Schoonmoeder in huis...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29734
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 09:57

Jammer dat ts weinig in het topic is.

Wat ik ook al eerder heb gevraagd, zijn er al meubels?
Want om nu op een luchtbedje te gaan liggen is ook zo wat.

Ineke2

Berichten: 33138
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:03

DuoPenotti schreef:
Jammer dat ts weinig in het topic is.

Wat ik ook al eerder heb gevraagd, zijn er al meubels?
Want om nu op een luchtbedje te gaan liggen is ook zo wat.

Staat in de openingspost. De meubels komen half augustus.

Gini
Berichten: 17933
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:18

Als je 7 dagen per week werkt en bij thuiskomst ook nog eens verantwoordelijk bent voor een aantal klussen, is er niet veel tijd over om te Bokken. We zullen op de volgende verlofdag van TS moeten wachten.

DuoPenotti

Berichten: 29734
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:21

Ineke2 schreef:
DuoPenotti schreef:
Jammer dat ts weinig in het topic is.

Wat ik ook al eerder heb gevraagd, zijn er al meubels?
Want om nu op een luchtbedje te gaan liggen is ook zo wat.

Staat in de openingspost. De meubels komen half augustus.

dat weet ik, daar heb ik al op gereageerd.
Maar staat er nu niks in bedoel ik. Beetje onduidelijk van me.
Helemaal leeg, of nog wat oude meubels.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:46

superpony schreef:
Het lijkt wel of je mensen alleen naar de mond moet praten.

Ten eerste; horen jullie alleen het verhaal van TS. Niemand weet hoe die schoonmoeder echt is.

Ten tweede; zoals ik eerder zei; heeft schoonmoeder hun wel onderdak geboden, omdat zij hun huis niet in konden. Ik vind dat daar wel erg makkelijk overheen gestapt wordt.

En het gaat niet om wie wat doet. Maar de mentaliteit die hier heerst en dat je geen ander geluid mag laten horen. Ik vind mensen egoistisch worden en zover ik weet, mag ik in dit land zoiets nog wel vinden.
En men neemt te makkelijk klakkeloos wat aan.

Als ik de reactie van de vriend hoor, is er eerder wat mis in de relatie, maar dat mag je vast ook niet zeggen of over oordelen.
En wie zegt dat het aan die vriend ligt? Omdat men hier maar aanneemt dat hij zo is als hij wordt beschreven?

En samenwonen kan altijd lastig zijn. Ik vind mijn man nog steeds best lief en leuk, maar zijn wekker gaat ook om 6uur en die van mij niet. Tja, dat vind ik ook vervelend. En je maakt allemaal weleens geluid of lawaai wat vervelend is.

6 maanden rouwen is niks. Dat mensen maar vinden dat het nu wel over mag zijn.............echt. Die schoonmoeder heeft het duidelijk heel zwaar. Misschien moet ze dan hulp zoeken, maar om die vrouw hier te beschuldigen hoe ze wel niet is. Best walgelijk eigenlijk.

Elke situatie is anders ja en wij hebben er nu 3x in iets vergelijkbaars gezeten. Afstand gaat het helemaal niet om. Alleen in huis is heel anders dan om de hoek.

Maar goed, ik zal dit topic laten voor wat het is. Hopelijk voelen mensen zich nooit alleen en in de steek gelaten.

Waar lees jij dat eigenlijk? Want dat staat echt helemaal nergens.

MarrieLeen

Berichten: 11386
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:26

En jullie vinden het raar dat TS niet meer reageert na 10 pagina's met behoorlijk felle en veroordelende reacties? :=

anjali
Berichten: 15134
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:40

MarrieLeen schreef:
En jullie vinden het raar dat TS niet meer reageert na 10 pagina's met behoorlijk felle en veroordelende reacties? :=

Ik vind anders dat de meeste reacties eerder op hand van ts zijn.Als je die mensen en hun onderlinge verhoudingen niet kent is het zeer moeilijk om een gefundeerde mening te geven.Ik ben het eens met Superpony maar dat komt dan omdat ik met famliewaarden opgevoed ben.Wel is het fijn als je ook op persoonlijk vlak heel goed kunt opschieten met degene(n) die ondersteuning of gezelschap behoeven,want anders wordt het een zware plicht.

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:41

oh please....familiewaarden....daar gaat het hier helemaal niet over.
Het gaat erover dat de gevoelens van TS blijkbaar totaal niet ter zake doen voor haar vriend (en blijkbaar ook voor haar schoonmoeder niet).

Ineke2

Berichten: 33138
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:50

Fijne familiewaarden zijn dat als je blijkbaar jezelf niet mag zijn.

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:59

Als de door TS geschetste situatie nog langer blijft bestaan, betekent dat volgens mij alleen dat de mogelijke rouwverwerking uitgesteld wordt. Rouwverwerking betekent stappen maken in de terugkeer naar het dagelijks leven, weliswaar met een groot verdriet, maar je moet verder.
Dat heeft niets met familiewaarden te maken maar je kunt pas goed voor een ander zorgen als je eerst goed voor jezelf hebt gezorgd. Dat heeft vele vormen.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:21

anjali schreef:
MarrieLeen schreef:
En jullie vinden het raar dat TS niet meer reageert na 10 pagina's met behoorlijk felle en veroordelende reacties? :=

Ik vind anders dat de meeste reacties eerder op hand van ts zijn.Als je die mensen en hun onderlinge verhoudingen niet kent is het zeer moeilijk om een gefundeerde mening te geven.Ik ben het eens met Superpony maar dat komt dan omdat ik met famliewaarden opgevoed ben.Wel is het fijn als je ook op persoonlijk vlak heel goed kunt opschieten met degene(n) die ondersteuning of gezelschap behoeven,want anders wordt het een zware plicht.


Dus eigenlijk zeg je indirect dat iedereen die het niet met jullie eens is geen familiewaarden heeft of er niet mee is opgevoed. Bijzonder

Rocamor

Berichten: 10898
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:27

anjali schreef:
MarrieLeen schreef:
En jullie vinden het raar dat TS niet meer reageert na 10 pagina's met behoorlijk felle en veroordelende reacties? :=

Ik vind anders dat de meeste reacties eerder op hand van ts zijn.Als je die mensen en hun onderlinge verhoudingen niet kent is het zeer moeilijk om een gefundeerde mening te geven.Ik ben het eens met Superpony maar dat komt dan omdat ik met famliewaarden opgevoed ben.Wel is het fijn als je ook op persoonlijk vlak heel goed kunt opschieten met degene(n) die ondersteuning of gezelschap behoeven,want anders wordt het een zware plicht.


Hóe voelt dat om jezelf superieur te maken vanwege de door jezelf gestelde familiewaarden?

Je zult het -hoop ik- anders bedoelen, maar die zin van jou, vind ik zum kotschen

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:43

Ts haar gevoel is niet ondergeschikt aan dat van rouwenden. Je kan omwille van familiebanden steun bieden, maar dat betekent niet dat degene die steun biedt onder de mat kan worden geveegd. Dat dit al 6 maanden gebeurt is gewoon respectloos. Vooral van haar vriend. Waar zitten de relatiewaarden? Die zijn ook belangrijk.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:47

Familiewaarden en relatiewaarden bepaal je toch zelf met je familie/relatie :? Wat in de ene familie of relatie normaal is, is in een andere familie of relatie weer helemaal niet normaal.

DuoPenotti

Berichten: 29734
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:49

Dat is zo,
maar is ts wel duidelijk geweest naar de vriend toe in haar gevoel?
Vaker dan 1 keer.
Hij blijkt een keer bot te hebben geantwoord, maar misschien vroeg ze het toen ook wel in een heel verkeerd moment?

Een relatie gaat over en weer, goede momenten, slechte momenten en dan zal er gepraat moeten worden.
En vaak gebeurt dat niet, gaat ieder in zichzelf wat zitten mokken en de ander moet maar ruiken wat er is.

Kijk als die vriend altijd een botte hark is, dan was hij dat voorheen ook.
Dan zou ik zeggen koffers pakken en niet eens 5 deuren verder gaan zitten.
Maar als hij voor zijn moeder wil zorgen is het misschien juist wel een hele lieve man en als je dan je gevoelens uitspreekt wil hij ook wel voor ts zorgen.

Al met al, zij moet zonder verwijten haar gevoelens uiten, samen met vriend en later met moeder en dan er samen uit gaan komen dat voor iedere het gevoel weer fijn is.


Callisto04 schreef:
Ts haar gevoel is niet ondergeschikt aan dat van rouwenden. Je kan omwille van familiebanden steun bieden, maar dat betekent niet dat degene die steun biedt onder de mat kan worden geveegd. Dat dit al 6 maanden gebeurt is gewoon respectloos. Vooral van haar vriend. Waar zitten de relatiewaarden? Die zijn ook belangrijk.

anjali
Berichten: 15134
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:09

verootjoo schreef:
Familiewaarden en relatiewaarden bepaal je toch zelf met je familie/relatie :? Wat in de ene familie of relatie normaal is, is in een andere familie of relatie weer helemaal niet normaal.

Dat is zeker zo. Het is dan ook nogal begrijpelijk dat ouders zich vaak met de partnerkeuze van hun kinderen bemoeien,aangezien een partner met hele andere waarden de familie uit elkaar kan drijven.Als je relatie je lief is,is het heel onverstandig om een man die erg op zijn moeder is gesteld voor het blok te zetten en tot een keuze te dwingen,want van zijn moeder win je het niet.

Ineke2

Berichten: 33138
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:14

De meeste mensen in dit topic zeggen helemaal niet dat ts haar tot een keuze moet dwingen. Degenen die dat wel zeggen ben ik het ook niet mee eens.
Met elkaar praten ( en mijn keuze zou dus zijn in hun eigen huis) is wat anders dan bot voor de keuze stellen zij of ik)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:19

anjali schreef:
verootjoo schreef:
Familiewaarden en relatiewaarden bepaal je toch zelf met je familie/relatie :? Wat in de ene familie of relatie normaal is, is in een andere familie of relatie weer helemaal niet normaal.

Dat is zeker zo. Het is dan ook nogal begrijpelijk dat ouders zich vaak met de partnerkeuze van hun kinderen bemoeien,aangezien een partner met hele andere waarden de familie uit elkaar kan drijven.Als je relatie je lief is,is het heel onverstandig om een man die erg op zijn moeder is gesteld voor het blok te zetten en tot een keuze te dwingen,want van zijn moeder win je het niet.

TS kan toch kiezen voor zichzelf door op werkdagen thuis te gaan slapen zodat ze tenminste rustig naar haar werk kan vertrekken zonder gezeur zonder dat ze haar partner voor blok zet/doet kiezen? :?

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 14:34

Nee want ze mag daar niet gaan "genieten".

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 14:39

Het is gewoon dat als ze iets uit het gewoon onder de mat wordt geveegd. Jouw probleem, jij gaat niet "genieten" in ons huis. Doe de klusjes. Geen geluid maken bij opstaan.
Zonder dat er verder van vriend uit nog maar iets gevraagd wordt. 0 empathie tov haar. Als je elke keer op een botte manier wordt behandeld als je het bespreekbaar wil maken dan ben je niet lief tov je partner. Je kan vragen mee te steunen, maar niet op zo'n manier, een half jaar aan een stuk. Dat doe je in overleg en met respect tov het gevoel van alle betrokkenen.

anjali
Berichten: 15134
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:23

De titel van dit topic klopt niet want het is niet: schoonmoeder in huis, maar: wij in huis van schoonmoeder.Dus net andersom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:25

anjali schreef:
De titel van dit topic klopt niet want het is niet: schoonmoeder in huis, maar: wij in huis van schoonmoeder.Dus net andersom.

Niet dat er uberhaubt verwarring over bestaat, hoe de situatie is :=

BigOne
Berichten: 38328
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:27

Uit de woorden van de zoon blijkt ook gewoon dat hij ook niet in deze situatie wil zitten, zijn woorden : Jij mag daar niet genieten zolang ik hier zit. Dat duid daarop en daarom denk ik dat hij ook met de situatie in de knoop zit, hij weet niet hoe hij aan de belofte aan pa kan voldoen.
Ts kan hem wakker schudden maar dat kan inderdaad twee kanten opgaan. En vakantie ? Schoonma mee? Tja daar zou ik ook voor passen.

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:59

bigone schreef:
Uit de woorden van de zoon blijkt ook gewoon dat hij ook niet in deze situatie wil zitten, zijn woorden : Jij mag daar niet genieten zolang ik hier zit. Dat duid daarop en daarom denk ik dat hij ook met de situatie in de knoop zit, hij weet niet hoe hij aan de belofte aan pa kan voldoen.
Ts kan hem wakker schudden maar dat kan inderdaad twee kanten opgaan. En vakantie ? Schoonma mee? Tja daar zou ik ook voor passen.


Precies. Op het moment dat mijn partner dat zou zeggen had ik doorgepakt met, lieve schat, denk er goed over na wat je nu zegt en wat dit voor jou betekent. Zit jij niet zelf ook liever weer in je eigen huis. Hoe gaan we dit doen samen. Enz.

Mijn partner ging gewoon heerlijk alleen met mijn lieve schoonmoeder op vakantie. Hartstikke leuk voor ze. Dat is ook iets wat TS kan aankaarten.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Schoonmoeder in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 13:07

Blijft toch apart dat ts totaal niet meer reageert, zeker in zo'n gevoelig liggend topic.