Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:37

Bijlmer toestel heb ik vlak voor hij de flat in ging nog zien vliegen....hijw as zijn motoren al kwijt en vloog dus ook scheef. We reden daar op de snelweg...ik weet het nog goed. Mijn vader zei : * kijk dat toestel raar vliegen * 5 mins later ofzo hoorde we op de radio dat dat vliegtuig de bijlmer was ingevlogen...

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:52

Rond Pasen liepen wij het gebouw uit van m'n schoonmoeder.
Toen we de hal in liepen, kreeg ik een soort beeld, met huilende mensen en een lijken wagen.

Ik voelde dat het iemand was, die mijn schoonmoeder goed kende.
Direct met een ingehouden adem aan m'n vriend verteld.
"Je weet dat bij jou dit soort dingen uitkomen?"

Ja, dat weet ik inderdaad.

Die vrijdag is haar buurvrouw overleden. Donderdag nog springlevend, vrijdag in elkaar gestort en gegaan.
Ze kende haar buurvrouw echt door en door.

En zo heb ik dit ook gehad met opa.
Ik mocht alles van opa, was opa's lieveling. Hele familie zei dit. Maar ik was nog maar zes, dus heb ik er geen weer van.

Opa ging slecht, longkanker.
Tijdens gym, zakte ik ineen.
Ik voelde dat opa was overleden.

Nog geen minuut later komen mijn ouders binnen. Ze gingen naar opa.

Eenmaal thuis, kon ik aan de betraande gezichten al zien, dat opa inderdaad was overleden.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:58

Op een ochtend liep ik enorm te treuzelen om naar mijn opleiding te gaan, ik was toen een jaar of 21. Toen ik in het halletje stond om mijn jas aan te doen en te vertrekken ging de telefoon. Mijn vader nam op, oma belde om te vertellen dat opa (vader van mijn moeder) was overleden.
Papa kreeg mijn moeder niet telefonisch te pakken en wilde de voicemail inspreken :wow: :x |( .
Maar goed dat ik thuis was, want ik heb aangegeven wel naar haar werk te willen rijden om haar in te lichten. Toen ik in de auto stapte, startte ‘overcome’ van de band Live op de radio.

Een paar jaar daarvoor werd ik ‘s avonds gebeld dat de vader van mijn beste vriendin overleden was, ook toen startte, nadat ik had opgehangen, onverklaarbaar ‘overcome’ in mijn Nabster lijst.

Lunameyza

Berichten: 545
Geregistreerd: 14-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:16

LaPluche schreef:
https://youtu.be/nhGX1YCsvAM

Dit is wel een hele leuke docu.


Deze vond ik interessant zeg!

Ik heb zelf niet iets spectaculairs meegemaakt, maar in het huis van mijn oom en tante lijkt er wel het een en ander gaande. Zo is daar eens een schilderij wat er al jaren hing, plots van het haakje gevallen op de grond, het haakje was nog intact en had een L-vorm dus je moet het schilderij optillen voor je het er af kan halen. Ook heeft mijn tante eens een jonge man in de keuken/woonkamer zien staan die naar haar zeggen een beetje verward (rond) keek en had hij ouderwetse kleding aan. Hij was ook snel weer weg maar mijn tante voelde er geen angst of ongemak bij. Zo zijn er nog wel eens dingen daar gebeurd maar weet de andere verhalen zo even niet meer.

Ik had zelf een keer dat ik in bed lag om te gaan slapen, maar ik sliep nog niet. Toen voelde ik een kat op mijn bed springen wat zo vaak gebeurd met 2 katten in huis (ik heb mijn slaapkamerdeur op een kiertje voor de katten) dus ik stak mijn hand uit zonder zelf op te kijken en zei "kom maar *naam kat*". Normaal krijg ik dan een kopje tegen mijn hand aan, maar er gebeurde niks en voelde ook niks meer lopen dus ik keek op maar er was nergens een kat te bekennen :') Ik heb mijn hele leven katten gehad en in dat huis was er ook een overleden.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:44

Ik wist als verpleegkundige vaak dat als een patient binnenkwam ( en niet eens erg ziek ) of ze wel of niet het ziekenhuis levend zouden verlaten, ik voelde dat.

Net zoals een oud- collega er lag en op de steek moest en er door mij heen ging dat het toch wel absurd zou zijn als ze op de steek dood zou gaan. Even later gaat de noodbel… hartstilstand terwijl ze op de ondersteek zit.


Of de keer dat ik half waak, half slaap, en ik het gevoel heb dat er iemand naast mijn bed staat, die tegen mij zegt , sorry het gaat niet ik neem het weer mee, de volgende dag had ik een miskraam.

Dan nog eentje, op een ochtendmaakt mijn moeder mij wakker en zegt ik heb een leuk nieuwtje, ik draai mij nog eens lekker om en zeg, ik weet het al, nichtje Sue heeft een zoon gekregen van 7 pond. En dat bleek zo te zijn.

Overigens hadden meer vrouwelijke familieleden van mij dat soort “ gevoelens”

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:20

Ik voel sinds een week iedere keer een raar gevoel op mijn hoofd. Geen idee wat het is

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:21

purny schreef:
Ik voel sinds een week iedere keer een raar gevoel op mijn hoofd. Geen idee wat het is


Haar?

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:23

Suzanne F. schreef:
purny schreef:
Ik voel sinds een week iedere keer een raar gevoel op mijn hoofd. Geen idee wat het is


Haar?

Haar die een beetje kriebelt? Of ik heb beestjes :P

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:41

Roos? Psoriasis? Het weer? Haarpijn? Luis? Hoofdpijn? :P

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:48

Rennie89 schreef:
Roos? Psoriasis? Het weer? Haarpijn? Luis? Hoofdpijn? :P

Dan zou ik het de hele dag moeten hebben. Nu heb ik het maar eens per dag ofzo

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:49

Gevaccineerd tegen Corona en nu de chip van Bill en Melinda Gates die door je hoofd gaat? :+

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 12:07

Ok..
Heel raar
Sinds ik dit topic las..dacht ik..
Ik wil me toch weer ,na echt zeker 17 jaar afgesloten te hebben voor aanqezige entiteiten en gekke dingen weer misschien openstellwn

Ik had nl heel erg veel dinhen meegemaakt

Mooie maar ook heel erg enge dingen

Ook heb ik telepathie gehad met heel erg dierbare,en met dieren heel erg

Heel aparte mooie momenten


In elk geval sinds ik dit topic las . Vielen er net tot 2x toe dingen van t aanrecbt en niet zachtjes...
Echt rinkeldekinkel!!!!
Terwijl ik al 3 uur niet in de keuken geweest ben

Mijn oudste is net als mij hsp en heeft ook veel meegemaakt en gezien

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:07

purny schreef:
Rennie89 schreef:
Roos? Psoriasis? Het weer? Haarpijn? Luis? Hoofdpijn? :P

Dan zou ik het de hele dag moeten hebben. Nu heb ik het maar eens per dag ofzo

Wat denk jij dan dat het is? Vind het totaal niet onder onverklaarbaar of paranormaal passen, maar dat ben ik. Als je gaat letten op dat je jeuk hebt op je hooft dat ga je vsn alles denken. Als ik zou opletten zal ik het ook wel hebben

LaPluche

Berichten: 1975
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:17

Misschien het on-topic houden?

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:29

Wat is hier offtopic aan? Als zij denk dat het paranormaal is dan mag ze dat toch denken? Heeft niks met off-topic te maken ;)

haffiefreak

Berichten: 1646
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:53

Ongeveer 4,5 jaar geleden, was onze zoon 1,5 en werd elke nacht rond 3 uur overstuur wakker. Een beetje drinken en hij ging wel weer slapen.
Een paar weken later eens een fotoreading laten doen. Die mevrouw zei dat er iets of iemand op zijn kamer was.
We hadden een babyfoon met camera, wel vaak witte bollen gezien.

Het voelde toch niet goed en iemand op zijn kamer laten 'kijken' .
Diegene zei dat het mijn opa was. (Die is in 2000 overleden en mijn zoon is van 2015) Opa wou graag voor onze zoon zorgen omdat hij vroeger voor zijn eigen kinderen niet genoeg tijd had. Veel werken in die tijd.
Ook had hij een schoffie ( ciske de rat type) bij zich.
De mevrouw heeft ze naar het licht gestuurd. Sindsdien sliep onze zoon gewoon door.

Later opgezocht, waar mijn opa vandaan komt (achterhoek) heeft ooit vroeger een soort opvangtehuis voor kinderen gestaan. Bleek 1 van die kinderen bij zich te hebben.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:18

Ik heb van kids af aan al regelmatig last van van alles, maar in het huis van mijn ouders was het regelmatig wel echt creepy.

Ik had heel vaak het gevoel dat ik bekeken en gevolgd werd. Ik liep daar ook nooit mijn slaapkamer in zonder eerst het licht aan te doen.
Snachts had ik regelmatig dat mijn tv ineens aan ging. Stekker eruit mocht niet baten, die zat er dan spontaan weer in. Soms werd ik snachts wakker en dan zag ik iets aan het voeteneinde van mijn bed staan. Het engste is wel geweest toen ik snachts wakker werd en het gevoel had dat ik werd vastgehouden. Toen ik de TV keek zag ik in de weerspiegeling iets wat mij vast hield. Ik ben toen bijna schreeuwend gaan bidden tot mijn ouders binnen kwamen. De volgende ochtend had ik wel blauwe plekken op mijn arm. Daarna heb ik niet meer in die kamer geslapen.
Mijn ouders schreven het toen af als nachtmerrie tot er dingen soms zomaar zich verplaatste en mijn jongere broertje ook aangaf iets te zien in zijn slaapkamer.

Inmiddels zijn we verhuist en heb ik van dat "iets" geen last meer. Soms voel ik wel aanwezigheid. Ook op plekken waar een dodelijk ongeluk is geweest bijvoorbeeld, maar ik kan me er aardig voor afsluiten gelukkig.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:49

In mijn oma haar huis 2x een heel vreemde ervaring gehad.
1ste: We waren op bezoek en ik liep in de tuin waar er bij de achterburen een soort oud groot afdak was met rommel en kalkoen en kippen enzo. Die dag keek ik dus over de schutting heen (betonschutting waar ik op moest klimmen om te kijken) en verscheen er voor mij een hoofd. Het was toen schemerig. Ik kon geen gezicht zien, maar de oren waren bovenaan puntig. Ben als een malle door de tuin naar binnen geracet. Nu ik eraan terugdenk begrijp ik nog steeds niet wat ik zag. Ook in het halfdonker had ik van zo dichtbij toch een gezicht moeten zien. Er woonde daar ook niemand.

2de keer lag ik bij oma in bed en zag ik op de muur de schaduw van een naakte vrouw stappen zich bukken om iets op te rapen en wegstappen. Het leek zo een oud Romeinse figuur.

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:57

Wat er allemaal voorbij komt...sommige dingen echt creepy....

Ik voel dingen soms heel goed aan. Ik was denk 12 ofzo en wij waren in de bergen wandelen, beetje afgelegen, omdat mijn opa een echte Heidi alm had zeg maar. Het was super mooi weer, geen wolkje te zien. Wij hadden net Pause gehouden bij een van die kleine kapelletjes. Ik had ineens koude rillingen tijdens het eten bij +-30 graden. En ik voelde dat wij terug moesten...ik zei dat tegen mijn ouders en ze hadden zoiets van: nee, wij maken onze tour lekker af...ik kreeg dan zo een panisch gevoel, dat wij echt terug moesten...dus mijn ouders zijn toch maar mee ingegaan. Wij komen net terug, ging het stormen zo hard het maar kon...uiteindelijk van een boer gehoord dat de weg waar wij ook naar toe moesten binnen no time overstroomd was en er een modderstroom af kwam, die twee wandelaars mee had genomen...
ook heb ik twee dagen van tevoren gevoeld dat mijn opa zou overlijden...en zo zou ik er nog veel meer kunnen optellen...geen idee wat het is...maar het begeleidt mij al heel lang.

Paar jaar later vertelde mijn moeder dat ze een keer naar het Oktoberfest in München zouden gaan...maar in de ochtend, net voor ze gingen voelde mijn moeder beetje het zelfde als ik in de bergen..ze zijn toen niet gegaan...en goed ook...deze dag heeft daar iemand een bom laten ontploffen...

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:53

Ik bekijk die documentaire. Best bijzonder.

LaPluche

Berichten: 1975
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:44

germie schreef:
Ik bekijk die documentaire. Best bijzonder.

Van dat jochie die ik geplaatst had? Er zijn er dozijnen van.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:15

LaPluche schreef:
Misschien het on-topic houden?

Voor mij was het onverklaarbaar. En daar gaat het topic toch over?

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:49

purny schreef:
LaPluche schreef:
Misschien het on-topic houden?

Voor mij was het onverklaarbaar. En daar gaat het topic toch over?

Dit topic gaat niet over onverklaarbare klachten maar visioenen, tekens, onverklaarbare dingen als spullen die zonder aanleiding vallen en alles omtrent paranormaal.

Dat jouw klacht voor jou onverklaarbaar was, is duidelijk, maar dat is niet het onverklaarbare waar dit topic om draait hihi. Tenzij je denkt dat “iets” dat kriebelen veroorzaakt. En met “iets” bedoel ik dus iets als een geest etc.

fotolijstje

Berichten: 2707
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 20:58

Ik heb dit niet zelf meegemaakt maar mijn moeder wel,

Mijn opa overleed voordat ik geboren was. Op dat tijdstip ergens rond 3 uur snachts, werd mijn moeder wakker. De bel ging en er werd op de ramen geklopt (ook op de slaapkamer). De volgende morgen kregen mijn ouders het bericht dat die was overleden. Mijn moeder zei door de gebeurtenis "oh dat was 3 uur zoveel he". Ze had gelijk nog ook.

En een goede collega overleed en zij was echt een absolute roker. Zij werd wakker gemaakt door een echte rook geur. En ja die morgen kreeg zij ook het bericht dat ze was overleden.

Zelf heb ik niet dit soort dingen meegemaakt maar wel het voelen van een entiteit, en horen. Sinds die tijd heb ik me er ook niet in verdiept (was die tijd zo erg met geesten bezig) heb er nu geen last meer van

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Onverklaarbare/paranormale dingen die je hebt meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 21:16

Mijn opa overleed toen ik 7 was en hij is altijd mijn beschermengel geweest.
Had soms ook in mijn slaap "gesprekken" met hem.
Heel lang niet gehad.

Afgelopen vrijdag is mijn moeder overleden en zaterdag nacht had ik weer in mijn slaap contact. Mijn moeder zat tussen mijn opa en oma in ze stonden op en liepen van me weg.
Opa draaide zich glimlachend om.

Het was goed.

Dat soort dingen zijn altijd fijn te weten dan heb je er vrede mee.