ik heel erg, begrijp je dat gevoel? Hoe vind je zelf dat onze relatie nu gaat?

Ik geef maar eensuggestie hè, in te vullen naar eigen smaak en behoefte ;)

Pas als dit soort gevoelens uitgesproken zijn, kan je sámen tot de conclusie komen dat het een oplossing zou kunnen zijn dat jij alvast (grotendeels) in jullie eigen huis gaat wonen, en sámen een manier bedenken om voor moeder te zorgen in de geest van de belofte aan vader, zónder dat dit betekent dat je tot in lengte van dagen een 3-hoeksverhouding vormt.
Snapt vriendlief er helemaal niets van, wuift-ie je gevoelens weg, dan kun je in je eentje besluiten dat je in je eigen huis gaat wonen. En vervolgens afwachten/bedenken of jij of hij uberhaupt nog verder wil.


Mooie reactie! TS deze even goed doornemen!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:09

Het huis is af, ga in je huis wonen en komt ie niet tja dan weet je genoeg waar je staat.

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:30

Ga gewoon 5 deuren verderop zitten. Wat doe je jezelf , je vriend en zijn moeder aan op deze manier? Niemand wordt hier beter en gezelliger van. Met eten en koffie gewoon daar aansluiten en dan weer naar huis gaan. Niet zo moeilijk doen.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:30

Het is op momenten als dit dat een relatie getest wordt. Net als bij kinderen krijgen/opvoeden, andere zaken die het stressniveau doen verhogen. Snel opblazen is niet nodig, maar er is wel een issue met communiceren en elkaar begrijpen, dat is een issue dat in elke stress situatie mogelijk impact zal hebben en zal bepalen hoe jullie reageren.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:32

Gewoon GAAN wat houd je tegen, als je vriend niet mee komt weet je genoeg.

Jis_

Berichten: 11593
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:42

troi schreef:
Ibbel schreef:
Ik lees al vanaf het begin mee, en ik denk dat het een goed begin zou kunnen zijn om eerst alle feiten op een rij te zetten en daar consensus over te hebben, en dan vervolgens bij ieder feit de gevoelens van jou, je vriend en uiteindelijk ook je schoonmoeder te zetten.

Feit 1: vriend heeft z'n vader beloofd om voor z'n moeder te zorgen
Feit 2: sindsdien wonen jullie 24/7 op zolder bij moeder
Feit 3: jij bent 7 dagen gaan werken om 'lucht' te krijgen/houden
Feit 4: jouw schoonmoeder zal op één of ander moment alleen door moeten
Feit 5: we hebben een huis en een relatie

Hierover zal je het eerst eens moeten zijn, dat dit de basisgegevens zijn. Anders praat het zo moeilijk.

Nu de gevoelens.
Jij kunt bij feit 1 zeggen tegen je vriend: ik heb het gevoel dat jijzelf niet helemaal weet hoe je dat vorm moet geven, klopt dat?
En tegen je schoonmoeder: ik heb het gevoel dat jij ook niet helemaal weet hoe het nu verder moet, klopt dat?
Feit 2: tegen je vriend: ik heb het gevoel dat er geen einde aan komt en dat verstikt me, begrijp je dat?
tegen je schoonmoeder: ik heb het gevoel dat ik je irriteer, oa vanwege dat ik vroeg op moet, maar misschien ook op andere punten, klopt dat?
Feit 3 tegen vriend: ik vlucht in m'n werk, omdat de muren anders op me af komen. Ik heb het gevoel dat jij daarvan baalt, klopt dat? Begrijp je dat de muren op me af komen als ik niet weg kan?
Feit 4: ik heb het gevoel dat jouw moeder door onze aanwezigheid misschien zelf niet goed kan rouwen en niet kan leren omgaan met alleen verder moeten, hoe zie jij dat?
Feit 5: ik heb het gevoel dat onze relatie op dit moment ondergeschikt is aan alles, en dat vind ik heel erg, begrijp je dat gevoel? Hoe vind je zelf dat onze relatie nu gaat?

Ik geef maar eensuggestie hè, in te vullen naar eigen smaak en behoefte ;)

Pas als dit soort gevoelens uitgesproken zijn, kan je sámen tot de conclusie komen dat het een oplossing zou kunnen zijn dat jij alvast (grotendeels) in jullie eigen huis gaat wonen, en sámen een manier bedenken om voor moeder te zorgen in de geest van de belofte aan vader, zónder dat dit betekent dat je tot in lengte van dagen een 3-hoeksverhouding vormt.
Snapt vriendlief er helemaal niets van, wuift-ie je gevoelens weg, dan kun je in je eentje besluiten dat je in je eigen huis gaat wonen. En vervolgens afwachten/bedenken of jij of hij uberhaupt nog verder wil.


Mooie reactie! TS deze even goed doornemen!


Top ja!

Rocamor

Berichten: 10870
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:52

marleen_usar schreef:
Gewoon GAAN wat houd je tegen, als je vriend niet mee komt weet je genoeg.


Goed fatsoen
Normale communicatie
Wederzijds begrip

En nee, dan weet je niet genoeg. Mensen die onder een lading stress leven kunnen heel anders en vreemd reageren.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:56

Even naar het eigen huis gaan kan wel zorgen dat de vriend zijn ogen open gaan. Nu is het ook makkelijk zeggen "jouw probleem" want ze blijft in de situatie, dus "hoe erg kan het zijn"? :)
Als ze nu gaat en zegt "ik houd dit niet meer, ik wil er over praten maar dat lukt niet op deze manier."
Dan beseft vriend wellicht pas hóe zwaar het haar op de maag ligt.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:01

Wat een ongezonde situatie. Wil je echt verder met iemand die je je volledig laat wegcijferen ? Het is geen fijne situatie, maar hij maakte die belofte aan zijn vader niet jij. Zal hij voor jouw ouders zorgen als daar iets mee gebeurd ? Mijn vriend kan ook nogal pleasen als het om zijn ouders gaat en hier en daar probeer ik hem wel is te helpen, maar het meeste doet hij toch wel zelf. 7 dagen werken als vlucht... hoe lang hou je dat vol ?