Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Houd jij je mondkapje nog op vanaf 26 juni?

Ja
201 (21%)
Nee
672 (72%)
Anders ..
51 (5%)

Totaal aantal stemmen: 924


xPabloBokt

Berichten: 9444
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 23:13

Ik heb besloten hem in drukke ruimtes nog op te houden tot ik volledig gevaccineerd ben. 8 augustus krijg ik mijn tweede, dus ik moet nog even volhouden :)

tamary

Berichten: 29192
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 23:21

Op tot 2 weken na 2e vaccinatie.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 23:21

Ik heb m'n 2e vaccinatie nog niet gehad. Ik hou 'm op drukke plaatsen waar de anderhalve meter niet gewaarborgd is, gewoon nog even op.

Brainless

Berichten: 29746
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 23:26

Maranta schreef:
Melvern schreef:
Ik houd hem ook nog even op denk ik. Mijn weerstand is erg slecht en ik merk dat ik over het algemeen minder problemen heb sinds de mondkapjes.

Totdat je wel een virus op loopt en je lichaam niks meer gewend is. Kun je wel zien wat de gevolgen zijn bij kinderen en rs virus.

Hier gaat ie weer gewoon af.

Tegen elk virus/bacterie gaat je lichaam de strijd aan en het zegt helemaal niets over hoe het wel of niet reageert als je virussen probeert te ontwijken.
Daarnaast is je afweer dagelijks in de weer om alle slechte dingen aan te vechten (bacteriën/virussen in de lucht/eten/drinken).

De gevolgen van het RS virus is niets ernstigs, althans niet erger dan normaal in de winter.
Alleen nu omdat de regels zijn versoepeld en er even wat meer besmettingen tegelijk zijn valt het op, het geeft dus juist aan hoe goed de maatregelen geholpen hebben.

Killed

Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: België

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 23:28

Hoop dat België snel volgt, al zal het wel niet, we lopen hier altijd wat achter :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 23:33

gerlindie schreef:
Omdat ik toch denk dat mondkapjes niet helpen (op de manier zoals de gemiddelde Nederlander hem gebruikt), gaat hij af :j
Sterker nog, er is door de TU Delft ook gewoon aangetoond dat ze niet helpen zoals de gemiddelde Nederlander hem gebruikt (mezelf incluis - die bril beslaat niet voor niets := ), dus hier gaat hij ook af.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 23:35

Ik doe hem gelijk af. Ik heb half februari mijn tweede vaccinatie al gehad. Vooral op het werk is het met warmere temperaturen i.c.m. best wat lichamelijk inspanning echt niet fijn. Mijn kin en bovenlip stonden steeds vol met vochtdruppeltjes en ik begon overal meer te zweten, omdat ik moeilijker mijn warmte kwijt kon. Mondkapje steeds vochtig. Had niks meer met hygiëne te maken, maar was ronduit smerig als na 10 min. een nieuw fris mondkapje al weer vochtig was.

fransje23

Berichten: 15372
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 23:39

Ik niet!
Heb altijd al vraagtekens gehad bij het nut dus draag het niet langer dan noodzakelijk!

JJ4

Berichten: 644
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 23:40

Ik heb anders gestemd.
In principe doe ik hem niet meer voor, maar neem toch een medisch mondkapje mee voor de zekerheid als het me té druk wordt en ook in ziekenhuizen. Ik moet nog een beetje ontwennen denk ik.
Daarbij ben ik (bewust) niet gevaccineerd, dus moet mijn weg nog even vinden.

Anoniem

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 23:43

Bij mij gaat hij af. Een mondkapje kan ik helaas echt niet verdragen dus ik gebruik een faceshield en die heeft eigenlijk nog minder effect dan een mondkapje. Kon ik een mondkapje dragen dan denk ik dat ik hem nog een tijdje had gedragen.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 23:49

Daar waar anderen in mijn nek menen te moeten hijgen, gaat het mondkapje nog gewoon op.

nicole_floor

Berichten: 3254
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 23:50

Mkango schreef:
gerlindie schreef:
Omdat ik toch denk dat mondkapjes niet helpen (op de manier zoals de gemiddelde Nederlander hem gebruikt), gaat hij af :j
Sterker nog, er is door de TU Delft ook gewoon aangetoond dat ze niet helpen zoals de gemiddelde Nederlander hem gebruikt (mezelf incluis - die bril beslaat niet voor niets := ), dus hier gaat hij ook af.

Hier gaat die ook af om deze reden.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 23:51

Ik heb hem nooit gedragen.

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 23:56

Gelijk af! Enkel gedragen om boetes/gezeik te voorkomen, vind het maar ondingen en krijg er puistjes van _O-

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 00:05

Hier blijft hij nog even op.
Ik wil eerst mijn 2de enting gehad hebben.

En heel eerlijk ik vind het heerlijk z’n mondkapje _O-
Lekker anoniem. En ik kan mijn gezicht staat nu eenmaal zo verbergen.

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 00:21

Ik heb vorige week Woensdag mijn 2e vaccin gehad en ik houd wel afstand, dus bij mij gaat hij af. Op mijn werk (ziekenhuis) moet ik voorlopig nog wel, denk ik, maar waar het mag blijft hij af.

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 00:24

Ik denk dat ik hem tot 2 weken na mijn 2de vaccinatie toch zo veel mogelijk op ga zetten op drukke plekken. Op mijn werk moet ik hem ook blijven dragen en ik heb eerlijk gezegd niet zo veel moeite met het dragen van een mondkapje.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 00:28

In de bus houd ik hem nog even op. Dan kan ik ongegeneerd verder slapen zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik met m’n mond open lig te kwijlen. :D en het verbergt goed het ochtendhumeursgezicht.

Rest van de plekken gaat ‘ie af. Ik draag gemiddeld 10u per dag zo’n ding en vind het afval ervan gewoon zonde.

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 00:32

Ooh ja jeetje, ik had hier nog helemaal niet over nagedacht. Ik denk dat ik m aflaat omdat ik eigenlijk denk dat het eerder meer besmettingen oplevert dan minder. Niet als je een mondkapje correct gebruikt, maar dat doe ik dus niet. Ik voel mij alleen wel wat bezwaard tegen mensen die zich kwetsbaarder voelen als ik m niet op heb.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 00:34

_Denise_ schreef:
In de bus houd ik hem nog even op. Dan kan ik ongegeneerd verder slapen zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik met m’n mond open lig te kwijlen. :D en het verbergt goed het ochtendhumeursgezicht.

Rest van de plekken gaat ‘ie af. Ik draag gemiddeld 10u per dag zo’n ding en vind het afval ervan gewoon zonde.


In het OV is het ook nog steeds verplicht, toch? :)

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 00:35

Op mijn werk zal ik wel moeten (luchthaven) maar verder niet. Ik heb sowieso last van aangezichtspijn dus voor mij een opluchting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 00:45

Sheran schreef:
_Denise_ schreef:
In de bus houd ik hem nog even op. Dan kan ik ongegeneerd verder slapen zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik met m’n mond open lig te kwijlen. :D en het verbergt goed het ochtendhumeursgezicht.

Rest van de plekken gaat ‘ie af. Ik draag gemiddeld 10u per dag zo’n ding en vind het afval ervan gewoon zonde.


In het OV is het ook nog steeds verplicht, toch? :)


Klopt! Daar zullen ze nog lang niet weg zijn

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 01:12

Sheran schreef:
_Denise_ schreef:
In de bus houd ik hem nog even op. Dan kan ik ongegeneerd verder slapen zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik met m’n mond open lig te kwijlen. :D en het verbergt goed het ochtendhumeursgezicht.

Rest van de plekken gaat ‘ie af. Ik draag gemiddeld 10u per dag zo’n ding en vind het afval ervan gewoon zonde.


In het OV is het ook nog steeds verplicht, toch? :)


Klopt, maar er wordt niet meer op gehandhaaft. Of mondkapje onder je kin laten bungelen zoals de helft van de reizigers hier moet meetellen. :+

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 01:25

_Denise_ schreef:
Klopt, maar er wordt niet meer op gehandhaaft. Of mondkapje onder je kin laten bungelen zoals de helft van de reizigers hier moet meetellen. :+


Dit is dus precies de reden dat ik het OV mijd als de pest. Ik ben sinds vorig jaar mijn werk ‘sloot’ niet meer met het OV geweest, dan maar parkeergeld dokken (€4,00 per uur) maar ik wil gewoon echt voor mijn omgeving het risico niet lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 01:51

_Denise_ schreef:
Klopt, maar er wordt niet meer op gehandhaaft. Of mondkapje onder je kin laten bungelen zoals de helft van de reizigers hier moet meetellen. :+


Er wordt nog steeds gehandhaafd. Ik heb nog steeds iedere reis een hoop discussies omdat ik (met goede reden en bewijs) een faceshield draag in plaats van een mondkapje. Bussen rijden me zelfs regelmatig voorbij bij de halte als ze mijn faceshield zien.
Misschien verschilt het per regio?