Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wyoming

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:03

Oversteekplaatsen waar het fietspad met haaientanden naast een zebrapad ligt en dan de fietsers die vinden dat als ze over het zebrapad fietsen ze wel ineens voorrang hebben.

Zebrastreep

Berichten: 9783
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:37

Het gezeur binnen het stamboek wat al maanden aan de gang is. Zit er haast over te denken om geen lid meer te zijn , maar vindt het ergens zonde omdat één van mijn paarden nog elite kan worden als mijn andere modelmerrie is en minimaal een B heeft gehaald op de zadelproef.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:39

Heel herkenbaar captain.
Ik zeg dan standaard: vervelend voor je.

Lestrange01

Berichten: 2809
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:01

Captain schreef:
Zulke gesprekken:

Zij: "Hey hoe gaat het?"
Ik: "Goed en met jou?"
Zij: "Niet zo goed."

*stilte*

Ik: "Oh oh"
Zij: "Ja maar komt wel weer goed"
Ik: "Als je iets kwijt wilt moet je dat gewoon zeggen i.p.v. dat je me van die vage hints geeft waar ik iets mee moet. Er is duidelijk iets aan de hand dus zeg dat dan gewoon, je weet dat je met me kan praten."

Ik WEIGER om te vragen "Wat is er dan?"
Hoe moeilijk is het om gewoon te zeggen wat er is als we al jaren vriendinnen zijn? :?


Zeggen dat het niet goed gaat is toch geen vage hint? Duidelijker kan je niet zijn.

Gini
Berichten: 17931
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:03

Ik begin eigenlijk ook niet zomaar met een klaagzang wanneer iemand niet expliciet vraagt wat er is, maar ik ga tegen een vriendin ook niet liegen als het even niet gaat. Ik wil namelijk dat de persoon zelf nog kan bepalen of die zin heeft in mijn klacht of niet. Als dat niet is, zie ik mezelf eigenlijk ook wel zeggen: Goh, gaat niet zo goed, maar gaat wel weer over zeker. Pas als die echt vraagt: Wat is er dan aan de hand? zou ik van wal steken als ik daar behoefte aan heb. Eerder niet, want niet iedereen zit altijd te wachten op een klaagzang (als ze bv. net zelf een absolute baaldag achter de rug hebben).

MarliesV

Berichten: 15205
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:04

Nou idd, als ik zo'n reactie kreeg als die van jou Captain, dan was het gesprek klaar.
Ze hoeft het niet te zeggen toch, of is dat tegenwoordig een eis binnen een vriendschap.

Mijn ergernis: mensen die elk topic waar het woord Corona in voorkomt, ombuigen naar een antivax/het is maar een griepje topic.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:06

Ik vertel ook niet gelijk wat er is want ik heb veel te vaak meegemaakt dat ik daarna geen reactie meer krijg. Als je vraagt wat er is dan leg ik het pas uit.
Anders moet ik voor niets de hele zooi uittypen en ik zit daarna weer met het rotgevoel dat ik niet goed genoeg ben als het niet perfect gaat.

Lestrange01

Berichten: 2809
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:07

Gini schreef:
Ik begin eigenlijk ook niet zomaar met een klaagzang wanneer iemand niet expliciet vraagt wat er is, maar ik ga tegen een vriendin ook niet liegen als het even niet gaat. Ik wil namelijk dat de persoon zelf nog kan bepalen of die zin heeft in mijn klacht of niet. Als dat niet is, zie ik mezelf eigenlijk ook wel zeggen: Goh, gaat niet zo goed, maar gaat wel weer over zeker. Pas als die echt vraagt: Wat is er dan aan de hand? zou ik van wal steken als ik daar behoefte aan heb. Eerder niet, want niet iedereen zit altijd te wachten op een klaagzang (als ze bv. net zelf een absolute baaldag achter de rug hebben).


Inderdaad, zo doe ik dat ook. Ik wil eerlijk zijn, maar soms hebben mensen even geen behoefte aan mijn gezeur en dat wil ik wel respecteren voordat ik alles op een ander dump :')

Captain

Berichten: 21399
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:09

Ze weet dat ze met alles bij mij terecht kan. Dus ik snap dit eromheen draaien dan gewoon niet zo. Ik ben zelf ook altijd eerlijk, en dat zijn anderen bij mij ook. En ja, ik ben direct, ook dat weet ze van mij.
En nee je hoeft niet per se per app iets tegen mij te vertellen, ze heeft nu ook gevraagd om af te spreken, helemaal prima en ook veel beter! Maar dan niet zo vaag doen via de app eerst. Ik ben zelf ook altijd heel direct en eerlijk, dat weten mensen van mij. Dus dit er omheen gedraai "ik zit ergens mee maar wil het niet zeggen" daar kan ik toch niks mee?

Stuur dan "Joh, kunnen we ff afspreken want ik zit ergens mee" klaar! :)

Captain

Berichten: 21399
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:11

Lestrange01 schreef:
Gini schreef:
Ik begin eigenlijk ook niet zomaar met een klaagzang wanneer iemand niet expliciet vraagt wat er is, maar ik ga tegen een vriendin ook niet liegen als het even niet gaat. Ik wil namelijk dat de persoon zelf nog kan bepalen of die zin heeft in mijn klacht of niet. Als dat niet is, zie ik mezelf eigenlijk ook wel zeggen: Goh, gaat niet zo goed, maar gaat wel weer over zeker. Pas als die echt vraagt: Wat is er dan aan de hand? zou ik van wal steken als ik daar behoefte aan heb. Eerder niet, want niet iedereen zit altijd te wachten op een klaagzang (als ze bv. net zelf een absolute baaldag achter de rug hebben).


Inderdaad, zo doe ik dat ook. Ik wil eerlijk zijn, maar soms hebben mensen even geen behoefte aan mijn gezeur en dat wil ik wel respecteren voordat ik alles op een ander dump :')


Haha ja dat snap ik ook wel hoor! Zo ben ik ook, meestal houd ik ellende voor me of spui ik dat alleen tegen mijn beste vriendin. Maar als anderen hun ei even bij mij kwijt moeten dan kan dat gewoon! Maar wel direct, niet dat vage gedoe..

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:12

Of vraag zelf ff. Ik zit ergens mee kunnen we er even over babbelen.

Duidelijke communicatie, niks mis mee toch.

Gini
Berichten: 17931
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:13

Zovele mensen, zovele persoonlijkheden. De een is direct en spuit alles eruit zelfs wanneer de ander er niet echt op zit te wachten, de ander is terughoudender tot aan het irritante af. Dat zijn mensen en zeker als ik ze onder mijn vrienden reken heb ik wel begrip voor diverse persoonlijkheden. Blijkbaar is dit een vriendin die graag heeft dat je haar uitnodigt voordat ze begint te spuien. Als je dat weet, hoef je je er niet aan te ergeren, maar weet je gewoon hoe zij is en haar gedachten werken.
Mijn beste vriendin weet meer van me dan me lief is :D en kan ik ook echt alles tegen zeggen, maar ik doe dat echt nooit zonder "uitnodiging". Ik vraag altijd of ze tijd heeft omdat er iets van mijn hart moet ofzo, maar echt praktisch nooit dat ik zomaar begin met vertellen.

Zebrastreep

Berichten: 9783
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:34

communicatie blijft zelfs in de vriendschappen wel the key :') En helemaal als het gaat om ergernissen. Ik wacht vaak ook en dan loopt het emmertje totaal over en gaat er een behoorlijk vervelende knop bij mij om waarin ik heel impulsief reageer en echt soms verkeerde keuzes maak. Soms is dit gedrag terecht , maar soms ook niet. Dus is het vaak een combi van , iets irriteert mij in de vriendschap ( bijv alles komt van mijn kant , dit had ik dus laatst in een vriendschap). Vaak barst de bom dan even , en daarna heb ik direct de neiging om er weer teveel achteraan te zitten.

laatst wel helemaal anders gedaan , ik heb een tja ik vindt vriendin nu nog groot woord en zij is behoorlijk wat jaartjes ouder , maar we hebben een hele hechte en bijzondere band. Maar ze nam geen enkele moeite en pats daar ging de knop om en dan liep ik er al een hele tijd mee rond. Maar vervolgens werd ik wel aangekeken als de boeman. Halfjaar geen contact gehad , af en toe geprobeerd maar werd genegeerd en ik had het gevoel dat dit nooit weer goed kwam en we nu boos op elkaar zouden blijven. Uiteindelijk heb ik de stap gezet door haar gewoon op haar werk op te zoeken en haar eigenlijk een beetje te overvallen. Excuses aangeboden voor mijn gedrag , maar niks ontvangen op dat het negeren mij echt pijn doet. Maar ze weet zelf gewoon niet wat ze wil , ene keer wil ze dikke maatjes zijn , en de andere keer niet ( in dit gesprek werd daarin wel 3x veranderd). Toen merkte ik dat ik vooral nog rust nog was , maar het is fijn dat het de wereld weer uit is en ik voel nu ook niet zoveel irritaties meer. Ze was ook niet boos en eigenlijk wel heel vriendelijk. Maand later kreeg ik opeens een reactie van haar op dat ik geslaagd was kon dat wel waarderen , het respect is er weer voor elkaar. De band is er nog enigszins wel , maar waarschijnlijk blijft het bij dit soort kleine momenten. Mijn andere vrienden willen niet meer dat ik met haar praat of contact zoek ( snap ik ook wel die willen mijn beschermen) maar heb laatst stiekem haar wel even bedankt voor de reactie op mijn bericht wel met erbij van je hoeft hier niet op te reageren verder. Kreeg nog wel wat terug. Nietszeggend verder hoor , maar vindt het met name fijn dat na alles irritaties het respect er nog gewoon is :j

Ik ga weer behoorlijk van het onderwerp af , maar bespreek irritaties voordat er straks ook een bom uit elkaar spat zoals bij mij .

--
Dat mijn salaris niet klopt , en het heel vervelend vindt om daar naar te vragen :=

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:40

Gewoon zeggen / vragen hoor Zebrastreep. Een ander gaat het niet voor je doen :)

Ik ben te vroeg voor een sollicitatiegesprek dus zit maar weer te wachten in de auto. Ik had verwacht dat het drukker zou zijn op de weg.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:03

Dat hier wonen zo onveilig voelt. Nu weer politie en alles hier omdat iemand bij de verslaafdenopvang uit het raam gesprongen is.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:08

MarlindeRooz schreef:
Dat hier wonen zo onveilig voelt. Nu weer politie en alles hier omdat iemand bij de verslaafdenopvang uit het raam gesprongen is.


Zit je daar nu nog steeds ?
Ik zei het maanden geleden al...een tentje. Of een hut op de hei :z :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:10

Haha ja helaas was er geen andere optie. Door veel variablelen. :P
Vanaf nu wel op zoek naar een ander plekje.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:13

Ah kijk, dat werd wel eens tijd :D
Succes met de zoektocht !

Enne...als je niet snel een huis vindt, is er nog altijd een tent <<)

Captain

Berichten: 21399
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:29

Nou als er iemand wel een ander plekje verdient ben jij het Marlinde!! Wat een ellende! :n

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:31

Succes Marlinde, ik duim je redelijk snel een fijnere plek hebt om te wonen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:33

Ik heb serieus overwogen om bij mijn ouders in het souterrain te gaan wonen tot we samen kunnen wonen. Die hebben praktische een lege verdieping zometeen met eigen badkamer etc. Maar zoals het er nu uit ziet gaat dat hopelijk eerder gebeuren dan ik gedacht had. Nu hopen dat we een beetje snel wat vinden.

Schaamteloos: Als iemand een huurhuis weet in de omgeving Wezep, Nunspeet, t' Harde, Wijhe, Epe... please! :D

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:34

Captain schreef:
Zulke gesprekken:

Zij: "Hey hoe gaat het?"
Ik: "Goed en met jou?"
Zij: "Niet zo goed."

*stilte*

Ik: "Oh oh"
Zij: "Ja maar komt wel weer goed"
Ik: "Als je iets kwijt wilt moet je dat gewoon zeggen i.p.v. dat je me van die vage hints geeft waar ik iets mee moet. Er is duidelijk iets aan de hand dus zeg dat dan gewoon, je weet dat je met me kan praten."

Ik WEIGER om te vragen "Wat is er dan?"
Hoe moeilijk is het om gewoon te zeggen wat er is als we al jaren vriendinnen zijn? :?



Dit heb is precies met een vriendin van mij. Die laat dan wel iets meer los, zegt. vervolgens dat ze niks kan enzo, en vervolgens gaat ze met n andere vriendin naar Parijs, dan zit ze weer op een terras in Eindje.

Tegenwoordig negeer ik die fases van haar gewoon, uiteindelijk komt ze wel sorry zeggen, maar vragen wat er scheelt of mij er druk over maken doe ik dus ook echt niet meer.

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:49

Captain schreef:
Zulke gesprekken:

Zij: "Hey hoe gaat het?"
Ik: "Goed en met jou?"
Zij: "Niet zo goed."

*stilte*

Ik: "Oh oh"
Zij: "Ja maar komt wel weer goed"
Ik: "Als je iets kwijt wilt moet je dat gewoon zeggen i.p.v. dat je me van die vage hints geeft waar ik iets mee moet. Er is duidelijk iets aan de hand dus zeg dat dan gewoon, je weet dat je met me kan praten."

Ik WEIGER om te vragen "Wat is er dan?"
Hoe moeilijk is het om gewoon te zeggen wat er is als we al jaren vriendinnen zijn? :?

Heel vervelend is zoiets ja.

Ik vind het al irritant als mensen op facebook zetten "voel me küt..." en dan geen uitleg erbij :=
Wat wil je? Tientallen reacties met mensen die gaan vragen wat er is?

Ik durf tegen vriendinnen best gewoon mn klaagzang op te steken hoor. En andersom kan dat ook gewoon.
Vaak eindigen we dan ook net 'Zo, dit was mijn klaagzang'
Laatst bijgewerkt door Sherivey op 27-07-21 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Berichten: 9783
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:50

@Dilan93

Die mensen zijn echt het ergste :') Die willen duidelijk aandacht van anderen , krijgen ze het in reacties negeren ze het :')

Sherivey
Berichten: 8688
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:52

Zebrastreep schreef:
@Dilan93

Die mensen zijn echt het ergste :') Die willen duidelijk aandacht van anderen , krijgen ze het in reacties negeren ze het :')

Echt he :+

En het ergste is nog dat het niet alleen 13/14-jarige pubermeisjes zijn die dit doen, maar ook gewoon volwassen (meestal) vrouwen. :')