Verjaardagsfeest en corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:25

Ik :') lees heel veel 'ik' in je post. In mijn:') visie staat juist de ander/de maatschappij als geheel erg voorop (misschien wel te veel) en dat is iets waar ik moreel erg achter sta.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:28

_Mir schreef:
Mensen die bang zijn om ziek te worden moeten zelf besluiten de deur niet meer uit te gaan. Jezelf opsluiten en niet brullen.


En als iedereen dan verder ook zijn verantwoording neemt door niet naar buiten te gaan bij symptomen, na de vakantie de geadviseerde quarantaine in acht neemt moet het helemaal goed komen toch?

Ik ken genoeg mensen die uiterst voorzichtig zijn, al dan niet omdat ze zelf in de risicogroep vallen of een partner die daar in valt. Die leven nu al een hele tijd voorzichtig en hoor ik niet.
Kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen!

Ann

Berichten: 13311
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:30

_Mir schreef:
Mensen die bang zijn om ziek te worden moeten zelf besluiten de deur niet meer uit te gaan. Jezelf opsluiten en niet brullen.

Dorine je hebt 100% gelijk!

Je draait het om in jouw (jullie) voordeel. Het heeft in mijn ogen niets te maken met bang zijn, maar alles met egoïsme en je (in zijn algemeenheid) niet willen houden aan maatregelen omdat jij jezelf boven een ander plaatst. Ik kan me heel goed voorstellen dat er ooit juridische consequenties gaan volgen voor mensen die bewust de maatregelen negeren en daarmee (bewust!) andere mensen in gevaar brengen.

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:40

Ann schreef:
_Mir schreef:
Mensen die bang zijn om ziek te worden moeten zelf besluiten de deur niet meer uit te gaan. Jezelf opsluiten en niet brullen.

Dorine je hebt 100% gelijk!

Je draait het om in jouw (jullie) voordeel. Het heeft in mijn ogen niets te maken met bang zijn, maar alles met egoïsme en je (in zijn algemeenheid) niet willen houden aan maatregelen omdat jij jezelf boven een ander plaatst. Ik kan me heel goed voorstellen dat er ooit juridische consequenties gaan volgen voor mensen die bewust de maatregelen negeren en daarmee (bewust!) andere mensen in gevaar brengen.

Als ik allergisch ben voor paarden, ga ik niet naar de manege. Als ik wagenziek ben, ga ik niet in de bus. En als ik niet tegen virussen kan die mensen bij zich dragen, blijf ik thuis of neem ik desnoods die prik als ik erin geloof. Maatregelen horen te gelden voor degenen die er baat bij hebben. Niet voor degenen die er niks mee te maken hebben.
Je kunt het toch niet maken om mensen hun hele jeugd te verpesten omdat oma haar boodschappen niet wil laten bezorgen?

De mensen zoals meggiemeg noemt, daar heb ik respect voor. Die weten dat ze een risico lopen, en die nemen hun verantwoordelijkheden.
De mensen die anderen gaan uitschelden voor besmettelijken, daar heb ik geen respect voor.

@Sheran: maar hoe zie je dat voor je dan? Dat we bij de rest van het Griekse alfabet weer de jeugd opsluiten en mensen hun sociale leven verpesten? Ons hele land de crisis in helpen? Mensen die niet willen, toch dwingen om iets in hun lichaam te laten spuiten? Je snapt toch zelf ook wel dat dit niet zo kan doorgaan?

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:45

Dorine92 schreef:
bigone schreef:
Dus jij komt alleen maar in de dansschool met gelijkgestemden, dat is geen probleem zolang al die dansers er hetzelfde over denken, allemaal alleen in hun auto of op de fiets komen, een besmetting op de koop toe nemen en in het dagelijks leven andere mensen de ruimte blijven geven en afstand houden, kun jij daar voor instaan ? Dan prima.

Waarom moet ik daarvoor instaan?
Sowieso komt afstand houden niet van 1 kant. Maar ik vind het principe gewoon raar dat gezonde mensen moeten stoppen met leven. Ik denk zelf dat het reëler is dat de mensen die bang zijn (eventueel met reden) zichzelf opsluiten, dan de mensen die niet bang zijn en daar ook geen reden toe hebben. Waarom zou een jong gezond iemand niet meer mogen feesten? Als ik een risico loop, moet ik daar iets mee. Niet een ander. Als ik bang zou zijn voor corona zou ik lekker mijn boodschappen thuis laten bezorgen en zorgen dat ik geen mensen tegenkom

Het principe is niet dat gezonde mensen moeten stoppen met leven maar leven met bepaalde tijdelijke beperkingen ten behoeve van de totale maatschappij.
En je draait het wel mooi om: Ik loop geen risico en doe gewoon dat wat ik altijd doe.
En je ziet dus niet het eventuele gevaar waar jij jouw geliefden mee op kunt zadelen. Mag ik dat ontzettend kortzichtig en niet al te slim vinden ?
Dat jij blijkbaar moeite hebt met autoriteit en van bovenaf opgelegde regels maar dikke onzin vind is een ontzettend en zeer egoïstische manier van in het leven staan.
Ik weet dat ze er zijn, mensen zoals jij maar zo blij dat ze in de vriendenkring van mijn kinderen niet te vinden zijn.

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:52

bigone schreef:
Dorine92 schreef:
Waarom moet ik daarvoor instaan?
Sowieso komt afstand houden niet van 1 kant. Maar ik vind het principe gewoon raar dat gezonde mensen moeten stoppen met leven. Ik denk zelf dat het reëler is dat de mensen die bang zijn (eventueel met reden) zichzelf opsluiten, dan de mensen die niet bang zijn en daar ook geen reden toe hebben. Waarom zou een jong gezond iemand niet meer mogen feesten? Als ik een risico loop, moet ik daar iets mee. Niet een ander. Als ik bang zou zijn voor corona zou ik lekker mijn boodschappen thuis laten bezorgen en zorgen dat ik geen mensen tegenkom

Het principe is niet dat gezonde mensen moeten stoppen met leven maar leven met bepaalde tijdelijke beperkingen ten behoeve van de totale maatschappij.
En je draait het wel mooi om: Ik loop geen risico en doe gewoon dat wat ik altijd doe.
En je ziet dus niet het eventuele gevaar waar jij jouw geliefden mee op kunt zadelen. Mag ik dat ontzettend kortzichtig en niet al te slim vinden ?
Dat jij blijkbaar moeite hebt met autoriteit en van bovenaf opgelegde regels maar dikke onzin vind is een ontzettend en zeer egoïstische manier van in het leven staan.
Ik weet dat ze er zijn, mensen zoals jij maar zo blij dat ze in de vriendenkring van mijn kinderen niet te vinden zijn.


Feit blijft dat ik mensen alleen kan besmetten als ze zelf te dicht in mijn buurt komen. Dat ten eerste.

Ten tweede zeg ik niet dat ik nergens rekening mee houd. Ik knuffel oma niet, en ik ga bij niemand ongevraagd binnen anderhalve meter staan.
Ik doe alleen niet mee aan maatregelen die bewezen schadelijk zijn of die niet werken. Als ik s avonds een rondje buiten wil lopen terwijl er avondklok is doe ik daar niemand kwaad mee. En als ik wil dansen maar oma niet knuffel, wordt oma niet ziek

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:53

@Dorine: Ik weet niet exact waar je over hebt. Ik heb het niet over opsluiten en heb nergens gezegd dat we zo door en gaan. Ik heb het over in een uitzonderlijke situatie je maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen, en wachten tot iedereen die dat wil gevaccineerd is. Je begrijpt hopelijk ook wel dat dat hele Griekse alfabet een stuk meer kans heeft zich uit te breiden als de besmettingen oplopen.

Het me overigens op dat je in erg negatieve termen denkt als 'opsluiten'. Dat is bij mijn weten maar bij 1 groep gebeurd: de ouderen in het verpleeghuis en sommige anderen in instellingen. Ik vind dat soort dingen roepen midden in een pandemie verwend klinken. Zeker als mensen in dezelfde pandemie dierbaren verliezen.

Shadow0

Berichten: 43517
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:54

Dorine92 schreef:
De mensen zoals meggiemeg noemt, daar heb ik respect voor. Die weten dat ze een risico lopen, en die nemen hun verantwoordelijkheden.



Uhuh, dat is als mensen die kijken hoe iemand die vanuit een rolstoel allerlei drempels en obstakels bedwingt... en daar dan enorm naar gaan kijken hoe knap dat is... om vervolgens tegen standaard toegankelijkheid te zijn. Je vergapen aan 'inspirerende verhalen' en vooral niet mee willen werken aan algemene toegankelijkheid.

Maar voor de duidelijkheid: 'respect' hebben voor mensen die in een lastige positie zitten en dan expres niets willen doen om die situatie te veranderen is dus geen respect.

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:48

Shadow0 schreef:
Dorine92 schreef:
De mensen zoals meggiemeg noemt, daar heb ik respect voor. Die weten dat ze een risico lopen, en die nemen hun verantwoordelijkheden.



Uhuh, dat is als mensen die kijken hoe iemand die vanuit een rolstoel allerlei drempels en obstakels bedwingt... en daar dan enorm naar gaan kijken hoe knap dat is... om vervolgens tegen standaard toegankelijkheid te zijn. Je vergapen aan 'inspirerende verhalen' en vooral niet mee willen werken aan algemene toegankelijkheid.

Maar voor de duidelijkheid: 'respect' hebben voor mensen die in een lastige positie zitten en dan expres niets willen doen om die situatie te veranderen is dus geen respect.


Ik doe niet niets. Ik doe alleen niet mee aan dingen die niet werken. Mondkappen maken het alleen maar erger omdat iedereen de hele dag met zijn takken in zijn gezicht zit. Avondklok werkt niet want dan gaan de mensen die op stap willen gewoon blijven logeren (en dat vind ik dan weer hypocriet dus ik ga dan gewoon over straat). Testen doe ik niet omdat ze dan weer kunnen gaan janken om “besmettingen”.
Dat is trouwens sowieso momenteel hun nieuwe tactiek. DE BESMETTINGEN
Zie bijvoorbeeld onderstaand artikel. Lezen jullie hier iets schokkends? Ik kan het namelijk niet vinden
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... amLpd19Ly8
Goed voorbeeld van paniekzaaierij. Er gaat niemand dood, er is niet eens iemand ziek, maar het klinkt allemaal wel HEEL ERG


@Sheran ik neem een hele andere maatschappelijke verantwoordelijkheid. Namelijk die van het handhaven van onze grondrechten die zonder pardon van tafel worden geveegd voor een virus die ongeveer even dodelijk is als een hele stevige griep. Voor onze rechten is hard gevochten, en die zijn JUIST bedoeld om ons in uitzonderlijke gevallen te beschermen. En dat blijkt dus niet te werken en daar maak ik me zorgen om.

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:49

Hoezo wordt bij jongeren hun 'hele jeugd verpest' ? Ik lees die opmerking vaker bij mensen die vinden dat corona niet ernstig is etc.

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:51

Ik begrijp het werkelijk niet, hoe kun je nu zeggen dat corona vergelijkbaar is met de griep?
Zijn al die IC medewerkers en artsen dan leugenaars? Hebben bij griepgolven IC's ook maandenlang vol gelegen? Moesten griep patiënten ook zeer regelmatig maandenlang revalideren? Waren bij griepgolven de lijkkisten ook op zodat de overledenen in lijkzakken vervoerd moesten worden?

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:55

Ik vind mezelf echt af en toe stom. Stom dat ik mezelf afvraag waarom we toch zolang met deze ellende zitten. En dan hoef ik bovenstaand geblaat maar te lezen en dan denk ik "ooooja...".

Hou toch op met de "hele jeugd verpest." Alsof er iemand zit die nu zit te gniffelen 'hahaha even een hele generatie hun jeugd verneukt!'.
Hou toch op met "testen doe ik niet want dan kunnen ze mekkeren over besmettingen". Denk je dat dat voor de lol gebeurt, die testen en het bijhouden?
Hou toch op met het grondrechtekulargument. Er gaat iets boven de grondrechten en dat is gezond verstand aangaande de gezondheid.

Ik vind het zo vreselijk jammer dat al zolang zoveel mensen hun uiterste best doet om de wereld weer normaal te krijgen. En dat er dan een aantal *insert niet zo netjes woord hier* er dwars tegenin gaat waardoor het alleen maar langer duurt.

Jammer is dat.

Suzanne F.

Berichten: 49266
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:55

Kinke schreef:
Ik begrijp het werkelijk niet, hoe kun je nu zeggen dat corona vergelijkbaar is met de griep?
Zijn al die IC medewerkers en artsen dan leugenaars? Hebben bij griepgolven IC's ook maandenlang vol gelegen? Moesten griep patiënten ook zeer regelmatig maandenlang revalideren? Waren bij griepgolven de lijkkisten ook op zodat de overledenen in lijkzakken vervoerd moesten worden?


Maar Corona zal wel aanwezig blijven als een griep. Het is er en het zal blijven. Je kan je er tot zeker hoogte tegen beschermen door je te laten vaccineren maar dat is het. Weg krijg je het niet meer. Het zal net als de griep in een soort golven blijven komen, soms word je ziek en soms niet. We hebben geen leven meer als we dit ons leven blijven laten bepalen.

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:57

Suzanne, dat staat er niet. Ik vermoed ook dat het zal blijven bestaan. Volgens Dorine is Covid ongeveer even dodelijk als de griep.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:02

Kinke schreef:
Suzanne, dat staat er niet. Ik vermoed ook dat het zal blijven bestaan. Volgens Dorine is Covid ongeveer even dodelijk als de griep.


Na de vaccinaties komt het daar toch ook op neer?

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:07

Dorine, vijf doden en honderd ziekenhuisopnames vandaag. Niks nada noppes volgens jou?
Je vertelde een keer Willem vaag te kennen en je had er eens mee gedanst, misschien heb je het zelf niet door maar je hebt nog veel meer overeenkomsten met hem behalve het dansen. Ik weet niet welk werk je doet maar thuiswerken doe je dus ook niet aan en je oma? Ouders niet in beeld? Die zullen ook risicogroep qua leeftijd kunnen zijn of ze denken er hetzelfde over en vinden dat ze onschendbaar zijn.

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:08

ingedebruijn schreef:
Na de vaccinaties komt het daar toch ook op neer?


Hopelijk wel

Shadow0

Berichten: 43517
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:11

Dorine92 schreef:
Mondkappen maken het alleen maar erger omdat iedereen de hele dag met zijn takken in zijn gezicht zit.


Dat is niet zo, maar het is fijn om op 2 gedachten te hinken. Deze dubbelzinnigheid wordt steeds gebruikt - de ene keer tegen omdat ze zogenaamd niet zouden werken (ook al is dat niet waar), de andere keer omdat het niet belangrijk is dat ze werken omdat het niet uitmaakt. Maar dat stuivertje wisselen verwijt ik onze regering en het RIVM en het OMT wel aanzienlijk meer dan jou.

Citaat:
Avondklok werkt niet want dan gaan de mensen die op stap willen gewoon blijven logeren (en dat vind ik dan weer hypocriet dus ik ga dan gewoon over straat).


Dit is niet waar. Er was heel veel mis met de avondklok, maar het enige wat niet waar is is dat het erger werd. Ik vind zelf de avondklok slordig ingevoerd, slordig uitgevoerd, ingezet zonder interesse in de daadwerkelijke gevolgen... maar mensen bleven thuis. Dat is niet voldoende reden om het in te zetten, maar doen alsof het dus niet helpt is onwaar.

Citaat:
Testen doe ik niet omdat ze dan weer kunnen gaan janken om “besmettingen”.



Goeie emotaal, dat 'janken', maar ja, besmettingen zijn dus het beginpunt. De besmettingen liepen 2 weken geleden op, de ziekenhuisopnames nu. Dat soort dingen zijn in de kennisvergaring echt heel handig: dat je vroegtijdig signalen kunt opvangen en daar iets mee kunt doen.
(Mijn bezwaar: er is niet zo heel veel bereidheid bij ons kabinet om er dan ook iets mee te doen behalve nog meer halfhartigheid.)

Citaat:
Zie bijvoorbeeld onderstaand artikel. Lezen jullie hier iets schokkends? Ik kan het namelijk niet vinden
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... amLpd19Ly8
Goed voorbeeld van paniekzaaierij. Er gaat niemand dood, er is niet eens iemand ziek, maar het klinkt allemaal wel HEEL ERG


Het is ook erg. Het is zeker niet onverwacht trouwens, maar het is wel erg. Mensen worden wel ziek, en vaccinatie is niet de eenvoudige manier uit de pandemie waar sommige kortzichtige beleidsmakers wel op hadden gehoopt. (Heel veel andere, minder kortzichtige deskundigen zijn vooral teleurgesteld dat ze dit uitentreure hebben voorspeld en dat men er toch niets mee wil doen.)

Citaat:
Namelijk die van het handhaven van onze grondrechten


:') Ik durf te wedden dat je geen flauw idee hebt wat er eigenlijk in onze grondwet staat, of hoe ons rechtsysteem uberhaupt werkt.
Het hele idee dat je naar 'rechten' verwijst zonder ook maar iets te snappen van bv het sociale contract waarop die rechten zijn gebaseerd geeft al aan hoe weinig je van de context snapt. Een beetje posten op een forum en af en toe obstinaat dansen zijn niet 'het nemen van verantwoordlijkheden'. En al helemaal niet als je uit die rechten vooral haalt wat er leuk voor jou moet zijn.

Shadow0

Berichten: 43517
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:16

Suzanne F. schreef:
Maar Corona zal wel aanwezig blijven als een griep. Het is er en het zal blijven. Je kan je er tot zeker hoogte tegen beschermen door je te laten vaccineren maar dat is het. Weg krijg je het niet meer. Het zal net als de griep in een soort golven blijven komen, soms word je ziek en soms niet. We hebben geen leven meer als we dit ons leven blijven laten bepalen.


Raar toch - hebben we eerst honderden jaren gewerkt aan het vergroten van kennis en het gebruik daarvan, onder andere over ziekten, en nu hebben we de kennis en technologie en negeren we die?

We hebben als mensheid dus al best wat besmettelijke ziekten over ons heen gekregen. En we hebben dus ook oplossingen gevonden. Riolering, desinfecterend materiaal, mondkapjes, vaccins, de Voedsel en WarenAutoriteit, condooms, antibiotica, ventilatienormen...
Waar komt het idee vandaan dat we er niets aan kunnen doen? Er gaan mensen voor hun plezier naar de ruimte, gewoon om te showen. We hebben vaccins gekregen binnen een jaar. Iedere keer als de boel bijna uit de hand loopt, blijken we ineens wel degelijk de situatie te kunnen veranderen. Vanwaar het idee dat we niets kunnen doen? Die passiviteit wordt erin gehamerd, en is echt niet nodig.

Roodvos

Berichten: 6675
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:32

Dorine92 schreef:
Maar ik vind het principe gewoon raar dat gezonde mensen moeten stoppen met leven

Een kennis van mij was super gezond. Heel sportief, squashen en liep marathons. Altijd gezond eten en geen kg vet.
Helaas moest deze persoon stoppen met leven :(
Lees: is begin dit jaar overleden aan Covid. ;(

Het is inderdaad heel raar als zo'n gezond persoon vanuit het niets stopt met leven -O-.

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 02:03

Kinke schreef:
Ik begrijp het werkelijk niet, hoe kun je nu zeggen dat corona vergelijkbaar is met de griep?
Zijn al die IC medewerkers en artsen dan leugenaars? Hebben bij griepgolven IC's ook maandenlang vol gelegen? Moesten griep patiënten ook zeer regelmatig maandenlang revalideren? Waren bij griepgolven de lijkkisten ook op zodat de overledenen in lijkzakken vervoerd moesten worden?

Hoe je kunt zeggen dat corona vergelijkbaar is met een zware griep? Nou, gewoon, de cijfers van het RIVM
Met griepgolven hebben de ziekenhuizen en IC’s ook vol gelegen, en dat zelfs terwijl risicogroepen daar al tegen gevaccineerd worden!
Wb die lijkzakken.. je moet niet alles geloven wat je leest.

@Roosch je denkt toch niet dat als iedereen zich braaf aan die maffe regeltjes houdt, dat het dan al opgelost zou zijn? Beetje naïef om te denken. Of nouja.. laat dat “beetje” maar weg

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 06:07

Een middelvinger naar de zorg dit.
Mijn vriendin werkt op de IC met coronapatienten. Heeft maandenlang mensen verzorgd en zien overlijden. Van het ene bed naar het andere, mensen op hun buik draaien, zuurstof geven, zien verdrinken in hun eigen longen. Ze heeft zich kapot gewerkt, is nu op een andere afdeling geplaatst omdat ze simpelweg niet meer kon. Ze heeft dit nog nooit meegemaakt, het meest heftige griepseizoen komt niet in de buurt van deze ellende.
Maar nee, 'het is maar een griepje'. Echt, ga je kapot schamen.

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 07:48

Weet je Dorine, jij moet niet alles geloven wat je leest.
Wat denk je nu, dat men voor het filmpje mensen in lijkzakken heeft gestopt? Ik ga nu weer naar het dorp waar dit speelde, dus in tegenstelling tot jou weet ik hoe het echt ging. Echt ongelooflijk zeg, die arrogantie en wat ontzettend respectloos voor iedereen die zo iemand verloren is. Wat mij betreft mag je je in een hoekje gaan zitten schamen

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 07:49

Echt verschrikkelijk Majabeestje, hopelijk komt je vriendin hier bovenop.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:18

Zo bijzonder dat mensen zo blijven denken.. Waarom denk je dat de hele wereld plat ligt door dit nieuwe virus? Als het alleen maar een griepje zou zijn, zouden alle regeringen van de wereld niet zoveel maatregelen nemen. Van alle regels wordt echt niemand beter, de overheid niet, het bedrijfsleven niet, de zorg niet, wij als personen niet. Waarom dan alleen lezen wat je wilt lezen, omdat het jezelf of mensen in je omgeving niet is overkomen? De verhalen van mensen die overleden zijn, zijn niet alleen de 80 plussers, maar lees van mensen met de overtuiging het is maar een griepje zo vaak, dat we niet alles moeten geloven wat we lezen. Want? Jij hebt andere studies gedaan op dit gebied? Waarom kloppen de verhalen niet die we lezen? Onderbouwing mist nl altijd. Waarom de verhalen van mensen die op de IC werken negeren, de mensen die er wel jong enorm ziek van geworden zijn en soms zelfs zijn overleden, af doen.. Ik begrijp dat niet, corona heeft zeker veel meer impact dan een normaal griepje. Zeker wordt niet iedereen er ernstig ziek van en kan je van de griep ook flink ziek worden, maar het is geen vergelijk. De cijfers met corona liggen zoveel hoger en er liggen zoveel meer mensen in het ziekenhuis door dit akelige virus dan bij een griep. De gevolgen gaan veel verder en het overkomt dus niet alleen de zwakken en ouderen. De 1 is banger om het virus op te lopen dan een ander, dat mag zeker, ik houd me aan de regels, maar het leven stopt natuurlijk niet, hoe je dat invult binnen de regels is aan een ieder zelf, maar het ongeloof dat dit virus er is en deze impact heeft, vind ik behoorlijk respectloos.