Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12276
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:18

Qerty schreef:
Zelf heb ik me zonder enige twijfel laten prikken. Maar vind dit echt een kwalijke ontwikkeling.

Ik heb het na enige twijfel toch gedaan.

Ik werk in de zorg maar als ze me het gingen verplichten nam ik ontslag. En zoek het dan maar uit met je personeel

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:19

luxx schreef:
Maar... Ook een gevaccineerd iemand kan het virus op zijn op haar handen hebben door bijvoorbeeld geld aan te raken waar het virus opzit, of een deurklink of iets, iemand hoeft niet persé zelf ziek te natuurlijk


Yep, eigenlijk is er nog helemaal niet goed in beeld wat alle overdracht manieren zijn in meeste besmettingen..

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:21

luxx schreef:
Maar... Ook een gevaccineerd iemand kan het virus op zijn op haar handen hebben door bijvoorbeeld geld aan te raken waar het virus opzit, of een deurklink of iets, iemand hoeft niet persé zelf ziek te natuurlijk


Die kans is uiterst klein. Het virus gaat kapot als het niet op een levende gastheer zit. Het wordt vooral verspreid via aerosolen in de lucht door bv hoesten en ademen. Maar die zijn beduidend minder aanwezig als je geen symptomen hebt. Je bent minder besmettelijk als je gevaccineerd bent.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:26

Mariposa11 schreef:
Ingrid_92 schreef:
Corona heeft de A status gekregen en nu mogen ze alles..


Bijzonder... Vooral nu de vaccinaties eigenlijk nog steeds in een soort van testfase zitten. Dan wordt je gedwongen om mee te doen aan een experiment.



Klopt.. en dan gaan ze toch verplichten terwijl de ziekenhuizen leeg zijn. En de groot deel besmettingen zijn van testen bij de ggd die voortkomen door testen voor toegang en die mensen geen klachten hebben. En geen klachten en toch positief is immuniteit..[/quote]
Wel even goed vertellen, er is maar hooguit een half % verantwoordelijk voor positieve testen door het testen voor toegang.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:26

Sunnda schreef:
En dan is het 2030 en heb je hetzelfde als met de mexicaanse griep..ja sorry het leek zo veilig maar er zijn toch wat neveneffecten op de lange termijn. Hier heeft u wat geld en een excuus.


Daar ben ik precies ook bang voor inderdaad.
Daarbij.. Gemiddeld blijft een coronavirus 2 jaar circuleren, daarna verdwijnt het langzaam. Maar vast en zeker dat 'we' dat straks te danken hebben aan het vaccinatiebeleid.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:35

Bijzonder... Vooral nu de vaccinaties eigenlijk nog steeds in een soort van testfase zitten. Dan wordt je gedwongen om mee te doen aan een experiment.[/quote]


Klopt.. en dan gaan ze toch verplichten terwijl de ziekenhuizen leeg zijn. En de groot deel besmettingen zijn van testen bij de ggd die voortkomen door testen voor toegang en die mensen geen klachten hebben. En geen klachten en toch positief is immuniteit..[/quote]
Wel even goed vertellen, er is maar hooguit een half % verantwoordelijk voor positieve testen door het testen voor toegang.[/quote]


Linkje? Want de ggd vraagt volgens mij niet waarom je komt testen. T aantal testen schoot iig omhoog en dat komt echt deels door testen voor toegang en vakanties die begonnen zijn..
Maar dat zou dan ook iets moeten zakken nu testen voor toegang verminderd, dus ik ben benieuwd wat dat doet de komende dagen..

Mizora

Berichten: 18103
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:36

Hoe het in Frankrijk met de wetgeving zit weet ik niet.

In Nederland zou het me niet verbazen als er inderdaad op den duur een groen vinkje gevraagd mag worden door werkgevers bij bepaalde beroepen. Dit kan in de zorg zijn, maar ook in de horeca en bij evenementen. Dit mogen lang niet alle werkgevers dan, maar gaat via een vergelijkbaar principe als nu met de verklaring omtrend gedrag. En of dit nu is door een vaccinatie of door elke 2 dagen tot elke week de app te laten zien, zal waarschijnlijk wel een ruimte voor komen. Maar tot nu toe mag de werkgever nog niets en dat levert wel problemen op in sommige sectoren.

Een vaccinatie beschermt juist de allerkwetsbaarsten niet volledig, doordat het immuunsysteem soms zo verzwakt is geraakt dat er een onvoldoende afweerresponse wordt opgebouwd. Dan is het zo maar nog maar 80% in plaats van 95% van de mensen in die groep die volledig beschermd is. Daarnaast kan bij een hogere ziektedruk, bijvoorbeeld omdat een verzorgster een ruime verspreider blijkt te zijn, het immuunsysteem toch overlopen worden, ondanks an sich voldoende geheugencellen, simpelweg omdat ze te veel verzwakt zijn. Dit is wel een groep die sowieso vrij gemakkelijk overlijdt. De groep die iets minder heftig verzwakt is, kan echter door het verspreiden door de medebewoners die wel zo verzwakt zijn alsnog onderuit gehaald worden omdat er dan opeens veel verspreiders zijn in een toch beperkte ruimte. Des te hoger de ziektedruk, des te groter de kans op een uiteindelijk klinische uitbraak.

Asymptomatische personen, gevaccineerd of niet maakt niet uit, zijn waarschijnlijk nauwelijks een bron van besmetting. Presymptomatische personen daarentegen zijn dat wel degelijk. In deze fase is er nog te beperkt onderzoek gedaan bij gevaccineerde personen, maar bij ongevaccineerde personen is dit de fase waar een groot deel van de besmettingen ontstaan. Eenmaal een symptomatische besmetting blijkt dat gevaccineerde personen 35-50% minder hun huisgenoten aansteken dan ongevaccineerde personen. Het is waarschijnlijk dat dit in de presymptomatische periode vergelijkbaar is tot zelfs een groter verschil.

Overigens zitten de vaccins niet in de testfase, maar in de marktfase. De testfase is bij de huidige vaccins al een half jaar tot 9 maanden afgerond. Er loopt nog wel een onderzoek naar 2 prikken met JJ, al sinds oktober.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:43

Mizora schreef:
Hoe het in Frankrijk met de wetgeving zit weet ik niet.

In Nederland zou het me niet verbazen als er inderdaad op den duur een groen vinkje gevraagd mag worden door werkgevers bij bepaalde beroepen. Dit kan in de zorg zijn, maar ook in de horeca en bij evenementen. Dit mogen lang niet alle werkgevers dan, maar gaat via een vergelijkbaar principe als nu met de verklaring omtrend gedrag. En of dit nu is door een vaccinatie of door elke 2 dagen tot elke week de app te laten zien, zal waarschijnlijk wel een ruimte voor komen. Maar tot nu toe mag de werkgever nog niets en dat levert wel problemen op in sommige sectoren.

Een vaccinatie beschermt juist de allerkwetsbaarsten niet volledig, doordat het immuunsysteem soms zo verzwakt is geraakt dat er een onvoldoende afweerresponse wordt opgebouwd. Dan is het zo maar nog maar 80% in plaats van 95% van de mensen in die groep die volledig beschermd is. Daarnaast kan bij een hogere ziektedruk, bijvoorbeeld omdat een verzorgster een ruime verspreider blijkt te zijn, het immuunsysteem toch overlopen worden, ondanks an sich voldoende geheugencellen, simpelweg omdat ze te veel verzwakt zijn. Dit is wel een groep die sowieso vrij gemakkelijk overlijdt. De groep die iets minder heftig verzwakt is, kan echter door het verspreiden door de medebewoners die wel zo verzwakt zijn alsnog onderuit gehaald worden omdat er dan opeens veel verspreiders zijn in een toch beperkte ruimte. Des te hoger de ziektedruk, des te groter de kans op een uiteindelijk klinische uitbraak.

Asymptomatische personen, gevaccineerd of niet maakt niet uit, zijn waarschijnlijk nauwelijks een bron van besmetting. Presymptomatische personen daarentegen zijn dat wel degelijk. In deze fase is er nog te beperkt onderzoek gedaan bij gevaccineerde personen, maar bij ongevaccineerde personen is dit de fase waar een groot deel van de besmettingen ontstaan. Eenmaal een symptomatische besmetting blijkt dat gevaccineerde personen 35-50% minder hun huisgenoten aansteken dan ongevaccineerde personen. Het is waarschijnlijk dat dit in de presymptomatische periode vergelijkbaar is tot zelfs een groter verschil.

Overigens zitten de vaccins niet in de testfase, maar in de marktfase. De testfase is bij de huidige vaccins al een half jaar tot 9 maanden afgerond. Er loopt nog wel een onderzoek naar 2 prikken met JJ, al sinds oktober .


Niet meer in de officiële testfase inderdaad, maar er zijn toch voorvallen geweest de afgelopen maanden die ze op voorhand niet voorzien hadden, net zoals dat ze nu nog steeds niet alles weten, omdat het nog niet lang genoeg op de markt is. Dan voelt het toch nog steeds een beetje als een experiment. Ook al heeft dat niet de officiële status van testfase meer.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:55

Lange termijn is nu net wat vaccins zo spannend maakt..dat je niet meteen dood neer valt na je enting en hij dus voor nu 'veilig' is, lijkt geen verrassing. Want dan zou niemand gaan.
Maar de lange termijn kan onmogelijk getest zijn en dus zit je gewoon in een testfase..
En met'hoogstwaarschijnlijk is het veilig' koop je niets voor als je in 2010 een vaccin nam tegen de Mexicaanse en nu met een banketstaaf geldbedrag en sorry met de gevolgen zit.

En wat als je onverwacht in een risicogroep blijkt te zitten? Die drie jonge piloten die ineens stierven een aantal dagen na vaccinatie hadden waarschijnlijk niets met het coronavaccin te maken, maar toevallig werden wel direct de regels aangescherpt met vliegen na vaccinatie.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:03

Sunnda schreef:
Lange termijn is nu net wat vaccins zo spannend maakt..dat je niet meteen dood neer valt na je enting en hij dus voor nu 'veilig' is, lijkt geen verrassing. Want dan zou niemand gaan.
Maar de lange termijn kan onmogelijk getest zijn en dus zit je gewoon in een testfase..
En met'hoogstwaarschijnlijk is het veilig' koop je niets voor als je in 2010 een vaccin nam tegen de Mexicaanse en nu met een banketstaaf geldbedrag en sorry met de gevolgen zit.

En wat als je onverwacht in een risicogroep blijkt te zitten? Die drie jonge piloten die ineens stierven een aantal dagen na vaccinatie hadden waarschijnlijk niets met het coronavaccin te maken, maar toevallig werden wel direct de regels aangescherpt met vliegen na vaccinatie.


https://dpa-factchecking.com/netherland ... 99-111706/

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:04

Die lange termijn angst vind ik zo'n dooddoener. Van middelen waar wél de gevolgen van bekend zijn stoppen mensen ze ook in hun lichaam, zonder nadenken. Alcohol, sigaretten, bewerkt voedsel, snacks, suikers, uitlaatgassen, etc etc.

Mizora

Berichten: 18103
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:08

Van sommige medicijnen die al 10 jaar op de markt zijn, komen dit soort dingen ook nog naar boven, simpelweg omdat het niet vaak genoeg gebruikt wordt om dit soort gegevens al van te hebben. De vaccins zijn ondertussen honderden miljoenen keren ingezet. Ook zijn een hoop van de ernstige bijwerkingen bekende klachten bij de ziekte covid19, alleen komen ze dan gruwelijk veel vaker voor en met minder kans op een goede afloop. Om bijvoorbeeld minimaal 0.5% van alle covid-besmettingen geeft trombose bijvoorbeeld (20% van de ziekenhuisopnames + de gevallen zonder ziekenhuisopname), en de long-covidklachten bij jongeren kan je bijna 1 op 1 kopiëren naar het rijtje ontstoken hartspier (alleen geeft long covid nog meer klachten dan "alleen maar" de klachten die passen bij ontstoen hartspier), dat treft 13% van de jongeren die een besmetting hebben gehad.

Maar inderdaad, de marktfase zit er niet voor niets en er zijn nog enkele zeer zeldzame dingen naar boven gekomen die ik ook liever niet had gezien. Allerlei medicatie raakt dus echter officieus nooit uit deze fase, want het wordt niet vaak genoeg ingezet om dit soort problemen eruit te filteren. Als het 2x per miljoen voor komt en men is er niet op gefocust (zoals een zeldzame trombose-soort, waar men extra op gefocust was na AZ), dan wordt het heel lastig om het te vinden als het medicijn in 10 jaar tijd maar 1.5 miljoen keer ingezet wordt (dus 3x deze trombose-soort gevonden wordt gemiddeld).

De vaccinaties zijn juist extreem goed getest t.o.v. de meeste medicatie en supplementen die je voorgeschreven kan krijgen. En van vaccinaties is wel vanuit het verleden bekend dat bijwerkingen tot nu toe altijd op de korte termijn optreden. Dus na een half jaar of een jaar komt eigenlijk niet voor, dit in tegenstelling tot sommige medicatie en uiteraard allerlei ziektes (hiv is een griepje en "genees" je gewoon weer van, tot gemiddeld 8 jaar na besmetting, rabies blijft vaak ook latent, Q-koorts waarvan 1.5-3% nog altijd met ernstige restklachten rondloopt, ondertussen 10 jaar later).

Covid19 voelt sowieso experimenteel, of je je nu laat vaccineren of een besmetting laat doormaken. Tussen de start van de epidemie en de start van de vaccinatietesten zit maar 6 maanden, beide zijn nog niet door de "marktfase" heen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:09

Mars schreef:
Die lange termijn angst vind ik zo'n dooddoener. Van middelen waar wél de gevolgen van bekend zijn stoppen mensen ze ook in hun lichaam, zonder nadenken. Alcohol, sigaretten, bewerkt voedsel, snacks, suikers, uitlaatgassen, etc etc.


En raad eens: de overheid vind het in die gevallen ook prima dat je het koopt. Het gaat namelijk om heel veel geld en dan is de overheid blijkbaar niet zo geinteresseerd in je gezondheid. Maar vaccins gaan natuurlijk alleen maar om je gezondheid en niet om de miljarden die ermee gemoeid zijn.
Dream om.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:09


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:10

bigone schreef:
Sunnda schreef:
Lange termijn is nu net wat vaccins zo spannend maakt..dat je niet meteen dood neer valt na je enting en hij dus voor nu 'veilig' is, lijkt geen verrassing. Want dan zou niemand gaan.
Maar de lange termijn kan onmogelijk getest zijn en dus zit je gewoon in een testfase..
En met'hoogstwaarschijnlijk is het veilig' koop je niets voor als je in 2010 een vaccin nam tegen de Mexicaanse en nu met een banketstaaf geldbedrag en sorry met de gevolgen zit.

En wat als je onverwacht in een risicogroep blijkt te zitten? Die drie jonge piloten die ineens stierven een aantal dagen na vaccinatie hadden waarschijnlijk niets met het coronavaccin te maken, maar toevallig werden wel direct de regels aangescherpt met vliegen na vaccinatie.


https://dpa-factchecking.com/netherland ... 99-111706/

Als dit factchecking is eet ik mijn pet op..

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:11

Mars schreef:
Die lange termijn angst vind ik zo'n dooddoener. Van middelen waar wél de gevolgen van bekend zijn stoppen mensen ze ook in hun lichaam, zonder nadenken. Alcohol, sigaretten, bewerkt voedsel, snacks, suikers, uitlaatgassen, etc etc.


Hele grote kans dat dat juist niet de mensen zijn die nu zeggen ik wacht nog even want ik wil graag weten wat t op langere termijn doet.
Meestal zijn dat mensen die op meer fronten bewust met hun lijf bezig zijn.
En voor veel andere, idd daarvan weten ze wat wel de gevolgen zijn en kiezen daarvoor. Als je de evt gevolgen niet weet, weet je niet waar je voor kiest.

Mizora

Berichten: 18103
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:15

Sunnda schreef:
Mars schreef:
Die lange termijn angst vind ik zo'n dooddoener. Van middelen waar wél de gevolgen van bekend zijn stoppen mensen ze ook in hun lichaam, zonder nadenken. Alcohol, sigaretten, bewerkt voedsel, snacks, suikers, uitlaatgassen, etc etc.


En raad eens: de overheid vind het in die gevallen ook prima dat je het koopt. Het gaat namelijk om heel veel geld en dan is de overheid blijkbaar niet zo geinteresseerd in je gezondheid. Maar vaccins gaan natuurlijk alleen maar om je gezondheid en niet om de miljarden die ermee gemoeid zijn.
Dream om.


Alcohol en sigaretten wordt wel degelijk door de overheid steeds meer aan geremd. Er zijn in het verleden door overheden wel pogingen gedaan tot verbieden, dat leverde vooral veel illegale acties op waarbij de overheid niet alleen inkomsten mis liep, maar er ook regelmatig doden vielen.

Voedsel is al een lastiger onderwerp, want wie bepaalt wat nog voldoende gezond is? Maar alle verschillende voedingscentrum-spotjes en dingen zijn nou niet bepaald zeldzaam. Daarnaast zijn ze aan het kijken voor de suikertax.

Qua uitlaatgassen worden schone auto's sterk aanbevolen. Daar krijg je allerlei subsidies op en oude diesels worden uit verschillende kernen al geweigerd. Het overstappen op elektrisch is niet alleen vanwege het milieu.

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:19

Sunnda schreef:
Mars schreef:
Die lange termijn angst vind ik zo'n dooddoener. Van middelen waar wél de gevolgen van bekend zijn stoppen mensen ze ook in hun lichaam, zonder nadenken. Alcohol, sigaretten, bewerkt voedsel, snacks, suikers, uitlaatgassen, etc etc.


En raad eens: de overheid vind het in die gevallen ook prima dat je het koopt. Het gaat namelijk om heel veel geld en dan is de overheid blijkbaar niet zo geinteresseerd in je gezondheid. Maar vaccins gaan natuurlijk alleen maar om je gezondheid en niet om de miljarden die ermee gemoeid zijn.
Dream om.


Wat maakt dat mensen toch altijd denken dat de overheid je dood wil hebben?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:20

Mizora:
Roken en kanker is de relatie al jaren ruim en wetenschappelijk van aangetoond.
Dus waarom is het toen niet per direct verboden denk je?

Simpel: omdat er lobby's bestaan vanuit de tabakindustrie die erg veel macht hebben en er een economisch belang mee gemoeid is.
Niet meer of minder.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:24

Vjestagirl schreef:
Sunnda schreef:

En raad eens: de overheid vind het in die gevallen ook prima dat je het koopt. Het gaat namelijk om heel veel geld en dan is de overheid blijkbaar niet zo geinteresseerd in je gezondheid. Maar vaccins gaan natuurlijk alleen maar om je gezondheid en niet om de miljarden die ermee gemoeid zijn.
Dream om.


Wat maakt dat mensen toch altijd denken dat de overheid je dood wil hebben?

Je dood hebben niet. Maar de IC vol hebben liggen is helaas wel een super verdienmodel. Dat heet marktwerking in de zorg: het meeste geld verdien je aan een ernstig ziek persoon.

Ik snap dan weer niets van de naieviteit van mensen.

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:27

Sunnda schreef:
Vjestagirl schreef:
Wat maakt dat mensen toch altijd denken dat de overheid je dood wil hebben?

Je dood hebben niet. Maar de IC vol hebben liggen is helaas wel een super verdienmodel. Dat heet marktwerking in de zorg: het meeste geld verdien je aan een ernstig ziek persoon.

Ik snap dan weer niets van de naieviteit van mensen.


Ik snap echt niet dat je zo kunt denken. Oprecht niet. Ik snap echt niet dat je kunt denken dat de Nederlandse overheid graag wil dat er mensen lijden.

Noem me naïef, maar ik vind dat echt over the top paranoïde

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:37

Mizora schreef:
Van sommige medicijnen die al 10 jaar op de markt zijn, komen dit soort dingen ook nog naar boven, simpelweg omdat het niet vaak genoeg gebruikt wordt om dit soort gegevens al van te hebben. De vaccins zijn ondertussen honderden miljoenen keren ingezet. Ook zijn een hoop van de ernstige bijwerkingen bekende klachten bij de ziekte covid19, alleen komen ze dan gruwelijk veel vaker voor en met minder kans op een goede afloop. Om bijvoorbeeld minimaal 0.5% van alle covid-besmettingen geeft trombose bijvoorbeeld (20% van de ziekenhuisopnames + de gevallen zonder ziekenhuisopname), en de long-covidklachten bij jongeren kan je bijna 1 op 1 kopiëren naar het rijtje ontstoken hartspier (alleen geeft long covid nog meer klachten dan "alleen maar" de klachten die passen bij ontstoen hartspier), dat treft 13% van de jongeren die een besmetting hebben gehad.

Maar inderdaad, de marktfase zit er niet voor niets en er zijn nog enkele zeer zeldzame dingen naar boven gekomen die ik ook liever niet had gezien. Allerlei medicatie raakt dus echter officieus nooit uit deze fase, want het wordt niet vaak genoeg ingezet om dit soort problemen eruit te filteren. Als het 2x per miljoen voor komt en men is er niet op gefocust (zoals een zeldzame trombose-soort, waar men extra op gefocust was na AZ), dan wordt het heel lastig om het te vinden als het medicijn in 10 jaar tijd maar 1.5 miljoen keer ingezet wordt (dus 3x deze trombose-soort gevonden wordt gemiddeld).

De vaccinaties zijn juist extreem goed getest t.o.v. de meeste medicatie en supplementen die je voorgeschreven kan krijgen. En van vaccinaties is wel vanuit het verleden bekend dat bijwerkingen tot nu toe altijd op de korte termijn optreden. Dus na een half jaar of een jaar komt eigenlijk niet voor, dit in tegenstelling tot sommige medicatie en uiteraard allerlei ziektes (hiv is een griepje en "genees" je gewoon weer van, tot gemiddeld 8 jaar na besmetting, rabies blijft vaak ook latent, Q-koorts waarvan 1.5-3% nog altijd met ernstige restklachten rondloopt, ondertussen 10 jaar later).

Covid19 voelt sowieso experimenteel, of je je nu laat vaccineren of een besmetting laat doormaken. Tussen de start van de epidemie en de start van de vaccinatietesten zit maar 6 maanden, beide zijn nog niet door de "marktfase" heen.


Verschil hiermee is alleen dat dit over het algemeen medicatie betreft die ingezet wordt bij mensen die al ziek zijn. Met vaccinatie ligt dat net weer anders. Dat wordt aan gezonde mensen gegeven.
Bijv. morfine of levodopa wordt niet aan een gezond iemand gegeven.

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:46

Sunnda schreef:
Mars schreef:
Die lange termijn angst vind ik zo'n dooddoener. Van middelen waar wél de gevolgen van bekend zijn stoppen mensen ze ook in hun lichaam, zonder nadenken. Alcohol, sigaretten, bewerkt voedsel, snacks, suikers, uitlaatgassen, etc etc.


En raad eens: de overheid vind het in die gevallen ook prima dat je het koopt. Het gaat namelijk om heel veel geld en dan is de overheid blijkbaar niet zo geinteresseerd in je gezondheid. Maar vaccins gaan natuurlijk alleen maar om je gezondheid en niet om de miljarden die ermee gemoeid zijn.
Dream om.


Mwah volgens mij vind de overheid (en de meeste mensen gelukkig ook) dat er nog iets als vrije keuze mag zijn om patat, sigaretten, gebak, chocola, wijn etc te consumeren. En je buiten in de uitlaatgassen te begeven, auto te rijden etc.
Of wil jij in een land leven waar je alleen zuiver mineraalwater en biologische ijsbergsla tot je mag nemen?
Maar piep niet over langetermijn wanneer je dagelijks zelf allerlei stoffen in je lijf propt waarvan lang en breed bewezen is dat ze slecht zijn op termijn.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:46

Ik vind het echt super schrikbarend dat er zoveel mensen het hier mee eens zijn.
Laat iedereen zelf bepalen of hij/zij ingeënt wil worden of niet.
Dat is namelijk ook al jaren zo met kinderen. Ouders mogen zelf beslissen of ze hun kroost wel of niet voor kinkhoest bof pokken en alle andere dingen willen laten prikken of niet.

Hoe kan het dan in hemelsnaam zo zijn dat er nu mensen vinden dat het maar verplicht moet worden?
De wereld draait helemaal door, mag hopen dat als ze in nl zulke idiote wetten gaan instellen de hel los breekt.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:49

Ik werk ook in de zorg en bij mij werd ook min of meer tijdens de opleiding verteld dat hep b nodig is, het werd bij mij ook wel gelijk gevraagd bij mijn eerste sollicitatie.

Dat terwijl die dus vooral ook is om jezelf te beschermen.

Dus op zich zou ik me niet heel erg verbazen als het vaccin verplicht wordt, maar dat zegt niet dat ik het ermee eens ben.

Ik ben ook vooral bang van en hoe gaan we verder? Wanneer moeten we weer gevaccineerd? Hoe lang blijft het geldig? Ik hoorde dat nu in een land al de derde Pfizer wordt gegeven aan ouderen voor nog meer bescherming, maar voor hoeveel maanden ben je beschermt?