Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:10

Ik vind het ook sneu voor ze :j

Maar het was met een beetje informeren en nadenken ook heel makkelijk te voorkomen.

Wie Corona nog altijd vergelijkt met de griep… dat vind ik toch echt niet meer opgaan.

Zoals HC zegt: er zijn al jaren verschillende risico’s voor verschillende landen en je kunt het nog bij zoveel organisaties en instanties navragen, mijn ervaring is dat je het altijd vooral zelf mag uitzoeken. Ik ben wel eens bij het tropisch instituut geweest en zelfs zij houden het op een advies en garanderen niets.

Electra63

Berichten: 17894
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:12

Tiggs schreef:
purny schreef:
Precies Electra. Ik kan ook nergens terugvinden dat bij een vaccinatie alsnog een negatieve test moet zitten.


Dat moet ook niet. Maar je kunt steekproefsgewijs wel getest worden.

@Elektra: een vakantie van 4000 euro lijkt me sowieso veel als je op 3 hoog achter woont ;)



Ik heb jaren in de stad gewoond, zonder tuin en ik kon mij vakanties permitteren die wel meer kostten dan € 4000.
Hoogseizoen en een paar kids op vliegvakantie, zit je zo aan.

Ik vind hier een aantal mensen makkelijk praten die zelf geen vakantie hebben geboekt en ook vinden dat de rest ook maar niet moet gaan.

Ik had vorig jaar 3 vakanties en 2 lange weekeinden weg geboekt, die allemaal betaald waren en geannuleerd werden.
Je kreeg toen vouchers.
Een deel daarvan heb ik doorgeboekt naar 202, waarvan 2 ook weer geannuleerd, en een deel heb ik na een half jaar het geld terug gekregen.

Ik heb Corona gehad en ik ben volledig gevaccineerd en zolang mijn vakantiebestemmingen op groen/geel staan, ga ik gewoon op vakantie.
Daarvoor raadpleeg ik de app van de overheid en dan ga ik ervan uit dat het klopt wat daar geadviseerd wordt.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 19-07-21 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:12

Maar is het echt makkelijk te voorkomen? Je test op woensdag vliegt op vrijdag. Je test woensdag is negatief maar op vrijdag positief want dat kan. Dat kan iedereen overkomen....

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:13

Het is iig weer minder risico dan niet testen.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:16

xLaraaj schreef:
Gaan jullie dan allemaal nooit meer op vakantie?
Corona gaat blijven bestaan hoor, net als de griep. Ik doe ook geen testje voor de griep voor ik vertrek.
In principe moet iedereen die op het vliegtuig stapt gevaccineerd zijn of negatief getest zijn. Deze mensen met enkel negatieve test kiezen zelf voor het risico om nog besmet te geraken door hun vaccinatie te weigeren. Ik zie niet in waarom ik nog in quarentaine zou moeten of 1000x mij moet laten testen of een vakantie van 1000-den euro's zou moeten laten schieten voor diegene die de vaccin weigeren (zoals mijn vriend)


Nooit meer is overdreven.
Maar als je bij griep of verkoudheid ook 10 dagen in een quarantaine hotel zou moeten en onbetaald verlof moet opnemen omdat je vast komt te zitten (daar of thuis) zou je er waarschijnlijk ook wel over nadenken.
Dat is nu het hele probleem. Omdat het nu een pandemie is gelden er gewoon andere regels.

Het gaat mij er niet om of je Corona kan krijgen. Dat kan je nl overal. Maar het gaat mij om wat de gevolgen daar van zijn. Die moet je wel in acht nemen voor je gaat.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:18

Electra63 schreef:
Daarvoor raadpleeg ik de app van de overheid en dan ga ik ervan uit dat het klopt wat daar geadviseerd wordt.



en moet er dan nóg vanuit gaan dat ook al klopt alles prima bij vertrek, dat regels veranderen kunnen terwijl je op je bestemming bent.

Sinds het begin van deze poepshow zijn er legio vakantiegangers ´verrast´ op hun bestemming door veranderde regels. Ook mbt regels van hun thuisland.
Dat is de schuld van niemand. Je bent er wel zelf verantwoordelijk voor omdat JIJ de keuze maakt dit risico te lopen.

verootjoo
Berichten: 35667
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:20

Spenk schreef:
Maar is het echt makkelijk te voorkomen? Je test op woensdag vliegt op vrijdag. Je test woensdag is negatief maar op vrijdag positief want dat kan. Dat kan iedereen overkomen....


Dat wordt toch ook steeds gezegd? Maar dat is momenteel het bekende risico wat je neemt als je naar Griekenland gaat.

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:22

Wat een heel sneu verhaal. Sterkte voor die jongeren. Ik had ze een fijne vakantie zo gegund, zoals ik het iedereen zo gun.
Het is wat het is en ik hoop nu de 1ste schrik gezakt is, dat ze er van gaan maken wat er van te maken is. Zo zonde dit en zo sneu.

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:23

TS volgens mij is het zo dat je na 5 dagen quarantaine de mogelijkheid hebt om nogmaals te testen als je geen klachten hebt. Als je dan negatief bent mag je eerder uit de quarantaine. Dit is in ieder geval op Ibiza zo. Wellicht geldt dit ook voor Griekenland. In ieder geval de moeite waard om uit te zoeken..

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:27

Iets waar ik benieuwd naar ben, dus gewoon een vraag?

Hoe zou je dit dan doen als je met familie bent of je partner? En er moet er 1 van in quarantaine? Zeg je daar dan ook zo makkelijk doei ik ga naar huis als dat kan en laat je de ander alleen in quarantaine zitten?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:30

Normaal ga je allemaal in quarantaine moeten toch?

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:30

neetoch dan zul je neem ik aan ook samen in quarantaine moeten. Apart doet niemand en natuurlijk reis je samen terug. Zullen die vriendinnen ook wel doen. Als je niet samen in quaranteine hoeft, tja banketstaaf maar dan zal de een wel vakantie gaan vieren (met een baal gevoel) en contact houden vaak en veel en dan weer samen naar huis. Of eventueel een weekje er aan vast knopen als daar geld voor is. Want nu ben je er toch.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:32

Wat ik ook niet goed begrijp is dat je zusje ongevaccineerd op een jongere reis is gegaan naar Griekenland..Hopen dat ze nu ook niet corona heeft opgelopen. Dan is een qarantaine hotel misschien nog wel een veilige optie.
En mbt gogotours, dat verbaasd me niks, die reisleider zijn veelal ook jongeren met weinig ervaring..

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:34

Gogotours kan weinig aan de situatie doen. Dat is een ding dat zeker is. MAAR als een toerist van mij zoiets meemaakt, dan ga ik het echt wel begeleiden hoor. Dat kan ik je verzekeren. Dus dat extra aandacht, af en toe eventjes bellen, zo nodig vertalen, ik vind dat er wel wat meer had gekund. Al was het maar die extra aandacht en eventjes opvolgen. Ik zou ze elke dag eventjes whattsappen op zijn minst.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78569
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:34

Wat ontzettend zuur voor die meiden. Zitten ze wel nog samen op een kamer of ieder afzonderlijk een kamer?
Op de site van de ANWB stond inderdaad dat deze steekproeven genomen werden. Ik hoop dat ze na 5 dagen en nog steeds negatief het hotel mogen verlaten, hoewel Griekenland wel erg streng en strikt is. Misschien dit nog eens uitzoeken wat die mogelijkheden zijn?

Femke_Tweety

Berichten: 12016
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:35

purny schreef:
Precies Electra. Ik kan ook nergens terugvinden dat bij een vaccinatie alsnog een negatieve test moet zitten.



_reactie op quote_

Van Nederland hóeft het ook niet..


Maar je hebt niet alleen met Nederland te maken, maar ook met Griekenland.
Griekenland kent -zoals ieder land- haar eigen regels.

En voor Griekenland zijn de tests niét verplicht, maar ze doen wel steekproeven.
En daar is Griekenland duidelijk zat in.




_algemeen_

Ik snap niet zo goed dat mensen er vanuit gaan dat als iets mag van Nederland, dat het ándere land fat dus ook oké vindt...

Of dat als Nederland ergens makkelijk over doet, en het buitenland lastiger, dat je in het buitenland stennis gaat lopen schoppen en niet mee wil werken.

Je houdt je gewoon aan de regels van het betreffende land, zonder zeiken en ge-eikel.

Het zou toch te gek zijn als een Nederlandse tourist de geldende regels in het vakantieland zou gaan bepalen...

Electra63

Berichten: 17894
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:37

Moderatoropmerking:
Bericht leeggehaald omdat het niet aan de Boktregels voldoet.

Electra63

Berichten: 17894
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:42

Femke_Tweety schreef:
purny schreef:
Precies Electra. Ik kan ook nergens terugvinden dat bij een vaccinatie alsnog een negatieve test moet zitten.



_reactie op quote_

Van Nederland hóeft het ook niet..


Maar je hebt niet alleen met Nederland te maken, maar ook met Griekenland.
Griekenland kent -zoals ieder land- haar eigen regels.

En voor Griekenland zijn de tests niét verplicht, maar ze doen wel steekproeven.
En daar is Griekenland duidelijk zat in.




_algemeen_

Ik snap niet zo goed dat mensen er vanuit gaan dat als iets mag van Nederland, dat het ándere land fat dus ook oké vindt...

Of dat als Nederland ergens makkelijk over doet, en het buitenland lastiger, dat je in het buitenland stennis gaat lopen schoppen en niet mee wil werken.

Je houdt je gewoon aan de regels van het betreffende land, zonder zeiken en ge-eikel.

Het zou toch te gek zijn als een Nederlandse tourist de geldende regels in het vakantieland zou gaan bepalen...


Laat ik nou dagelijks het Griekse nieuws volgen.

De Grieken willen heel graag toeristen ontvangen, mits zij gevaccineerd zijn of een negatieve test kunnen laten zien.
Die steekproeven worden niet na iedere vlucht gehouden, dus veel mensen staan er niet bij stil, dat je eruit gepikt kan worden en dan ook nog eens positief getest kan worden.

Dat het een risico is, dat klopt, maar sommigen hier die vinden het onverantwoord dat mensen op vliegvakantie gaan en dat is gewoon onredelijk.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:45

Electra63 schreef:
maar sommigen hier die vinden het onverantwoord dat mensen op vliegvakantie gaan en dat is gewoon onredelijk.


Het is omo meer dat sommigen het onverantwoordelijk vinden om zonder volledige enting, zonder volledige tetsten te gaan. Blijkt daarbij nog iemand positief ook.
Ja, dat vind ik ook overantwoordelijk. Goed dat in dit geval Griekenland wat aan zelfbescherming doet.

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:47

Femke_Tweety schreef:
purny schreef:
Precies Electra. Ik kan ook nergens terugvinden dat bij een vaccinatie alsnog een negatieve test moet zitten.



_reactie op quote_

Van Nederland hóeft het ook niet..


Maar je hebt niet alleen met Nederland te maken, maar ook met Griekenland.
Griekenland kent -zoals ieder land- haar eigen regels.

En voor Griekenland zijn de tests niét verplicht, maar ze doen wel steekproeven.
En daar is Griekenland duidelijk zat in.




_algemeen_

Ik snap niet zo goed dat mensen er vanuit gaan dat als iets mag van Nederland, dat het ándere land fat dus ook oké vindt...

Of dat als Nederland ergens makkelijk over doet, en het buitenland lastiger, dat je in het buitenland stennis gaat lopen schoppen en niet mee wil werken.

Je houdt je gewoon aan de regels van het betreffende land, zonder zeiken en ge-eikel.

Het zou toch te gek zijn als een Nederlandse tourist de geldende regels in het vakantieland zou gaan bepalen...

Maar Femke, er staat nergens op de site dat er steekproeven gedaan worden dus dat het wel aan te raden is om een test te doen. Dus ik kan me ook wel voorstellen dat er mensen zijn die zonder negatieve test op het vliegtuig stappen. En dat bedoel ik dus

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:57

Jawel Purny, ik vond dat gelijk op de site van de ANWB, die waarschuwen daar voor:
quote'' Aan de grens zijn steekproeven met sneltesten: bij positief resultaat moet je 10 dagen in quarantaine op kosten van de Griekse staat''
Bron: https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... riekenland

Lastige is alleen dat niet alle info gebundeld is en niet elke mens in staat is om alles te filteren qua relevantie en noodzaak.

Al met al is dit topic wel een erg goede waarschuwing voor een ieder die vakantie plannen over de grens heeft.

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:58

MarliesV schreef:
Jawel Purny, ik vond dat gelijk op de site van de ANWB, die waarschuwen daar voor:
quote'' Aan de grens zijn steekproeven met sneltesten: bij positief resultaat moet je 10 dagen in quarantaine op kosten van de Griekse staat''
Bron: https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... riekenland

Lastige is alleen dat niet alle info gebundeld is en niet elke mens in staat is om alles te filteren qua relevantie en noodzaak.

Al met al is dit topic wel een erg goede waarschuwing voor een ieder die vakantie plannen over de grens heeft.

En ik haal de informatie van nederlandwereldwijd af

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:04

pien_2010 schreef:
Gogotours kan weinig aan de situatie doen. Dat is een ding dat zeker is. MAAR als een toerist van mij zoiets meemaakt, dan ga ik het echt wel begeleiden hoor. Dat kan ik je verzekeren. Dus dat extra aandacht, af en toe eventjes bellen, zo nodig vertalen, ik vind dat er wel wat meer had gekund. Al was het maar die extra aandacht en eventjes opvolgen. Ik zou ze elke dag eventjes whattsappen op zijn minst.


Maar dit alles is toch pas afgelopen nacht gebeurd?

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:07

purny schreef:
MarliesV schreef:
Jawel Purny, ik vond dat gelijk op de site van de ANWB, die waarschuwen daar voor:
quote'' Aan de grens zijn steekproeven met sneltesten: bij positief resultaat moet je 10 dagen in quarantaine op kosten van de Griekse staat''
Bron: https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... riekenland

Lastige is alleen dat niet alle info gebundeld is en niet elke mens in staat is om alles te filteren qua relevantie en noodzaak.

Al met al is dit topic wel een erg goede waarschuwing voor een ieder die vakantie plannen over de grens heeft.

En ik haal de informatie van nederlandwereldwijd af


Deze reactie bevestigd meteen mijn tweede zin ;)

En dat is dus meteen in mijn ogen ook hier het punt. De dames hebben zich aan alle regels gehouden en zitten nu toch allemaal in quarantaine. Zuur, heel zuur.

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:11

De ANWB is ook niet betrouwbaar. Het beste is de site van het land van aankomst aan te houden. En dat is in dit geval travel.gov.gr

En als het goed is hebben de dames die site ook bezocht, daar moet je nl je PLF invullen.