Verjaardagsfeest en corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:36

Arabesk schreef:
ingedebruijn schreef:
Tja dan vraag ik me wel af of je ooit nog onder de mensen kunt komen.


Ja hoor, op 1,5 m en met minder mensen op meer vierkante meter. 18 man op een vlondertje is gewoon geen goed idee nu.


Als je zo stellig al weet wat je er van vindt, waarom open je dan nog een topic :')

witenbruin
Berichten: 86
Geregistreerd: 12-09-12
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:42

:( nou ik zou zeker niet naar een feest gaan met allemaal mensen hutjemutje op elkaar

Moonlight17
Berichten: 2345
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:51

Hier ook mijn gevoel gevolgd.
Aankomende vrijdag verjaardag van een baby.
Hele huishouden neemt geen vaccin en weigert vanaf het begin af aan al zich aan de regels te houden.
De familie van de partner neemt ook geen vaccin.
Tuin is te klein voor de hoeveelheid mensen die er komen.

Ikzelf en mijn partner hebben pas 1 vaccin gehad.

Ik heb tegen mijn partner al gezegd, dat ik in ieder geval thuis blijf vrijdag.
Best een andere keer wil gaan.
Hij moet natuurlijk doen wat hij denkt dat goed is, maar ik zou ook liever zien dat hij ook niet gaat.

Ik ben best flexibel, maar er zijn grenzen.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:55

Uitstekende overweging denk ik, en als het niet safe voelt, zit je er sowieso niet lekker, toch?

Behalve de Corona-overdenkingen, speelt er bij mij nog wat: Ik vertik het om terug te gaan naar de sociale druk van voor de coronaperiode. Alles waar ik niet echt zin in heb, of in geval van 'met partner' niet minimaal 'neutraal' in sta, sla ik voortaan mooi af.
Ik heb heel veel contacten gemist het afgelopen jaar, maar ook heel veel niet ;)

veneri
Berichten: 880
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:31

Eatshay schreef:
Uitstekende overweging denk ik, en als het niet safe voelt, zit je er sowieso niet lekker, toch?

Behalve de Corona-overdenkingen, speelt er bij mij nog wat: Ik vertik het om terug te gaan naar de sociale druk van voor de coronaperiode. Alles waar ik niet echt zin in heb, of in geval van 'met partner' niet minimaal 'neutraal' in sta, sla ik voortaan mooi af.
Ik heb heel veel contacten gemist het afgelopen jaar, maar ook heel veel niet ;)


Heel herkenbaar!

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:51

Dat gevoel heb ik ook dat ik veel contacten niet heb gemist. Was zo al niet erg te vinden voor de grote familiefeesten. Afgelopen zondag naar een ontbijtbabyborrel geweest. Mij heeft dit geleerd dat zo'n feestjes echt niet coronaproof kunnen gehouden worden. :n Het ontbijt was dus in buffetvorm. Iets wat bij mijn weten nog steeds niet mag. :\ Mijn eigen moeder moest ik al herhaaldelijk er op wijzen dat ze afstand moest houden. Komende zondag van een nicht babyborrel maar ik heb echt geen zin om weer voor scheidsrechter te moeten spelen. Ik overdreef volgens mijn moeder. Nu weet ik dat veel van mijn tantes zich niet bepaald sterk aan de regels houden. vind het trouwens nog onzin om een babyborrel te houden als de kleine ondertussen al anderhalf jaar oud is. Ze hopen waarschijnlijk weer op cadeau's voor de kleine.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 13:45

Baby borrel? En al die nieuwe dingen zoals baby shower en gender reveal party pffff vroeger had je kraambezoek punt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:10

Lees nou op een andere site dan de standaard nieuws sites dat de zogenaamde "buiten" besmettingen van het Verknipt festival ook met een grote schep zout genomen moeten worden. Want tijdens het festival was het heel slecht weer, waardoor mensen ook massaal de tenten, die er ook waren, zijn in gedoken. Dat is niet te vergelijken met buiten zijn, waar voldoende ventilatie is. Iedereen weet wel hoe bedompt een volle festival tent kan zijn.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:14

Ik snap je gevoel, als jij je er niet prettig bij voelt dan inderdaad niet gaan, een verjaardag is dat niet waard als je er wel wat aan over houdt.
Ik kreeg gister een uitnodiging voor een babyshower, ik weet dat de a.s. mama zich nu niet laat vaccineren maar wacht tot de kleine geboren is, er worden 15 personen verwacht, het kon prima volgens diegene want we waren buiten in een kleine tuin, bij slecht weer werd er dan een tent opgezet van 6 x 3. Heb toen ook gemeld dat de a.s. mama niet gevaccineerd is en op dit moment heel voorzichtig in afspreken en contacten buiten een bepaalde groep om. Werd toen ook afgedaan als gezeur.....

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:37

Eigen gevoel volgen en gezond verstand gebruiken.

Stoor mij een beetje aan de reacties als 'wij hebben nog maar 1 vaccinatie gehad', of zijn nog maar half gevaccineerd'

Wat zegt dat nu?
Er krijgen ook mensen corona die twee vaccinaties gehad hebben hoor.
En hoe ga je dan je leven inrichten? alleen maar mensen uitnodigen om je heen die twee vaccinaties hebben gehad ofzo?

Wij vieren de feestjes in klein gezelschap en als het even kan buiten.
Maar is geen enkele garantie tot het wel of niet ziek worden.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:31

ravellie schreef:
Stoor mij een beetje aan de reacties als 'wij hebben nog maar 1 vaccinatie gehad', of zijn nog maar half gevaccineerd'

Wat zegt dat nu?


Ik denk dat dat zegt dat ze je op vriendelijke wijze proberen te vertellen dat ze niet op .... zitten te wachten ;)

Anoniem

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:48

Ik zou denk ik niet gaan. Wij hebben over 2,5 week een klein familie weekend met m'n schoonfamilie maar die hebben een groot huis en een gigantische tuin, de helft slaapt in het huis ruim apart van elkaar en de andere helft in hun eigen tent in de tuin. Activiteiten zijn afgestemd op afstand houden en alle dingen worden aangehouden, hygiënisch, veel handen wassen, 1,5 meter afstand, geen handen schudden knuffelen whatever. Ook al is een groot deel al 2 keer gevaccineerd nu doen we dat wel. En we zijn ook gevraagd om een zelftest te doen. Helemaal prima.
Dus dat vind ik wel kunnen maar een verjaardag met 20 man op zo'n kleine ruimte zou ik niet doen :x

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:18

Je moet doen waar je je goed bij voelt.

Ik vier volgende week mijn verjaardag met 10 vrienden, buiten. En weliswaar wel een ruimere tuin als jij benoemd.
Geen vaccinatie gehad, hoop uiteraard geen corona te krijgen.
Snap als er mensen zijn die niet willen komen, ieder zijn/haar keuze dat respecteer ik. Anderzijds hoop ik ook dat mensen mij respecteren en snappen dat ik gewoon een feestje vier, waar we uiteraard niet op elkaar hoeven te staan maar gewoon weer eens samen kunnen zijn!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:35

AmyII schreef:
Moeilijk…
Als de cijfers niet zo rap opliepen èn ik zou volledig gevaccineerd zijn (evenals de rest) dan zou ik het nog wel overwegen om te gaan, afhankelijk van hoe belangrijk het betreffende familielid voor mij is.

Echter zit ik nu met de volgende situatie: mijn ouders willen een familieweekend houden, zaterdag a.s. Korte situatieschets:
Mijn ouders (beiden volledig gevaccineerd), mijn broer en zijn vriendin + haar dochter van 2 (beiden niet volledig gevaccineerd, vriendin heeft covid gehad maar werkt tot vrijdag a.s. nog op een mbo), mijn zus en haar gezin (vrouw, twee kinderen, mijn zus is niet gevaccineerd, haar vrouw wel volledig en haar kinderen zijn 3 en 6 jaar oud), mijn broer en diens zwangere vriendin (beiden niet of niet volledig gevaccineerd), mijn halfbroer en zijn vrouw (beiden volledig gevaccineerd) en ik, ik ben nog niet volledig gevaccineerd. De bedoeling is: aankomen op zaterdag en dan een overnachting in hetzelfde huis/ op het terrein van het huis (tent, camper whatever). Sanitair wordt met zijn allen gedeeld.

In den beginne wilde ik alleen op zaterdag, nu met de oplopende cijfers zie ik er volledig vanaf. Ik weet niet hoe goed men afstand zal houden en ik mag maandag a.s. voor mijn tweede prik, ik wil niet het risico lopen dat ik die niet kan halen vanwege een ‘familieweekend’.


Even mijn vorige bericht gequote: het is maar goed dat ik niet gegaan ben. Mijn ouders en mijn twee broers zijn daar met hun partners en 1 kind, broer positief getest. De vrouw van mijn andere broer is zwanger, gewoon een niet handige beslissing geweest dus.

Ik kan er ook met mijn pet niet bij dat mijn broer is gaan testen en zonder afwachten van de uitslag daarheen is gegaan. Zo oliedom.

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:38

Van je familie moet je het maar hebben! Spreekwoord gaat nog steeds op.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:46

Ik ben echt piswoest. Mijn vader is 80. Weliswaar volledig gevaccineerd maar wel zwak (kankerpatiënt). Mijn oma wordt komende week 96, mijn moeder kan daar dus niet heen ivm. eventuele besmetting.

Jemig. Ik heb echt zo’n zin om even via whatsapp van leer te trekken maar dat moet ik gewoon niet doen. Ik had gister nog zo’n voorgevoel: zal je zien dat het mis gaat, dan is in één klap mijn hele ‘gezin’ ziek. Nou, je ziet het dus.

mystery1980
Berichten: 4239
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:05

Ik zou niet gaan. Hoe denk je dat mensen die niet gevaccineerd kunnen worden zich voelen? Al zo lang opgesloten!
Daarbij is het nog steeds niet bekend wat de vaccins doen, zowel op langere termijn als hoeveel mensen alsnog na vaccins besmet raken. Verspreiding lijkt mij daarom zeer onwenselijk.

ElCid

Berichten: 9230
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:58

_Mir schreef:
Ik denk dat je niet te bang moet zijn om te leven


Sommige mensen zijn zo bang om dood te gaan dat ze vergeten om te leven................en dan kan je dus net zo goed stoppen met alles.
C heeft een mortaliteit van 0,15% dat betekent dat bijna 100% het "overleeft" . Ga je bij de volgende zware influenza golf dan ook in afzondering? Ga je dan ook mensen mijden?

C bestaan is al bijna 60 jaar geleden ontdekt en zal nog bestaan als wij er allemaal allang niet meer zijn. Het is een muterend virus en het zou algemeen bekend moeten zijn dat muterende virussen niet te bestrijden zijn; daar moeten we mee leren leven maar dan wel echt leven zonder snuitluiers of angst voor je medemens.

Maar de angstcampagne van onze roverheid werkt blijkbaar nog steeds............

Maar doe wat je zelf goed denkt te doen maar wees niet zo bang.
De besmettingen raken kant nog wal; er zijn nauwelijks zieken! Nu er nauwelijks zieken zijn blijven "ze" met besmettingen ( die geen besmettingen zijn maar ( vals) positieven verkregen d.m.v. een inadequate test) smijten en mensen bang maken.

Lees jullie toch eens in over hoe het echt zit i.p.v. gedachteloos de massa ( de media en de roverheid) te volgen. Die zijn echt niet geïnteresseerd in onze gezondheid/

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:18

Correctie , de C uit 1964 is een andere C dan we nu mee te doen hebben.
Er zijn er een aantal waarvan drie niet zo onschuldig zijn.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 18:12

AmyII schreef:
Ik ben echt piswoest. Mijn vader is 80. Weliswaar volledig gevaccineerd maar wel zwak (kankerpatiënt). Mijn oma wordt komende week 96, mijn moeder kan daar dus niet heen ivm. eventuele besmetting.

Jemig. Ik heb echt zo’n zin om even via whatsapp van leer te trekken maar dat moet ik gewoon niet doen. Ik had gister nog zo’n voorgevoel: zal je zien dat het mis gaat, dan is in één klap mijn hele ‘gezin’ ziek. Nou, je ziet het dus.


Typen in een word document en niet versturen :+


En willen antivaxers en corona ontkenners hun waanideeën elders verspreiden aub? Ga op Facebook zitten ofzo.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:13

Dat is wellicht nog een idee.

Ben nu wel rustiger maar af en toe komt er nog heel random een mopperend ‘wat een banketstaaf’ uit.
En waarom hè? Waarom is zo’n familieweekendje kennelijk dusdanig belangrijk dat je heel egoïstisch ineens niet meer weet wat quarantaine inhoudt?

Shadow0

Berichten: 43513
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:20

ElCid schreef:
C heeft een mortaliteit van 0,15% dat betekent dat bijna 100% het "overleeft" . Ga je bij de volgende zware influenza golf dan ook in afzondering? Ga je dan ook mensen mijden?


We doen alsof dat iets geks is, maar eigenlijk vind ik het nog niet zo'n gek idee...
Ten eerste beperkt ziekzijn zelf ook je doen en laten nogal, dus glashard doorgaan met iets om niet 'uit angst' voor ziekte weg te blijven, om vervolgens alsnog af te moeten zeggen omdat je daadwerkelijk ziek bent is nogal een slechte deal.
Ten tweede: ik deed het eigenlijk al (maar niet zo bewust) en minder ziek zijn bevalt prima. Ik denk dat ik op de toppen van het griepseizoen inderdaad wat afstand blijf houden, en misschien zijn zelfs mondkapjes niet volledig buiten de picture, bv als ik bij de huisarts kom. (Dat was echt niet fijn en ik ben er een paar keer wel degelijk flink ziek van geworden.)

Overigens, je hebt wel een boel van die wappie-termen:
- het gebruiken van 'C' in plaats van corona of covid
- 'snuitluiers'
- 'roverheid'

Over gedachteloos volgen van massa gesproken...

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:27

Arabesk schreef:
AmyII schreef:
Ik ben echt piswoest. Mijn vader is 80. Weliswaar volledig gevaccineerd maar wel zwak (kankerpatiënt). Mijn oma wordt komende week 96, mijn moeder kan daar dus niet heen ivm. eventuele besmetting.

Jemig. Ik heb echt zo’n zin om even via whatsapp van leer te trekken maar dat moet ik gewoon niet doen. Ik had gister nog zo’n voorgevoel: zal je zien dat het mis gaat, dan is in één klap mijn hele ‘gezin’ ziek. Nou, je ziet het dus.


Typen in een word document en niet versturen :+


En willen antivaxers en corona ontkenners hun waanideeën elders verspreiden aub? Ga op Facebook zitten ofzo.

Ik krijg het idee dat een behoorlijk deel van mijn generatie de weg aardig kwijt is. Maken we de fijne jaren 60/70 mee en laten ze zich in de waanideeën van Bengel Engel dwingen, ongelooflijk.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 20:39

Offtopic, maar WC Engel ontkent nu ook de overstromingen. Zie Twitter :+

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:26

Hij heeft die zogenaamde persconferentie die hij elke week geeft al rap verwijderd. Hij heeft drie accounts op Twitter en eentje is al permanent geblokkeerd , nu de rest nog.