Welke bril heb jij? Show hem hier

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:34

Bovenkant is nogal bling bling

Gewoon lekker gaan passen en uitzoeken...

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:49

truus1957 schreef:
Dat is een mooie en aparte bril. Moet wel zeggen, ik vind een bril soms echt heel mooi, maar hij staat me dan voor geen meter. Zo jammer


Ja dat herken ik wel.
Ik vind soms iets echt mooi.
Dan pas ik het en denk ik getsie wat lelijk haha. En bij anderen vind ik hem dan wel mooi. Het is echt best lastig om echt een geschikte bril te vinden. Daar kan je beter ook wel wat tijd voor uittrekken.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:05

Ik heb vanmiddag een afspraak staan voor een oogmeting bij Specsavers. Weet iemand of het dan ook verplicht is om daar een bril te kopen direct? Want ik vind zelf dat ze niet altijd leuke modellen hebben in de winkel die er bv online wel zijn. Ik heb een heel hoge neusbrug, waardoor de meeste brillen mij niet staan.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:08

Anders eerst ergens montuur zoeken en dan oogmeting

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:15

Ja, dat is eigenlijk een handigere optie. :+ Maar ik wil ook niet teveel geld kwijt zijn, daarom mijn keuze voor Specsavers.

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:36

Fitzroy schreef:
Ja, dat is eigenlijk een handigere optie. :+ Maar ik wil ook niet teveel geld kwijt zijn, daarom mijn keuze voor Specsavers.



Je bent niet verplicht een bril te kopen. Maar als je een bril nodig hebt zou ik wel eerst daar kijken ivm de service die ze je hebben verleend.

Ik vind eigenlijk ook vrijblijvend naar Pearle maar ik had dus de bril nodig en als ik daar echt niet had kunnen slagen had ik elders gekeken ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:49

Echwel schreef:
[ [url=m/evkzOD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oh werd in ene verliefd dus collectie uitgebreid

Oooeeeeh <3.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:50

Fitzroy schreef:
Ik heb vanmiddag een afspraak staan voor een oogmeting bij Specsavers. Weet iemand of het dan ook verplicht is om daar een bril te kopen direct? Want ik vind zelf dat ze niet altijd leuke modellen hebben in de winkel die er bv online wel zijn. Ik heb een heel hoge neusbrug, waardoor de meeste brillen mij niet staan.

Ze kunnen de brillen die ze online hebben natuurlijk wel voor je naar de winkel halen. Ik heb dat bij Pearle gedaan, kostte niks en uiteindelijk heb ik van de vijf modellen 1 montuur gekozen.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:53

Ik heb niet echt een nieuwe bril nodig, maar zag dat mijn verzekering dit jaar nog € 100,- vergoedt en ik weet niet wat de verzekeringen volgend jaar gaan doen. En ik ben niet zo tevreden over mijn huidige Karen Millen. Heb online wel een aantal leuke modellen gezien van o.a. Tommy Hilfiger en met de gezichtsscan leken ze ook goed te passen. Nu nog IRL bekijken.

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:58

Fitzroy schreef:
Ik heb vanmiddag een afspraak staan voor een oogmeting bij Specsavers. Weet iemand of het dan ook verplicht is om daar een bril te kopen direct? Want ik vind zelf dat ze niet altijd leuke modellen hebben in de winkel die er bv online wel zijn. Ik heb een heel hoge neusbrug, waardoor de meeste brillen mij niet staan.

Ik weet dat bij Pearle een oogmeting gratis is icm een nieuw montuur. Koop je geen bril is het nog steeds gratis, wil je het recept meenemen om toch elders te kijken dan kost het 30,-

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 13:29

truus1957 schreef:
Fitzroy schreef:
Ik heb vanmiddag een afspraak staan voor een oogmeting bij Specsavers. Weet iemand of het dan ook verplicht is om daar een bril te kopen direct? Want ik vind zelf dat ze niet altijd leuke modellen hebben in de winkel die er bv online wel zijn. Ik heb een heel hoge neusbrug, waardoor de meeste brillen mij niet staan.

Ik weet dat bij Pearle een oogmeting gratis is icm een nieuw montuur. Koop je geen bril is het nog steeds gratis, wil je het recept meenemen om toch elders te kijken dan kost het 30,-


Oogmeting is overal gratis icm een montuur/bril/glas ;) als je bij de één niet slaagt dan ga je bij de ander. Specsavers en Pearle schelen in assortiment niet veel. Ze verkopen dezelfde merken. Niet alles wat online staat hebben ze in de winkel maar je kunt wel aangeven dat je die zou willen passen dan maak je een nieuwe afspraak voor brillen passen. De keuze is echt reuze dus totaal niet slagen dat lijkt me niet echt mogelijk. Kwa prijs scheelt het ook niet veel. Bij de één zijn de monturen duurder bij de ander het glas en zo kom je uiteindelijk op dezelfde prijs voor de bril misschien dat het ene brilletje bij één net even goedkoper is. En bij de ander weer een ander. Maar als je een leuk montuurtje hebt en de service van de opticien dan ga je lijkt me niet om 10 euro ofzo lopen zeveren ;)

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:27

Ik heb vandaag laten opmeten en nieuwe brillen besteld.
De bovenste als zonnebril, de onderste als gewone bril. Kan niet wachten tot ze binnen zijn :D

Afbeelding

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:27

Oeh, super Nice!

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:46

Ik heb 5 jaar geleden mijn eerste bril gekocht voor het autorijden. Inmiddels zijn mijn ogen slechter geworden en is mij aangeraden om mijn bril de hele dag te dragen. Omdat ik mijn oude een beetje zat was, heb ik vorige week een nieuwe besteld en vandaag opgehaald *\o/*

Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:57

Mijn nieuwe brillen zijn binnen. De zonnebril heb ik nog niet op foto.

Dit is die van Carrera (petitie brilletje dus) met blauw licht filter. Ik vind dat je het wel ziet in het glas. Dat vind ik toch een beetje jammer.

Afbeelding

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:28

Toch vind ik hem leuk.
Ik heb die van mij ook opgehaald vandaag. Heb nu multifocale glazen en daar moet ik erg aan wennen, maar ben er blij mee.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:19

Ik heb dit montuur als lees/computerbril met blauw licht glazen

Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:33

Goof schreef:
Toch vind ik hem leuk.
Ik heb die van mij ook opgehaald vandaag. Heb nu multifocale glazen en daar moet ik erg aan wennen, maar ben er blij mee.


Dat vraagt natuurlijk om een foto.
Ja ik vind hem ook leuk
Normaal zie je dat ook niet echt maar op foto wel of met licht uit een bepaalde hoek.
Ben er wel blij mee hoor is een leuk montuurtje.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:55

Staat je goed BeFunny!!! *\o/*
Heel vrolijk en open!

Goof, foto!!!

Ik heb ook blauw filter gehad in mijn eerste bril. Daarna volgens mij niet meer, maar mijn brillen weerspiegelen wel altijd wat.
Vraag me ook af of een blauw filter nog zo nodig is met de moderne apparatuur. In telefoons en nieuwe beeldschermen kan je het er al uit halen...

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 23:46

Janine1990 schreef:
Staat je goed BeFunny!!! *\o/*
Heel vrolijk en open!

Goof, foto!!!

Ik heb ook blauw filter gehad in mijn eerste bril. Daarna volgens mij niet meer, maar mijn brillen weerspiegelen wel altijd wat.
Vraag me ook af of een blauw filter nog zo nodig is met de moderne apparatuur. In telefoons en nieuwe beeldschermen kan je het er al uit halen...


Ik vind het wel handig eigenlijk, vergeet altijd de stand aan te zetten. Ik gebruik mijn bril ook op school wanneer ik naar projectors of digitale schermen moet kijken en daar helpt het ook.

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 00:25

En tegenwoordig gebruiken we veel led verlichting. Ik dacht Iig het kan geen kwaad

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 00:38

Mijn eerste bril, die steeds afzakte, wat een drama was dat.
Bril is paars, maar vaak valt het wel mee, hier heel erg.
Afbeelding


Huidige bril. Met neusvleugels, dit is nu standaaard bij mij.
Afbeelding


Mijn sterkte is links -9.25 en rechts -8.75

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:01

Die laatste <3

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 18:26

Goof schreef:
Ik heb vandaag laten opmeten en nieuwe brillen besteld.
De bovenste als zonnebril, de onderste als gewone bril. Kan niet wachten tot ze binnen zijn :D

[ [url=m/mxMMXj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik kon het niet laten..
De 50% korting loopt nog bij Hans Anders, dua ik ben nog een bril gaan bestellen. Heb ik hem nodig? Nee! Maar wel leuk voor de afwisseling :D


Afbeelding

Hij heeft reliëf, de streepjes zitten echt in het montuur. Vond hem vorige keer al leuk, maar heb toen toch gekozen voor het bruine montuur. Wonder boven wonder wist de opticiën serieus nog welke bril ik bedoelde toen ik vroeg naar 'die andere die ik ook leuk vond'!

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 18:42

ik moet woensdag naar de opticien, zal veel sterkere glazen moeten en mijn montuur begint erg kleurloos te worden na 3 x nieuwe glazen erin, het is zeker 10 jaar oud nu. Ik hoop dat ze ongeveer hetzelfde montuur nog hebben (glasbril, dus geen metalen randen)