Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:30

Lindor92 schreef:
Even een vraag tussendoor. Vanavond kreeg ik een melding via de corona app dat ik woensdag in contact ben geweest met iemand die corona heeft. Word je dan altijd gebeld door ggd voor bron en contact onderzoek? Of hoe groot is de kans dat iemand in een andere ruimte positief is getest?

Ze bellen je niet perse daar hebben ze capaciteit niet meer voor. Als je gevaccineerd bent is er niets aan de hand alleen als je klachten krijgt moet je dan testen. Ben je dat niet dan moet je sowieso testen.

Wat bedoel je met een andere ruimte? Ben je wel of niet in contact geweest? Bij mijn man op het werk hielden ze allemaal afstand en toch had de hele afdeling corona gewoon door in de zelfde ruimte te zijn.

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:37

Spenk schreef:
Wat bedoel je met een andere ruimte? Ben je wel of niet in contact geweest? Bij mijn man op het werk hielden ze allemaal afstand en toch had de hele afdeling corona gewoon door in de zelfde ruimte te zijn.


En toch zegt het niks. Mijn moeder heeft een longtest/blaastest moeten doen met een assistente vlak naast haar en ze heeft wel 20 keer diep in moeten ademen en moeten blazen in zo’n apparaat. Duurde meer dan een half uur. Bleek de assistente Corona te hebben en mijn moeder heeft niks. Nou die heeft echt wel aerosolen ingeademd en veel ook. Was een kleine spreekkamer en ze zaten op minder dan een meter afstand.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:38

Nee maar dat is toch altijd zo? Mijn man had corona en daar lig ik naast in bed. Ik heb geen corona gehad.... Maar het kan wel ook in een ruimte.

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:40

Spenk schreef:
Lindor92 schreef:
Even een vraag tussendoor. Vanavond kreeg ik een melding via de corona app dat ik woensdag in contact ben geweest met iemand die corona heeft. Word je dan altijd gebeld door ggd voor bron en contact onderzoek? Of hoe groot is de kans dat iemand in een andere ruimte positief is getest?

Ze bellen je niet perse daar hebben ze capaciteit niet meer voor. Als je gevaccineerd bent is er niets aan de hand alleen als je klachten krijgt moet je dan testen. Ben je dat niet dan moet je sowieso testen.

Wat bedoel je met een andere ruimte? Ben je wel of niet in contact geweest? Bij mijn man op het werk hielden ze allemaal afstand en toch had de hele afdeling corona gewoon door in de zelfde ruimte te zijn.


Signaal van melder gaat wel eens door muren heen. Was in een gebouw met meerdere praktijken. Heb in dat gebouw met 1 iemand een kwartier contact gehad. Ben benieuwd of ik morgen dan een telefoontje krijg.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:41

Die melder is toch anoniem? Dus ze kunnen niet je gegevens doorgeven aan de ggd lijkt me? Je doet er verstandig aan gewoon even te testen als je niet gevaccineerd bent.

996981
Berichten: 9774
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:43

Spenk schreef:
Die melder is toch anoniem? Dus ze kunnen niet je gegevens doorgeven aan de ggd lijkt me? Je doet er verstandig aan gewoon even te testen als je niet gevaccineerd bent.

Ook als je wel gevaccineerd bent ;)

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:45

Als je gevaccineerd bent hoeft dat niet meer :) enkel blij klachten. Ongevaccineerd moet je dat wel.

996981
Berichten: 9774
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:48

Spenk schreef:
Als je gevaccineerd bent hoeft dat niet meer :) enkel blij klachten. Ongevaccineerd moet je dat wel.

Of het moet of niet doet niks af aan het feit dat het verstandig is. Zie het stijgende aantal besmettingen. Die vinden niet enkel plaats onder de kleine groep ongevaccineerden. Fijn om te weten toch of je wel of niet besmet bent en of je dus eventueel anderen kan besmetten

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:50

996981 schreef:
Spenk schreef:
Als je gevaccineerd bent hoeft dat niet meer :) enkel blij klachten. Ongevaccineerd moet je dat wel.

Of het moet of niet doet niks af aan het feit dat het verstandig is. Zie het stijgende aantal besmettingen. Die vinden niet enkel plaats onder de kleine groep ongevaccineerden. Fijn om te weten toch of je wel of niet besmet bent en of je dus eventueel anderen kan besmetten


Vind ik ook hoor en heb ik dus wel gedaan toen ik contact had gehad met iemand die positief was. Ook al was het niet zeker dat hij al positief was tijdens contact, het langer als 5 dagen geleden was en ik geen klachten had en wel gevaccineerd. Toch voor de zekerheid.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 21:17

996981 schreef:
Spenk schreef:
Als je gevaccineerd bent hoeft dat niet meer :) enkel blij klachten. Ongevaccineerd moet je dat wel.

Of het moet of niet doet niks af aan het feit dat het verstandig is. Zie het stijgende aantal besmettingen. Die vinden niet enkel plaats onder de kleine groep ongevaccineerden. Fijn om te weten toch of je wel of niet besmet bent en of je dus eventueel anderen kan besmetten

Uit de aantallen blijkt dat ong 70 % van de gevaccineerden gaat testen bij klachten.
En ongeveer 15 % van de bedden bezetten.

996981
Berichten: 9774
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 21:23

bigone schreef:
996981 schreef:

Of het moet of niet doet niks af aan het feit dat het verstandig is. Zie het stijgende aantal besmettingen. Die vinden niet enkel plaats onder de kleine groep ongevaccineerden. Fijn om te weten toch of je wel of niet besmet bent en of je dus eventueel anderen kan besmetten

Uit de aantallen blijkt dat ong 70 % van de gevaccineerden gaat testen bij klachten.
En ongeveer 15 % van de bedden bezetten.

Dus is het in dit geval niet verstandig te testen? Of wat wil je zeggen? Of wil je vooral jezelf als gevaccineerde even op de borst kloppen?

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 21:29

Nee ik zeg alleen dat zeer veel gevaccineerden alsnog testen bij klachten, bij de niet gevaccineerden is dit namelijk 35 % . Dus 65 % van de niet gevaccineerden testen niet bij klachten. Of ze in zelf quarantaine gaan of gewoon de kop in het zand steken is niet bekend.

Onderstaand de besmettingen in augustus en aandeel gevaccineerd /ongevaccineerd.

In augustus werd het coronavirus vastgesteld bij ruim 75.000 mensen. Bij ruim 65.000 van hen was de vaccinatiestatus toen bekend: 63 procent was niet gevaccineerd, 25 procent volledig gevaccineerd en 12 procent gedeeltelijk gevaccineerd.

Wat je hieruit op kunt maken is dat de verdeling besmette mensen 75/25 is.
Dus kun je, met het aandeel van dik 80 % gevaccineerd ook concluderen dat deze groep veel minder besmet is en dus ook veel minder anderen besmet.

996981
Berichten: 9774
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 21:32

bigone schreef:
Nee ik zeg alleen dat zeer veel gevaccineerden alsnog testen bij klachten, bij de niet gevaccineerden is dit namelijk 35 % . Dus 65 % van de niet gevaccineerden testen niet bij klachten. Of ze in zelf quarantaine gaan of gewoon de kop in het zand steken is niet bekend.

Onderstaand de besmettingen in augustus en aandeel gevaccineerd /ongevaccineerd.

In augustus werd het coronavirus vastgesteld bij ruim 75.000 mensen. Bij ruim 65.000 van hen was de vaccinatiestatus toen bekend: 63 procent was niet gevaccineerd, 25 procent volledig gevaccineerd en 12 procent gedeeltelijk gevaccineerd.

Wat je hieruit op kunt maken is dat de verdeling besmette mensen 75/25 is.
Dus kun je, met het aandeel van dik 80 % gevaccineerd ook concluderen dat deze groep veel minder besmet is en dus ook veel minder anderen besmet.

Ja, dat is ook verstandig. Zoals ik aangeef. Wat wil je nou? Gewoon tegen mijn post aanschoppen omdat ik hem geschreven heb? :+

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 21:39

Nee hoor maar jij praat elke keer uit de ongevaccineerden kant en probeert het dan wel netjes te verpakken maar toch.
En ik praat uit de gevaccineerden kant en probeer het ook netjes te verpakken ;) dat jij je dan aangevallen voelt door mijn nette post, tja.

996981
Berichten: 9774
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 21:42

bigone schreef:
Nee hoor maar jij praat elke keer uit de ongevaccineerden kant en probeert het dan wel netjes te verpakken maar toch.
En ik praat uit de gevaccineerden kant en probeer het ook netjes te verpakken ;) dat jij je dan aangevallen voelt door mijn nette post, tja.

Ik voel me niet aangevallen hoor. Ik zeg als niet gevaccineerde dat het voor iedereen verstandig is te testen en krijg vervolgens een relaas over me heen dat ongevaccineerden minder vaak testen :+(ben wel benieuwd naar de bron trouwens). Wat je dan precies wil zeggen snap ik niet.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 21:56

Tja, dat kan ik niet helpen dat je het niet snapt, simpeler uitleggen zal niet lukken.

996981
Berichten: 9774
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 22:01

bigone schreef:
Tja, dat kan ik niet helpen dat je het niet snapt, simpeler uitleggen zal niet lukken.

Je wil gewoon als gevaccineerde even je zegje doen. Got it :j

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 22:10

Goh, je hebt me door. Fijn voor je, kunnen we elkaar de hand schudden.

996981
Berichten: 9774
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 22:14

bigone schreef:
Goh, je hebt me door. Fijn voor je, kunnen we elkaar de hand schudden.

Durf je dat? Ik ben niet gevaccineerd hoor ;) :D

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 22:16

Ik heb ook, als gevaccineerde, al een aantal keren getest.
2 x omdat ik ging vliegen en 2 x omdat ik klachten had.
Mijn gevaccineerde dochter is al zeker 10 x getest, tijdens haar werk komt ze regelmatig in contact met besmette mensen. En dan is het gewoon testen.
En zo ken ik er nog velen.
Net zoals mijn ongevaccineerde neefje iedere week gaat testen omdat hij naar Feyenoord gaat.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 22:17

996981 schreef:
bigone schreef:
Goh, je hebt me door. Fijn voor je, kunnen we elkaar de hand schudden.

Durf je dat? Ik ben niet gevaccineerd hoor ;) :D

Jazeker wel, geen enkel probleem mee om met ongevaccineerde mensen om te gaan. Zij lopen een bak meer risico dus als jij het aandurft krijg je van mij een hand hoor.

Karl66

Berichten: 29755
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 22:28

996981 schreef:
Karl66 schreef:
Ik zeg dat ook niet dat vaccineren het enige middel is om deze pandemie te bestrijden. En laten ze nou net alle andere maatregelen losgelaten hebben...

Dus je uitspraak ''Door het verhogen van de vaccinatiegraad verlaag je het R-getal'' klopt alleen als je vaccineert in combinatie met andere maatregelen?


Met de huidige vaccinatiegraad, ja! Maar als de vaccinatiegraad stijgt heb je dus steeds minder maatregelen nodig. Het is namelijk niet voor niets dat de 20% gevaccineerden verantwoordelijk zijn voor 75% van de besmettingen.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 22:31

Karl? 20 % ongevaccineerden verantwoordelijk voor 75 % van de besmettingen.

996981
Berichten: 9774
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 22:40

Karl66 schreef:
996981 schreef:

Dus je uitspraak ''Door het verhogen van de vaccinatiegraad verlaag je het R-getal'' klopt alleen als je vaccineert in combinatie met andere maatregelen?


Met de huidige vaccinatiegraad, ja! Maar als de vaccinatiegraad stijgt heb je dus steeds minder maatregelen nodig. Het is namelijk niet voor niets dat de 20% gevaccineerden verantwoordelijk zijn voor 75% van de besmettingen.

Juist :j hoe hoog moet die graad dan zijn?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 23:03

87% heeft op dit moment de eerste prik gehad..dan zou je toch meer moeten merken in resultaten dan je op dit moment doet?
(Zeker omdat er ook een hele hoop jongeren tussen de niet enten zitten die vrijwel niet in het ziekenhuis belanden)