Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:30


pien_2010

Berichten: 43711
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:39

Boras schreef:
pien_2010 schreef:
Gogotours kan weinig aan de situatie doen. Dat is een ding dat zeker is. MAAR als een toerist van mij zoiets meemaakt, dan ga ik het echt wel begeleiden hoor. Dat kan ik je verzekeren. Dus dat extra aandacht, af en toe eventjes bellen, zo nodig vertalen, ik vind dat er wel wat meer had gekund. Al was het maar die extra aandacht en eventjes opvolgen. Ik zou ze elke dag eventjes whattsappen op zijn minst.


Maar dit alles is toch pas afgelopen nacht gebeurd?

Gogotours heeft laten weten niets te kunnen doen. Althans dat begrijp ik van TS. En niets is wel heel erg niks, althans zo pak ik het niets op.


Electra63 schreef:
Laat ik nou dagelijks het Griekse nieuws volgen.

De Grieken willen heel graag toeristen ontvangen, mits zij gevaccineerd zijn of een negatieve test kunnen laten zien.
Die steekproeven worden niet na iedere vlucht gehouden, dus veel mensen staan er niet bij stil, dat je eruit gepikt kan worden en dan ook nog eens positief getest kan worden.

Dat het een risico is, dat klopt, maar sommigen hier die vinden het onverantwoord dat mensen op vliegvakantie gaan en dat is gewoon onredelijk.

Daar ben ik het helemaal mee eens.
De meiden hebben ongelofelijke pech gehad, het is enorm balen, en inderdaad een les voor ons allemaal om ook een zelftest van te voren te doen ondanks vaccinatie als je naar een land gaat die dit soort regels heeft. Ik vind het heel sneu want de jeugd had het echt niet gemakkelijk.

MarliesV

Berichten: 15241
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:42

Pien, ik vind een zelftest nu niet echt een betrouwbare optie.
De kans op vals negatief is best aanwezig, vals positief dan weer niet. Maar dan weet je dus nog niets zeker, behalve als je positief test.

Als je dan gaat testen voor vakantie, laat dan ook een betrouwbare test afnemen vind ik.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:44

MarliesV schreef:
Pien, ik vind een zelftest nu niet echt een betrouwbare optie.
De kans op vals negatief is best aanwezig, vals positief dan weer niet. Maar dan weet je dus nog niets zeker, behalve als je positief test.

Als je dan gaat testen voor vakantie, laat dan ook een betrouwbare test afnemen vind ik.

In Griekenland nemen ze naar mijn weten ook sneltesten af dus is de kans wel groot op ongeveer een zelfde resultaat.

pien_2010

Berichten: 43711
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:57

Dan doe je een echte test bij een of andere organisatie. Maar ik vind dat we ook bij twee keer vaccineren wel wat vertrouwen mogen hebben in de vaccinatie. We kunnen slechts allemaal als mollen onder de grond gaan leven. Dus iemand die 2x gevaccineerd is en een (zelf) test ook nog doet, tja die heeft wel heel vele pech als je dan nog in isolatie moet.

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:57

sureido schreef:
https://vm.tiktok.com/ZMdsJqPoo/

Zijn dit ze toevallig? :+

Zo te zien wel, leuk om te volgen. _O-
En dus met z’n 3en op één kamer. Met balkon en uitzicht op strand en zee.

Eapy

Berichten: 1744
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:57

sureido schreef:
In Griekenland nemen ze naar mijn weten ook sneltesten af dus is de kans wel groot op ongeveer een zelfde resultaat.


Sneltesten zijn niet hetzelfde als zelftesten.

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:58

MarliesV schreef:
Ik vind dat sommige mensen wel heel hard zwaaien met eigen schuld, dikke bult.

TS haar zusje en het gezelschap hebben zich gehouden aan de geldende vereisten voor Griekenland.
Dus een gezondheidsverklaring invullen, gevaccineerd zijn of testen als je niet volledig gevaccineerd bent.

Ja er is een waarschuwing dat je steekproefsgewijs op de luchthaven in Griekenland getest wordt. En ja het was wel erg verstandig geweest om dus daar op voor te bereiden, door ook gevaccineerd te testen.
Maar het zijn grieten van 19 jaar, met ouders die blijkbaar daar ook niet over nagedacht hebben.
En de dames in kwestie hebben zich dus wel keurig aan de regels gehouden.

Dat het nu zo uitpakt, en ze dus in quarantaine moeten in Griekenland is vreselijk zuur en naar. Ze zitten niet bij elkaar, hebben geen vakantie en gaan met een beetje pech na 10 dagen retour NL zonder dat ze meer hebben gezien dan de binnenkant van het hotel en de luchthaven.

Mag je van vinden wat je wilt qua reizen in Corona tijd en vliegen, maar soms is empathisch zijn geen verkeerde houding om aan te nemen.

TS, weet je of ze na een bepaald aantal dagen opnieuw mogen testen en dan misschien eerder uit quarantaine mogen dan die 10 dagen? Of moet ze die alle 10 uitzitten?



Het zure is idd dat ze zich misschien wel 100% aan de regels hebbe ngehouden, maar dat daar dan nog wel een risico aan vast zat en dus echt ook zit ondervinden ze nu. Het is zuur, sneu. Doe je het 'netjes' en ben je alsnog besmet en zit je met de gebakken peren. Dat is het hele rotte van die covid, het kan je zomaar overkomen. Maar door naar het buitenland te gaan in deze tijd neem je wel bewust bewust meer risico. En nu is het zuur en zitten ze op de blaren. Daar kan niemand wat aan doen, behalve zij zelf hadden dit kunnen voorkomen als ze thuis waren gebleven. Super domper je vakantie zo te moeten vieren, maar niemand kan daar nu iets aan veranderen. Ook de reisorganisatie niet helaas... Uitzitten, en weer terug naar huis,...

De reden dat ik niet naar buitenland ga. Ik wil echt niet het risico nemen om ergens anders dan thuis in quarantaine te moeten. Dat heeft niet veel met angst om ziek worden te maken, maar meer het geen zin hebben in gedoe en meer bang voor de gedachten opgesloten te zitten en dan ook nog eens op een plek waar het niet mijn thuis is.

Hopelijk gaan de dagen een beetje snel voorbij voor de meiden....

pien_2010

Berichten: 43711
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:59

Ik moet wel lachen om dat liedje want dat is het natuurlijk ook. Enorm K

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:00

Oei dat bakje eten is wel sneu :(

DuoPenotti

Berichten: 30003
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:02

Ja het is zeker voor die meiden enorm k..

Maar ik sta er ook wel in zoals Tancreda4 beschrijft.
Ze heft goed verwoord zoals ik het ook zie. En waarom ik zelf ook niet begrijp dat mensen perse naar het buitenland moeten.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:03

pien_2010 schreef:
Ik moet wel lachen om dat liedje want dat is het natuurlijk ook. Enorm K

Ja, wel grappig want ik kwam dit dus tegen op TikTok na dit verhaal gelezen te hebben en volgens mij klopt het allemaal :P met wat hier staat.

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:04

poes schreef:
Oei dat bakje eten is wel sneu :(


Dat is idd net plastic eten idd.... -O-

pien_2010

Berichten: 43711
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:08

DP en TC er kunnen genoeg redenen zijn dat mensen toch op vakantie gaan. Bv familie bezoek na anderhalf jaar de (kllein) kinderen niet zien, of eventjes ademhalen willen want de persoon heeft zoveel beperkingen gehad etc. Prima dat jullie adem langer is als die van die mensen die wel op vakantie willen gaan, maar we zijn allemaal verschillend EN het is niet zo dat op vakantie gaan betekent dat je dus zeker covid krijgt .

Gelukkig gaat het bij de meeste wel goed.

Kijk als dit paar weken ana de gang was, dan gaf ik je gelijk. MAAR hier zitten Engelse vrienden die hun eigen kleinkinderen nog nooit gezien hebben. Je ziet gewoon dat dit psychische problemen op gaat leveren. Dat snap ik ook. Dus zodra zij de kans krijgen en het met het bedrijf kunnen gaan doen, dan zijn ze vertrokken. Dit geldt voor heel erg veel mensen.
Daarnaast zijn er veel mensen die in de zorg hebben gewerkt die echt wel nodig hebben om even bij te tanken voor dat de 4de golf zich aandient. Dus ik begrijp dit soort keuzes echt wel.
Je kunt het niet voor anderen bepalen. Dat is altijd zo gemakkelijk. En zeker als er dan ook een soort eigen schuld dikke bult onderhuids achter zit. Dat is flauw.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110807
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:15

Dat gaan 14 saaie dagen en nachten worden :=

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:16

pien_2010 schreef:
DP en TC er kunnen genoeg redenen zijn dat mensen toch op vakantie gaan. Bv familie bezoek na anderhalf jaar de (kllein) kinderen niet zien, of eventjes ademhalen willen want de persoon heeft zoveel beperkingen gehad etc. Prima dat jullie adem langer is als die van die mensen die wel op vakantie willen gaan, maar we zijn allemaal verschillend EN het is niet zo dat op vakantie gaan betekent dat je dus zeker covid krijgt .

Gelukkig gaat het bij de meeste wel goed.

Kijk als dit paar weken ana de gang was, dan gaf ik je gelijk. MAAR hier zitten Engelse vrienden die hun eigen kleinkinderen nog nooit gezien hebben. Je ziet gewoon dat dit psychische problemen op gaat leveren. Dat snap ik ook. Dus zodra zij de kans krijgen en het met het bedrijf kunnen gaan doen, dan zijn ze vertrokken. Dit geldt voor heel erg veel mensen.
Daarnaast zijn er veel mensen die in de zorg hebben gewerkt die echt wel nodig hebben om even bij te tanken voor dat de 4de golf zich aandient. Dus ik begrijp dit soort keuzes echt wel.
Je kunt het niet voor anderen bepalen. Dat is altijd zo gemakkelijk. En zeker als er dan ook een soort eigen schuld dikke bult onderhuids achter zit. Dat is flauw.



Precies, jouw laatste regels, is waar ik mij aan stoor in dit topic.

Sneu voor die meiden.

DuoPenotti

Berichten: 30003
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:19

Pien, al die opsommingen die je doet zijn hier niet aan de orde, gewoon niet. Ze gaan geen familie oid opzoeken.

Dus eigen schuld, nee. Te verwachten, ja zeker wel.
Nederland is rood! Ze vertrekken vanuit rood!
Dus ja ik vind het rot voor ze, zeker, maar denk inderdaad tegelijkertijd, tja....en haal mijn schouders op.

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:23

@Pien:

Prima toch dat mensen redenen hebben om naar het buitenland te gaan? Ik zeg niet dat ze dat niet mogen. Oerdom zijn of iets, dat zeg ik niet. Maar ik zeg wel dat IK het niet zou willen en dat IEDEREEN die de keuze maakt naar het buitenland te gaan, bewust een bekend risico neemt. Dat er dat risico is, is stom en irritant. Maar het is wel de realiteit. Het risico is van te voren duidelijk, bekend en in te schatten. Dat mensen dat risico voor lief nemen, omdat de redenen van de reis groter zijn; prima dat moet men zelf weten. Je moet alleen niet achteraf gaan huilen als het anders loopt dan je zou willen... Want het is niet iets onverwachts. En ja, dat is dan ergens wel eigen schuld dikke bult; het is een eigen afweging die je hebt gemaakt en je weet dat het anders kan uitpakken als je heel erg pech hebt... Gelukkig gaat het ook voor veel mensen WEL goed. Zo zijn mijn ouders net terug van een buitenlandse reis naar mijn oudste zus die geëmigreerd is. Die had ze op dat moment ook heel hard nodig, en ik zou misschien ook zijn gegaan als ik had gekund op dat moment. Omdat de reden van reizen dan zwaarder had gewogen dan het eventuele risico op quarantaine in het buitenland.

Er onnoemelijk van balen is logisch en dat mag. Dat zou ik ook doen! Maar hier kan niemand wat aan doen zoals een reisorganisatie, behalve jijzelf door thuis te blijven :)

pien_2010

Berichten: 43711
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:30

DuoPenotti schreef:
Pien, al die opsommingen die je doet zijn hier niet aan de orde, gewoon niet. Ze gaan geen familie oid opzoeken.

Dus eigen schuld, nee. Te verwachten, ja zeker wel.
Nederland is rood! Ze vertrekken vanuit rood!
Dus ja ik vind het rot voor ze, zeker, maar denk inderdaad tegelijkertijd, tja....en haal mijn schouders op.


Als je dat deed dan hoorde je mij er niet over want dat doe je niet nl je schouders op halen. Lees je post maar terug.

En prima dat jullie het niet doen, ik ga ook niet reizen, want het familie bezoek heb ik zelf totaal niet als vakantie beleefd maar als iets dat we snel moesten doen voordat weer alles dicht zou gaan en wij hebben ons in het diep rode Nederland echt wel streng aan de maatregelen gehouden. Maar mij heeft het enorm goed gedaan psychisch ons bezoek aan de (klein) kinderen en op 3 na (was covid uitgebroken dus ons bezoek geannuleerd) hebben we iedereen gezien.
Maar mensen kunnen zelf wel die keuze maken. Gelukkig doen velen dat ook en ook op een leuke veilige manier, want anders is straks covid voorbij en zijn heel erg veel leuke plekjes verdwenen omdat de mensen gewoon failliet zijn.
Deze meiden hebben gewoon heel heel veel pech gehad. Want wie verwacht dat nu als je 2x gevaccineerd bent en/ of negatief getest hebt.

DuoPenotti

Berichten: 30003
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:33

2x gevaccineerd staat er niet. Pien.
Tenminste niet de zus.

Misschien daarom al een andere kijk.
En ja haal wel mijn schouders op van, tja.... wat had je dan verwacht uit code rood.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:37

Tiggs schreef:
purny schreef:
Precies Electra. Ik kan ook nergens terugvinden dat bij een vaccinatie alsnog een negatieve test moet zitten.


Dat moet ook niet. Maar je kunt steekproefsgewijs wel getest worden.

@Elektra: een vakantie van 4000 euro lijkt me sowieso veel als je op 3 hoog achter woont ;)

Even heel erg offtopic maar de gemiddelde prijs van een appt. 3 hoog achter in Amsterdam is gewoon vanaf €400.000 en afhankelijk van de wijk/ buurt veel, vele malen duurder.

Edit: dus ik ga ervan uit dat die mensen echt wel zo’n reis kunnen betalen.
Laatst bijgewerkt door AmyII op 19-07-21 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:38

Ik heb het eens snel opgezocht en het staat eigenlijk heel duidelijk omschreven bij de maatregelen in Griekenland.

Ik herken het wel: onbevreesd op vakantie vertrekken en ik zie wel :D zo heb ik ooit in een impuls een reis naar China geboekt en ontdekte ik erna pas wat een gedoe het is om een visum te krijgen. Ik ben mijn visum de dag voor vertrek gaan afhalen, dat was echt even spannend :D
maar dat is nu met Corona toch echt niet hoe ik er in sta.

Het is wel echt triest op dat kamertje.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:40

DuoPenotti schreef:
Pien, al die opsommingen die je doet zijn hier niet aan de orde, gewoon niet. Ze gaan geen familie oid opzoeken.

Dus eigen schuld, nee. Te verwachten, ja zeker wel.
Nederland is rood! Ze vertrekken vanuit rood!
Dus ja ik vind het rot voor ze, zeker, maar denk inderdaad tegelijkertijd, tja....en haal mijn schouders op.


Zoals ik als schreef heeft niemand schuld; wel eigen keuze en eigen verantwoordelijkheid.

pien_2010

Berichten: 43711
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:42

Er staat zie vetgedrukte
Citaat:
Mijn zusje (19) is gisteren met drie vriendinnen naar Kreta gevlogen, waarvan 2 gevaccineerd. Aangekomen op het vliegveld van Heraklion worden de 2 meiden die gevaccineerd zijn steekproefsgewijs eruit gehaald om te testen. Na 15 minuten horen ze dat 1 van de 2 positief is en worden ze allemaal meegenomen door de douane.


Ze zijn dus gevaccineerd, maar als het niet volledige zou zijn geweest dan hadden ze zeker een test gedaan dus op de een of andere manier hebben ze zich gewoon aan de regels gehouden, waren ze gevaccineerd en blijkbaar hoefden ze niet verplicht van te voren een test om het land binnen te komen.

DP ik vind het verder goed, maar ik ga nu verder met ons gesprekje sans racune!! stoppen want anders wordt het een herhaling van zetten. Jij hebt geschreven hoe je er over denkt, ik ook, en soi het zij verder zo. Verschil van mening mag er wezen op Bokt. :*

sasja0705
Berichten: 2059
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:43

iriscap schreef:
Ze zijn nogmaals in het ziekenhuis getest dmv een prc-test. Deze was helaas ook positief, ondanks haar vriendin geen klachten heeft.


Dus het was een "groep" van 4.
Dan is het toch logisch dat ze alle 4 in quarantaine zitten ook alaten ze in het vliegtuig niet bijelkaar.


En als die -gevacineerde - meid nu ook in het ziekenhuis getest is... dan is de kans groot dat er ook andere uit het vliegtuig nu besmet zijn.

Verder heb ik nog geen antwoord kunnen vinden op mij vraag ,ts

Hebben GOGO en Sunweb niet VOOR vetrek nog contact gehad met die meiden?

Zoals ik schreef, 2 weken geleden zijn de steigende cijfers al bekend geweest.
1 week geleden was het al zeker dat Nederland rood zal kleuren en daarmee een "risico" land voor andere zou zijn.

Reisorganisaties houden alle ontwikkelingen toch nauwelijks in de gaten.

Dus was er vooraf contact?