Welke bril heb jij? Show hem hier

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:22

Sinds een maand of twee deze bril met Blue light filter. Super blij mee. Hij is van Tommy Hilfiger.
Afbeelding

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:48

Leuke bril Chantal!

Ik zie wel veel mensen met brillen waarvan ik me afvraag of je je er niet aan gaat storen op een gegeven moment. Ik erger me dood als een bril op of tegen mijn wangen zit, want elke keer als ik moet lachen heb ik er last van dat die bril beweegt en ik voel hem heel de tijd zitten. Wel fijn als je er geen last van hebt, dat geeft veel meer keus uit brillen :).

Ik heb ook een nieuwe bril uitgezocht. En er ook maar meteen een zonnebril bijgedaan.
Het is een Bloomdale bril geworden, blauw met goud. De zonnebril is gewoon een simpel rond montuur.
Nu nog een paar weken wachten en dan kan ik laten zien hoe ze staan :).

Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10518
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 14:45

Ik ben sinds gister ook weer bril dragend. Wel heel erg wennen omdat ik in beiden ogen een cilinder heb is het heel vreemd kijken nu haha. Maar dat moet helemaal goedkomen.


Afbeelding

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 15:15

Leuke bril BeFunny!

Ik heb helemaal niet mer mijn nieuwe bril geshowt, maar dit is hem uiteindelijk geworden:


Afbeelding

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:32

Ik heb zojuist op Charlie Temple deze besteld:
Afbeelding
En ik overweeg deze ook te bestellen:
Afbeelding

Ik had 8 pasbrillen besteld bij Charlie Temple. Ik heb 15 jaar geleden mijn ogen laten laseren maar ze gaan nu helaas achteruit dus toch maar een bril nu.

BeFunny

Berichten: 10518
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:47

Ja die van mij waren ook gelaserd 10 jaar terug. En eigenlijk in korte tijd rap achteruit gegaan. Mijn sterkte valt wel mee -1,5 en -1 maar wel een flinke cilinder in beide ogen waardoor ik dus echt wazig zie zonder bril en met bril nog erg moet wennen. Maar dat komt vast goed!

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:54

Leuk topic! Ik moet ook eens een nieuwe bril. Draag hem nu te weinig ook al heb ik hem wel echt nodig. Kan er gewoon niet aan wennen, mijn gezicht met bril.

germie

Berichten: 25938
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:06

Ik kan het niet laten, maar dit is mijn duikmasker op sterkte (ook wel duikbril genoemd).
Gekocht bij Ali express, 20 euro. De goedkoopste duikmaskers op sterkte zijn in Nederland een 150 euro. En laat ik nu camouflage leuk vinden, dus daarom zo'n masker. :D
Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10518
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:26

Wow, op sterkte?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:33

Oh leuk topic! Hoop hier nog wat inspiratie op te doen voor volgend jaar!

Ben pas sinds 5 jaar brildragend en nu aan mijn derde bril. Helaas ben ik scheel en zijn lenzen dus geen optie :+

Ooit begonnen met een Hans Anders brilletje voor 120 euro, gewoon om te proberen... Na minder dan anderhalf jaar ging dat niet meer en toen ben ik naar een 'echte' zaak gegaan...
Daar kwam deze uit:
Afbeelding
Een hele toffe RayBan, super stevig met als voordeel dat veel makeup niet nodig was... Nadeel dat hij van mijn best wel vette neus af glijdt...

Vorig jaar mei een nieuwe bril gehaald, en een zonnebril op sterkte voor het eerst;
Afbeelding
(goudkleurig met een zwarte buitenkant)
Afbeelding

Beide van een eigen merk of merkloos?? Maar behoorlijk stevig voor het fragiele montuur!

En in mei wil ik weer een nieuwe set erbij hebben. Als je dan per se een bril moet dragen, dan ook leuk dacht ik zo...

BeFunny

Berichten: 10518
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:00

Prachtige brillen Janine. Met jou haar kleur en gezichtvorm staat volgens mij ook heel veel mooi.

Pearle en Hans anders hebben tegenwoordig ook stevige monturen ook merk o.a Ray Ban(vroeger had ik idd ook van die slappe monturen haha) ik ging naar de Pearle voor de oogmeting die afspraak was online zo gemaakt. Ik had om 15:00 uur de oogmeting en om 16:00 uur liep ik naar buiten met bril inclussief glazen op maat. Mijn laatste vorrige bril kocht ik 15 jaar geleden en toen moest ik 14 dagen wachten. Ik mocht nu ook kijken hoe ze de glazen sleep. Dus een hele andere ervaring.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:53

BeFunny schreef:
Prachtige brillen Janine. Met jou haar kleur en gezichtvorm staat volgens mij ook heel veel mooi.

Pearle en Hans anders hebben tegenwoordig ook stevige monturen ook merk o.a Ray Ban(vroeger had ik idd ook van die slappe monturen haha) ik ging naar de Pearle voor de oogmeting die afspraak was online zo gemaakt. Ik had om 15:00 uur de oogmeting en om 16:00 uur liep ik naar buiten met bril inclussief glazen op maat. Mijn laatste vorrige bril kocht ik 15 jaar geleden en toen moest ik 14 dagen wachten. Ik mocht nu ook kijken hoe ze de glazen sleep. Dus een hele andere ervaring.


Dankje! Het valt mensen inderdaad niet op dat ik een bril draag. Mijn werkbril (foodindustrie voor in de fabriek) valt wel op, moet ik eerst even opzoeken... Maar als mensen dat zien vragen ze altijd; heb jij dan een bril??? Of: wat heb je anders op of draag je lenzen?

Ik heb destijds bij HA een goedkoop model genomen om te kijken of het hielp, meteen een dure CK durfde ik niet aan :') . Alleen zagen zij niet dat ik scheel ben wat de reden was dat de bril zo snel niet meer hielp en wat voor mij de overweging is geworden om naar een niet-franchise onderneming te stappen, waar ik meer dan alleen het standaard onderzoek kreeg.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:02

Ik heb deze inmiddels al bijna vijf jaar! Ik heb er recent nieuwe glazen in laten zetten met blauwlicht filter.

Eigenlijk draag ik lenzen maar door een covid infectie verdraag ik die niet meer goed. Besloten om in nieuwe glazen te investeren en voorlopig mijn bril op te houden, in de zomer komt er dan nog een op sterkte bij.


Afbeelding

germie

Berichten: 25938
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:07

BeFunny schreef:
Wow, op sterkte?

Jazeker. Je kunt aangeven welke sterkte je wilt.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 22:34

Leuk topic! Ik heb veel moeite gehad met vinden van leuke brillen. Ik heb een klein hoofd en kinderbrillen is toch iets anders dan volwassenen…
Had dus wel altijd kinderbrillen totdat ik brillen gingen kijken waar ik ook voor mijn lenzen naar toe ga (omc hanze). Daar hebben ze nu het merk nifties had ik zo de keus uit 5 brillen!
Deze is het geworden:
Afbeelding

Daarvoor deze

Afbeelding

Helaas heb ik nog nergens anders dit merk kunnen vinden. Zou graag gebruik willen maken van leuke deals bv 1+1

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 22:47

Ik vind de bril op de eerste foto van Janine en de bril van Chantal bovenaan deze pagina echt heel mooi!

Ik heb zelf tig brillen maar draag tegenwoordig eigenlijk altijd deze:

Afbeelding

Maar dit is ook een all-time favourite. :D

Afbeelding

Beide van Charlie Temple.

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 00:21

Wouterpaard: particulier heb je zelden zulke deals :). Overigens is dit niet het enige merk met brillen voor smalle gezichten. JF Rey heeft bijvoorbeeld een ‘petite’ collectie, Colibris is smal, Carven… ik dacht dat Look ook een smalle lijn heeft/had. Het is er dus echt wel.

Ik werk zelf in Drenthe dus kan je helaas geen tip geven waar in Groningen te kijken

BeFunny

Berichten: 10518
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 10:41

Als ik weer een nieuw montuur koop en ik denk als mijn ogen een maand stabiel blijven dan ga ik voor een tweede kijken. Dan wordt het waarschijnlijk een Bellinger die vind ik echt gave monturen hebben <3

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 10:52

Die tweede Jildau, echt heel mooi!!

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Welke bril heb jij? Show hem hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 10:54

Ik vind het op dit moment best lastig een leuke bril te vinden. Heb het idee dat er niet veel veranderd en mij staat helaas ook niet alles. Lopen jullie daar ook tegenaan?

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 11:10

_Anneruth schreef:
Ik vind het op dit moment best lastig een leuke bril te vinden. Heb het idee dat er niet veel veranderd en mij staat helaas ook niet alles. Lopen jullie daar ook tegenaan?

Ik denk dat dit ook is waar je een bril koopt.
Mijn opticien heeft heel veel verschillende modellen maar is wel prijziger dan de pearl.
Heb wel een bril die ik nog nooit bij iemand heb gezien.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 11:25

Ik kom even binnen vallen. Inmiddels al jaren niet meer brildragend (gelaserd) maar mijn laatste bril heb ik nog steeds in huis liggen. Kon hem niet wegdoen want het montuur was zo gaaf :o Nu twijfel ik wel eens om de glazen eruit te laten halen zodat ik hem gewoon voor de leuk kan dragen :+ Kan helaas geen goede foto vinden van mij met bril, maar dit is hem:
Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10518
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 11:34

_Anneruth schreef:
Ik vind het op dit moment best lastig een leuke bril te vinden. Heb het idee dat er niet veel veranderd en mij staat helaas ook niet alles. Lopen jullie daar ook tegenaan?



Absoluut. Mij staat een bril ook voor geen meter.

Wel vond ik bij Pearle nu wel een ruimere keuze. Ook merk brillen. 15 jaar terug zo'n slapen dun metaal brilletje met vrij klein montuur the. Dacht dan valt de bril niet zo op maar paste eigenlijk niet bij mijn gezicht.

Ik sta er nu wel anders in. Vrij snel had ik mijn montuur keuze gemaakt en dacht fiets IT. Ik moet nou eenmaal een bril en die staat me nou eenmaal niet maar hen wel een mooi stevig montuurtje nu en een volgend brilletje kan ik online al een beetje uitzoeken en aan de hand daarvan naar die opticien

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 11:37

Misschien heb je wel gelijk hoor Lenaa_tje. Ik kom inderdaad niet vaak bij de betere opticiens.

@BeFunny: ik was laatst bij de specsavers en zij hebben ook hun eigen lijnen, heel jammer en beperkt. Toch maar even verder zoeken en online heb ik nog nooit gedaan. Goed idee!

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 11:39

_Anneruth schreef:
Misschien heb je wel gelijk hoor Lenaa_tje. Ik kom inderdaad niet vaak bij de betere opticiens.

@BeFunny: ik was laatst bij de specsavers en zij hebben ook hun eigen lijnen, heel jammer en beperkt. Toch maar even verder zoeken en online heb ik nog nooit gedaan. Goed idee!

Anders gewoon is binnen lopen! Je hoeft natuurlijk niet direct iets te kopen maar weet je wel wat andere zaken hebben.