Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:16

Binnenkort even langs gaan bij dat adres en aangeven dat zij (hoop ik) per ongeluk jouw post op doorzenden hebben laten zetten. Wellicht is het ècht misgegaan ofzo.

Edit: moet het wel een beetje bereis- en bereikbaar zijn voor je natuurlijk.

En dat ze dat mailadres niet geven ivm privacy 8)7 alsof jouw post bij een ander dumpen geen schending van privacy is…

Gnome
Berichten: 8457
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:17

AmyII schreef:
Binnenkort even langs gaan bij dat adres en aangeven dat zij (hoop ik) per ongeluk jouw post op doorzenden hebben laten zetten. Wellicht is het ècht misgegaan ofzo.


Nouja dat is aan de andere kant van nl haha. De startdatum lag in de toekomst dus er is nu nog niets heen gestuurd. Ik ga volgende week een test briefje naar mezelf sturen om te controleren of het goed gaat. Anders weet ik het ook niet.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:20

Fijn dat de startdatum in elk geval in de toekomst ligt… En ja, andere kant van het land rij je niet zomaar naartoe nee.
Testen is slim :j maar wat een gezeik joh, ik zou me er echt ongemakkelijk van voelen.

Marcella

Berichten: 36855
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:21

En Google levert geen telefoonnummer of e-mail op.

Gnome
Berichten: 8457
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:22

Marcella schreef:
En Google levert geen telefoonnummer of e-mail op.


Nope. Helaas.

Marcella

Berichten: 36855
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:31

Balen.

Bel ik oude sollicitatie na. Word opgenomen en rare piep en hoor niks meer. Dus nu maar WhatsApp bericht gestuurd zit hij in een meeting. Maar nog geen antwoord dus.

Nou anders maar afwachten wat die vandaag gaat doen. Was wel een leuk positief gesprek, maar zou mij toch niet verbazen als ik afgewezen wordt wegens geen geldige BHV. Dit ook al bij de sociale dienst aangegeven, maar interesseert gewoon niks. Zou bijna denken dat ze niet willen dat ik weer ga werken in de beveiliging. |o 8)7

Gnome
Berichten: 8457
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:34

Marcella schreef:
Balen.

Bel ik oude sollicitatie na. Word opgenomen en rare piep en hoor niks meer. Dus nu maar WhatsApp bericht gestuurd zit hij in een meeting. Maar nog geen antwoord dus.

Nou anders maar afwachten wat die vandaag gaat doen. Was wel een leuk positief gesprek, maar zou mij toch niet verbazen als ik afgewezen wordt wegens geen geldige BHV. Dit ook al bij de sociale dienst aangegeven, maar interesseert gewoon niks. Zou bijna denken dat ze niet willen dat ik weer ga werken in de beveiliging. |o 8)7


Kun je die niet heel makkelijk opnieuw halen dan?

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:36

ingedebruijn schreef:
Marcella schreef:
Balen.

Bel ik oude sollicitatie na. Word opgenomen en rare piep en hoor niks meer. Dus nu maar WhatsApp bericht gestuurd zit hij in een meeting. Maar nog geen antwoord dus.

Nou anders maar afwachten wat die vandaag gaat doen. Was wel een leuk positief gesprek, maar zou mij toch niet verbazen als ik afgewezen wordt wegens geen geldige BHV. Dit ook al bij de sociale dienst aangegeven, maar interesseert gewoon niks. Zou bijna denken dat ze niet willen dat ik weer ga werken in de beveiliging. |o 8)7


Kun je die niet heel makkelijk opnieuw halen dan?

Als je dat zelf moet halen kost dat enorm veel geld dus ik snap dat je dat in een uitkeringssituatie niet zomaar lukt.

Hopelijk nemen ze je aan Marcella

Gnome
Berichten: 8457
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:38

Oh nee bedoelde via hun inderdaad! Lijkt me voor een bedrijf of het UWV juist passend om iemand aan te nemen.

Marcella

Berichten: 36855
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:39

ingedebruijn schreef:
Marcella schreef:
Balen.

Bel ik oude sollicitatie na. Word opgenomen en rare piep en hoor niks meer. Dus nu maar WhatsApp bericht gestuurd zit hij in een meeting. Maar nog geen antwoord dus.

Nou anders maar afwachten wat die vandaag gaat doen. Was wel een leuk positief gesprek, maar zou mij toch niet verbazen als ik afgewezen wordt wegens geen geldige BHV. Dit ook al bij de sociale dienst aangegeven, maar interesseert gewoon niks. Zou bijna denken dat ze niet willen dat ik weer ga werken in de beveiliging. |o 8)7


Kun je die niet heel makkelijk opnieuw halen dan?

Ja als ik geld zou hebben zou dat kunnen. Uwv en sociale dienst kunnen mij er niet mee helpen.

Het is wel iedere keer een puntje wat aangehaald wordt door bedrijven met gesprek.

Heb straks wel een bedrag, maar dat ben ik zeer waarschijnlijk nodig om auto te kopen.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:45

Wat asociaal eigenlijk van het UWV en de sociale dienst dat ze dat niet aanbieden… Het vergroot jouw baankansen gewoon enorm! Maar ik hoor/ lees/ zie het vaker hoor, terwijl ze wel kwistig rondstrooien met heftruck- en VCA certificaten lijkt het wel.

Marcella

Berichten: 36855
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:51

Ja moest maar weer de schoonmaak in dan was ik het niet nodig. Is prima hoor heb nu al overbelaste elleboog stapje verder en je zit met een ontsteking en verplicht rust. :')

En heel veilig als ik op een trap moet staan. Heb al soms moeite genoeg om gewoon met beide benen op de grond te staan zonder te gaan liggen.

Met dat ik niet zonder reden in een appartement woon. Iets teveel ervaring met van de trap af vallen.

Weet ook gelijk weer waarom ik nu zo graag een baan wil. Je hebt helemaal niks aan die gasten.

Gnome
Berichten: 8457
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:58

Wauw echt belachelijk inderdaad!

Marcella

Berichten: 36855
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 14:13

Sociale dienst Dordrecht is ook al slecht in het nieuws geweest over dat ze mensen liepen te dwingen om huisdieren weg te doen. Heeft ooit een mooi stuk over in de krant gestaan. Dat ze soms behoorlijk buiten hun boekje gaan.

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 15:08

In de zon onkruid staan plukken omdat mevrouw de huisbaas zo nodig vindt dat alleen ik dat moet doen. Gelukkig is mijn lieve mama komen helpen. Een buurvrouw kwam langs en zodoende geleerd dat mevrouw de huisbaas wel berucht is in de straat :+

lies_sparkle

Berichten: 6135
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 15:17

Ik stond net in een winkel in een rij om te betalen.
Eerst drukt een mevrouw mij helemaal omver met haar winkelmandje. Doet alsof ze iets pakt in de hoek en gaat zo er tussendoor snel vooraan staan bij de caissière.
Ze liep dus eerst overduidelijk langs de rij, daarna voor de rij langs dus ik spreek haar aan gezien ik de eerst wachtende was.
Dat de rij achter haar was en dat het wel netjes is dat ze aansluit.
Vervolgens wordt mevrouw helemaal boos want ik had naar voren moeten stappen en nog meer getier…

Zeg dan gewoon sorry als je het niet hebt gezien of zeg niks en ga zwijgend t podium af als je t met opzet hebt gedaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41805
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 15:34

Knudd schreef:
In de zon onkruid staan plukken omdat mevrouw de huisbaas zo nodig vindt dat alleen ik dat moet doen. Gelukkig is mijn lieve mama komen helpen. Een buurvrouw kwam langs en zodoende geleerd dat mevrouw de huisbaas wel berucht is in de straat :+

Ik snap t even niet, sorry. Maar het is toch logisch dat je, wanneer je een huis huurt, het onkruid bijhoudt? Tenminste, ik heb van de woningen waar ik woon en gewoond heb de tuin, het terras en de oprit onkruidvrij gehouden.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 15:38

_San87_ schreef:
Knudd schreef:
In de zon onkruid staan plukken omdat mevrouw de huisbaas zo nodig vindt dat alleen ik dat moet doen. Gelukkig is mijn lieve mama komen helpen. Een buurvrouw kwam langs en zodoende geleerd dat mevrouw de huisbaas wel berucht is in de straat :+

Ik snap t even niet, sorry. Maar het is toch logisch dat je, wanneer je een huis huurt, het onkruid bijhoudt? Tenminste, ik heb van de woningen waar ik woon en gewoond heb de tuin, het terras en de oprit onkruidvrij gehouden.

Inderdaad. Staat ook gewoon in ons huur contract maar misschien is het in België anders?

Sanniejtjuh

Berichten: 1226
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 15:52

Jampotjes gekocht. Of voorraad potjes met een blij geruit dekseltje met papiertje erin van een aardbei. Ik ondaan van de verpakking zie ik onderop de pot een sticker ; niet hittebestendig…

Euhmmm -O- geen jampot dus

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 15:58

_San87_ schreef:
Knudd schreef:
In de zon onkruid staan plukken omdat mevrouw de huisbaas zo nodig vindt dat alleen ik dat moet doen. Gelukkig is mijn lieve mama komen helpen. Een buurvrouw kwam langs en zodoende geleerd dat mevrouw de huisbaas wel berucht is in de straat :+

Ik snap t even niet, sorry. Maar het is toch logisch dat je, wanneer je een huis huurt, het onkruid bijhoudt? Tenminste, ik heb van de woningen waar ik woon en gewoond heb de tuin, het terras en de oprit onkruidvrij gehouden.


Ik huur een kamer :) En er zijn hier nooit afspraken over gemaakt en het is niet opgenomen in het contract. Dit is puur het stangen en pesten wat ze doet. Want de andere bewoners worden er niet op aangesproken, alleen ik :D Voorheen liet ze het ook doen, maar sinds ze me weg wild hebben en ik heb laten weten dat ik niet wegga, moet ik het opeens doen :+

Gnome
Berichten: 8457
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 15:59

Volgens mij hoort dat inderdaad ook gewoon bij het algemene onderhoud van de woning. Wel raar dat de rest er niet bij hoeft te helpen schijnbaar. Maar lijkt me niet iets wat je verhuurder hoeft te doen.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:01

ingedebruijn schreef:
Volgens mij hoort dat inderdaad ook gewoon bij het algemene onderhoud van de woning. Wel raar dat de rest er niet bij hoeft te helpen schijnbaar. Maar lijkt me niet iets wat je verhuurder hoeft te doen.

Nah als je alleen een kamer huurt. Is dat wel wat gek.
Maar goed huurbaas van de vriend van m’n zusje liet ze gerust in januari 2 week zonder verwarming zitten. :')
Huisjesmelken is een vak apart

Gnome
Berichten: 8457
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:04

lenaa_tje schreef:
ingedebruijn schreef:
Volgens mij hoort dat inderdaad ook gewoon bij het algemene onderhoud van de woning. Wel raar dat de rest er niet bij hoeft te helpen schijnbaar. Maar lijkt me niet iets wat je verhuurder hoeft te doen.

Nah als je alleen een kamer huurt. Is dat wel wat gek.
Maar goed huurbaas van de vriend van m’n zusje liet ze gerust in januari 2 week zonder verwarming zitten. :')
Huisjesmelken is een vak apart



Volgens de wet hoef je het alleen niet te doen als je er geen toegang toe hebt. Dat noemen ze dan een kijktuin. Maar volgens mij is daar geen sprake van aangezien ze er nu ook bij kon.

Huisjesmelkers zijn inderdaad walgelijk. Heb ook in beschimmelde huizen gezeten maar het lag nooit aan het onderhoud :+

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:09

Ik zou het ook prima hebben gevonden, als het niet een verhuurder was die alleen maar aan zichzelf denkt :D De situatie is gecompliceerd, maar het is geen vriendelijke verhuurder :) Zoals ik aangaf, ze is berucht in de straat. Een andere ergernis, is dat de koelkast/vriezer niet meer werkt, maar als ik er iets van zeg, is het mijn schuld dat die niet meer werkt :D En dan mag ik het oplossen. Dus ik houd mijn mond. Dan maar het eten van de anderen lekker beschimmeld in de koelkast en vriezer :wave:

Gnome
Berichten: 8457
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 16:17

Knudd schreef:
Ik zou het ook prima hebben gevonden, als het niet een verhuurder was die alleen maar aan zichzelf denkt :D De situatie is gecompliceerd, maar het is geen vriendelijke verhuurder :) Zoals ik aangaf, ze is berucht in de straat. Een andere ergernis, is dat de koelkast/vriezer niet meer werkt, maar als ik er iets van zeg, is het mijn schuld dat die niet meer werkt :D En dan mag ik het oplossen. Dus ik houd mijn mond. Dan maar het eten van de anderen lekker beschimmeld in de koelkast en vriezer :wave:


Heel herkenbaar dat soort verhuurders. Bah.