Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:16

ingedebruijn schreef:
Omdat we dan de tijd allang hebben uitgezeten dat de ziekenhuizen kunnen overstromen. En iedereen.. Tja leuk maar ik kijk liever naar de mensen die in de ziekenhuizen komen. Anders kun je wel bezig blijven.


Maar je weet niet van tevoren wie er in het ziekenhuis terecht komen. Wij hebben ook patiënten gehad die jong en gezond waren en waarvan niet verwacht werd dat ze in het ziekenhuis terecht zouden komen. Dus ik zou wel wachten tot iedereen gevaccineerd is die gevaccineerd wil worden.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:18

Maar als de besmettingen dan wel blijven wanneer kan ik dan weer op reis, nu is NL toch ook weer rood voor veel landen, ook als je twee keer gevaccineerd bent kunt je positief testen, moet je dan weer in een ander land 10 dagen in quarantaine?

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:19

Als je het eens bent met Engeland, dan zou je hier ook moeten wachten tot iedereen gevaccineerd is die zou willen. Daarom schaffen ze het daar af, omdat dat zo is.

Die quarantaine verschilt per land, maar de kans is er wel ja.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:20

Dat kan, zie het topic wat zojuist over Griekenland geplaatst is.

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:20

moonsparkle schreef:
Maar als de besmettingen dan wel blijven wanneer kan ik dan weer op reis, nu is NL toch ook weer rood voor veel landen, ook als je twee keer gevaccineerd bent kunt je positief testen, moet je dan weer in een ander land 10 dagen in quarantaine?

Ik ga er vanuit dat anderen Europese landen met deze vaccinatie graaf hetzelfde doen daarbij ga ik dr vanuit dat de besmettingen afnemen.
We zitten echt nog op een klein percentage gevaccineerden hè?

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:20

moonsparkle schreef:
Maar als de besmettingen dan wel blijven wanneer kan ik dan weer op reis, nu is NL toch ook weer rood voor veel landen, ook als je twee keer gevaccineerd bent kunt je positief testen, moet je dan weer in een ander land 10 dagen in quarantaine?


Als je besluit weer te gaan reizen dan zou ik mezelf laten testen, ondanks de vaccinaties die je gehad hebt.

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:25

Ik niet maar ga momenteel niet op vakantie naar het buitenland.
Zou ik aan het werk zijn zou het misschien anders zijn daar heb ik veel kans om besmet te raken. Nu niet.

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:30

MoniqueT schreef:
Dat kan, zie het topic wat zojuist over Griekenland geplaatst is.


En blijkbaar staat dat welnop de informatie site van Griekenland dat er testen gedaan kunnen worden op vliegveld. Dus de regels van land waar je heen gaat goed lezen.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:34

katybug schreef:
moonsparkle schreef:
Maar als de besmettingen dan wel blijven wanneer kan ik dan weer op reis, nu is NL toch ook weer rood voor veel landen, ook als je twee keer gevaccineerd bent kunt je positief testen, moet je dan weer in een ander land 10 dagen in quarantaine?


Als je besluit weer te gaan reizen dan zou ik mezelf laten testen, ondanks de vaccinaties die je gehad hebt.


Dan is er dus altijd de kans dat je binnen 24 voor de reis hoort dat je niet kan, voor iets wat je misschien al lang hebt gepland, uitgezocht etc. Ik snap dat niet zomaar alles kan, maar ik heb het er wel moeilijk mee. Ik kan normaal echt genieten van de voorpret, het uitstippelen van een route, verschillende accommodaties boeken.

Wat als je ergens bent en je wordt na een week gevraagd om te testen en het is positief, alsnog weer 10 dagen quarantaine? Ik snap dat je ook kunt zeggen nou dan reis je toch niet als je bang bent dat het niet door kan gaan, of pos getest wordt. Maar ik krijg altijd echt een positieve boost van reizen en het plannen daarvan. Over de grens kom ik echt goed tot rust, maar het brengt me ook altijd nieuwe onvergetelijke herinneringen.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:40

MyWishMax schreef:
Als je het eens bent met Engeland, dan zou je hier ook moeten wachten tot iedereen gevaccineerd is die zou willen. Daarom schaffen ze het daar af, omdat dat zo is.

Die quarantaine verschilt per land, maar de kans is er wel ja.

Iedereen boven de 18 de kans geven om volledig gevaccineerd te zijn. Ik weet niet hoeveel 18 jarigen nog wachten op de eerste afspraak... Maar wanneer die eerste afspraak is geweest is het daarna dus nog + 7 weken voor volledige bescherming (indien Pfizer bijv.). Zou mooi zijn als 1 oktober alles weer los kan.

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:42

Ja, oké. Dat bedoelde ik, maar niet geschreven. Maar dat duurt idd nog even. Ik ben 32 en heb over 2 weken mijn 2e pas, net als aardig wat kennissen van mij rond dezelfde leeftijd hier in de omgeving.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:46

bigone schreef:
En het banketstaaf is dat het niet had hoeven gebeuren wanneer de Jonge en Rutte nog even een maand de poot stijf hadden gehouden , maar ja, de economie.

..Is dat zo?
In het vorige topic had ik de reacties van de oppositie geplaatst... Die vonden juist toen dat het open moest, terwijl VVD/CDA?GL (uit mn hoofd) eigenlijk vonden dat het wat rustiger aan moest... Dan kan de minister iets anders doen, maar dan is het óók niet goed... ?

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:47

moonsparkle schreef:
Dan is er dus altijd de kans dat je binnen 24 voor de reis hoort dat je niet kan, voor iets wat je misschien al lang hebt gepland, uitgezocht etc. Ik snap dat niet zomaar alles kan, maar ik heb het er wel moeilijk mee. Ik kan normaal echt genieten van de voorpret, het uitstippelen van een route, verschillende accommodaties boeken.

Wat als je ergens bent en je wordt na een week gevraagd om te testen en het is positief, alsnog weer 10 dagen quarantaine? Ik snap dat je ook kunt zeggen nou dan reis je toch niet als je bang bent dat het niet door kan gaan, of pos getest wordt. Maar ik krijg altijd echt een positieve boost van reizen en het plannen daarvan. Over de grens kom ik echt goed tot rust, maar het brengt me ook altijd nieuwe onvergetelijke herinneringen.


Ja klopt dat risico loop je dan. Maar ik blijf liever thuis dan dat ik 10 dagen in quarantaine moet in het land van bestemming. Als je daar een test moet doen en positief getest wordt moet je dus in quarantaine.

Iedereen kan hier natuurlijk zelf keuzes maken. Jij krijgt er een positieve boost van en ik blijf liever nog een jaartje thuis en zie volgend jaar wel weer.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:48

Blue_Eyes schreef:
Leuk, maar alleen voor leden, dus voor mij niet leesbaar.


Heb je de link aangeklikt? Ik ben ook geen lid, maar kan dit artikel gewoon lezen.

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:49

Cer schreef:
bigone schreef:
En het banketstaaf is dat het niet had hoeven gebeuren wanneer de Jonge en Rutte nog even een maand de poot stijf hadden gehouden , maar ja, de economie.

..Is dat zo?
In het vorige topic had ik de reacties van de oppositie geplaatst... Die vonden juist toen dat het open moest, terwijl VVD/CDA?GL (uit mn hoofd) eigenlijk vonden dat het wat rustiger aan moest... Dan kan de minister iets anders doen, maar dan is het óók niet goed... ?

De mensen die tegen voor waren hebben niet het laatste woord. Niet eens in de buurt van een meerderheid ook. Dus nee zij hebben die beslissing gemaakt.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:51

Lenaatje: Het is wel zo dat de oppositie het één en ander aan druk kunnen uitoefenen. De uiteindelijke keuze ligt wel ergens anders (en daarmee ook de verantwoordelijkheid). Maar zeggen dat de versoepelingen niet door druk zijn gekomen vind ik wel kort door de bocht.

Maargoed, veranderd niks aan de situatie nu. Het is gewoon oliebol.

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:53

Winged schreef:
Lenaatje: Het is wel zo dat de oppositie het één en ander aan druk kunnen uitoefenen. De uiteindelijke keuze ligt wel ergens anders (en daarmee ook de verantwoordelijkheid). Maar zeggen dat de versoepelingen niet door druk zijn gekomen vind ik wel kort door de bocht.

Maargoed, veranderd niks aan de situatie nu. Het is gewoon oliebol.

Dat weet ik :)

Maar hier waren echt maar een enkele partij voor. Het grootste deel van de oppositie was ook niet voor. Daarnaast hebben ze normaal ook geen moeite om niet toe te geven aan de pvv

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:56

Ik lees nu steeds meer verhalen over mensen die 2 X gevaccineerd zijn, ook langer dan 2 weken geleden en die toch positief getest worden. Als ik er vanuit ga dat je dan ook besmettelijk bent en het dus kunt verspreiden, waar zijn we dan mee bezig met zijn allen? Dan is het einde toch zoek? Dan zijn er twee opties: of altijd met restricties leven, of alles loslaten en accepteren dat het er is en altijd zal blijven.
Ik denk zelf dat je mensen de keuze moet geven om jezelf te beschermen door je te laten vaccineren (want als je het nog krijgt dan word je minder ziek dan zonder vaccin heb ik begrepen) of te accepteren dat je besmet kunt raken en flink ziek kan worden. Ik denk niet dat er meer opties zijn dan dat. Ik kijk nu ook met belangstelling naar Engeland die dus alles heeft losgelaten. Ik denk namelijk ook dat dit de enige optie is.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:58

tuurlijk, maar dat kan pas als iedereen de kans gehad heeft zich te beschermen via vaccinatie

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:59

fokfanaat schreef:
tuurlijk, maar dat kan pas als iedereen de kans gehad heeft zich te beschermen via vaccinatie


Is dat nog niet dan?

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:00

Nee, daar gaat het al pagina's over en paar berichten terug ook nog.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 19-07-21 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:00

Suzanne F. schreef:
Ik lees nu steeds meer verhalen over mensen die 2 X gevaccineerd zijn, ook langer dan 2 weken geleden en die toch positief getest worden. Als ik er vanuit ga dat je dan ook besmettelijk bent en het dus kunt verspreiden, waar zijn we dan mee bezig met zijn allen? Dan is het einde toch zoek? Dan zijn er twee opties: of altijd met restricties leven, of alles loslaten en accepteren dat het er is en altijd zal blijven.
Ik denk zelf dat je mensen de keuze moet geven om jezelf te beschermen door je te laten vaccineren (want als je het nog krijgt dan word je minder ziek dan zonder vaccin heb ik begrepen) of te accepteren dat je besmet kunt raken en flink ziek kan worden. Ik denk niet dat er meer opties zijn dan dat. Ik kijk nu ook met belangstelling naar Engeland die dus alles heeft losgelaten. Ik denk namelijk ook dat dit de enige optie is.


Dit is momenteel ook mijn gedachten. Ook ik hoor veel dat mensen 2 x gevaccineerd zijn en cov positief ze worden gelukkig minder ziek, maar toch heb je dan weer restricties. Ik sluit me wel aan bij de rest ook iedereen de kans te geven zich 2x te laten vaccineren voor je wat los laat.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:01

Suzanne F. schreef:
fokfanaat schreef:
tuurlijk, maar dat kan pas als iedereen de kans gehad heeft zich te beschermen via vaccinatie


Is dat nog niet dan?


hier nog niet, ik heb vrijdag mijn 2e prik gehad, mijn kinderen pas 1

sterker nog, ze geven aan dat je niet hoeft te bellen om de 2e prik eerder te kunnen krijgen omdat er daarvoor niet genoeg vaccin is.

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:02

Mijn man heeft er pas 1 gehad en mijn oudste moet beide nog.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:07

Ik ('88) heb vrijdag mijn tweede prik gehad. 1 van mijn zussen ('84) krijgt hem morgen voor de tweede keer. Dus tot bouwjaar 2003 hebben we nog wel even te gaan.