Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Houd jij je mondkapje nog op vanaf 26 juni?

Ja
201 (21%)
Nee
672 (72%)
Anders ..
51 (5%)

Totaal aantal stemmen: 924


Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 13:44

Lekker af dat mondkapje :)

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 13:52

Morrie schreef:
purny schreef:
Je bent al een week na je tweede vaccinatie beschermd.

Bij Pfizer wel, maar ik ben zo’n “geluksvogel “ die AZ krijgt en ook nog het risico op trombose heeft.

Je kiest er toch zelf voor om hem te nemen.

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 13:54

@keona: nu heb je wel die keuze toendertijd niet

friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 13:56

Echt een keuze is het niet als je gevaccineerd wil worden heb je nu keuze uit wat je aangeboden krijgt of janssen. En beide zou ik liever niet hebben. Dus snap Morrie wel. Al is dat geloof ik niet echt waar het in dit topic overgaat.

Morrie

Berichten: 22328
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:02

Toen ik begin april de uitnodiging kreeg, was het prikken of achteraan sluiten. Geen keus welk vaccin je liever had. Dat kwam pas veel later.
Aangezien ik nogal wat risico loop als ik corona zou krijgen, houd ik mijn ffp2 masker op als ik perse ergens heen zou moeten.

Marie111
Berichten: 4681
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:07

Ik heb "anders" gestemd. Ik wil ze niet meer dragen, maar zal op het werk er toch een in mijn bureaula bewaren, vanwege deze richtlijn:

Voor de ruimtes waarvan het aannemelijk is dat het lastig/onmogelijk is de anderhalve meter aan te houden, is het verplicht een mondkapje te dragen (zoals bij het koffie-apparaat/in de lift). Ook zullen we zoveel mogelijk looproutes blijven hanteren.

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:10

Je hoeft je niet te verdedigen Morrie, zeker niet tegen iemand die van alles over vaccins geloofd dat niet van de wetenschap komt. En heel stoer roept dat ze niet aan mondkapjes doet en pa wel een prik heeft gehad maar die is toch al 70 dus ???
Wanneer iemand in situaties komt waarbij het druk is, geen afstand kan worden gehouden en nog niet volledig gevaccineerd is dan kan een mondkapje op de juiste manier gedragen toch helpen tegen het oplopen van Corona.
Ik hoop dat de nieuwste hype uit Amerika hier komt, antivaxxers en complotdenkers dragen daar inmiddels vaak een kapje want de gevaccineerden stoten nano deeltjes uit }> . Kunnen we ze mooi ontlopen.

8nnemiek

Berichten: 43466
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:21

Ik heb anders gestemd. Ik draag em niet meer in winkels enzo.. tenzij het echt heel druk is.
Maar ik heb sinds vandaag wel mijn eerste vaccinatie binnen, dus nu ik wat minder kans heb om ziek te worden zal ik em ook minder vaak op zetten.

bigone schreef:
Ik hoop dat de nieuwste hype uit Amerika hier komt, antivaxxers en complotdenkers dragen daar inmiddels vaak een kapje want de gevaccineerden stoten nano deeltjes uit }> . Kunnen we ze mooi ontlopen.

Echt waar?
Ik zie een nieuwe hype aankomen; mondkapjes met teksten als 'ik ben geen schaap' en 'ik ben niet magnetisch' :)) :')

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:49

ElCid schreef:
rien10 schreef:
Hoe heb je dat dan in supermarkten gedaan ElCid?


Gewoon, zonder mondkap........geen enkel probleem met de supermarkten hier in de buurt.


Hier precies zo.
Nooit opgezet en ook nooit geen vragen overgehad.

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:56

Af!!! Gisteren bij de shop wel op, omdat de verkoopster mij af en toe kwam helpen in de paskamer. Maar ben zo blij dat hij af mag! Tot dusver nog geen drukte gehad.

Badeendje

Berichten: 3940
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:59

Af. Ik denk dat hij absoluut geen enkel nut heeft, dus ik ben blij dat deze (mijn insziens) onzinmaatregel de deur uit is.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:37

Ik vind het wel jammer dat andere bezoekers weer over de sla staan te niezen :')

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:42

Blij dat dat bullshit onding af mag!! Ongelofelijk hoe de massa in schijnveiligheid trapt.... Al hoewel, de mensheid... Heb daar zo mijn ideeën over ;-)

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:49

Af, al moet ik er nu wel op gaan letten dat ik niet als een dwaas sta te playbacken in de supermarkt. Wat ik dus voorheen nu wel deed. :')

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:04

Sicayes schreef:
Af, al moet ik er nu wel op gaan letten dat ik niet als een dwaas sta te playbacken in de supermarkt. Wat ik dus voorheen nu wel deed. :')

Gratis afstand van mensen die nu dan denken dat je gek bent, ik zie alleen maar een pluspunt :D

Ik doe 'm alleen nog op als het druk is in een winkel, of als ik bij een ander in de auto (buiten het gezin) zit, dat deed ik vorige week ook, dus tot iig mn tweede prik houd ik dat nog wel even vol.. :)

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:22

Ik heb hem gisteren nog wel opgehad en ben van plan dat nog te blijven doen op drukke plekken. Ik was in de supermarkt wel 1 van de weinigen.

ElCid

Berichten: 9238
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:33

Twiggy2008 schreef:
Blij dat dat bullshit onding af mag!! Ongelofelijk hoe de massa in schijnveiligheid trapt.... Al hoewel, de mensheid... Heb daar zo mijn ideeën over ;-)


_/-\o_ schijnveiligheid schijnt voor velen een merkwaardig houvast te zijn, net als de zinloze 1,5 meter of het niet handen schudden. :j Maar blijkbaar lijden de meeste mensen aan het Stockholm syndroom..........

En de mensheid............tja, reddeloos verloren omdat de massa domweg achter een zichzelf benoemd leider en "redder" ( lees vaccinverkoper die 600.000.000 euro heeft laten verdwijnen) aansjokt. En die ook nog geloven dat ze hun "vrijheid" straks terugkrijgen _O-

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:45

Ik ben mijn vrijheid niet kwijt geweest hoor, heb ook geen last van SHS (en om daar dit mee ter vergelijken vind ik walgelijk!!).
Ik loop niet achter "de" leider aan, is ook niet nodig; ken genoeg mensen die in laboratoria werken en weet ook zo hoe dingen gaan/lopen/werken.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:50

Heerlijk vandaag boodschappen gedaan zonder. Voelt gelijk weer normaal, zoals het hoort. In de auto als er iemand meereed of ik met iemand meereed heb ik nooit een mondkapje gedragen.

Alleen op het werk blijft het onder discussie staan of we nu wel of niet een mondkapje moeten blijven dragen als we 1.5 m afstand kunnen houden van cliënten. Geen enkele cliënt draagt zelf een mondkapje en daarnaast ben ik volledig gevaccineerd en mijn cliënten ook. Ik ben dus eigenlijk niet van plan om nog een mondkapje te dragen, omdat het vreselijk werken is en niks meer met hygiëne te maken heeft. En bij de uitgangspunten PBM heeft het RIVM het alleen over mondmaskers bij taken uitgevoerd binnen 1.5 m van de cliënt.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:59

ElCid schreef:
Twiggy2008 schreef:
Blij dat dat bullshit onding af mag!! Ongelofelijk hoe de massa in schijnveiligheid trapt.... Al hoewel, de mensheid... Heb daar zo mijn ideeën over ;-)


_/-\o_ schijnveiligheid schijnt voor velen een merkwaardig houvast te zijn, net als de zinloze 1,5 meter of het niet handen schudden. :j Maar blijkbaar lijden de meeste mensen aan het Stockholm syndroom..........

En de mensheid............tja, reddeloos verloren omdat de massa domweg achter een zichzelf benoemd leider en "redder" ( lees vaccinverkoper die 600.000.000 euro heeft laten verdwijnen) aansjokt. En die ook nog geloven dat ze hun "vrijheid" straks terugkrijgen _O-

Dat jij nog wilt leven op deze aarde/ in deze samenleving. Het moet toch wel vreselijk angstig zijn om te moeten leven tussen allerlei reddeloos verloren mensen met het Stockholmsyndroom te moeten leven. Poeh, poeh… Ik zou bijna, echt bíjna medelijden met je krijgen.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:01

Ik vond het gister met boodschappen doen juist een vreemd gezicht _O-. Gek hoe snel ik er eigenlijk aan gewend was, ook aan het zicht dat iedereen er gewoon eentje heeft.

Ik heb 'm af, maar heb er wel eentje in mijn jaszak gestopt. Ik was vanmiddag even in de boekhandel en daar was het volgens mij echt gelijk lang leve de vrijheid ofzo. Ik stond in een pad bij wat boeken te neuzen en er komt een verkoopster met een klant heel dicht bij me staan om een paar boeken aan te raden. Ik ben opzij gegaan, maar vervolgens kwamen ze weer mijn kant op. Ik merkte goed aan mezelf dat ik dát dus (nog?) niet zo fijn vond. Ben maar naar een ander pad gelopen totdat zij weer weg waren en ik weer verder kon neuzen. Toen ik thuis was heb ik dus meteen maar een kapje in mijn jaszak gedaan :').

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:20

Het wordt ondertussen geen slecht idee om het land te splitsen in 2 delen: 1 deel voor de mensen met een Stockholm syndroom (hoor ik blijkbaar ook bij, handig om te weten) en 1 deel voor mensen met grootheidswaanzin :')
Alleen het verdelen van het land wordt een puntje... ach, tossen is het meest functioneel! En dan mogen beide partijen een eigen munt meenemen die de ander mag keuren en dan wie het eerst 3 uit 5 heeft, mag kiezen _O-

Zelfs nu alles beter zou moeten gaan, is elkaar in de waarde laten ver te zoeken. Erg jammer :(

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:48

Zeedraakje schreef:
Het wordt ondertussen geen slecht idee om het land te splitsen in 2 delen: 1 deel voor de mensen met een Stockholm syndroom (hoor ik blijkbaar ook bij, handig om te weten) en 1 deel voor mensen met grootheidswaanzin :')
Alleen het verdelen van het land wordt een puntje... ach, tossen is het meest functioneel! En dan mogen beide partijen een eigen munt meenemen die de ander mag keuren en dan wie het eerst 3 uit 5 heeft, mag kiezen _O-

Zelfs nu alles beter zou moeten gaan, is elkaar in de waarde laten ver te zoeken. Erg jammer :(

Verdelen is geen probleem , gewoon de fantastische mensen die zich alles maar onzin vinden in Forumland dumpen, misschien kan Baudet chateau Meiland wel kopen, kunnen ze allemaal mee want het zijn er niet zoveel.

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:00

Nee ik draag ze enkel als het moet. Ik geloof er niet in dat zo'n stukje stof echt wat doet en het zit toch wel warm met deze temperaturen.

Marcella

Berichten: 36825
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:13

Ja ook al vind ik het ondingen. Heb zelf hypergevoeligheid voor luchtweg infectie en kan wel merken dat ik minder last van verkoudheid heb.