Welke bril heb jij? Show hem hier

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thequeensmum
Berichten: 3526
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 20:22

Best een gewaagde bril jojoju. Maar echt heel leuk

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 21:10

Thanks voor de merken tips. Een aantal kende ik al, maar er zaten ook leuke nieuwe tussen. Nu nog een opticien die er ook een aantal op voorraad heeft zodat ik kan passen :)

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 22:00

Leuk topic! Ik draag al jaren brillen. Wissel het soms af met lenzen maar vind een bril toch comfortabeler. Ik zag brillen vooral als noodzakelijk kwaad waar je niet teveel geld aan uitgeeft maar ik zie wel steeds meer als sieraad.

Kan iemand me misschien helpen bij deze bril? Ik zag hem op vakantie ergens in het zuiden van het land dus kopen was geen optie maar als ik zou weten waar ik hem hier zou kunnen vinden?


Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn huidige bril
Afbeelding

Daarvoor had ik een roze
Afbeelding

En daarvoor een hele leuk. Grijs aan de voorkant, groen aan de binnenkant. Dat gaf echt een leuk effect.
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:32

Afbeelding

Mijn Michael Kors bril, vintage look rose goud met extra dunne glazen :).

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 12:58

Bonna schreef:
Thanks voor de merken tips. Een aantal kende ik al, maar er zaten ook leuke nieuwe tussen. Nu nog een opticien die er ook een aantal op voorraad heeft zodat ik kan passen :)

Van de merken die ik noemde hebben we aardig wat op voorraad. Maar geen idee welke regio je zit

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:42

@TurboDi in woon in regio Arnhem.
Maar ik heb gezien dat bij mijn oude opticien in Zutphen ze een heleboel van de genoemde merken verkopen, dus ik ga denk ik maar eens een dagje die kant op :).

Mooi San en Anneruth! Ik vind het echt leuk om te zien hoe verschillend alle brillen zijn en dat brillen waar ik zelf nooit voor zou kiezen echt super leuk staan bij andere mensen.

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:53

Bonna schreef:
@TurboDi in woon in regio Arnhem.
Maar ik heb gezien dat bij mijn oude opticien in Zutphen ze een heleboel van de genoemde merken verkopen, dus ik ga denk ik maar eens een dagje die kant op :).

Mooi San en Anneruth! Ik vind het echt leuk om te zien hoe verschillend alle brillen zijn en dat brillen waar ik zelf nooit voor zou kiezen echt super leuk staan bij andere mensen.


Ahja dat is wat ver weg hahaha

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:16

_San87_ schreef:
Mijn Michael Kors bril, vintage look rose goud met extra dunne glazen :).


O die vind ik echt heel gaaf!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:39

Bonna schreef:
@TurboDi in woon in regio Arnhem.
Maar ik heb gezien dat bij mijn oude opticien in Zutphen ze een heleboel van de genoemde merken verkopen, dus ik ga denk ik maar eens een dagje die kant op :).

Mooi San en Anneruth! Ik vind het echt leuk om te zien hoe verschillend alle brillen zijn en dat brillen waar ik zelf nooit voor zou kiezen echt super leuk staan bij andere mensen.

Dank je wel :D.


_Anneruth schreef:
_San87_ schreef:
Mijn Michael Kors bril, vintage look rose goud met extra dunne glazen :).


O die vind ik echt heel gaaf!

Ik ook :D! Heel blij mee, hele mooie kwaliteit.

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:06

Ik draag Theo brillen. Fantastische monturen als je iets aparts wil, met veel verschillende vormen en kleuren <3
Ik haal de mijne bij By Bas Optiek (Nijmegen), geeft tevens een fantastische service, ook op de langere termijn.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 06:40

Hoop hippe brillen heb ik langs zien komen.

_San87_ schreef:
[ [url=m/puVvSZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn Michael Kors bril, vintage look rose goud met extra dunne glazen :).


Staat je goed! Grappig om "mijn" bril bij een ander te zien.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:46

mar_fay schreef:
Ik draag Theo brillen. Fantastische monturen als je iets aparts wil, met veel verschillende vormen en kleuren <3
Ik haal de mijne bij By Bas Optiek (Nijmegen), geeft tevens een fantastische service, ook op de langere termijn.


Dat vraagt natuurlijk wel om een plaatje van jouw bril :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 11:33

marleen_88 schreef:
Hoop hippe brillen heb ik langs zien komen.

_San87_ schreef:
[ [url=m/puVvSZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn Michael Kors bril, vintage look rose goud met extra dunne glazen :).


Staat je goed! Grappig om "mijn" bril bij een ander te zien.

Dank je :D. Vind dat altijd wel leuk, staat vaak toch net weer anders.

pjer
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 11:38

Ik heb deze Lindberg al 2 a 3 jaar. Lekker kleine glazen en licht montuur. De kleur paars is echt heel gaaf, vanuit elke hoek net ff anders.
Afbeelding

Ik heb eigenlijk altijd lindberg brillen en het liefst randloos want ik blijf de rand anders zien. Het zijn echt super stevige brillen en ze wegen geen drol (7 gram is deze geloof ik). Mijn vorige 2 zijn ieder een jaar of 10 meegegaan voor ik een nieuwe kocht.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 11:50

Hoe zit het eigenlijk met leesbrillen?

In mijn omgeving kopen mensen die moeite krijgen met alleen lezen een leesbrilletje bij de supermarkt of drogist. Ikzelf intussen ook.

Nu heb ik op dit moment best een leuk modelletje. En het handige van een goedkoop brilletje is dat je er meerdere van kunt kopen: 1 voor boven, 1 voor beneden, 1 voor in de tas, 1 voor in de auto enz. (en nog altijd op zoek ;) ).

Ik lees best veel bij wat ik doe, dus ik draag de leesbril vaak. Is geld uitgeven bij een opticien aan een bril alleen voorbehouden aan een "echte" bril of wordt dat ook gedaan door mensen die alleen een bril nodig hebben voor het lezen? Zijn dat speciale brillen? Of alleen speciaal glas? Aan wat voor een prijs moet je dan ongeveer denken?

Ik voel me heel onwetend nu :o :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 11:54

Boras schreef:
Hoe zit het eigenlijk met leesbrillen?

In mijn omgeving kopen mensen die moeite krijgen met alleen lezen een leesbrilletje bij de supermarkt of drogist. Ikzelf intussen ook.

Nu heb ik op dit moment best een leuk modelletje. En het handige van een goedkoop brilletje is dat je er meerdere van kunt kopen: 1 voor boven, 1 voor beneden, 1 voor in de tas, 1 voor in de auto enz. (en nog altijd op zoek ;) ).

Ik lees best veel bij wat ik doe, dus ik draag de leesbril vaak. Is geld uitgeven bij een opticien aan een bril alleen voorbehouden aan een "echte" bril of wordt dat ook gedaan door mensen die alleen een bril nodig hebben voor het lezen? Zijn dat speciale brillen? Of alleen speciaal glas? Aan wat voor een prijs moet je dan ongeveer denken?

Ik voel me heel onwetend nu :o :D

Daar kun je gewoon voor naar de opticien :D. Prijzen liggen aan het montuur dat je kiest, en welke glazen je neemt.

Mijn brillen zijn bijvoorbeeld tussen de 350 en 380 euro per bril, dat komt o.a. door mijn cilindrische afwijking, daarom heb ik de dunst mogelijke glazen, deze zijn vanaf 95 euro per stuk. En ik heb vrij dure monturen, omdat ik die meestal mooier vind staan en kwalitatief mooier vind.

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:04

Boras schreef:
Hoe zit het eigenlijk met leesbrillen?

In mijn omgeving kopen mensen die moeite krijgen met alleen lezen een leesbrilletje bij de supermarkt of drogist. Ikzelf intussen ook.

Nu heb ik op dit moment best een leuk modelletje. En het handige van een goedkoop brilletje is dat je er meerdere van kunt kopen: 1 voor boven, 1 voor beneden, 1 voor in de tas, 1 voor in de auto enz. (en nog altijd op zoek ;) ).

Ik lees best veel bij wat ik doe, dus ik draag de leesbril vaak. Is geld uitgeven bij een opticien aan een bril alleen voorbehouden aan een "echte" bril of wordt dat ook gedaan door mensen die alleen een bril nodig hebben voor het lezen? Zijn dat speciale brillen? Of alleen speciaal glas? Aan wat voor een prijs moet je dan ongeveer denken?

Ik voel me heel onwetend nu :o :D


Mijn oudste zoon, heeft ook een leesbril, al draagt hij hem wel constant daar zijn ogen zich anders constant scherpstellen met als gevolg constant hoofdpijn.

Zijn brillen kopen we bij de opticien.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:08

En veel brildragers (zeker de wat ouderen) zullen hun leesgedeelte ingeslepen hebben in hun glazen. Vroeger waren dat zichtbare halve maantjes, nu zie je er niks meer van.

Met ontspiegelde glazen, cilindrische afwijking, mee kleurende glazen en multifocaal (dus leesgedeelte) was ik in Nederland vaak dik boven de 600 euro kwijt voor een bril. Mijn laatste bril hier koste net 400.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:14

MoniqueT schreef:
Met ontspiegelde glazen, cilindrische afwijking, mee kleurende glazen en multifocaal (dus leesgedeelte) was ik in Nederland vaak dik boven de 600 euro kwijt voor een bril. Mijn laatste bril hier koste net 400.

daar betaal ik 1500 euro voor, zonder montuur, want die houd ik tot ie van ellende uit elkaar valt -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:12

MoniqueT schreef:
En veel brildragers (zeker de wat ouderen) zullen hun leesgedeelte ingeslepen hebben in hun glazen. Vroeger waren dat zichtbare halve maantjes, nu zie je er niks meer van.

Met ontspiegelde glazen, cilindrische afwijking, mee kleurende glazen en multifocaal (dus leesgedeelte) was ik in Nederland vaak dik boven de 600 euro kwijt voor een bril. Mijn laatste bril hier koste net 400.

Als je alleen voor dichtbij nodig hebt kun je volgens mij ook voor enkelvoudige glazen gaan, dat scheelt aanzienlijk in de prijs.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:43

Deze bril had ik al, volgens mij een merkloos montuur van m'n opticien, die ik naast m'n lenzen heb gekocht
Afbeelding
Afbeelding

Deze nieuwe bril vandaag opgehaald voor erbij, gewoon omdat ik m al 2 jaar hartstikke leuk vind en mijn man nu een kortingscode had na het kopen van zijn nieuwe bril(len).
Deze is van Marc Jacobs.
Afbeelding
Afbeelding

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 19:20

_San87_ schreef:
MoniqueT schreef:
En veel brildragers (zeker de wat ouderen) zullen hun leesgedeelte ingeslepen hebben in hun glazen. Vroeger waren dat zichtbare halve maantjes, nu zie je er niks meer van.

Met ontspiegelde glazen, cilindrische afwijking, mee kleurende glazen en multifocaal (dus leesgedeelte) was ik in Nederland vaak dik boven de 600 euro kwijt voor een bril. Mijn laatste bril hier koste net 400.

Als je alleen voor dichtbij nodig hebt kun je volgens mij ook voor enkelvoudige glazen gaan, dat scheelt aanzienlijk in de prijs.


Dat klopt, ik bedoel dat vooral ouderen vaak zowel voor veraf als dichtbij een bril nodig hebben. Enkele leesbrillen zijn niet duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 20:41

MoniqueT schreef:
Dat klopt, ik bedoel dat vooral ouderen vaak zowel voor veraf als dichtbij een bril nodig hebben. Enkele leesbrillen zijn niet duur.
Ze zijn dat bij bijziende jongeren inmiddels ook aan het introduceren, een kleine + in de bril. :)) Ik moest wel even slikken toen ze het voorstelden, maar het maakt het schakelen tussen veraf en dichtbij wat minder vermoeiend voor de ogen.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 20:46

Hier ook multifocaal en meekleurend
Ondanks de kosten is voor mij een bril ook een soort kledingstuk
Dus heb er ik meerdere...

En zie hier al.hele.gave voorbij komen

Die van Marc Jacobs bv

Ohhhhh word ik hebberig van

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:01

Mkango schreef:
MoniqueT schreef:
Dat klopt, ik bedoel dat vooral ouderen vaak zowel voor veraf als dichtbij een bril nodig hebben. Enkele leesbrillen zijn niet duur.
Ze zijn dat bij bijziende jongeren inmiddels ook aan het introduceren, een kleine + in de bril. :)) Ik moest wel even slikken toen ze het voorstelden, maar het maakt het schakelen tussen veraf en dichtbij wat minder vermoeiend voor de ogen.

En hier ook :+

Ben benieuwd of het mij gaat helpen. Lenzen was voor mij ingeval niet de oplossing en Corona heeft bij mij de situatie verergert. Niet gek gezien het werk wat ik opeens op de computer moest uitvoeren