Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N4N4
Berichten: 1107
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 21:18

Sterkte met het verlies van je moeder Mando Y;(

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 21:24

Dank je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 21:26

Sterkte Mando Y;(

Erg mooi en ontroerend dat contact met grootouders en je moeder. En dat het dan als 'oké' voelt.

fotolijstje

Berichten: 2707
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 21:33

Ik zou ook super graag mijn opa's en oma kunnen zien of spreken. Vooral omdat ik bij een van mijn opa echt als favoriet werd gezien ookal had ik hem nooit gekend. Echter durf en ga ik gewoon niet mezelf opstellen voor dit.

Mando, super veel sterkte en gecondoleerd! Y;(

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 22:18

Sterkte Mando.. Y;(

Ik vind dit topic zo ontzettend interessant. Voor mijzelf nooit echt heftige meegemaakt en daar ben ik erg blij om. Wel een paar weken wierrook geroken in de hoek van mijn kamer(zonder aanleiding uiteraard). Hoor ook wel eens stemmen die niet van mij zijn als ik dan eindelijk eens ontspannen in bed lig, daar schrok ik vroeger nog wel van, maar inmiddels niet meer. :wave:
Een aanwezigheid voelen is ook zo iets en dan op een gegeven moment ook niet meer (durven) te bewegen. Aangezien ik nooit iets zie neem ik mijn gevoel met een korreltje zout, ik denk dat ik heel de buurt bij elkaar gil als ik een ..gedaante.. in de verte zou zien.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 06:26

Mando dat is wel een heel mooi afscheid bij zo een zwaar en heftig verlies… nogmaals gecondoleerd Y;(

Toen mijn oma overleed zaten wij met z’n allen om haar heen, beademing was eruit gehaald en ik en m’n broertje hadden haar hand vast. Mijn oom gaf haar rond 03:12 een kus nog op haar hoofd, zij is toen overleden… ook wel een mooie gedachte, omringt door haar naasten die om haar geven heeft ze de wereld verlaten.

N4N4
Berichten: 1107
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 09:10

Rennie89 , zoals jij het verlies van je oma omschrijft is mijn moeder overleden 2 maanden geleden.
Mijn moeder was erg onrustig bij binnenkomst en pas toen iedereen binnen was kreeg ze rust en is kort daarna overleden.

Ondanks dat ik mijn moeder vreselijk mis, geeft dat laatste stukje mij erg veel rust

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 08:55

Sterkte Mando.

Maar wat een fijne geruststelling dat het goed is zo.


Zo heb ik mijn vader aan de waterkant zien zitten met een jonge vrouw met steile donkerblonde haren tot halverwege haar rug.
Toen ik vroeg wie is dat? Kreeg ik het antwoord dat is Dien.
Zijn zusje Dini.
Die al was overleden voordat ik geboren was. En ik had er niet eens ooit een foto van gezien.
Toen ik mijn moeder vroeg hoe tante Dini er uitzag was ze dat ook. En mijn vader noemde haar altijd ons Dien. Geen Dini.
Het voelde daar overigens ook warm en vredig.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 09:11

Sterkte mando.

Ik heb een aantal onverklaarbare dingen meegemaakt. Maar de meest bijzondere was deze: ik heb 20 jaar geleden een hoge (nek) hernia gehad. Opereren was geen optie, rust was het devies. Op een nacht, toen ik niet kon slapen, “vlogen” er drie lichtgevende ballen mijn slaapkamer binnen. Zij kwamen naar mij toe en gingen mijn lichaam in. Een ging op de plek van de hernia zitten, een door mijn hele lijf en een ging aan het werk aan mijn ziel. Hoe ik dat wist? Geen idee. Dat van mijn nek kon ik echt voelen. De dag daarna zette eindelijk mijn herstel in. Het herstel proces was tot dan toe niet op gang gekomen.


Overigens ben ik van mening dat zoiets niet perse een externe oorzaak heeft. Het kan volgens mij het zelf herstellende vermogen van het lichaam zijn wat flink op gang kwam en wat zich zo uitte bij mij.

Anoniem

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 09:34

Geen idee of het echt paranormaal is, maar ik weet het wanneer iemand zwanger is. Dan zijn wij ergens en kan ik tijdens het naar huis gaan zeggen: Die is zwanger en het wordt een jongen/meisje. Dit is bijna altijd rond week 7 dat ik het al weet en het geslacht had ik nog maar 1 maal fout. Ook een heel sterk voorgevoel. Als wij iets gaan doen en ik heb echt een naar, misselijk gevoel, dan moet ik het echt niet willen doen. Als er dan echt wordt doorgedrukt dat ik/wij het toch gaan doen loopt het altijd fout af. Denk aan een ongeval, of deze zomer heel sterk het gevoel niet op vakantie te vertrekken. Toch gegaan en allemaal zwaar ziek geweest in een caravan.

Ook bij mensen. Bij ontmoeting kan ik op 1 blik al zeggen of iemand betrouwbaar is of niet. Dat is ook al altijd waar gebleken.

In ons huis toen ik hier net woonde zag ik de oude boer soms nog over het erf lopen, vaak gevolgd door een zwarte kat. Toen zijn vrouw ook kwam te overlijden heb ik hem niet meer gezien. De kat zie ik soms nog in mijn ooghoeken langs komen.

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 23:44

Even een fikse trap geven dit topic want ik sta echt zo van HÛH? Heb een stukje aan de muur met een spijker, wanneer je daar wat ophangt ligt het binnen de korste keren op de vloer maar het spijkertje zelf blijft in de muur hangen. Ook willen de paardjes soms weleens door een onzichtbare hand van de plankjes vallen zonder dat ik ze ook maar één keer aanraak!

fotolijstje

Berichten: 2707
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 23:52

Je koopt veel tweedehands toch?

Er wordt gezegd dat geesten zich kunnen koppelen aan voorwerpen :j

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 23:56

fotolijstje schreef:
Je koopt veel tweedehands toch?

Er wordt gezegd dat geesten zich kunnen koppelen aan voorwerpen :j

Van de week ook met een paardenplaat, hing al een tijdje aan het spijkertje (niks aan de hand, 14 dagen of zo?), ging ineens de onderkant van de plaat naar beneden en kletterde zo op de grond. Schrok me RÓT! :(

Denk dat je gelijk hebt! En ja, deze was tweedehands!

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 15:43

En ja hoor, alweer gebeurt het. Zat gewoon aan mijn PC te werken, zwiept de rechterzijde van de kast open en vliegt een speelpaardje van Spirit uit de kast. Altijd wat die ene hoek waar de kast staat... -O-

Snap er niks meer van. En als je het niet gelooft, ik weet wat ik heb gezien! :(

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 15:53

Je kan vragen of iemand die kan voelen wie of wat er in het huis is of het kan worden weggestuurd.

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 15:54

Morganlefay schreef:
Je kan vragen of iemand die kan voelen wie of wat er in het huis is of het kan worden weggestuurd.

Ik laat het wegvoeren met Mirre (schijnt te helpen) want nu ben ik het zat hoor! Altijd gelazer in die hoek van de kast... :(

Púúr dit ene hoekje...


Afbeelding

Afbeelding

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 16:03

Je kan witte salie branden en wegwaaien met een veer, schijnt te werken of zeggen dat je dat niet niet wil.

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 16:04

chanicha schreef:
Je kan witte salie branden en wegwaaien met een veer, schijnt te werken of zeggen dat je dat niet niet wil.

ohja salie daar hadden ze het over... :) geen mirre.

anca

Berichten: 1779
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 16:06

Moestuin schreef:
Geen idee of het echt paranormaal is, maar ik weet het wanneer iemand zwanger is. Dan zijn wij ergens en kan ik tijdens het naar huis gaan zeggen: Die is zwanger en het wordt een jongen/meisje. Dit is bijna altijd rond week 7 dat ik het al weet en het geslacht had ik nog maar 1 maal fout. Ook een heel sterk voorgevoel. Als wij iets gaan doen en ik heb echt een naar, misselijk gevoel, dan moet ik het echt niet willen doen. Als er dan echt wordt doorgedrukt dat ik/wij het toch gaan doen loopt het altijd fout af. Denk aan een ongeval, of deze zomer heel sterk het gevoel niet op vakantie te vertrekken. Toch gegaan en allemaal zwaar ziek geweest in een caravan.

Ook bij mensen. Bij ontmoeting kan ik op 1 blik al zeggen of iemand betrouwbaar is of niet. Dat is ook al altijd waar gebleken.

In ons huis toen ik hier net woonde zag ik de oude boer soms nog over het erf lopen, vaak gevolgd door een zwarte kat. Toen zijn vrouw ook kwam te overlijden heb ik hem niet meer gezien. De kat zie ik soms nog in mijn ooghoeken langs komen.



Ja dat had ik ook heel vaak. Bij een buurvrouw vertelde ik haar dat ze een dochtertje zou krijgen. Was nog in de tijd dat je dat niet wist. En toen droomde ik op een nacht dat de buurman eraan kwam en lachend zei . Je had het fout . Het is een jongen geworden. Ik heb dat s morgens aan mijn man verteld en inderdaad kwam die dag mijn droom uit. Ik was heel blij dat ik het ook aan mijn man verteld had
Ik heb ook jaren lang met regelmaat dezelfde droom gehad. Zelfs zo dat ik ook in mijn droom dacht dat het een droom was . Er is blijkbaar op een gegeven moment iets opgelost want die droom is al heel lang niet meer geweest.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 16:33

Ik heb toen ik net mijn kat had laten inslapen een aantal dingen gevoeld.
In het begin heb ik een paar keer een vlinder gezien.
En ik heb tot een week nadat ze weg was haar aanwezigheid gevoeld. Alsof er iemand over mijn hoofd streek. Daarna is het niet meer gebeurd.

Misschien is het niet mijn kat geweest maar ik voel het in ieder geval zo als een aanwezigheid

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 16:51

Een heel duidelijke was dat ik in mijn huisje een kat de slaapkamer in zag wandelen. Heel duidelijk, kopje erop, staart erop, lapjeskat... 1 klein punt: beestje was doorzcichtig, als van rook. het ene moment zag ik haar, het volgende moment was ze weg. Ze voelde helemaal ok, ik was pas achteraf verbaasd.

hiphorse

Berichten: 1032
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:05

Een aantal jaar terug toen mijn vriend en ik een huis aan het kijken waren voelde ik een aanwezigheid van een persoon, in mijn hoofd zag ik een stevige krachtige maar vriendelijke vrouw met sigaar.
Bleek de vrouw van de huidige bewoner overleden, zij rookte flink wat sigaren.

Achteraf ben ik wel blij dat we het huis niet hebben gekocht. Uiteindelijk kan ik er niet goed mee overweg met aanwezigheden, ondanks het die keer niet verkeerd aanvoelde (ook wel eens anders gehad....)

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:10

CoonArt schreef:
Ik laat het wegvoeren met Mirre (schijnt te helpen) want nu ben ik het zat hoor! Altijd gelazer in die hoek van de kast... :(

Púúr dit ene hoekje...


[ [url=m/juf0eC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nTpg3J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou de kast niet zo recht op de grond staan dat hij bij bepaalde trillingen openschiet?
Met iets zwaars wat voorbij rijdt?

Je geeft mij het gevoel dat de wens de vader van de gedachte is O:)

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:11

Nielojram schreef:
Zou de kast niet zo recht op de grond staan dat hij bij bepaalde trillingen openschiet?
Met iets zwaars wat voorbij rijdt?

Je geeft mij het gevoel dat de wens de vader van de gedachte is O:)

Nee hoor, hij staat los van de muur en we zitten ver van de weg vandaan.

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:39

CoonArt schreef:
Nee hoor, hij staat los van de muur en we zitten ver van de weg vandaan.

Los van de muur?