Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10350
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:00

Nah wij hadden nog enigszins restricties. Zij gewoon 0. Nog wel wat extremer dus

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:03

maar zij hebben wel een veel groter percentage volledig gevaccineerden

lenaa_tje

Berichten: 10350
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:07

fokfanaat schreef:
maar zij hebben wel een veel groter percentage volledig gevaccineerden

Ja maar de 1,5 meter gewoon overal loslaten vind ik ook nog al een grote maatregel.

Dat is dus niet vergelijkbaar met onze maatregelen 2 weken geleden

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:17

fokfanaat schreef:
maar zij hebben wel een veel groter percentage volledig gevaccineerden


Zelfs al zoú dat zo zijn (ik lees dat niet), dan nog is dat geen geruststellend idee voor een ontvangend land. Dat krijgt nog steeds potentieel besmettelijke Britten op bezoek.

Ondertussen bijna 30 vluchten/dag op Málaga vanuit de UK.

Hier vandaan naar de UK zou ik in quarantaine moeten ook al ben ik volledig gevaccineerd.

BigOne
Berichten: 38515
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:30

fokfanaat schreef:
maar zij hebben wel een veel groter percentage volledig gevaccineerden

Ze hebben veel meer gevaccineerden maar er wonen ook 66 miljoen mensen en qua percentages volledig gevaccineerd scheelt het niet zoveel afgezet tegen de hoeveelheid mensen. Wij ong 50 % van mensen boven 18 volledig en zij 68 % boven 18 met het verschil dat hier ook 12 tot 18 gevaccineerd mag worden en daar niet. Wanneer je dat terugrekenend naar niet volledig gevaccineerde mensen dan zijn er in de uk nog heel veel meer niet goed beschermd.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:40

bigone schreef:
fokfanaat schreef:
maar zij hebben wel een veel groter percentage volledig gevaccineerden

Ze hebben veel meer gevaccineerden maar er wonen ook 66 miljoen mensen en qua percentages volledig gevaccineerd scheelt het niet zoveel.


Zo lees ik de cijfers ook.

Overigens begrijp ik de logica, de strategie, in de UK wel. Weet niet of ze gelijk hebben; dat valt nog te bezien, maar de redenering klinkt logisch.

Wat ik niet begrijp is het dualisme híer. Als de besmettingscifjers hier reden zijn voor meer beperkingen, waarom dan de deur open voor Britten? Daar is het erger dan hier en ze gaan met de vrijheid daar hier echt de maskers niet wel opzetten.

BigOne
Berichten: 38515
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:42

Ik vermoed dat er echt nog wel strengere inreisregels ingesteld gaan worden, kan me niet voorstellen dat vooral Spanje vrolijk al die delta gangers nog langer binnenhaalt. Ook daar help je je eigen economie mee om de zeep wanneer je weer op rood gaat.

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:42

nou ja, het scheelt meer dan 10% dat si toch aanzienlijk 43% om 54%

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:48

bigone schreef:
Ik vermoed dat er echt nog wel strengere inreisregels ingesteld gaan worden, kan me niet voorstellen dat vooral Spanje vrolijk al die delta gangers nog langer binnenhaalt. Ook daar help je je eigen economie mee om de zeep wanneer je weer op rood gaat.


Ik begrijp het niet Bigone.
De open deur van de Britten is al bijna twee weken bekend. Toch kunnen die komen terwijl aan de andere kant een avondklok en sluitingen van horeca/nachtleven ingevoerd worden hier.

BigOne
Berichten: 38515
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:09

Ik denk dat dat het grote nadeel is voor landen die voor een groot gedeelte afhankelijk zijn van toerisme. Zonder toeristen redden ze het niet en met toeristen moet blijkbaar de eigen bevolking ook bloeden. Terwijl je als vakantieland er alles aan zou moeten doen om het zo veilig mogelijk voor alle toeristen te houden, juist dan trek je mensen die wel verantwoordelijk met Corona omgaan ipv een stel losgeslagen idioten waardoor je anderen afstoot.

lenaa_tje

Berichten: 10350
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:23

Ik vind het hier heel bijzonder dat er nu geen afspraken gemaakt hoeven te worden voor vaccinatie maar je mag je tweede afspraak niet vervroegen.
Had je dus net zo goed niet direct een afspraak hoeven maken. Vrij voor gevraagd zelfs.. Die mensen zijn straks misschien wel eerder klaar.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:28

lenaa_tje schreef:
fokfanaat schreef:
maar zij hebben wel een veel groter percentage volledig gevaccineerden

Ja maar de 1,5 meter gewoon overal loslaten vind ik ook nog al een grote maatregel.

Dat is dus niet vergelijkbaar met onze maatregelen 2 weken geleden


Nou ik zie hier al tijden weinig 1,5m meer hoor.
Dus hoeveel zou dat nou nog schelen?

lenaa_tje

Berichten: 10350
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:29

Nou hier gelukkig wel. Ook gewoon op het terras en in restaurants zit er meer afstand tussen de tafels. Dus laat dat nog maar even blij.
Net als je eigen vak voor de kassa.
Maximaal aantal mensen in de winkels etc.

Popstra
Berichten: 13861
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:56

Mij is opgevallen mensen die ik een tijd niet gezien heb wel enigszins afstand houden in het begroeten van elkaar. Ik zelf ook.
Ergens voelt het wat ,koud, maar vind het ook wel weer prettig ipv dat geknuffel
Ik heb ook het idee dat dit zo gaat blijven. (Bij mijzelf dan)
Ook zie ik nog wel mensen hun handen regelmatig reinigen. Ook dat vind ik prettig.
Ik hoop dat dat er ook in blijft. Dat iedereen wat bewuster is geworden van hygiene en het elkaar kunnen besmetten.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:23

Ik vind dat overdreven hygiënische gedoe juist helemaal niets. Hoe bouw je weerstand op?!

Shadow0

Berichten: 43538
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:32

Tiggs schreef:
Voor de geïnteresseerden: check Tijn Broekman op Twitter. Hij weet de getallen goed te duiden en het lijkt erop alsof de besmettingen weer gaan dalen.


Op een andere community werd Tijn juist aangehaald in hoe vaak hij het net precies verkeerd weet te interpreteren :)

Al denk ik wel dat het aantal besmettingen wel weer ietsjes naar beneden gaat - lekker met 800 in de disco gaan misschien ietsjes minder mensen doen nu?

Zebrastreep

Berichten: 9844
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:32

Needje schreef:
Ik vind dat overdreven hygiënische gedoe juist helemaal niets. Hoe bouw je weerstand op?!


Bouw je zeker ook wel op hoor! Ik zit nu met 3 verkouden gezindsleden in een huis en ik ben de enige die nog niks heeft. Kan natuurlijk nog wel. Maar ik ben de enige die nog zeker goed handen wast en ontsmet en gewoon nog een mondkapje draag.

Veel buiten zijn is ook al goed voor de weerstand en dat ben ik in ieder geval veel!

lenaa_tje

Berichten: 10350
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:38

Nou het blijft een feit dat weerstand wel achteruit gaat. Huisartsen verwachten niet voor niks een zwaardere griepgolf.
Maar dat is niet raar. De meeste mensen hebben veel minder mensen gezien en anders op afstand.

Zebrastreep

Berichten: 9844
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:42

lenaa_tje schreef:
Nou het blijft een feit dat weerstand wel achteruit gaat. Huisartsen verwachten niet voor niks een zwaardere griepgolf.
Maar dat is niet raar. De meeste mensen hebben veel minder mensen gezien en anders op afstand.


Ik ben veel minder verkouden geweest als voor corona begon. Dan was ik minstens wel om de 3 maanden , nu heeft er een jaar tussen gezeten. Ook de voorhoofdsholte ontstekingen blijven veel beter weg nu. En ik zit vaak genoeg tussen de verkouden mensen. Ik ben sinds vorig jaar veel meer naar buiten gegaan ook zodat mijn lijf meer went aan kou , want vaak bleef ik dan binnen omdat ik dan erg last krijg van wintertenen en handen. Ik ben mij juist veel fitter gaan voelen , en heb in mijn geval wel meer weerstand opgebouwd.

Ik was tevens altijd al mijn handen goed ook voor corona , met het werk wat ik doe is hygiëne altijd al belangrijk. Ik zeg niet van ik was mijn handen niet voor een goede weerstand nadat ik iemand geholpen heb om naar de wc te gaan.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:43

Ik denk dat ik nu voor het eerst sinds een jaar verkouden ben en normaal ben ik dat echt wel een paar keer per jaar :j

lenaa_tje

Berichten: 10350
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:47

Ik zeg dus ook na Corona :)
We hebben nog steeds te maken met afstandsregels en beperkingen

Shadow0

Berichten: 43538
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:48

We hebben nu ervaren dat het eigenlijk best wel fijn is om minder vaak ziek te zijn en minder vaak verkouden, dus laten we dat zo snel mogelijk weer ongedaan maken?

Zebrastreep

Berichten: 9844
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:56

Over het algemeen is 1,5 afstand in meerdere situaties wel fijn. Scheelt weer een hoop ongemakkelijke knuffels / zoenen op de wang met mensen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:57

Shadow0 schreef:
We hebben nu ervaren dat het eigenlijk best wel fijn is om minder vaak ziek te zijn en minder vaak verkouden, dus laten we dat zo snel mogelijk weer ongedaan maken?

Ja wil weer normaal contact hebben met mensen. En geen spastisch gedoe om 1.5 m afstand te houden.

Verkouden en af en toe griep hoort er gewoon bij in het leven.

lenaa_tje

Berichten: 10350
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:01

Ik geloof niet dat mensen anderen blijven ontwijken :)