Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13852
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:32

Cer schreef:
Zouden we dan naar een reisverbod moeten, een testmaatschappij of een combinatie?

Een reisverbod gaat en kan er nooit komen maar door al dat reizen blijven de virussen wel rond waren en dat is iets waar we mee moeten leven en moeten accepteren.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:43

Ik lees dit nu ineens op nos.nl Dus niet alleen West-Brabant en zelfs niet alleen in Brabant.

Eerste grootschalige vaccinatielocatie sluit de deuren
De GGD Noord- en Oost-Gelderland sluit vandaag de eerste van de acht grootschalige vaccinatielocaties in de regio. Volgens de directeur Publieke Gezondheid neemt het aantal vaccinaties per dag af, zodat er minder prikplekken nodig zijn. Mensen krijgen de mogelijkheid om op een andere plek in de buurt hun vaccinatie te halen. De locatie in Apeldoorn sluit vandaag de deuren, komende tijd volgt de rest van de grootschalige locaties in Gelderland. Ook andere regio's sluiten komende weken de grote faciliteiten voor vaccinatie omdat veel mensen hun prikken inmiddels hebben gehaald. Daarmee komt een einde aan het grootschalige vaccineren tegen corona. In totaal zijn er nu volgens het coronadashboard van de overheid bijna 20 miljoen prikken gezet.




En over de jongeren van 12-17jr die eerder hun prik kunnen gaan halen. Ze kunnen zelfs 2 weken vervroegen ivm beschermt naar school kunnen. Vanuit dat oogpunt snap ik deze beslissing juist heel erg goed.


Jongeren kunnen tweede prik sneller halen
Jongeren van 12 tot 17 jaar die in de tweede helft van augustus een afspraak hebben voor hun tweede prik, kunnen die afspraak twee weken naar voren halen. Deze jongeren krijgen een sms van de GGD, waarna ze kunnen bellen voor een nieuwe afspraak,

Vanaf begin augustus zijn er voldoende BioNTech/Pfizer-vaccins beschikbaar om de jongeren eerder te prikken zodat ze sneller volledig gevaccineerd zijn, heeft het ministerie van Volksgezondheid vanochtend bekendgemaakt, Ook zijn er meer prikmogelijkheden beschikbaar dan er afspraken staan gepland. De minimale tijd tussen twee Pfizervaccinaties bedraagt 21 dagen.

Die volledige bescherming is belangrijk met het oog op het nieuwe schooljaar. In de regio Noord-Nederland gaan de scholen op 23 augustus weer open.



Die eind augustus iedereen die wilt echt beschermt hebben voor zo ver dit kan middels vaccinaties lijkt dus best wel haalbaar!!!
Laatst bijgewerkt door Vayo op 26-07-21 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom
Berichten: 23064
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:48

Vayo schreef:
Ik lees dit nu ineens op nos.nl Dus niet alleen West-Brabant en zelfs niet alleen in Brabant.

Eerste grootschalige vaccinatielocatie sluit de deuren
De GGD Noord- en Oost-Gelderland sluit vandaag de eerste van de acht grootschalige vaccinatielocaties in de regio. Volgens de directeur Publieke Gezondheid neemt het aantal vaccinaties per dag af, zodat er minder prikplekken nodig zijn. Mensen krijgen de mogelijkheid om op een andere plek in de buurt hun vaccinatie te halen. De locatie in Apeldoorn sluit vandaag de deuren, komende tijd volgt de rest van de grootschalige locaties in Gelderland. Ook andere regio's sluiten komende weken de grote faciliteiten voor vaccinatie omdat veel mensen hun prikken inmiddels hebben gehaald. Daarmee komt een einde aan het grootschalige vaccineren tegen corona. In totaal zijn er nu volgens het coronadashboard van de overheid bijna 20 miljoen prikken gezet.

Klopt inderdaad, de locatie hier om de hoek gaat ook sluiten. In dat kader ook interessant om te delen: Prik halen zonder afspraak in Borculo gestopt na ‘enorme drukte’ op locatie

https://www.tubantia.nl/achterhoek/prik ... ~a2e7e81a/

Ik heb wel wat vragen omtrent dat sluiten van locaties heel eerlijk gezegd.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:51

Achterom, die vragen heb ik ook. Ik weet wel dat een paar van die locaties stand-by blijven om in geval van nood weer vlot te kunnen openen.

Ik snap niet waarom er met de capaciteit van de gesloten locaties niet geholpen gaat worden in de drukke regio’s.

Of valt het best mee en is met de huidige capaciteit in de drukke regio’s overal half augustus ook gewoon haalbaar?

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:52

Heel vreemd dat dat nu gesloten wordt, waarom dan niet bijvoorbeeld een dagdeel open blijven voor prikken zonder afspraak? Waarom uberhaupt niet meer overgaan naar prikken zonder afspraak?

Achterom
Berichten: 23064
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:55

Als je het artikel leest zie je dat er een enorme stormloop was op het moment dat mensen zonder afspraak terecht konden, nota bene op een locatie die per 1 augustus dicht gaat vanwege te weinig belangstelling :?
Dus hoezo te weinig belangstelling? Binnen een uur stond er donderdag dus een enorme rij met mensen die graag een eerste prik wilden halen in Borculo.
Mensen hier worden met dat rare afspraken systeem naar compleet andere regio's gestuurd, dat komt er ook nog eens bij.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:00

Ja ik vind het echt heel vreemd.. Als ze prikken zonder afspraak vaker zouden doen heb je ook niet die enorme piekdrukte :n

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37354
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:33

Citaat:
Persmoment Rutte en De Jonge over coronabeleid om 13.00 uur
Demissionair premier Rutte overlegt met de meest betrokken ministers en coronadeskundigen over de coronasituatie in binnen- en buitenland. Na afloop van dat overleg, om 13.00 uur, staan Rutte en minister De Jonge van Volksgezondheid de pers te woord. Dat is live te volgen op www.nos.nl en NPO Nieuws.


Nos liveblog

Tancreda4

Berichten: 24109
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:35

Ik snap die logicas ookk niet echt. Hier gaan ze een zomerrooster in. Wtf, het prikken is super belangrijk, een hoop mensen moeten nog, maar we gaan lekker een zomer rooster invoeren en de middagen dicht?? Schiet mij maar lek. Ik denk dst je hier idd zonder afspraak ook genoeg animo hebt zoals hierboven beschreven.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:36

Oh, waar zou die persco over gaan?
Festivals voorlopig nog afgelast oid? Meer of minder sluitingen..?

purny

Berichten: 27566
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:40

Cer schreef:
Oh, waar zou die persco over gaan?
Festivals voorlopig nog afgelast oid? Meer of minder sluitingen..?

Meerdaagse festivals worden definitief geschrapt.

friezenfan2

Berichten: 2643
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:41

Zo als ik het lees geen persco maar een persmoment waar hij vertelt wat er besproken is tijdens het corona overleg. Zou ook een rare tijd zijn voor een persco.

Gnome
Berichten: 8459
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:50

Ik heb er geen woorden voor |(

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37354
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:02

Meerdaagse festivals zeker niet meer door tot 1 september minstens.

En wat ik zo snel begreep iets gewijzigd met terugkeer na vakantie dat een geldige qr code of een test nog gedaan in het vakantieland verplicht gaat worden. Maar dt was op nos gewone journaal naar aanleiding van een bericht van ad,

https://nos.nl/artikel/2390926-kabinet- ... tivalzomer

Inmiddels ook op nos gemeld

purny

Berichten: 27566
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:07

ingedebruijn schreef:
Ik heb er geen woorden voor |(

:(:)

verootjoo
Berichten: 35671
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:09

Tancreda4 schreef:
Ik snap die logicas ookk niet echt. Hier gaan ze een zomerrooster in. Wtf, het prikken is super belangrijk, een hoop mensen moeten nog, maar we gaan lekker een zomer rooster invoeren en de middagen dicht?? Schiet mij maar lek. Ik denk dst je hier idd zonder afspraak ook genoeg animo hebt zoals hierboven beschreven.


Ik denk niet dat het personeel voor het oprapen ligt. En veel mensen zijn vrij in de zomer voor de kinderen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34772
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:49

Ik word hier heel verdrietig van. En daarbij het nieuws over IJsland. Dat gaan we hier ook krijgen. Vaccinatie zou de oplossing zijn maar het begint er steeds meer op te lijken dat we nog heel, heel lang aan maatregelen vast gaan zitten.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:57

In regio Utrecht gaan er ook wat locaties sluiten. De Jaarbeurs in Utrecht, Houten en Amersfoort gaan als eerste dicht. Onze regio gaat zich vanaf september meer focussen op dichtbij locaties waarbij 1 dag in de week geprikt gaat worden. De drukte is ook wel extreem afgenomen op de locaties hoor. Jaarbeurs gaat in 1 week tijd van 3000 op een dag naar 1200. Veenendaal, waar ik meestal sta, zit nu op 800 op een dag. We werken al met het minimale aantal mensen, maar alsnog hebben we regelmatig niks te doen.

MyWishMax

Berichten: 25474
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:59

Nathalie18x schreef:
In regio Utrecht gaan er ook wat locaties sluiten. De Jaarbeurs in Utrecht, Houten en Amersfoort gaan als eerste dicht. Onze regio gaat zich vanaf september meer focussen op dichtbij locaties waarbij 1 dag in de week geprikt gaat worden. De drukte is ook wel extreem afgenomen op de locaties hoor. Jaarbeurs gaat in 1 week tijd van 3000 op een dag naar 1200. Veenendaal, waar ik meestal sta, zit nu op 800 op een dag. We werken al met het minimale aantal mensen, maar alsnog hebben we regelmatig niks te doen.


Ik snap het voor jullie als werknemers ook wel maar van hogerhand niet. Waarom niet de afspraken aanpassen zodat iedereen sneller is en jullie dus wel volle dagen en weken kunnen werken? Waarom telkens een nee op de vraag of afspraak vervroegd kan worden terwijl nieuwe afspraken of jongere mensen wel sneller mogen?

Lijkt me prettiger om het druk te hebben dan die rustige dagen waar je tijden niks te doen hebt.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:06

Ik snap ook niet dat die 2e prik bij de meeste mensen dan persé moet blijven staan, terwijl er dus blijkbaar zoveel ruimte is.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:07

Ja is ook lastig hoor! Ik weet wel dat er veel over gesproken is. Al is het ook heel veel werk om afspraken te vervroegen. Het klinkt vrij simpel,maar er moeten veel dingen aangepast worden in het systeem. En om dat voor zoveel mensen te doen is heel lastig. Vooral omdat je geen fouten wilt maken.

MyWishMax

Berichten: 25474
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:10

Nathalie18x schreef:
Ja is ook lastig hoor! Ik weet wel dat er veel over gesproken is. Al is het ook heel veel werk om afspraken te vervroegen. Het klinkt vrij simpel,maar er moeten veel dingen aangepast worden in het systeem. En om dat voor zoveel mensen te doen is heel lastig. Vooral omdat je geen fouten wilt maken.


Maar het is meer dat een gedeelte het dus wel mag vervroegen. Dus dat kunnen ze blijkbaar wel. Of misschien het juist wel toe gaan staan bij mensen die bellen. Maar daar gaan jullie niet over haha

Electra63

Berichten: 17898
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:11

Op Goeree-Overflakkee was één grote priklocatie.
Daar kwamen ook mensen van Voorne Putten of Schouwen-Duiveland enz. om te vaccineren.
Deze is begin juli al gesloten. Terwijl het er heel druk was.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:11

SusanH schreef:
Ik word hier heel verdrietig van. En daarbij het nieuws over IJsland. Dat gaan we hier ook krijgen. Vaccinatie zou de oplossing zijn maar het begint er steeds meer op te lijken dat we nog heel, heel lang aan maatregelen vast gaan zitten.


Ik zou het ook bizar vinden als vrijwel niemand er echt heel ziek meer van wordt er toch elke keer weer maatregelen moeten komen.
Mensen krijgen ook andere ziektes. Dar gaan we ook niet voor op slot.

MyWishMax

Berichten: 25474
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:12

Hier viel de wijziging trouwens mee :') Ipv 3 uur 's middags nu half 12.