Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sterregoud
Berichten: 1859
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:15

@ Betadine, heb je daar een link van ? Van dat Johnson een verlammingsziekte kan veroorzaken ? Ik heb zelf Jansen gehad, vandaar mijn bezorgdheid.

Mizora

Berichten: 18103
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:18

@betadine: Bedoel je met hersenklonter trombose in de hersenen?

De complicaties bij kinderen zijn helaas helemaal niet zo'n heel laag percentage. Het percentage dat in het ziekenhuis beland of dood gaat is heel laag. Het percentage long covid (langdurig covid) is juist hoger dan bij volwassenen.

Hoewel de verplichte vaccinatie voor zorgmedewerkers hier niet is, zijn de rest van de maatregelen gewoon hetzelfde als "testen voor toegang" zoals we dat hier ook hebben/hadden.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:18

En hoe weten ze eigenlijk dat de vaccins aanslaat bij iedereen?
Kan je nog met je kaartje staan zwaaien dat je het gehad hebt. Zonder titer weet je niet of het echt heeft aangeslaan.....

Mizora

Berichten: 18103
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:22

Uit onderzoek is gebleken dat 95% (moderna/pfizer) van de besmettingen voorkomen werd door een dubbele vaccinatie en dat de overige 5% veel minder in het ziekenhuis beland/overlijd.

Daarmee is niet 100% zeker dat de vaccinaties bij iedereen aanslaan, maar wel dat als "iedereen" (90+%) gevaccineerd is, de ziekte geen voet meer aan de grond krijgt (en de kans op muteren nihil is).

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:23

Ik vind het een lastige. Enerzijds vind ik dat vrijheid en groot goed is, anderzijds zie je dat mensen steeds individualistischer worden en voelen ze geen verantwoordelijkheid voor anderen. Ik vind dat mensen die niet gevaccineerd zijn best wat negatieve gevonden mogen dragen maar ik vind ook dat basis voorzieningen voor iedereen beschikbaar moeten blijven. Sowieso is er een flink personeelstekort in de zorg. Als mensen massaal weglopen heeft dat ook veel nadelige gevolgen. Ik werk zelf in de zorg en al mijn collega's hebben zich gewoon laten vaccineren juist omdat we die verantwoordelijkheid voelen voor onze cliënten

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:31

xLaraaj schreef:
En hoe weten ze eigenlijk dat de vaccins aanslaat bij iedereen?
Kan je nog met je kaartje staan zwaaien dat je het gehad hebt. Zonder titer weet je niet of het echt heeft aangeslaan.....

Ze weten niet dat de vaccins aanslaan bij iedereen, en evenmin dat ze veilig zijn voor iedereen.
Dat is simpelweg niet hoe de wetenschap werkt.

'Iedereen' betekent namelijk precies dat: iedereen. Die garantie is gewoonweg niet te geven.
Wat ze wel weten - kennis die continu wordt aangevuld met de vele tientallen miljoenen vaccinaties die inmiddels gezet zijn - is dat in X% van de gevallen Y respons optreedt, en dat bijwerking A voorkomt bij B% van de gevaccineerden, en dat mensen met risicofactoren C en D, E% meer kans lopen op het optreden van bijwerking F.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:33

sterregoud schreef:
@ Betadine, heb je daar een link van ? Van dat Johnson een verlammingsziekte kan veroorzaken ? Ik heb zelf Jansen gehad, vandaar mijn bezorgdheid.

Janssen blijkt bij vooral mannen boven de 50 in zeer ernstige gevallen Guillaume barre syndroom te kunnen veroorzaken.

Ibbel

Berichten: 49199
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:34

Cer schreef:
Is in ieder land de grondwet eigenlijk hetzelfde? Of is het een Europese grondwet ofzoiets? ik heb geen idee eigenlijk...


Nee, ieder land heeft z'n eigen grondwet. Wij hebben geen grondwet waarin staat dat 'iedere man het recht heeft wapens te dragen' (VS) bijvoorbeeld.

Heeft iedereen onze grondwet wel eens echt in detail gelezen?

https://www.denederlandsegrondwet.nl/

Wel eens over artikel 1 (niet discrimineren) en artikel 7 (vrijheid van meningsuiting) nagedacht? Die twee staan gewoon haaks op elkaar, kijk maar naar hoe Wilders daar gebruik van maakt.

Nooit opgevallen dat bij vrijwel alle grondrechten het voorbehoud staat die dat die rechten altijd door wetten beperkt kunnen worden?

artikel 11 schreef:
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.


Dus, verplicht inenten kan gewoon volgens de grondwet, als daar een wet voor aangenomen wordt door een meerderheid van de door ons gekozen volksvertegenwoordigers.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:34

Pandora2 schreef:
Ik voel toch gele hesjes toestanden of erger aankomen als ik dit zo lees in de kranten.... :+

Citaat:
Gisteravond maakte de Franse president Macron bekend dat in Frankrijk het zorgpersoneel verplicht wordt om zich te laten vaccineren. Wie weigert, krijgt geen loon meer.


Sancties is iets anders dan geen salaris krijgen. Dit staat er namelijk niet.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:36

Sjong schreef:
Ik vind het een lastige. Enerzijds vind ik dat vrijheid en groot goed is, anderzijds zie je dat mensen steeds individualistischer worden en voelen ze geen verantwoordelijkheid voor anderen. Ik vind dat mensen die niet gevaccineerd zijn best wat negatieve gevonden mogen dragen maar ik vind ook dat basis voorzieningen voor iedereen beschikbaar moeten blijven. Sowieso is er een flink personeelstekort in de zorg. Als mensen massaal weglopen heeft dat ook veel nadelige gevolgen. Ik werk zelf in de zorg en al mijn collega's hebben zich gewoon laten vaccineren juist omdat we die verantwoordelijkheid voelen voor onze cliënten


Basisvoorzieningen blijven ook beschikbaar, je mag immers gewoon naar het ziekenhuis als je covid opgelopen hebt.
Maar een café, disco, bioscoop etc zijn in die zin geen basisvoorzieningen.

Lestrange01

Berichten: 2809
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:43

Ibbel schreef:
Cer schreef:
Is in ieder land de grondwet eigenlijk hetzelfde? Of is het een Europese grondwet ofzoiets? ik heb geen idee eigenlijk...


Nee, ieder land heeft z'n eigen grondwet. Wij hebben geen grondwet waarin staat dat 'iedere man het recht heeft wapens te dragen' (VS) bijvoorbeeld.

Heeft iedereen onze grondwet wel eens echt in detail gelezen?

https://www.denederlandsegrondwet.nl/

Wel eens over artikel 1 (niet discrimineren) en artikel 7 (vrijheid van meningsuiting) nagedacht? Die twee staan gewoon haaks op elkaar, kijk maar naar hoe Wilders daar gebruik van maakt.

Nooit opgevallen dat bij vrijwel alle grondrechten het voorbehoud staat die dat die rechten altijd door wetten beperkt kunnen worden?

artikel 11 schreef:
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.


Dus, verplicht inenten kan gewoon volgens de grondwet, als daar een wet voor aangenomen wordt door een meerderheid van de door ons gekozen volksvertegenwoordigers.


En de beperking zal hoogstwaarschijnlijk moeten voldoen aan proportionaliteit en noodzakelijkheid. Dus nee, ik weet vrijwel zeker dat verplicht inenten niet binnen die beperking valt.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:46

Griekenland heeft de vaccinatie voor sommige beroepsgroepen ook verplicht :

Ook krijgen bepaalde beroepsgroepen, waaronder medewerkers van verpleeghuizen voor ouderen, de verplichting zich te laten vaccineren. Wie weigert, wordt medio augustus geschorst. Ziekenhuispersoneel, zoals artsen en verpleegkundigen, krijgt tot 1 september de tijd om zich te laten vaccineren. Mitsotakis hoopt met de maatregelen een nieuwe lockdown te kunnen afwenden.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:52

palousa_boy schreef:
Sjong schreef:
Ik vind het een lastige. Enerzijds vind ik dat vrijheid en groot goed is, anderzijds zie je dat mensen steeds individualistischer worden en voelen ze geen verantwoordelijkheid voor anderen. Ik vind dat mensen die niet gevaccineerd zijn best wat negatieve gevonden mogen dragen maar ik vind ook dat basis voorzieningen voor iedereen beschikbaar moeten blijven. Sowieso is er een flink personeelstekort in de zorg. Als mensen massaal weglopen heeft dat ook veel nadelige gevolgen. Ik werk zelf in de zorg en al mijn collega's hebben zich gewoon laten vaccineren juist omdat we die verantwoordelijkheid voelen voor onze cliënten


Basisvoorzieningen blijven ook beschikbaar, je mag immers gewoon naar het ziekenhuis als je covid opgelopen hebt.
Maar een café, disco, bioscoop etc zijn in die zin geen basisvoorzieningen.


Klopt, maar openbaar vervoer wel.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:00

Ibbel schreef:
Cer schreef:
Is in ieder land de grondwet eigenlijk hetzelfde? Of is het een Europese grondwet ofzoiets? ik heb geen idee eigenlijk...


Nee, ieder land heeft z'n eigen grondwet. Wij hebben geen grondwet waarin staat dat 'iedere man het recht heeft wapens te dragen' (VS) bijvoorbeeld.

Heeft iedereen onze grondwet wel eens echt in detail gelezen?

https://www.denederlandsegrondwet.nl/

Wel eens over artikel 1 (niet discrimineren) en artikel 7 (vrijheid van meningsuiting) nagedacht? Die twee staan gewoon haaks op elkaar, kijk maar naar hoe Wilders daar gebruik van maakt.

Nooit opgevallen dat bij vrijwel alle grondrechten het voorbehoud staat die dat die rechten altijd door wetten beperkt kunnen worden?

artikel 11 schreef:
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.


Dus, verplicht inenten kan gewoon volgens de grondwet, als daar een wet voor aangenomen wordt door een meerderheid van de door ons gekozen volksvertegenwoordigers.


Nou ja, dan vervalt in dit topic in ieder geval de "maar het gaat tegen de grondwet in" uitroep.. Want ik heb geen idee wat er in Frankijk in de grondwet staat...

En in NL gaat dat dus ook niet op "aantasting van de Grondwet", als daar dus een wet tegenover gezet wordt...

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:03

Ik vind het ook wel schandalig. Ik heb ze laten zetten omdat ik naar het buitenland wil. IS het tegen Oktober weer brol en mogen we niet gaan of met quarentaine dan krijgen ze mijn dikke middelvinger.

Moest mijn werk het verplichten (openbare sector) dan mogen ze mij ook ontslaan. :wave:

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:04

Sjong schreef:
Ik vind het een lastige. Enerzijds vind ik dat vrijheid en groot goed is, anderzijds zie je dat mensen steeds individualistischer worden en voelen ze geen verantwoordelijkheid voor anderen. Ik vind dat mensen die niet gevaccineerd zijn best wat negatieve gevonden mogen dragen maar ik vind ook dat basis voorzieningen voor iedereen beschikbaar moeten blijven. Sowieso is er een flink personeelstekort in de zorg. Als mensen massaal weglopen heeft dat ook veel nadelige gevolgen. Ik werk zelf in de zorg en al mijn collega's hebben zich gewoon laten vaccineren juist omdat we die verantwoordelijkheid voelen voor onze cliënten


Inderdaad.
In het Brusselse is het echt afhankelijk van welk ziekenhuis/rusthuis je binnen stapt.
Bij ons in het ziekenhuis is 97% gevaccineerd. Ga naar het rusthuis een straat verder en daar is slechts 50% gevaccineerd.
In Nijvel hebben ze onlangs nog maar een uitbraak, met vele doden, gehad doordat er te veel van het zorgpersoneel niet gevaccineerd waren en er enkele covid verspreid hebben als drager .....

Zie echt het probleem niet in, als ze bij wet zeggen 'zorgpersoneel, maakt niet uit hoe, moet gevaccineerd zijn tegen covid tegen die datum, anders worden ze niet uitbetaald' dat dit niet kiezen is voor jezelf. Je kunt ontslag nemen en je weigeren te laten vaccineren, kies je voor jezelf. Je kunt je niet laten vaccineren en als 'vrijwilliger' gratis aan het werk blijven, zolang je geduld wordt op je job. Je kunt je laten vaccineren en voor de rest genieten van de voor jou niet belemmerde samenleving en verder betaald je job uitvoeren.
Destijds kreeg ik gewoon mijn diploma in de zorg niet als ik niet kon bewijzen dat ik gevaccineerd was voor HEPB.

In FR en Wallonië zie je heel veel fabeltjes verschijnen die geloofd worden. In NL is er ook veel minder vaccinatiebereidheid vergeleken met wat we in Vlaanderen zien, of ze roepen, zoals hier op bokt, veelal voor het negatieve. (toch wel weer straf dat dit topic weer vooral het negatieve ziet tegen de vaccins)
Dus ik snap wel dat sommige landen hiertoe overgaan, dit om de schade door covid te willen beperken.

Verder zal het worden zoals naar de tropen gaan. Verplichte vaccins voor je vertrekt en dit bewijzen. Het moet al jaren voor die vakantie/zakenreizen. Dus zal het nu tot hetzelfde komen ook voor reizen dichterbij.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:08

Keandra schreef:
Sjong schreef:
Ik vind het een lastige. Enerzijds vind ik dat vrijheid en groot goed is, anderzijds zie je dat mensen steeds individualistischer worden en voelen ze geen verantwoordelijkheid voor anderen. Ik vind dat mensen die niet gevaccineerd zijn best wat negatieve gevonden mogen dragen maar ik vind ook dat basis voorzieningen voor iedereen beschikbaar moeten blijven. Sowieso is er een flink personeelstekort in de zorg. Als mensen massaal weglopen heeft dat ook veel nadelige gevolgen. Ik werk zelf in de zorg en al mijn collega's hebben zich gewoon laten vaccineren juist omdat we die verantwoordelijkheid voelen voor onze cliënten


Inderdaad.
In het Brusselse is het echt afhankelijk van welk ziekenhuis/rusthuis je binnen stapt.
Bij ons in het ziekenhuis is 97% gevaccineerd. Ga naar het rusthuis een straat verder en daar is slechts 50% gevaccineerd.
In Nijvel hebben ze onlangs nog maar een uitbraak, met vele doden, gehad doordat er te veel van het zorgpersoneel niet gevaccineerd waren en er enkele covid verspreid hebben als drager .....

Zie echt het probleem niet in, als ze bij wet zeggen 'zorgpersoneel, maakt niet uit hoe, moet gevaccineerd zijn tegen covid tegen die datum, anders worden ze niet uitbetaald' dat dit niet kiezen is voor jezelf. Je kunt ontslag nemen en je weigeren te laten vaccineren, kies je voor jezelf. Je kunt je niet laten vaccineren en als 'vrijwilliger' gratis aan het werk blijven, zolang je geduld wordt op je job. Je kunt je laten vaccineren en voor de rest genieten van de voor jou niet belemmerde samenleving en verder betaald je job uitvoeren.
Destijds kreeg ik gewoon mijn diploma in de zorg niet als ik niet kon bewijzen dat ik gevaccineerd was voor HEPB.

In FR en Wallonië zie je heel veel fabeltjes verschijnen die geloofd worden. In NL is er ook veel minder vaccinatiebereidheid vergeleken met wat we in Vlaanderen zien, of ze roepen, zoals hier op bokt, veelal voor het negatieve. (toch wel weer straf dat dit topic weer vooral het negatieve ziet tegen de vaccins)
Dus ik snap wel dat sommige landen hiertoe overgaan, dit om de schade door covid te willen beperken.

Verder zal het worden zoals naar de tropen gaan. Verplichte vaccins voor je vertrekt en dit bewijzen. Het moet al jaren voor die vakantie/zakenreizen. Dus zal het nu tot hetzelfde komen ook voor reizen dichterbij.


Nederland heeft bijna de hoogste vaccinatiebereidheid in Europa. Het zijn alleen de weigeraars die keihard roepen.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:15

bigone schreef:
Pandora2 schreef:
Ik voel toch gele hesjes toestanden of erger aankomen als ik dit zo lees in de kranten.... :+


Sancties is iets anders dan geen salaris krijgen. Dit staat er namelijk niet.


Dan is de sanctie dus niet meer mogen werken en geen loon krijgen.
Dat staat er toch echt wel in de kranten.
Hier o.a in Het Nieuwsblad. En dat is toch geen sensatiekrantje

Citaat:
De Franse overheid heeft beslist om vaccinatie te verplichten voor het zorgpersoneel. Dat is zonet bekendgemaakt door president Emmanuel Macron. Die maakte duidelijk dat hij in de vaccinatiecampagne dé oplossing ziet om het coronavirus te overwinnen. Verplegend personeel dat tegen 15 september niet geprikt is, mag niet meer werken en krijgt ook geen loon meer.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:23

Jolliegirl schreef:
Ongelooflijk...... Dat is het enige wat ik op dit zooitje te zeggen heb....

Vaccinatie verplichten... Waar is de vrijheid gebleven???

* nee ik ben niet tegen vaccinatie hoor.


Bedenk daarbíj dat Covid19 nu A-status risico heeft; gelijk aan Ebola. gget de EU staten maximale bevoegdheid tot per direct invoeren van noodmaatregelen. Inclusief verplicht vaccineren.

Wat jouw vraag betreft; vraag het op de algemene Covid19 draad #6. Ben je gelijk een wappie.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 13-07-21 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:24

Even een belgen-vraagje: Wat is een Wappie?
Lees dit heel veel in de Covid-topics en google geeft geen antwoord. :P

Roodvos

Berichten: 6678
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:34

sterregoud schreef:
@ Betadine, heb je daar een link van ? Van dat Johnson een verlammingsziekte kan veroorzaken ? Ik heb zelf Jansen gehad, vandaar mijn bezorgdheid.

Stond vanmorgen op de NOS blog
https://nos.nl/liveblog/2389088-vakbond ... r-54473913

Citaat:
FDA waarschuwt voor zeer zeldzame bijwerking Janssen-vaccin
De Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) waarschuwt dat een inenting met het Janssen-vaccin in zeer zeldzame gevallen het Guillain-Barré-syndroom kan veroorzaken. Dat is een zeldzame aandoening waarbij het auto-immuunsysteem het zenuwstelsel aantast, wat tot plotse spierverlammingen kan leiden.

Volgens de medicijnwaakhond is het risico op deze bijwerking "zeer laag" en wegen de voordelen van een inenting met Janssen nog altijd op tegen de nadelen. Maar als mensen die met Janssen zijn ingeënt last krijgen van bijvoorbeeld tintelingen of moeite hebben met lopen, moeten ze snel medische hulp zoeken, zegt de FDA.

De waarschuwing van de FDA volgt op een melding van het CDC, het Amerikaanse RIVM, over de relatie tussen het Janssen-vaccin en het Guillain-Barré-syndroom. Het CDC maakte gisteren bekend dat in de VS op bijna 13 miljoen Janssen-prikken zo'n 100 mogelijke gevallen van Guillain-Barré zijn ontdekt, meestal bij mannen van boven de 50, zo'n twee weken na de inenting.

Even relativeren: dat is nog iets minder dan 0,008%. Als je uitgaat van alleen mannen en 50/50 verdeling dan is het risico voor mannen 0,0015%

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:36

Cer schreef:
Nou ja, dan vervalt in dit topic in ieder geval de "maar het gaat tegen de grondwet in" uitroep.. Want ik heb geen idee wat er in Frankijk in de grondwet staat...

En in NL gaat dat dus ook niet op "aantasting van de Grondwet", als daar dus een wet tegenover gezet wordt...


Zie de A-status van Covid19.

Mizora

Berichten: 18103
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:39

Huertecilla schreef:
Jolliegirl schreef:
Ongelooflijk...... Dat is het enige wat ik op dit zooitje te zeggen heb....

Vaccinatie verplichten... Waar is de vrijheid gebleven???

* nee ik ben niet tegen vaccinatie hoor.


Bedenk daarbíj dat Covid19 nu A-status risico heeft; gelijk aan Ebola. gget de EU staten maximale bevoegdheid tot per direct invoeren van noodmaatregelen. Inclusief verplicht vaccineren.

Wat jouw vraag betreft; vraag het op de algemene Covid19 draad #6. Ben je gelijk een wappie.


Het is ook gelijk getrokken aan Polio.

Dit geeft het recht op:
https://www.rivm.nl/meldingsplicht-infectieziekten/welke-infectieziekten-zijn-meldingsplichtig schreef:
Mogelijk wettelijke maatregelen: gedwongen opname tot isolatie of thuisisolatie, gedwongen onderzoek, gedwongen quarantaine (inclusief medisch toezicht), verbod van beroepsuitoefening. Dit geldt voor:
- COVID-19
- MERS-coronavirus
- Pokken
- Polio
- Severe acute respiratory syndrome (SARS)
- Virale hemorragische koorts
Laatst bijgewerkt door Mizora op 13-07-21 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Roodvos

Berichten: 6678
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:40

xLaraaj schreef:
Even een belgen-vraagje: Wat is een Wappie?
Lees dit heel veel in de Covid-topics en google geeft geen antwoord. :P

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wappie
Scheldnaam voor een complotdenker. Aluhoedjes, platte aarde, covid-ontkenners.

sterregoud
Berichten: 1859
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:43

@roodvos, dank je wel voor je antwoord over Jansen !