Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14811
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:54

Sterkte Nyaleti, zulke keuzes maken went naar mijn idee nooit, en het is ook per situatie weer anders. Geniet van elkaar zo lang het kan :knuffel:

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:58

Marije_1997 schreef:
fleurtjeuh schreef:
Voor dieren is het nooit te vroeg.
Zij weten niet dat het beter kan worden. Zij hebben geen lichtpuntje aan de horizon.
Zij voelen pijn vandaag. En herinneren de pijn van gisteren.
Ze zijn niet bang voor de pijn van morgen en hebben geen hoop op beterschap.


Dit is niet geheel waar. Want die van mij heeft echt wel pijn gehad, maar heeft enorm veel wilskracht om door te gaan en te werken voor mij. Inmiddels trouwens alweer een paar maanden goed. En pijn vrij.

Dieren leven in het hier en nu.
Dat je paard speciaal voor jou door zou willen gaan is geheel menselijke projectie. Het is zeer zeker fijn om er zo over te denken, maar een paardenbrein werkt niet op die manier. Neemt niet weg dat het fijn is dat je paard nu weer pijnvrij rondloopt. Dat wil iedereen voor zijn dier.

Sterkte voor iedereen die voor die eventuele moeilijke keuze staat. :knuffel:

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:05

Het is ook niet makkelijk, dat heb ik ook nooit gezegd.
Sterker nog, een paar maanden geleden hebben vriend en ik hier ook vreselijk mee geworsteld door onze diabetes kat.
Daarmee zijn we in de laatste 2 maanden nog 3x bij de dierenarts geweest omdat we twijfelden of het nog wel eerlijk was naar hem en heeft zij groen licht gegeven na hem steeds volledig te hebben nagekeken.
Toen hij ineens een vreselijke terugval kreeg was het helaas duidelijk en hebben we hem laten gaan.. de dierenarts schrok toen ook hoe verzwakt hij ineens was, terwijl ze hem de week ervoor nog had gezien en groen licht had gegeven voor iets nieuws te proberen.

Ik weet hoe moeilijk het is, echt.
Die pijn is onvoorstelbaar. Maar een dier heeft altijd de wil om door te worstelen, zeker een prooidier. Maar dat betekent niet dat ze niet te ziek zijn om op een dierwaardige manier te leven.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:26

weer super weinig geslapen.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:53

Ik erger mij dat ik zondag niet bij mijn grootmoeder op bezoek ben gegaan. Ik loop mijzelf al maanden voorbij. Ik kamp momenteel met een maagontsteking door de stress. Ik slaap slecht, keelontsteking erbij. Kortom: Ik ben op. Mijn meme was stabiel en alles ging goed. Dus ik zei: Dit weekend even niet. Ik moet even zelf bijtanken. Mijn lijf de kans geven om te genezen ipv weer 4/5 uur in de auto te zitten.

Maar nu ben ik zooooo kwaad op mij zelf. Mijn meme is sinds gisterenavond niet meer stabiel en wordt nu overgelegd naar intensieve. Waar ze nauwelijks bezoek mag hebben. Zo zo zo ontzettend kwaad op mij zelf dat ik voor 1 keer heb toegegeven aan mij zelf. Zwak ben geweest en egoïstisch ben geweest door aan mij zelf te denken. Ik had godverdikke moeten doen wat ik altijd doe. Doorbijten en doorgaan. Maar nu is het te laat.

Marcella

Berichten: 36839
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:22

Slecht geslapen, vroeg wakker gemaakt worden door de katten, jongste kat die op avontuur bij de buurvrouw op de balkon zat en hoofdpijn/nekpijn. Ondanks fysio gisteren.

Kairos
Berichten: 2730
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:28

School cancelt de les 1 uur voor aanvang. Was de persconferentie niet gister al? _O-

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:53

Al wakker vanaf 5.30 terwijl ik vakantie heb..

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:04

Dat ik zenuwachtig was om voor het eerst op mijn jonge paard te gaan zitten en mijn paard super ontspannen was en helemaal niks deed :')

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:20

Dat facebook volledig over zijn nek gaat na de persco van gister. Ik respecteer andermans mening maar ik was juist zo blij dat mijn timeline ein-de-lijk langere tijd coviddiscussie vrij was. Gister weer een boel mensen ontvolgt/ gemute.

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:25

AmyII schreef:
Dat facebook volledig over zijn nek gaat na de persco van gister. Ik respecteer andermans mening maar ik was juist zo blij dat mijn timeline ein-de-lijk langere tijd coviddiscussie vrij was. Gister weer een boel mensen ontvolgt/ gemute.


Ik zei gisteren ook nog dat gejank altijd :') maar bij mij hetzelfde ook weer 1 ontvolgt. Wou ik toch al doen wat 3 updates van je kind op een dag is ook zwaar overdreven

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:29

Marcella schreef:
Nee wondje wat opgelopen heb door achter gaas te blijven hangen. Even extra goed verzorgen en de gaten houden betreffende bloedvergiftiging.


Zo’n vaart als dat laatste zal het niet lopen toch

Marcella

Berichten: 36839
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:33

Benthhh schreef:
Marcella schreef:
Nee wondje wat opgelopen heb door achter gaas te blijven hangen. Even extra goed verzorgen en de gaten houden betreffende bloedvergiftiging.


Zo’n vaart als dat laatste zal het niet lopen toch

Weet je niet. Mijn opa heeft ook ooit een klein wondje opgelopen, maar was wel binnen 3 dagen serieuze bloedvergiftiging ondanks goed verzorgen.

Maar voor nu lijkt het super te genezen onder gaasje/betadine en meerdere keren per dag verschonen met luchten.

Heb nu alleen irritatie van de leukoplast.
Dat ik honger blijft houden met vreetbuien. Maar blij ook nog steeds afvallen.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:36

Zebrastreep schreef:
AmyII schreef:
Dat facebook volledig over zijn nek gaat na de persco van gister. Ik respecteer andermans mening maar ik was juist zo blij dat mijn timeline ein-de-lijk langere tijd coviddiscussie vrij was. Gister weer een boel mensen ontvolgt/ gemute.


Ik zei gisteren ook nog dat gejank altijd :') maar bij mij hetzelfde ook weer 1 ontvolgt. Wou ik toch al doen wat 3 updates van je kind op een dag is ook zwaar overdreven

Super irritant, het zijn mensen die ik best wel mag en graag zie maar ik heb gewoon geen zin meer in gezeik of discussies. Het drijft me zo ver dat ik overweeg een andere stalling te zoeken terwijl mijn pony eindelijk heel erg fijn staat…

Loeky01
Berichten: 7318
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:33

Mijn vriend die al twee uur aan het snoozen is. Thuiswerken is leuk, thuiswerken is fijn. Aargh

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:45

Liep met mijn cocker richting de uitgang van het bos. Hij liep al aan de lijn.
Een man had net zijn Friese Stabij los gegooid.
Die Stabij greep mijn cocker in zijn rug. Dus ik er snel tussen gesprongen.
Stabij een duw/loppie verkocht en mijn cocker geblokt.

Die eigenaar zei geen sorry, vroeg niet is je hond oke, lijnde niet aan.
Huh doet hij anders nooit.

Ik vind over het algemeen hondenmensen leuk. Veel mensen met (Corona) honden vind ik niet leuk.
Honden fixeren, vallen uit en dan, oh dat wist ik niet.
Je ziet het vaak vn ver al aankomen.

Mijn cocker lijkt lichamelijk oke te zijn.
Laatst bijgewerkt door luuntje op 15-09-21 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Berichten: 10849
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:46

Echt ergeren kan ik het niet noemen maar -O- is het wel.

Afbeelding

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:46

Froukje sterkte voor de patient.

hagelslag
Berichten: 9151
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:00

Courgette plant die het extreem goed doet en dagelijks een courgette klaar heeft
Ansich niet erg, erg lekker en gezond
Maar na 4 weken komt het mijn neus uit _O-
Gister nog 4 van mijn ouders meegekregen.
Dus straks nog een x grote pan courgette soep maken en invriezen

Marcella

Berichten: 36839
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 14:20

Gek worden van de pijn in mijn nek.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 14:21

Poot gebroken. Ik zit (zat) dus echt nooit een seconde stil, en nu opeens moet ik met dat ding omhoog op de zetel. Vre se lijk -O-
Ben dus ook al van dag 1 naar school gegaan, ookal mocht ik een week thuis (onderuit gegaan met paard, paard op mij. Heel erg veel geluk dat het maar dit is, en maar deze ergernis en dat besef ik me dondersgoed)

Edit: en het jeukt. Onder het gips natuurlijk ;(

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 14:29

jumpyhorse schreef:
Poot gebroken. Ik zit (zat) dus echt nooit een seconde stil, en nu opeens moet ik met dat ding omhoog op de zetel. Vre se lijk -O-
Ben dus ook al van dag 1 naar school gegaan, ookal mocht ik een week thuis (onderuit gegaan met paard, paard op mij. Heel erg veel geluk dat het maar dit is, en maar deze ergernis en dat besef ik me dondersgoed)

Edit: en het jeukt. Onder het gips natuurlijk ;(


Breinaald gebruiken voor de jeuk :D

En wat een pech zeg! Wel geluk gehad... Had echt erger gekund. Ben zelf ook met paard en al een keer gevallen scheelde niks of ik was er niet meer geweest. Nu lijkt een gebroken been mij ook absoluut niet fijn!

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 14:32

AmyII schreef:
Zebrastreep schreef:


Ik zei gisteren ook nog dat gejank altijd :') maar bij mij hetzelfde ook weer 1 ontvolgt. Wou ik toch al doen wat 3 updates van je kind op een dag is ook zwaar overdreven

Super irritant, het zijn mensen die ik best wel mag en graag zie maar ik heb gewoon geen zin meer in gezeik of discussies. Het drijft me zo ver dat ik overweeg een andere stalling te zoeken terwijl mijn pony eindelijk heel erg fijn staat…


Nee joh meen je! Dat het zelfs zover gaat dat je wilt verhuizen is geen goed tekenen. Dat je pony fijn staat is belangrijk, maar het is ook belangrijk dat jij je fijn voelt op stal. Bij ons op stal gaat het er gelukkig nooit over het voelt er aardig normaal. Nu is bij mij op stal ook alles buiten met genoeg ruimte. Eigenlijk gaf iedereen voor corona elkaar ook al de ruimte.

Ik heb ook wel mensen in mijn omgeving die zo denken. Maar dan spreken we gewoon af om het er niet over te hebben en dat gaat gelukkig prima! Ook wel collega's, maar dat kap ik altijd een beetje af en zo min mogelijk over hebben.

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 14:38

Zebrastreep schreef:
jumpyhorse schreef:
Poot gebroken. Ik zit (zat) dus echt nooit een seconde stil, en nu opeens moet ik met dat ding omhoog op de zetel. Vre se lijk -O-
Ben dus ook al van dag 1 naar school gegaan, ookal mocht ik een week thuis (onderuit gegaan met paard, paard op mij. Heel erg veel geluk dat het maar dit is, en maar deze ergernis en dat besef ik me dondersgoed)

Edit: en het jeukt. Onder het gips natuurlijk ;(


Breinaald gebruiken voor de jeuk :D


Niet doen hoor. Dat is heel slecht, als je de huidstuk maakt gaat het super smetten en nog meer jeuken.

Je kan beter de stofzuiger op blazen zetten en dan de lucht onder het gips door laten gaan. De jeuk komt meestal door vocht of huidschilfers. En de lucht helpt daarbij. (plus dat die koele lucht een fijn gevoel is)
Enne je kan ook bij de apotheek speciale spray halen. Dat sprayed een soort talkpoeder onder het gips en ook dat werkt.

LaPluche

Berichten: 1998
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 14:59

Ik word gek van dit weer -:(-
Na een jaar zonder paard te hebben gezeten een leuke verzorgpony gevonden en het regent alleen maar... -O-