Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:34

Inmiddels zouden de ziekenhuisopnames wel de pan uit moeten rijzen toch? We zijn nu twee weken verder dan het weekend waarin iedereen mocht feesten.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:08

Jildau even heel simpel. Jij gaat op zaterdag feesten, op woensdag zie je een ouder niet of niet volledig gevaccineerd iemand. Op donderdag word jij iets ziekig . Op vrijdag test je positief. Diegene die jij op woensdag hebt gezien word op zondag niet lekker , op maandag getest en na een aantal dagen steeds iets zieker en op vrijdag het ziekenhuis in waarna na weer twee dagen ( vandaag dus) opname op de ic volgt. Er komt geen hausse aan ziekenhuisopnames door de vaccinaties maar ze lopen wel dagelijks licht op. We gaan nu richting de vierhonderd en dat zijn er heel wat meer dan twee weken geleden. En het banketstaaf is dat het niet had hoeven gebeuren wanneer de Jonge en Rutte nog even een maand de poot stijf hadden gehouden , maar ja, de economie.

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:24

bigone schreef:
Jildau even heel simpel. Jij gaat op zaterdag feesten, op woensdag zie je een ouder niet of niet volledig gevaccineerd iemand. Op donderdag word jij iets ziekig . Op vrijdag test je positief. Diegene die jij op woensdag hebt gezien word op zondag niet lekker , op maandag getest en na een aantal dagen steeds iets zieker en op vrijdag het ziekenhuis in waarna na weer twee dagen ( vandaag dus) opname op de ic volgt. Er komt geen hausse aan ziekenhuisopnames door de vaccinaties maar ze lopen wel dagelijks licht op. We gaan nu richting de vierhonderd en dat zijn er heel wat meer dan twee weken geleden. En het banketstaaf is dat het niet had hoeven gebeuren wanneer de Jonge en Rutte nog even een maand de poot stijf hadden gehouden , maar ja, de economie.



Mensen hadden zelf na moeten blijven denken. De anderhalve meter afstand was nog steeds een maatregel. Rutte en de Jonge hebben hier geen schuld aan. Gooien ze de boel op slot dan is het niet goed. Geven ze de boel vrij dan is het niet goed. En dan die klagende studenten die claimen dat het de schuld van Rutte en de Jonge is dat ze nu ziek zijn. Nee, de studenten wisten best dat je na vaccineren nog steeds ziek kan worden en andere mensen kan besmetten. Zelf nadenken en je eigen verantwoordelijkheid nemen.

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:25

katybug schreef:
bigone schreef:
Jildau even heel simpel. Jij gaat op zaterdag feesten, op woensdag zie je een ouder niet of niet volledig gevaccineerd iemand. Op donderdag word jij iets ziekig . Op vrijdag test je positief. Diegene die jij op woensdag hebt gezien word op zondag niet lekker , op maandag getest en na een aantal dagen steeds iets zieker en op vrijdag het ziekenhuis in waarna na weer twee dagen ( vandaag dus) opname op de ic volgt. Er komt geen hausse aan ziekenhuisopnames door de vaccinaties maar ze lopen wel dagelijks licht op. We gaan nu richting de vierhonderd en dat zijn er heel wat meer dan twee weken geleden. En het banketstaaf is dat het niet had hoeven gebeuren wanneer de Jonge en Rutte nog even een maand de poot stijf hadden gehouden , maar ja, de economie.



Mensen hadden zelf na moeten blijven denken. De anderhalve meter afstand was nog steeds een maatregel. Rutte en de Jonge hebben hier geen schuld aan. Gooien ze de boel op slot dan is het niet goed. Geven ze de boel vrij dan is het niet goed. En dan die klagende studenten die claimen dat het de schuld van Rutte en de Jonge is dat ze nu ziek zijn. Nee, de studenten wisten best dat je na vaccineren nog steeds ziek kan worden en andere mensen kan besmetten. Zelf nadenken en je eigen verantwoordelijkheid nemen.

Onzin hun beleid was geen 1,5 meter bij toegang met een test.
Hier was het juist geen 1,5 meter. Kan je vinden dat mensen dat hadden moeten doen maar dat is nou in een club ook niet echt te doen.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:30

Voor de geïnteresseerden: check Tijn Broekman op Twitter. Hij weet de getallen goed te duiden en het lijkt erop alsof de besmettingen weer gaan dalen.

Vraag me niet het uit te leggen, ik had geen statistiek tijdens m’n studie :D

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:32

Dan hadden mensen zelf verstandig moeten zijn en niet moeten gaan. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Zo simpel is het.

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:37

katybug schreef:
Dan hadden mensen zelf verstandig moeten zijn en niet moeten gaan. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Zo simpel is het.

Dan had de boel dus ook niet open gehoeven :)

Of wil je het de ondernemers ook kwalijk nemen dat ze mensen hebben willen binnen halen?

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:39

lenaa_tje schreef:
katybug schreef:
Dan hadden mensen zelf verstandig moeten zijn en niet moeten gaan. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Zo simpel is het.

Dan had de boel dus ook niet open gehoeven :)

Of wil je het de ondernemers ook kwalijk nemen dat ze mensen hebben willen lokken?


Nee die neem ik niks kwalijk. Ik erger me alleen echt heel erg aan de klagende mensen die ziek bleken nadat ze niet zelf nagedacht hadden en dan nog verbaasd zijn ook. Waarom denken mensen zelf niet meer na?

Vaccinatie betekent grote kans om minder ziek te worden en niet dat je niet meer ziek wordt en niemand meer kan besmetten. Dus als je gaat feesten en besmet raakt zul je in quarantaine moeten. Wil je dat? Prima. Maar dan moet je niet klagen maar dragen.

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:41

Zonder klanten hadden de ondernemers ook niks hè?

Verder zijn beide gewoon dom. Overheid had het niet open moeten gooien met achterlijke beloftes en mensen hadden het serieuzer moeten nemen

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:45

Tsja, als die klanten na 1 feestje ziek zijn en in quarantaine moeten hebben ze ook niks.

De overheid had het niet open moeten gooien. Eens. Wij keken elkaar ook verbaasd aan. Maar dat je dan gaat feesten en doen zonder na te denken.

Als de overheid zegt dat we allemaal in het kanaal moeten springen want dat overleven we en Corona is daarna weg dan denk je toch ook na en zeg je nee? Ik wel in ieder geval. Ik ben geen sterke zwemmer en verdrink haha. Loser ikke.

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:50

Tja mensen hebben sowieso nog al last van groepsdruk. Een virus blijft iets onzichtbaars wat je niet kunt zien en als er dan iemand op staat die een halfjaar dingen heeft verboden omdat het te gevaarlijk is en nu zegt dat het kan..
Waarom moest er eerst geluisterd worden en nu dus juist niet. Nu moest het eigen verstand gebruikt worden. Daar verbaas ik mij enorm over.
Ik snap ook niet dat er niemand van de regering heeft bedacht dat mensen dus ook inderdaad uit zouden gaan. En dat dit het gevolg zou kunnen zijn. Nu denk ik dat ze misschien hebben onderschat hoeveel mensen en welke mensen nu geraakt zijn door Corona.
Voor veel mensen blijft Corona een ver van hun bed show, heel fijn dat get zo is maar dat maakt het inperken er van wel heel ingewikkeld.

Nu ben ik sowieso niet van het geklaag. Heb je nu Corona moet je op de blaren zitten maar ook de overheid vind ik oliedom.

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:53

lenaa_tje schreef:
Tja mensen hebben sowieso nog al last van groepsdruk. Een virus blijft iets onzichtbaars wat je niet kunt zien en als er dan iemand op staat die een halfjaar dingen heeft verboden omdat het te gevaarlijk is en nu zegt dat het kan..
Voor veel mensen blijft Corona een ver van hun bed show, heel fijn dat get zo is maar dat maakt het inperken er van wel heel ingewikkeld


Daarom kan de overheid ook geen goed doen. Als het op slot zit dan vragen mensen zich af waarom. Als het open gaat gaan ze los en zijn daarna verbaasd en boos als blijkt dat Corona er gewoon nog is. Ik ben zo blij dat ik geen onderdeel uitmaak van het OMT en de overheid. :j

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:58

Tja boos misschien maar ik geloof niet dat, dat tot problemen had geleid.
Mensen roepen maar verder gebeurd er niet veel :)

Nu klagen mensen toch net zo goed over maatregelen? Had niet veel uitgemaakt

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 22:04

Gelukkig blijft het voorlopig bij roepen.

En ik snap het. We zijn het allemaal zat. Het zou zo heerlijk zijn om weer gewoon onbezorgd op pad te kunnen gaan. Ooit komt dat wel weer. Ooit.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 22:08

katybug schreef:
Gelukkig blijft het voorlopig bij roepen.

En ik snap het. We zijn het allemaal zat. Het zou zo heerlijk zijn om weer gewoon onbezorgd op pad te kunnen gaan. Ooit komt dat wel weer. Ooit.




Nog éven wachten.
Twee weken woden er vier, tien.

Ondertussen is er nog steeds geen reden voor ongerustheid nav de huidige besmettingen; juist alle reden voor loslaten van de teugels.

Dat ooit is nooit als we niet accepteren dat mensen nu eenmaal dood gaan aan van alles en nog wat. Dat er ´morgen´ weer een nieuwe nogwat is.

Dúrft te leven.

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 22:10

Dat is jouw idee over Corona en de maatregelen. Ik heb meer van jou gelezen in andere topics en wij gaan het hier toch niet over eens zijn en dat is prima. Daarom ga ik hier verder niet inhoudelijk op in. :)

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 23:08


Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 23:11

Leuk, maar alleen voor leden, dus voor mij niet leesbaar.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 23:21

Anna79 schreef:
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/07/13/pa ... t-a4050922

Interessant artikel van de hoogleraar virologie van het Leids universitair medisch centrum. Zet de boel in perspectief.

Kan die man dit ook even aan het omt uitleggen..die krijgen van een scheet al een paniekaanval en voorspellen weer zwarte scenario's.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:01

Afbeelding

Wat denken jullie goed idee omdat corona toch min of meer niet uit te roeien is of slecht idee?

Ik vraag me wel af of er ooit een einde aan komt. Reizen is mijn passie en ik mis het enorm, maar met die constante onzekerheid durf ik ook niet zo weg te gaan.

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:06

Als in Nederland ook iedereen die kans heeft gehad op 2 prikken dus om volledig ingeënt te zijn. Ben ik niet tegen maar dat is gewoon nog niet zo.

Verder zou ik wel blij zijn van een minimum aantal gevaccineerden maar gezien de mensen die wél ingeënt wil zijn kijken we dat wel te halen

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:07

Heel erg voor. Blij voor de Engelsen :) en inderdaad wat Johnson zegt.. Als het nu niet kan, wanneer dan wel? Dat gevoel heb ik in Nederland ook over 2 weken.

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:10

Hoezo over 2 weken dan?

Zodra iedereen de kans heeft gehad, ja. Maar niet daarvoor. Ik moet nog 2 weken wachten, helaas. Erg vervelend dat termijn verkort is voor nieuwe afspraken maar de geplande niet vervroegd mogen worden.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:12

Omdat we dan de tijd allang hebben uitgezeten dat de ziekenhuizen kunnen overstromen. En iedereen.. Tja leuk maar ik kijk liever naar de mensen die in de ziekenhuizen komen. Anders kun je wel bezig blijven.

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:16

ingedebruijn schreef:
Omdat we dan de tijd allang hebben uitgezeten dat de ziekenhuizen kunnen overstromen. En iedereen.. Tja leuk maar ik kijk liever naar de mensen die in de ziekenhuizen komen. Anders kun je wel bezig blijven.

Maar dan heeft nog steeds iedereen de kans gehad om ingeënt te zijn.

Voor die mensen moeten we maar onze middelvinger opsteken?
Ik zal het mijn vriendengroep in de leeftijd 28-33 doorgeven :+
Ik ben samen met een vriendin, die ook een risicogroep is, de enig volledig gevaccineerden. De rest moet allemaal nog wachten op de tweede prik.