Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:26

Ik heb zelf wel gemerkt dat wanneer je even niet sterk in je schoenen staat (dus zeg maar om zo te zeggen een zwakke schakel bent) je sneller last hebt van deze ervaringen. Nu ik dus vrij sterk in m'n schoenen sta heb ik er eigenlijk geen last meer van. Alleen het overlijden van mensen in m'n omgeving voel ik heel goed aan (wist al dat m'n tante en oom overleden waren voordat het me verteld is)

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:33

Ik zat op mijn brommertje half 6 in de winter. Donker.
Niets te doen op de weg. Tufte zo ook langs huizen die een eigen oprit hadden. Gescheiden van elkaar met een stenen muurtje.

Ineens hoor ik iemand in mijn rechteroor roepen: remmen!!
Zonder nadenken deed ik dat ook.
Ik stond 5 cm stil van een auto die ineens achteruit zo'n muurtje kwam.
Had ik niet geremd was ik er vol opgevlogen.

Een andere keer was ik bij mijn moeder.
Ik was haar hondje aan het aaien en hoor een stem. Knuffel maar goed dit is de laatste keer dat je haar ziet.
Het hondje was oud. Maar nog fit.
De volgende dag belde mijn moeder op dat het hondje ineens erg ziek was. Dierenarts had geadviseerd direct in te slapen.

Ons huis waar we wonen heb ik in een 'droom' gezien.
Het voelde er zo warm en fijn.
Kreeg het beeld van het huis alleen niet scherp. Dacht steeds onze oude boerderij te zien maar dat was niet.
Half jaar later rijden we naar dit huis om te kijken. Meteen als ik van de voorkant naar het huis kijk weet ik direct dat dit Het huis is wat ik toen zag.

Eretria

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-02-21

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-21 21:38

Wat een verhalen! Iedereen maakt ook weer iets anders mee.
In ons huis spookt het ook wat.. ook deuren die open en dicht gaan, of als je in de spiegel kijkt je voelt dat er iemand in de buurt is en je een snelle flits in de spiegel voorbij ziet gaan.
Lichtkogels ook wel gehad. Maar nooit echt iets kwaads.
Aan de ene kant wel mooi, als je dan met een overledene hebt kunnen praten.. al blijft het wel gek en zijn er veel mensen die dat nooit zullen geloven.

LaPluche

Berichten: 1978
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:40


8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:51

15 jaar geleden fietste ik elke dag naar mijn paard, en elke dag liep ik daarna bij mijn oma binnen.
Ik ben nooit ziek, de keren dat ik in die 15 jaar niet naar mijn paard kon zijn op een hand te tellen. Maar op een ochtend was ik ineens flink misselijk. Mijn ouders zijn toen mijn paard gaan voeren, en toen ze daar waren werden ze gebeld door mijn tante; mijn oma was overleden. Als ik die ochtend naar mijn paard was gegaan dan had ik mijn oma dood in bed gevonden. Té toevallig!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:58

Vanaf het moment dat ik mijn paard kreeg (toen 9) had ik het gevoel dat hij 12 of 21 zou worden. Heel apart vond ik dat, maar verder nooit over gedacht. Tot hij dus inderdaad onverwacht overleed toen hij net 12 was.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:09

Ik heb ooit sóchtends vroeg rond een uur of half 7 ( winter dus donker ) lichtbollen boven het bos hier gezien, die gingen op en neer. Ik reed op een weg en keek achterom richting dat bos, en zag dat toen...
Dat was ook heel raar. Was ook op tv geweest dat meer mensen ze gezien hadden

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:22

Ik weet niet of dit past bij paranormaal. Maar ik blijf het persoonlijk altijd speciaal vinden.

Mijn pony zou bij haar nieuwe eigenaresse zijn ingeslapen. Echter droomde ik 3 jaar lang dat ze nog leefde. Het rare aan die dromen is dat wanneer ik vanaf kleins af aan droomde over paarden, was het zo dat zodra ik bij ze in de buurt kwam of op wilde stappen, veranderden ze altijd in stokpaardjes en kon ik dus niet rijden. In plaats daarvan was ik zelf aan het rennen.
De dromen over mijn pony waren 'echt'. Ik kon haar aaien, ruiken, de warmte voelen. Ik kon daadwerkelijk opstappen en rijden. Daarbij waren de dromen vaak in een context dat ik opeens op mijn oude stal kwam en dan bleek mijn pony daar te staan. Dan kreeg ik altijd de vraag waar ik al die jaren ben geweest en waarom ik niet naar stal kwam om voor haar te zorgen. Het was altijd raar want in mijn droom wist ik dat ze was overleden maar dan voelde ik me schuldig dat ik niet wist dat ze nog 'leefde'.

Ik heb het al die jaren nooit los kunnen laten. En ja hoor, na 3 jaar ben ik met de hulp van bokt erachter gekomen dat ze toch nog echt leefde en inmiddels aan de andere kant van Nederland stond. Ik heb haar toen gelijk weer terug gekocht!

Fast forward 4 jaar later en de desbetreffende pony wordt morgen 30 jaar :D .

Afbeelding

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:26

Ik ben van mezelf heel nuchter en geloven in spoken en geesten is best wel een ver weg van mijn bed-show. Toch heb ik ooit een keer iets meegemaakt wat ik niet kan verklaren. Ik was 10 jaar en we waren op vakantie in Zweden en ik deelde een kamer met mijn zusje. Halverwege de nacht werd ik wakker en zag iemand op de overloop staan (onze slaapkamerdeur stond altijd open). Ik dacht eerst dat het mijn oudste zus was, dus ik riep zachtjes de naam van mijn zus. Vervolgens draait die persoon zich om en ik zie dat het niet mijn zus is. Ik kan me geen gezicht meer herinneren, het was een soort witte schim, maar wel duidelijk een mensfiguur. Deze schim komt heel langzaam naar mij toe lopen. Ik weet nog heel goed dat ik verschillende manieren heb geprobeerd om te ontdekken of het gezichtsbedrog was. Ik heb weggekeken en weer terug, mijn ogen dichtgedaan en weer open, in mijn ogen wrijven. Maar het ging niet weg. Toen vond ik het niet leuk meer en stapte uit mijn bed. Zodra ik dat deed was het weg. Ik ben nog de overloop opgelopen om te kijken of het daar nog was (snap nu niet meer hoe ik dat gedurfd heb), maar het was niet meer te vinden.

Heb daarna nooit meer zoiets meegemaakt, en hoop ook dat dat nooit weer gebeurd. Verklaren kan ik het ook niet. Ik wil het graag toeschrijven aan de slaap, misschien een soort droom of gezichtsbedrog. Maar echt, geen idee wat het was.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:46

Suzanne F. schreef:
Coconut schreef:
Onze magnetron was kapot. Al dik vier jaar en op de verjaardag van mijn overleden schoonvader sprong hij plotseling aan, lampje brandde weer en het plateau draaide.

We blijven het nog altijd heel vreemd vinden!


Waarom laat je een kapotte magnetron 4 jaar staan? :')


Ingebouwd in de huidige keuken en een complete ramp om eruit te halen..... Die moet er echt uit gesloopt worden binnenkort bij een nieuwe keuken.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:48

MariaMaaike schreef:
Ik ben van mezelf heel nuchter en geloven in spoken en geesten is best wel een ver weg van mijn bed-show. Toch heb ik ooit een keer iets meegemaakt wat ik niet kan verklaren. Ik was 10 jaar en we waren op vakantie in Zweden en ik deelde een kamer met mijn zusje. Halverwege de nacht werd ik wakker en zag iemand op de overloop staan (onze slaapkamerdeur stond altijd open). Ik dacht eerst dat het mijn oudste zus was, dus ik riep zachtjes de naam van mijn zus. Vervolgens draait die persoon zich om en ik zie dat het niet mijn zus is. Ik kan me geen gezicht meer herinneren, het was een soort witte schim, maar wel duidelijk een mensfiguur. Deze schim komt heel langzaam naar mij toe lopen. Ik weet nog heel goed dat ik verschillende manieren heb geprobeerd om te ontdekken of het gezichtsbedrog was. Ik heb weggekeken en weer terug, mijn ogen dichtgedaan en weer open, in mijn ogen wrijven. Maar het ging niet weg. Toen vond ik het niet leuk meer en stapte uit mijn bed. Zodra ik dat deed was het weg. Ik ben nog de overloop opgelopen om te kijken of het daar nog was (snap nu niet meer hoe ik dat gedurfd heb), maar het was niet meer te vinden.

Heb daarna nooit meer zoiets meegemaakt, en hoop ook dat dat nooit weer gebeurd. Verklaren kan ik het ook niet. Ik wil het graag toeschrijven aan de slaap, misschien een soort droom of gezichtsbedrog. Maar echt, geen idee wat het was.


Slaapverlamming? Hierdoor heb ik ook ooit gedacht dat mijn kamer bezeten was. Tot ik over Slaapverlamming las

Anoniem

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 23:34

Ik won ooit op de kermis een knuffeltje, een disneyfiguur dat ik altijd met mijn hondje vergeleek.
In plaats van blij te zijn met dit leuk gewonnen cadeautje, werd heel mijn hart intens verdrietig toen ik de knuffel vasthield en voelde ik een onprettig gevoel in mijn buik.

De volgende ochtend stierf mijn hondje door een traumatiserend ongeluk.


Jaren geleden had ik een vreemde droom. Ik keek naar een hele grote massa mensen onder mij, die tussen twee hoge wanden op een brede weg vastzaten. Er was massapaniek uitgebroken en mensen leken niet weg te komen door die muren. Ik zag hoe mensen geplet en vertrappeld werden. Terwijl ik er naar keek wist ik dat ik erbij was geweest maar op dat moment voelde ik me erg vredig en rustig, veilig in de hoogte.

Toen werd ik wakker, en even later hoorde ik op het nieuws over de massapaniek tijdens een Duits festival, die helemaal in deze omstandigheden gebeurd waren. Er waren ook mensen overleden.

Toen ik 16 was vertrok ik op een ochtend naar school met de brommer. Ik deed altijd een helm op maar durfde weleens rijden zonder het riempje te sluiten. Nu deed ik het vast want een fractie van een seconde dacht ik dat het deze keer nodig zou zijn. 10 minuten later werd ik hard aangereden.

Paar maanden later ging ik met vrienden naar de bioscoop, brommer had ik bij een vriend achtergelaten aan een zwaar slot. Toch voelde ik tijdens de terugrit naar huis dat hij er niet meer zou zijn als ik terug zou komen. Met een zwaar hart kwamen we steeds dichter bij zijn huis, en inderdaad, mijn brommer was gestolen.

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 23:57

Summerdreams schreef:
MariaMaaike schreef:
*Knip*


Slaapverlamming? Hierdoor heb ik ook ooit gedacht dat mijn kamer bezeten was. Tot ik over Slaapverlamming las

Heb even slaapverlamming opgezocht, maar ik denk niet dat dat het was. Ik kon nog wel gewoon bewegen en praten namelijk

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 08:09

AMCM schreef:
*knip*


Dit soort dingen herken ik wel. Dit zijn hele sterke voorgevoelens. Ik heb ook wel geleerd in de loop der jaren om daarnaar te luisteren en sowieso meer op mijn gevoel te vertrouwen. Als het niet goed voelt dan doe ik het niet meer.

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 09:56

Ik heb deze verhalen al wel eens eerder ergens geplaatst, weet alleen niet meer of dat op bokt was of ergens anders :')

Toen ik een jaar of 14 was liep ik samen met de hond 's avonds laat buiten voor haar laatste plasrondje. De straat van mijn ouders eindigd in een T-splitsing en zowel links als rechts aan de overkant van die straat stond een rij bomen in de berm over de gehele lengte vd straat met direct daar achter een sloot, prikkeldraad en dan een groot weiland van een boerderij die een eindje verderop ligt. Ik liep met hondjelief langs die rij met bomen en aan het eind van die straat draaide ik me om, ready to go home. Vervolgens zie ik een groot figuur uit een straat komen. Een lange, donkere jas, langer donker haar. Met hoog wandeltempo en in 1 vloeiende beweging stak hij de straat over, tussen de bomen door, geluidloos door de sloot en dwars door het prikkeldraad. Ik riep nog uit reactie 'Hey! Kijk uit! Prikkeldraad!' maar hij was er al doorheen. Niet overheen, niet onderdoor, maar dóórheen. Halverwege het weiland loste hij op. Het was een volle maan en niet bewolkt, dus ik had hem aan de overkant van het weiland nog kunnen zien. Maar nee, halverwege was hij 'weg'. Ik stond met 0.1 seconde weer thuis uit te hijgen bij mn ouders :+

Next:In mijn oude studio had ik mijn spons altijd onder mijn afwasborstel op het hoekje van het aanrecht liggen naast de wasbak. Op deze manier vielen zowel de spons als de afwasborstel er niet af. Ik stond tegen het aanrecht geleund bij de kookplaat en een maatje van me zat op de bank tegen me te praten en ineens zag hij wat vallen. Ik hoorde het en draaide me om, lag mijn afwasborstel nog heel mooi op mijn aanrecht precies zoals hij altijd op de spons lag, maar de spons lag op de grond :')

In diezelfde studio ben ik ook al wel eens thuis gekomen en was alleen mijn badkamer een chaos. Alsof er ingebroken was! Al mijn spullen lagen overal, douchegordijn lag aan de andere kant van de badkamer en mijn wcbril stond scheef. Het was echt met kracht gegaan, maar niemand heeft wat gehoord.

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:34

Riddles schreef:
Ik vind dit geen leuk verhaal. :')


Ik ook niet haha. Ik ben daar echt heel snel vertrokken, met wat kleren en mijn laptop onder mijn arm. De rest heb ik gewoon achtergelaten, doei hoor :')

NibbitLotus

Berichten: 1657
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:35

Wat een verhalen, krijg bij sommige echt rillingen..

Ik heb ook wat vreemde dingen meegemaakt in ons vorige huis, een oude boerderij waar ook een graf in de tuin lag. Hier lagen de ouders van de bouwer van de boerderij begraven.

De dag dat wij gingen verhuizen, was ik bezig in de badkamer van mij en mij zus boven. Toen ik op de wc zat zag ik bij mijn voeten op een tegel mijn naam (Inge) in spiegelbeeld in het paars op de tegel staan. Ik dacht dat het een flauwe grap van mijn zus oid was, echter wist zij van niks. Ook mijn ouders niet. Ik kreeg het er ook met geen mogelijkheid af. Een op de andere dag was het verdwenen…

Een half jaar terug zat ik met mijn tante in de tuin, bij het nieuwe huis van mijn ouders. We hadden het over onverklaarbare dingen, toen ze mij opeens vroeg of ik nog kon herinneren dat er een tijd een jongeman bij mij op bed kwam zitten in de nacht. Ik ben mij rot geschrokken want ik herinner mij hier niks van, en dat vind ik zo gek want ik weet zeker dat ik dit dood eng had gevonden.
Mijn tante zei dat mijn ouders er niks van wilden weten, die staan er ook totaal niet voor open. Ik praatte er soms met mijn tante over en ze zei dat ze mij had gevraagd of ik bang voor hem was. Ik schijn toen heel laconiek gezegd te hebben “nee tuurlijk niet, hij doet ook niks, hij zit alleen maar”.
Ook schijn ik af en toe iemand in de spiegel gezien te hebben in de badkamer boven. Dit bevestigde mijn vader toen ik naar het verhaal vroeg. De man op bed ontkenden ze, maar ik merkte wel ongemak bij mijn moeder.
Uiteindelijk bleek dat er een jongeman overleden is in de boerderij, na een kort ziekte bed.

Het meest bizarre van alles vind ik dat ik er niks meer van weet, maar ik krijg er wel een gek gevoel bij als ik het er over heb.

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:59

Mijn moeder is in December overleden en ik zat kort daarna verdrietig op de bank tegen mijn hond te praten.

Ik heb altijd in de avond mijn rol gordijnen dicht maar er was nog 1 open.
Dus ik zei zo tegen mijn hond pff moet ik zo nog opstaan om het gordijn dicht te doen.

Zie ik een een tijdje later langzaam het gordijn naar beneden gaan en ik dacht alleen maar w.t.f.
Het zijn rolgordijnen met een ketting ernaast dus deze kan niet zomaar naar beneden gaan.

In mijn huis is de vorige bewoonster ook overleden maar dat is meer dan 20 jaar geleden.

Mensen kijken mij altijd heel raar aan als ik dit vertel.

Thioro

Berichten: 3989
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:31

In ons ouderlijk huis vroeger kon het ook wat kraken (oud huis) en af en toe hoorden we vreemde dingen.
De tv die ineens aanfloepte. Of stemmen horen, naar de kamer gaan waar de tv stond en die stond gewoon uit maar was wel warm (was zo'n oude vierkante tv), of voetstappen horen op de trap.
Onze oplossing: stel katten in huis, dan was het altijd wel een kat die lawaai maakte :+ .
Tot je met het betreffende stel katten naast je tv zit te kijken, alleen thuis, en nog steeds stemmen en voetstappen hoort := .
In alle andere huizen waar ik gewoond heb nooit iets geks meegemaakt en in het ouderlijke huis eigenlijk ook niet meer, was een bepaalde periode toen we jong waren.
Al denk ik ook dat je er ergens voor moet openstaan.
Had vroeger ook veel makkelijker heel levendige dromen, zodanig dat ik niet wist of ik wakker was of sliep. Of het gebeurde me wel eens dat ik met vrienden od in gesprek was en op voorhand al wist wat er gezegd ging worden, soort van déjà vu gevoel.

Een keer was ik op vakantie en had plots een vervelende droom over m'n huisdieren, ik kon de droom ook niet wegdenken of in een ander scenario sturen,het bleef maar hetzelfde riedeltje afspelen. Ik kreeg er een heel onbehaaglijk gevoel bij. Bij thuiskomst was 1 van m'n katten verdwenen. Die bleek aangereden geweest in de nacht dat ik die vervelende droom had.
Nog gekker was dat ik bij die kat van jongs af gedacht heb dat ze maar 3 jaar zou worden (als zwerfkitten opgevangen, verder in goede gezondheid). Ze was 3 jaar toen ze aangereden werd.
Later een andere kat met dezelfde kleur gehad (zwerfkitten, the sequel). Me stilletjes afgevraagd of deze langer bij me zou blijven. Die kat is spoorloos verdwenen ... toen ze 3 jaar was.
Ik wil geen katten meer met die kleur (tortie), brengt ongeluk.

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:26

Geen idee of het echt paranormaal is maar goed..

Mijn ouders waren op vakantie en meestal loop ik met mijn moeder ons rondje met de hondjes. Moest nu natuurlijk alleen. Halverwege moeten we een soort bospadje over en ineens gaan mijn twee (niet heel erg intelligente) honden stilstaan, grommen, staart tussen de benen en wilden er niet langs. Het was schemerig, na een mooie zonnige dag, maar ik zag en hoorde niks. Begreep er niks van en al ben ik niet heel bang aangelegd, ik ben maar omgedraaid. Week later is daar midden in de nacht meisje van mijn leeftijd van de fiets geslagen die daar nog steeds de gevolgen van draagt. Loop er nog wel langs, maar niet in mijn eentje :o

Oh en ik had iets super onverklaarbaars laatst waar ik nog steeds niks van snap :+ Ik ben dol op trainingsbroeken dragen, maar bij 1 broek ging de naad los aan de voorkant. Had m laatst in de was gedaan, gedroogd aan de waslijn en toen deed ik m aan en was het ineens gemaakt. :') Heb mn moeder gevraagd, maar kon eigenlijk niet want die was amper thuis geweest en ik kan het zelf ook niet. Echt geen idee hoe, tis me echt een raadsel :+ :+

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:43

de dag dat mijn vader overleed.
Ik werd gebeld dat het het zo ver was, dus wij hebben ons snel aangekleed en op het moment dat we naast de auto stonden was er 1 harde onweersklap.
Op dat moment wist ik het, hij was overleden....

Een dag later. Stonden we bij de rouwkamers.
Op het moment dat we met de hele familie om de kist heen stonden, weer een flits, gevolgd door een harde knal.
Mijn ma keek ons aan en zei "Papa zou een teken geven als hij boven was"

Het voelde zo raar. Maar we hadden ook gelijk een gevoel van dat het goed was.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:12

Summerdreams schreef:
MariaMaaike schreef:
Ik ben van mezelf heel nuchter en geloven in spoken en geesten is best wel een ver weg van mijn bed-show. Toch heb ik ooit een keer iets meegemaakt wat ik niet kan verklaren. Ik was 10 jaar en we waren op vakantie in Zweden en ik deelde een kamer met mijn zusje. Halverwege de nacht werd ik wakker en zag iemand op de overloop staan (onze slaapkamerdeur stond altijd open). Ik dacht eerst dat het mijn oudste zus was, dus ik riep zachtjes de naam van mijn zus. Vervolgens draait die persoon zich om en ik zie dat het niet mijn zus is. Ik kan me geen gezicht meer herinneren, het was een soort witte schim, maar wel duidelijk een mensfiguur. Deze schim komt heel langzaam naar mij toe lopen. Ik weet nog heel goed dat ik verschillende manieren heb geprobeerd om te ontdekken of het gezichtsbedrog was. Ik heb weggekeken en weer terug, mijn ogen dichtgedaan en weer open, in mijn ogen wrijven. Maar het ging niet weg. Toen vond ik het niet leuk meer en stapte uit mijn bed. Zodra ik dat deed was het weg. Ik ben nog de overloop opgelopen om te kijken of het daar nog was (snap nu niet meer hoe ik dat gedurfd heb), maar het was niet meer te vinden.

Heb daarna nooit meer zoiets meegemaakt, en hoop ook dat dat nooit weer gebeurd. Verklaren kan ik het ook niet. Ik wil het graag toeschrijven aan de slaap, misschien een soort droom of gezichtsbedrog. Maar echt, geen idee wat het was.


Slaapverlamming? Hierdoor heb ik ook ooit gedacht dat mijn kamer bezeten was. Tot ik over Slaapverlamming las


Ik heb dit ook gehad en dacht ook dat het slaapverlamming was, omdat ik inderdaad mij niet kon bewegen en doodsbang was elke keer dat het gebeurde. Dit gebeurde niet alleen thuis, maar ook als ik op vakantie was. Alleen, toen ik eenmaal verhuisde hield het op en later bleek dat bijna ons hele gezin vreemde ervaringen had toen ze daar woonden. Toen we er woonden hebben we het er nooit met elkaar over gehad, maar jaren later kwam het toevallig ter sprake en bleken we allemaal daar ervaringen te hebben. Het is wel vreemd, want het was gewoon een nieuwbouwwoning. Dus óf er moet een bepaalde schimmel hebben gezeten die wat met ons deed, of er was wat anders aan de hand.

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:50

ja ik heb ook nog wel zo`n verhaal
ik had net me rijbewijs denk een half jaar en toen ging ik wel even alleen met de auto naar me ouders dus ik rijd op de snelweg en rij op de afrit zie ik ineens een oude man lopen op van die oude grijze geitenwollen sokken en bruin petje en door dat ik naar hem keek reed ik de vluchtstrook op was maar goed ook want de vrachtwagen voor mij op de hoofdbaan kwam zo ineens de afrit op als ik niet op de vluchtstrook had gereden was ik zeker weten geramd door die vrachtwagen en toen ik bekomen was van de schrik keek ik weer en was die man nergens meer te bekennen en iemand die gestopt was om te kijken of het ging had niemand zien lopen toen ik het vroeg me moeder zei toen ik bij hun aankwam wel dat haar opa altijd op zulke sokken liep dus wie weet was hij op dat moment mijn gardian angel

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:56

Die is ook wel heel mooi horselover :j

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:30

Sabbientje schreef:
de dag dat mijn vader overleed.
Ik werd gebeld dat het het zo ver was, dus wij hebben ons snel aangekleed en op het moment dat we naast de auto stonden was er 1 harde onweersklap.
Op dat moment wist ik het, hij was overleden....

Een dag later. Stonden we bij de rouwkamers.
Op het moment dat we met de hele familie om de kist heen stonden, weer een flits, gevolgd door een harde knal.
Mijn ma keek ons aan en zei "Papa zou een teken geven als hij boven was"

Het voelde zo raar. Maar we hadden ook gelijk een gevoel van dat het goed was.

Nichtje van mijn man had een zwaar auto ongeluk gehad. Leek in eerste instantie de goede kant op te gaan en wilde haar weer laten ontwaken uit haar coma. Maar toen ging het uiteindelijk toch nog mis en moesten haar ouders de vreselijke keuze maken om de machines te stoppen.
De laatste woorden van haar moeder tegen haar waren, "laat je het weten als je veilig boven bent aangekomen".

Een paar dagen later toen we nadat we haar begraven hadden bij haar ouders thuis waren met alle familie erbij.
Opeens één hele harde onweersklap. Verder niks meer, geen regen niets.
Net alsof ze zei, ik ben boven.


Ik ben geen dromer met slapen, of beter gezegd ik herinner het me nooit.

* Die nacht droomde ik over vuur. Heel veel vuur en mensen in paniek.
Toen ik met de ochtend wakker werd en beneden kwam zat mijn vader het nieuws te kijken. Het vliegtuig was toen neergestort in de Bijlmer in Amsterdam.

* Onwijs dromen over mijn opa, gewoon eng. Mijn man die normaal heel vast sliep was wakker geworden van mij. En heeft mij wakker gemaakt. Ik was echt in paniek op dat moment. Enige wat ik kon zeggen "het gaat niet goed met opa".
Mijn man mij getroost en we zijn weer in slaap gevallen.
Met de ochtend belde mijn moeder, het was die nacht niet goed gegaan met opa en hij lag in het ziekenhuis. Was kantje boord geweest.