Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:32

Niet te snel conclusies trekken. Mijns inziens is dat een verkapte vorm van aankondigen dat er meer restricties komen voor ongevaccineerden.
Laatst bijgewerkt door mysa op 26-10-21 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:32

purny schreef:
Er wordt dus verwacht dat je als gevaccineerde jouw leven aan zal passen tot op bepaalde hoogte zodat een niet gevaccineerde niet op de ic komt.
En dat vind ik idioot op zijn zachts gezegd.

dat staat er ja helemaal niet? Ze willen maatregelen voor ongevaccineerden zoals en 2G.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:33

mysa schreef:
Niet te snel conclusies trekken. Mijns inziens is dat een verkapte vorm van aankondigen dat er meer restricties komen voor on gevaccineerden.

Zo lees ik het ook, en ik ben het daar mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:34

Volgens mij kunnen ze zoveel nieuwe regels gaan invoeren als ze willen, maar als er niet meer en beter wordt gehandhaafd dan gaat er niets veranderen :n Als je nu in al die weken nog nooit een controle hebt gehad, waarom zou je je er dan nog aan houden als horeca? Ik praat het niet goed ofzo, maar ik snap het wel..

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:36

Ik heb hier trouwens ooit gezegd dat de broodjeszaak waar ik werk niet gingen controleren maar wij hebben toch besloten om het wel te doen, mijn baas moet ook geopereerd worden maar wordt maar uitgesteld, maar er zijn al wat gekke qr’s en smoesjes langsgekomen. Het is wel echt lastig om daar tegen in te gaan moet ik toch zeggen..

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:43

Gelukkig kan ik zeggen dat alles waar wij tot nu toe geweest zijn (regio Den Haag) overal de QR gecontroleerd wordt.. :j

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:44

Maar wat doen ze als ze controleren en je zegt dat je hem niet (bij je) hebt? Ik hoor helaas andere geluiden over het controleren. Dus als ze het 2G stelsel in gaan voeren en de controle blijft zo slecht als nu dan werkt het alsnog niet.

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:47

sureido schreef:
Ik heb hier trouwens ooit gezegd dat de broodjeszaak waar ik werk niet gingen controleren maar wij hebben toch besloten om het wel te doen, mijn baas moet ook geopereerd worden maar wordt maar uitgesteld, maar er zijn al wat gekke qr’s en smoesjes langsgekomen. Het is wel echt lastig om daar tegen in te gaan moet ik toch zeggen..

Je moet er helemaal niet op in gaan als personeel. Gewoon zeggen dat je je aan de regels hebt te houden. Nooit in discussie gaan, werkt niet.

Wel slappe hap, die baas, nu komt hij zelf in de problemen en word er wel gecontroleerd. Had hij meteen moeten doen .

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:54

Ze is ook meteen gaan controleren behalve dag 1 dus slappe hap, nee. Maar na een week vol discussies hangt het nu ook voortaan op de deur want volgens iemand geldt het niet als het niet op de deur hangt :')

Het is ook wel makkelijk banketstaaf na 5 keer per dag uitgekafferd te worden dat je maar ‘moet’ controleren. :=

Ik werk er gelukkig maar 1 keer in de 2 weken.

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:57

Oke, dacht dat het al langer zo was dat er weinig regels werden nageleefd . En dat uitkafferen is gruwelijk en hebben veel meer mensen mee te maken. Onder andere ic personeel. Niet dat het gemakkelijk is want het komt toch binnen maar na een poosje zie je die gasten niet terug want ze weten dat ze er niet inkomen. Behalve op de ic dan.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 26-10-21 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:57

Lijkt me idd geen pretje sureido :n

Ik was laatst in Leeuwarden en zag een jongen uitgekafferd worden door een oudere dame omdat hij als beveiliger bij een testhok stond voor polsbandjes.. Ging ze aan hem even laten weten wat ze van de QR code vond.. Jeeezz, die jongen deed gewoon zijn werk :')

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:58

Wat zijn mensen toch asociaal... Dat je het er misschien niet mee eens bent, oké. Maar reageer dat nu niet af op mensen die gewoon hun werk doen. Je weet dat het er nu bij hoort dus dan moet je niet gaan janken als je dan gecontroleerd wordt.

Sowieso het afreageren op mensen die gewoon hun werk doen :n

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 16:01

purny schreef:
Er wordt dus verwacht dat je als gevaccineerde jouw leven aan zal passen tot op bepaalde hoogte zodat een niet gevaccineerde niet op de ic komt.
En dat vind ik idioot op zijn zachts gezegd.


Dat staat er niet?

Hij zegt o.a. dit:

"Het is een dilemma, zegt hij: in de samenleving is het overgrote deel van de mensen gevaccineerd, terwijl de situatie in de ziekenhuizen andersom is. "Het overgrote deel van de coronapatiënten daar is niet gevaccineerd. Als je dat weet, moet je je daar ook toe verhouden. De maatregelen moeten dan gericht zijn op de groep die je bescherming wilt bieden." "

"Maar hij vraagt zich daarbij wel af: "In hoeverre is het gerechtvaardigd om maatregelen te nemen voor de gehele groep, als er een groep is die een risico is voor zichzelf en voor anderen." "

Ik interpreteer dat zo dat er voor ongevaccineerden juist meer maatregelen komen, of dat zij extra restricties krijgen. Niet dat gevaccineerden dan extra dingen moeten doen (buiten op extra momenten die QR code laten zien, wat imo niet zo'n probleem is?)

MarlindeRooz schreef:
Maar wat doen ze als ze controleren en je zegt dat je hem niet (bij je) hebt? Ik hoor helaas andere geluiden over het controleren. Dus als ze het 2G stelsel in gaan voeren en de controle blijft zo slecht als nu dan werkt het alsnog niet.

Eens. Als je hem niet bij hebt is het pech, imo. Het moet controleerbaar zijn.

Bij de Efteling moest je ook je ID laten zien om te voorkomen dat je de smartphone van iemand anders had, en bij het hotel waar we zaten moest je ter controle je geboortemaand noemen.


MyWishMax schreef:
Wat zijn mensen toch asociaal... Dat je het er misschien niet mee eens bent, oké. Maar reageer dat nu niet af op mensen die gewoon hun werk doen. Je weet dat het er nu bij hoort dus dan moet je niet gaan janken als je dan gecontroleerd wordt.

Sowieso het afreageren op mensen die gewoon hun werk doen :n

Eens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 16:04

IMANDRA schreef:
Bij de Efteling moest je ook je ID laten zien om te voorkomen dat je de smartphone van iemand anders had, en bij het hotel waar we zaten moest je ter controle je geboortemaand noemen.


Geboortemaand noemen is ook een controle van niks, je kunt in de app namelijk zien wat er in de QR code staat dus je weet welk geboortejaar je moet noemen :')

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 16:21

Ik heb ook echt zwaar respect voor mensen nu die werken in de horeca , wat een gezeik zal je soms over je heen krijgen nu. En dat terwijl je als medewerker er geen zak aan kunt doen en gewoon opvolgt wat er wordt gezegd. Lijkt mij erg lastig! Winkels zelfde verhaal....

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 16:22

Relaxed schreef:
IMANDRA schreef:
Bij de Efteling moest je ook je ID laten zien om te voorkomen dat je de smartphone van iemand anders had, en bij het hotel waar we zaten moest je ter controle je geboortemaand noemen.


Geboortemaand noemen is ook een controle van niks, je kunt in de app namelijk zien wat er in de QR code staat dus je weet welk geboortejaar je moet noemen :')


Oh haha. Ja ik waardeerde de extra controlepoging iig :))

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 16:25

Ik snap het ook wel, is behoorlijk tijdrovend om de QR en ook nog ID te controleren, maar dat is wel de beste manier..
Ze zien je geboortedag, geboortemaand en de 1e letter van je achternaam.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 16:29

In BE zijn de huisartsen het meer dan beu.
Ze zullen geen hoogrisico-contacten meer testen.
Vorig weekend was een horror weekend in de wachtposten ook blijkbaar.

Ik denk dat de poppen nu pas echt aan het dansen gaan als ze dit doorzetten :=

https://www.hln.be/binnenland/de-maat-i ... ~a1bf09cf/

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 16:34

Afbeelding

?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 16:36

tammiebels schreef:
[ [url=m/iT0DX4.jpg]Afbeelding[/url] ]

?


Wat?

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 16:39

Relaxed schreef:
tammiebels schreef:
[ [url=m/iT0DX4.jpg]Afbeelding[/url] ]

?


Wat?


Dus van de positieve testen was 48 % wel volledig gevaccineerd?

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 16:39

Het is misschien handig om ook wat te schrijven ipv screenshot met vraagteken te plaatsen in meerdere topics. :+ waarom een vraagteken, wat wil je met dit screenshot?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 16:39

Gebeurd het testen in Belgie dan bij de huisartsen? En niet op speciale testlocaties?
Volgens mij kunnen de huisartsen hier niet eens testen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 16:40

@tammiebels, ja blijkbaar, er is toch ook nooit gezegd dat je niet besmet kunt raken na vaccinatie? Je komt alleen niet zo snel in het ziekenhuis en daar gaat het om.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-10-21 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 16:40

Hoelang gaan mensen nog zo verbaasd zijn dat je na een vaccinatie nog besmet raakt :')