Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Houd jij je mondkapje nog op vanaf 26 juni?

Ja
201 (21%)
Nee
672 (72%)
Anders ..
51 (5%)

Totaal aantal stemmen: 924


Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:20

Op, ik hoest door medicatie en ben daardoor voorzichtig. Heb echt leuke (not) blikken tijdens corona gekregen..Maar buiten niet, bij familie niet.. ben al wel vanaf begin maart volledig gevaccineerd. Maar toch.

Storm

Berichten: 20855
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:24

Ik werk op de priklocatie voor coronavaccinaties bij de GGD. Wij moeten hem helaas nog ophouden.
Als ik vrij ben en naar de winkel ga, ga ik wel zonder mondkapje.

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:25

Monte_Cristo schreef:
Ik ging net naar de supermarkt en had er wel meegenomen, maar echt iedereen had hem af. Ik heb hem nog wel om gedaan en dan wordt je aangekeken alsof je een corona wappie bent of zo. Ik wil eerst mijn tweede vaccinatie hebben voordat ik hem helemaal af doe.



Corona wappies zijn overal op tegen, de 1,5 meter regel, tegen mondkapjes en dus óók tegen vaccineren. Had een maand iets met een wappie en werd gek!

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:26

Dat hele oranjelegioen in Budapest …. Doodeng!

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:28

Monique, mijn schoonzoon is er met vrienden. Vrijdag getest en ze gaan een dag of zo na terugkomst nogmaals testen. Ongetwijfeld komen er besmettingen uit voort maar denk dat het mee zal vallen.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:37

Ik hoop het! Het is echt wennen om weer zulke massa’s bij elkaar te zien.

rockwitch

Berichten: 11744
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:42

Storm schreef:
Ik werk op de priklocatie voor coronavaccinaties bij de GGD. Wij moeten hem helaas nog ophouden.
Als ik vrij ben en naar de winkel ga, ga ik wel zonder mondkapje.

Hè dat is jammer.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:45

Miekje23 schreef:
Monte_Cristo schreef:
Ik ging net naar de supermarkt en had er wel meegenomen, maar echt iedereen had hem af. Ik heb hem nog wel om gedaan en dan wordt je aangekeken alsof je een corona wappie bent of zo. Ik wil eerst mijn tweede vaccinatie hebben voordat ik hem helemaal af doe.



Corona wappies zijn overal op tegen, de 1,5 meter regel, tegen mondkapjes en dus óók tegen vaccineren. Had een maand iets met een wappie en werd gek!

Lang leve de wappies.
Dan ben ik voor jou een wappie Tnx

karrij
Berichten: 1056
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:00

MoniqueT schreef:
Dat hele oranjelegioen in Budapest …. Doodeng!


Doodeng?? Kom op joh, dat is het normale leven, zo hoort het te gaan op een voetbal toernooi.

Ik ben echt geen wappie die Corona ontkent of regels aan mijn laars lap, en heb veel corona oliebol gezien en ben inmiddels volledig gevaccineerd, maar we moeten zo zoetjes aan weer terug naar het oude "normaal"en daar hoort dit bij!
Al deze mensen zijn getest.
ik geniet hier juist van, heerlijk om te zien.

Wel jammer dat ze verloren hebben verloren

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:05

MoniqueT schreef:
Dat hele oranjelegioen in Budapest …. Doodeng!


Als je het zo eng vindt waarom sluit je jezelf dan niet voortaan op in je kelder waar je geen andere mensen hoeft te zien of horen? |o

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:09

Eretria schreef:
MoniqueT schreef:
Dat hele oranjelegioen in Budapest …. Doodeng!


Als je het zo eng vindt waarom sluit je jezelf dan niet voortaan op in je kelder waar je geen andere mensen hoeft te zien of horen? |o

Wat een vreemde reactie

ElCid

Berichten: 9231
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:11

keona schreef:
Dan ben ik voor jou een wappie Tnx


Geen Wappie maar een Snappie ;) :o :D

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:14

In principe af, neem er wel nog een mee voor als het moeilijk is om 1,5 meter afstand te houden.

Was vanmiddag even boodschappen doen, voelde me wel echt zooo bewust van m’n gezicht en had echt het gevoel dat iedereen daar naar keek :') voelde heel naakt :))

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:18

Eretria schreef:
MoniqueT schreef:
Dat hele oranjelegioen in Budapest …. Doodeng!


Als je het zo eng vindt waarom sluit je jezelf dan niet voortaan op in je kelder waar je geen andere mensen hoeft te zien of horen? |o


Laat ik hier maar niet op in gaan.

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:37

Geen vreemde reactie. Je kan alles eng vinden en alles. Ga je dan liever dood dat je altijd in angst hebt geleefd en altijd opgesloten omdat niks meer mocht? Of liever vrijheid blijheid en dat je alles hebt gemogen?
Door de mensen die alles eng vinden, wordt de rest vanalles onthouden. Als je het zo eng vindt, blijf dan binnen en laat degenen die het wel willen lekker genieten van het leven. Virussen zijn er altijd en overal, corona is geen uitzondering en is er altijd al en zal altijd blijven.

Dood gaan we uiteindelijk allemaal, liever dan goed geleefd!

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:41

Dat jij het geen vreemde reactie vindt zegt meer over jou dan over mij :)

rien10
Berichten: 14733
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:43

En sommigen denken daar anders over Eretria. Die mening mag er zijn.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:44

Ik snap ook gewoon niet dat die weinige regels díe er nog zijn dan ook nog teveel moeite zijn om te handhaven.
Verder vind ik het gewoon vrij logisch: er mag super veel. Waarom dan daar ook nog eens de grenzen van op gaan zoeken vóórdat iedereen volledig gevaccineerd is? Fijn als je het zelf bent, gefeliciteerd, maar nog lang niet iedereen. En het is echt bijna zover!

Mensen doen net alsof het alles of niks is. En dat een nieuwe golf niet te voorkomen is. Niet als iedereen de regels nu gaat negeren nee. Is het nou echt zo erg om 1,5m afstand te houden van een volslagen vreemde? Of even te testen als je ergens in wil?

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:48

Af.
Aangetoond dat dit altijd al schijnveiligheid is geweest en daarbij erg ongezond en slecht voor de weerstand.
Weerstand tegen ziekten bouw je niet op, op de manier hoe dit is aangepakt. Dus je zal zien dat er straks in de ziekte periode veel gevallen zijn door verminderde weerstand.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk wegens medische en onderliggende klachten.
Maar een gezond mens moet niet worden ingepakt en afgesloten van alles.

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:50

Sheran schreef:
Ik snap ook gewoon niet dat die weinige regels díe er nog zijn dan ook nog teveel moeite zijn om te handhaven.
Verder vind ik het gewoon vrij logisch: er mag super veel. Waarom dan daar ook nog eens de grenzen van op gaan zoeken vóórdat iedereen volledig gevaccineerd is? Fijn als je het zelf bent, gefeliciteerd, maar nog lang niet iedereen. En het is echt bijna zover!

Mensen doen net alsof het alles of niks is. En dat een nieuwe golf niet te voorkomen is. Niet als iedereen de regels nu gaat negeren nee. Is het nou echt zo erg om 1,5m afstand te houden van een volslagen vreemde? Of even te testen als je ergens in wil?


Die nieuwe golf kun je alleen voorkomen door iedereen 24/7 op te sluiten, dat niemand meer contact kan hebben met de buitenwereld. Daarbij kun je ook op 1,5 meter afstand of meer besmet worden. Virussen kunnen heel ver met de lucht mee. Zelf vind ik die 1,5 meter niet zo erg maar van familie houden wij zelf geen afstand.
Eens dat ze beter hadden kunnen wachten tot iedereen , die dat wil, gevaccineerd kon worden. Maar voetbal is schijnelijk super belangrijk. Hadden ze de clubs en restaurants ed ook wel eerder open mogen gooien, die mensen zitten echt aan de afgrond.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:53

Eretria: dat lijkt me onzin. Als mensen gevaccineerd zijn en gewoon testen dan wordt de verspreiding een heel eind geremd. Maar als ik de rest van je bericht lees bedoel je ongeveer hetzelfde.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:58

Eretria schreef:
Sheran schreef:
Ik snap ook gewoon niet dat die weinige regels díe er nog zijn dan ook nog teveel moeite zijn om te handhaven.
Verder vind ik het gewoon vrij logisch: er mag super veel. Waarom dan daar ook nog eens de grenzen van op gaan zoeken vóórdat iedereen volledig gevaccineerd is? Fijn als je het zelf bent, gefeliciteerd, maar nog lang niet iedereen. En het is echt bijna zover!

Mensen doen net alsof het alles of niks is. En dat een nieuwe golf niet te voorkomen is. Niet als iedereen de regels nu gaat negeren nee. Is het nou echt zo erg om 1,5m afstand te houden van een volslagen vreemde? Of even te testen als je ergens in wil?


Die nieuwe golf kun je alleen voorkomen door iedereen 24/7 op te sluiten, dat niemand meer contact kan hebben met de buitenwereld. Daarbij kun je ook op 1,5 meter afstand of meer besmet worden. Virussen kunnen heel ver met de lucht mee. Zelf vind ik die 1,5 meter niet zo erg maar van familie houden wij zelf geen afstand.
Eens dat ze beter hadden kunnen wachten tot iedereen , die dat wil, gevaccineerd kon worden. Maar voetbal is schijnelijk super belangrijk. Hadden ze de clubs en restaurants ed ook wel eerder open mogen gooien, die mensen zitten echt aan de afgrond.

Jouw pa had toch een zeer slechte gezondheid ? Kon niet gevaccineerd worden volgens jou? En met jouw attitude houd je dus geen afstand van je vader ?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:01

Sheran schreef:
Ik snap ook gewoon niet dat die weinige regels díe er nog zijn dan ook nog teveel moeite zijn om te handhaven.
Verder vind ik het gewoon vrij logisch: er mag super veel. Waarom dan daar ook nog eens de grenzen van op gaan zoeken vóórdat iedereen volledig gevaccineerd is? Fijn als je het zelf bent, gefeliciteerd, maar nog lang niet iedereen. En het is echt bijna zover!

Mensen doen net alsof het alles of niks is. En dat een nieuwe golf niet te voorkomen is. Niet als iedereen de regels nu gaat negeren nee. Is het nou echt zo erg om 1,5m afstand te houden van een volslagen vreemde? Of even te testen als je ergens in wil?


Nou precies, dat vraag ik me ook (al een jaar) af.
Niet alles is te voorkomen, maar je kunt het op zijn minst proberen.
Afstand houden doen de meeste mensen sowieso niet.

Ik hou mondkapje voorlopig op in situaties zoals supermarkt. Ja ik was vandaag de enige, maar ik was in februari 2020 ook al de enige, dus daar kijk ik niet meer van op.

Marjo

Berichten: 37250
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:20

Ik draag hem ook niet meer. Werd ook gek van de beslagen bril en ik vergat hem nog wel eens. Heb er nog wel een in mijn tas zitten voor het geval dat, maar in principe draag ik hem niet meer :)

CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:27

Nou nee, voor mij geen smoelenluier meer... :D :o (OK, nog wel voor het OV maar dat ik maar een klein eindje...)