Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Houd jij je mondkapje nog op vanaf 26 juni?

Ja
201 (21%)
Nee
672 (72%)
Anders ..
51 (5%)

Totaal aantal stemmen: 924


Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:43

Elcid ik ga ook gewoon zonder mondkapje of test de winkel in, en naar de dokter. Natuurlijk in Duitsland, maar af en toe moest ik ook naar Nederland. Daar viel mij juist op, dat de Nederlanders daar veel ontspanner mee omgaan dan in Duitsland.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:50

ElCid schreef:
keona schreef:
Dan ben ik voor jou een wappie Tnx


Geen Wappie maar een Snappie ;) :o :D

Ja zo iets

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 22:16

[/quote]
Jouw pa had toch een zeer slechte gezondheid ? Kon niet gevaccineerd worden volgens jou? En met jouw attitude houd je dus geen afstand van je vader ?[/quote]

Nee, ik hou geen afstand van hem. Dat zou hij ook zeker niet willen. Wij hebben allemaal corona gehad. Allemaal getest omdat 1 persoon wat verkoudheidsklachten had. Bleken we het allemaal te hebben. Nergens last van gehad, ook pa niet. Hij is er niet bang voor, wij ook niet.
Hij kan idd niet gevaccineerd worden. Risico daarvan is groter dan corona zelf. En dat wil hij zelf ook niet, die prik. Wij doen het verder wel allemaal omdat we graag weer verder willen zoals het altijd was. Iedereen zonder mogelijke angst weer normaal leven. Dat iedereen weer samen kan zijn en de ouderen ook niet meer helemaal alleen in het verzorgingstehuis hoeven te zitten.
Ik vind het triest dat de media mensen helemaal knettergek maken en angst lopen te zaaien. Dat is nergens voor nodig. Je hoeft namelijk niet bang te zijn. De zorg in NL is goed, en er zijn al zoveel mensen gevaccineerd. Ze zouden mensen eens wat geruster moeten maken ipv overal paniek zaaien over de media.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 22:27

Eretria netjes gereageerd op die post.

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 22:51

Eretria schreef:


Jouw pa had toch een zeer slechte gezondheid ? Kon niet gevaccineerd worden volgens jou? En met jouw attitude houd je dus geen afstand van je vader ?[/quote]

Nee, ik hou geen afstand van hem. Dat zou hij ook zeker niet willen. Wij hebben allemaal corona gehad. Allemaal getest omdat 1 persoon wat verkoudheidsklachten had. Bleken we het allemaal te hebben. Nergens last van gehad, ook pa niet. Hij is er niet bang voor, wij ook niet.
Hij kan idd niet gevaccineerd worden. Risico daarvan is groter dan corona zelf. En dat wil hij zelf ook niet, die prik. Wij doen het verder wel allemaal omdat we graag weer verder willen zoals het altijd was. Iedereen zonder mogelijke angst weer normaal leven. Dat iedereen weer samen kan zijn en de ouderen ook niet meer helemaal alleen in het verzorgingstehuis hoeven te zitten.
Ik vind het triest dat de media mensen helemaal knettergek maken en angst lopen te zaaien. Dat is nergens voor nodig. Je hoeft namelijk niet bang te zijn. De zorg in NL is goed, en er zijn al zoveel mensen gevaccineerd. Ze zouden mensen eens wat geruster moeten maken ipv overal paniek zaaien over de media.[/quote]

Op het moment dat jullie allemaal Corona hebben gehad is er ook geen noodzaak meer of binnen het gezin afstand te houden, tevens ben je eigenlijk geen risicofactor meer buiten de deur. Kan ook gewoon handig zijn om aan te geven dat jullie het allemaal gehad hebben, maakt de reacties ook anders. Fijn dat jullie er in ieder geval zonder problemen door zijn gekomen.

Marjo

Berichten: 37244
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 22:53

bigone schreef:
Op het moment dat jullie allemaal Corona hebben gehad is er ook geen noodzaak meer of binnen het gezin afstand te houden, tevens ben je eigenlijk geen risicofactor meer buiten de deur. Kan ook gewoon handig zijn om aan te geven dat jullie het allemaal gehad hebben, maakt de reacties ook anders. Fijn dat jullie er in ieder geval zonder problemen door zijn gekomen.


Ik vind het vreemd dat ze eerst alle informatie moet geven voordat mensen anders reageren. Je kan toch altijd vriendelijk, begripvol en respectvol blijven? Zéker als je niet alle informatie hebt? :)

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 23:19

Marjo schreef:
bigone schreef:
Op het moment dat jullie allemaal Corona hebben gehad is er ook geen noodzaak meer of binnen het gezin afstand te houden, tevens ben je eigenlijk geen risicofactor meer buiten de deur. Kan ook gewoon handig zijn om aan te geven dat jullie het allemaal gehad hebben, maakt de reacties ook anders. Fijn dat jullie er in ieder geval zonder problemen door zijn gekomen.


Ik vind het vreemd dat ze eerst alle informatie moet geven voordat mensen anders reageren. Je kan toch altijd vriendelijk, begripvol en respectvol blijven? Zéker als je niet alle informatie hebt? :)

Ik heb me alleen afgevraagd hoe haar/zijn houding tov een ernstig ziek persoon in het gezin was. En dat kan ik heel lief en aardig met een omweg vragen of gewoon rechtstreeks, Eretria neemt zelf ook geen blad voor de mond en ze heeft het gewoon toegelicht , lijkt me dat zij en ik er geen probleem mee hebben dus waar maken jullie je druk om. Ze kan echt zelf haar woordje wel doen.

Marjo

Berichten: 37244
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 23:50

bigone schreef:
Marjo schreef:

Ik vind het vreemd dat ze eerst alle informatie moet geven voordat mensen anders reageren. Je kan toch altijd vriendelijk, begripvol en respectvol blijven? Zéker als je niet alle informatie hebt? :)


Ik heb me alleen afgevraagd hoe haar/zijn houding tov een ernstig ziek persoon in het gezin was. En dat kan ik heel lief en aardig met een omweg vragen of gewoon rechtstreeks, Eretria neemt zelf ook geen blad voor de mond en ze heeft het gewoon toegelicht , lijkt me dat zij en ik er geen probleem mee hebben dus waar maken jullie je druk om. Ze kan echt zelf haar woordje wel doen.


Ik hoef hier geen ellenlange discussie over te maken, maar hoe een ander zelf reageert verandert toch niets in hoe je zelf kan reageren? Lief/ aardig/ met een omweg of rechtstreeks maakt natuurlijk niet uit; je kan altijd fatsoenlijk blijven. De maatschappij is een stuk leuker en fijner als iedereen gewoon vriendelijk en vanuit fatsoen blijft reageren :D En een directe vraag kan ook heel goed vriendelijk gesteld worden :j .

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 00:19

axel_1997 schreef:
als het druk dreigt te worden zet ik hem op. dus neem hem voorlopig nog mee voor noodgevallen.


Dit. Ik heb hem mee voor als het druk wordt!

imaudy
Berichten: 5061
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 00:35

AF ;)

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 02:00

Ik zet 'm op wanneer het druk is. Niet omdat ik denk dat het mij op zich beschermt, maar als reminder dat Covid niet vertrokken is en afstand houden nog steeds nodig is.

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:20

Nou, vanmorgen voor het eerst zonder mondkapje op mijn werk (ziekenhuis) en het zit er al best ingesleten hem op te doen merk ik wel. Maar toch is het heerlijk om zonder dat ding op rond te kunnen bewegen als ik niet in de buurt van patiënten ben.

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:26

Ik was gisteren even voor een snelle boodschap in de supermarkt. Voor het eerst zonder mondkapje, ik droeg hem al toen het een advies was en geen plicht.
Gek gevoel, maar went vast snel weer.

Moet hem in het OV nog wel dragen en ook op mijn werk (kantoor) is het nog steeds een plicht vanuit het bedrijf. Dus voor mij veranderd er nog niet heel veel.

Ondanks dat ik niet echt geloof in het nut van die dingen, heb ik er geen problemen mee om hem op te hebben als dat van mij gevraagd wordt.

Maar ik ga dus niet hem dragen, als het niet meer hoeft.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:50

Merexa schreef:
Nou, vanmorgen voor het eerst zonder mondkapje op mijn werk (ziekenhuis) en het zit er al best ingesleten hem op te doen merk ik wel. Maar toch is het heerlijk om zonder dat ding op rond te kunnen bewegen als ik niet in de buurt van patiënten ben.

Oh gek dat jullie hem niet ophoeven.
Wij op school nog gewoon wel

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:10

lenaa_tje schreef:
Merexa schreef:
Nou, vanmorgen voor het eerst zonder mondkapje op mijn werk (ziekenhuis) en het zit er al best ingesleten hem op te doen merk ik wel. Maar toch is het heerlijk om zonder dat ding op rond te kunnen bewegen als ik niet in de buurt van patiënten ben.

Oh gek dat jullie hem niet ophoeven.
Wij op school nog gewoon wel


Werk je op de middelbare school? Daar moet het inderdaad wel volgens de overheid website, net als in het Openbaar vervoer en op luchthavens, maar niet in ziekenhuizen. Ook een beetje gek inderdaad. Ik zie sommige Collega's nog wel met mondkapjes voorbij komen, maar de meeste zijn opgelucht dat ze niet meer met mondkapjes op door de gangen hoeven waar eigenlijk bijna altijd wel 1,5 meter gewaarborgd kan worden.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:09

Klopt! Het is nogal bijzonder omdat wij rapport vergaderingen hebben en je dus met een handjevol collega’s met een mondkapje door een enorme leeg gebouw

friezenfan2

Berichten: 2605
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:14

Net terug van boodschappen doen, ik had als 1 van de weinige nog een mondkapje op.
Door toch iets van stress wel vergeten de lidl plus app te scannen.
Wie weet volgende week beter. Voor de rest was het een normale ervaring. Niemand die dicht op mij kwam staan ofzo. Om morgen bij mijn cliënt te komen moest ik altijd een mondkapje op en geen idee wat of dat nog verplicht is. Ik zet hem gewoon op en zie dan ergens in de komende weken wel wat ik wil mocht hij daar ook af mogen.

_Mir
Berichten: 1359
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:18

Mag die weer af dan?
Ik draag dat ding sinds dit jaar al niet meer

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:21

_Mir schreef:
Mag die weer af dan?
Ik draag dat ding sinds dit jaar al niet meer


Wil je daar een sticker voor?

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:24

MarliesV schreef:
_Mir schreef:
Mag die weer af dan?
Ik draag dat ding sinds dit jaar al niet meer


Wil je daar een sticker voor?

Heb er nog wel een liggen van het kansloze Nederlands elftal.
Bij dit soort opmerkingen denk ik aan de bokkers die vaders moeders moesten laten gaan aan Corona , één zelfs en pa en ma en schoonpa.

Lestrange01

Berichten: 2809
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:43

Ik houd hem niet meer op. Ik heb een aandoening waardoor mijn hart bizar snel klopt af en toe en dan word ik heel kortademig. Wanneer ik aan het werken ben (kassamedewerker), dan moest ik dat ding urenlang op. Ik heb wel betablockers voor mijn aandoening, maar die neem ik in naar behoefte. Dit was normaal één keer in de week, maar door die mondkapjes moest ik het bijna elke dag slikken! Een scherm hielp, maar zelfs dat voelde onprettig. Nu kan ik eindelijk weer ademhalen! En, niet volledig onbelangrijk, ik ben weer goed verstaanbaar voor de (vele) klanten die slechthorend zijn! Dat scheelt weer een schorre stem aan het einde van mijn werkdag *\o/*

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:45

Iemand die ik ken heeft in 1 week tijd beide ouders verloren aan corona en in diezelfde week kwam haar man voor 6 weken op de IC te liggen. Mensen liepen altijd hele einden en nu is meneer aan het revalideren en kon hij nog niet eens z'n eigen schoenen aantrekken...

Wilde me niet laten enten, maar door bovenstaand verhaal gisteren wel laten doen. Dit gun je niemand. In 1 klap je hele familie kwijt ... Brrr

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:44

Dus houd jij je mondkapje ook nog op?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:58

Ik doe 'm niet meer op, heb er wel eentje bij me voor als het nodig is. Ik let wel extra goed op de 1,5 meter nu, wil niet op de valreep nog een besmetting oplopen.

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:07

Ik ben net bij de action en de welkoop geweest en en heb nul mensen met een kapje gezien.
Action bestond 1,5 meter niet meer. Al helemaal niet bij een groep scholieren (wat de daar doen om half 11 vraag ik me sowieso af)