Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:00

Gogo vermeld anders precies hoe en wat je moet regelen voor je vertrek naar Griekenland. Er is momenteel niks veranderd voor Nederlanders die naar Griekenland vertrekken ook al zijn we rood. Een verwijt daar naartoe is imo onterecht. Ik heb er zelf gewerkt en wij hebben nu eenmaal niet de tijd om iedere gast te appen hoe het gaat. Het gaat om aankomsten van 700-800 gasten per dag in het hoogseizoen :+ waarbij ze lopen te zuipen en te slopen.

Aangezien ze veel op TikTok schijnen te zitten, hadden ze wel kunnen weten dat er mensen uitgepikt worden. Deze tiktoks zijn er erg veel.

Maar desalniettemin is dit gewoon ontzettend zuur en heb ik wel medelijden met ze. Je doet wat de regelgeving zegt. Ik ga wel extra testen voor ik vlieg, want dit laat ik mij toch niet overkomen.

pien_2010

Berichten: 43495
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:19

sureido dan nog kan het je overkomen. Dat is nl het hele zwakke in het hele testgebeuren. Je kunt besmet zijn, negatief testen en paar uur later positief zijn en ook andere mensen kun je dan besmetten.
Dat is wat ik hoorde van een huisarts, die heel kritisch is op al dat testen, want het is niet 100% waterdicht. Dus mondkapjes blijven dragen zou zeker wel een goede aanvulling zijn op dat testbeleid, maar tja daar geloofd Nederland niet in.

Met al doende leert men, bedoel ik te zeggen, dit verhaal kent nu iedereen van die meiden, dus de meesten zullen zich nu van te voren wel laten testen. De kans dat je er uit wordt gepikt, en positief getest wordt is dan aanmerkelijk kleiner maar het is niet 0. Dat kan niet. Daarom is die covid delta variant zo moeilijk te verslaan want hij verspreidt zich gemakkelijk. Het is niet allemaal eigen schuld dikke bult en de mensen doen maar een dotje.

Kijk nu naar ons. Gelukkig negatief getest. Maar wij waren in Nederland. De zoon is naar een begrafenis geweest, 1x al geënt gelukkig en was positief. Dus wij hals over kop naar huis , een avond eerder als gepland en het hotel afgezegd, dus zonder overnachting naar huis in een streep gereden. Manlief wordt vrijdag ziek, 2x geënt, en dan ook van echt ziek. Dus maandag toen hij weer wat kon, gisteren, wij samen getest en negatief gelukkig. OMdat ik gisteren ook wat last kreeg weten we nu dat we een ander virusje hebben opgepakt ergens. Maar zo gaat verspreiding. Zo snel gaat dat virus. Mijn zoon is goed gegaan gelukkig, maar al die verwijten vind ik in deze pandemie gewoon niet meer aan de orde. Wij hebben vanaf maart 2020 bijna niemand gezien en als mollen onder de grond geleefd. Dit was ons eerste uitstap en zie....hoe snel kan het gaan. We hebben geluk gehad.

De beer is los, en ik verwacht een pandemie met de Delta variant die zijn wiede weer ga niet kent wereldwijd. Gelukkig is Nederland en vele andere landen al heel erg op dreef met vaccineren, want dat is het enige dat kan helpen. Maar voorlopig zijn we er nog niet vanaf.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:21

Dat weet ik Pien, risico is nooit 0! Dat risico neem ik zelf. Maar ik probeer het wel zo dicht mogelijk naar de 0 te brengen :P

Boras
Berichten: 9956
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:39

Voor wat betreft het vertrouwen in de vaccinaties....

Breaking news bij De Volkskrant: deltavariant verspreidt zich via gevaccineerden.

Het was al bekend. Maar de virologen slaan er nu alarm over. Veel zieken onder volledig gevaccineerde zorgmedewerker in de ziekenhuizen. Daarbij valt op het megahoge aantal virusdeeltjes. Zelf hebben zieken doorgaans weinig klachten. Daardoor weten ze vaak niet dat ze positief zijn en zeer besmettelijk zijn.

Edit: laatste zin maar verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Boras op 20-07-21 13:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49297
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:43

Boras schreef:
Voor wat betreft het vertrouwen in de vaccinaties....

Breaking news bij De Volkskrant: deltavariant verspreidt zich via gevaccineerden.

Het was al bekend. Maar de virologen slaan er nu alarm over.

Hopelijk gaan mensen de zaak nu weer serieuzer nemen. Inclusief de regering bedoel ik dan.


oliebol -O-

Boras
Berichten: 9956
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:47

Ze vinden het zeer belangrijk dat gevaccineerden zich hetzelfde blijven gedragen als (nog) niet-gevaccineerd qua hanteren van de regels: direct testen bij klachten, testen voor toegangsbewijzen en na terugkomst van vakantie, en extra afstand houden tot mensen die nog niet zijn gevaccineerd.

Apple

Berichten: 76208
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:48

DuoPenotti schreef:
Ik heb nergens gezegd dat ze zich niet aan de regels hebben gehouden.
Ik zeg wel, code rood, gaat toch naar het buitenland, dan loop je een bewuste gemaakt risico. Zelf zo gemaakt.
En dan niet achteraf dan gaan lopen miepen.
Ga dan naar Katwijk...


Bij voorkeur niet, dan komen ze hier in deze omgeving iedereen besmetten :))

(sorry, even grapje tussendoor :+ )

Tancreda4

Berichten: 24068
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:51

Veel zieken onder gevaccineerden of veel besmette mensen zonder ziek zijn? Dat laatste Hoop ik dan weer op, omdat dat het wellicht iets minder erg maakt... Behalve dan voor niet gevaccineerden dan. En dan vooral de groep die om welke reden dan ook niet gevaccineerd kan worden :(

purny

Berichten: 27528
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:51

Ik zie net in een ander topic staan dat de delta zich ook verspreid onder gevaccineerden

Boras
Berichten: 9956
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:03

Tancreda4 schreef:
Veel zieken onder gevaccineerden of veel besmette mensen zonder ziek zijn? Dat laatste Hoop ik dan weer op, omdat dat het wellicht iets minder erg maakt... Behalve dan voor niet gevaccineerden dan. En dan vooral de groep die om welke reden dan ook niet gevaccineerd kan worden :(


In de ziekenhuizen valt het op dat gevaccineerd zorgpersoneel toch besmet raakt. De aantallen vinden ze opvallend. Deze medewerkers hebben zelf nauwelijks klachten. Fijn voor hen, maar daardoor bestaat de kans dat ze anderen besmetten zonder het zelf te weten. Het kan een stille motor van een nieuwe besmettingsgolf zijn, schrijft men. Vandaar de zorgen. De veelal jonge zorgmedewerkers lopen de besmettingen vooral op tijdens bezoekjes, uitgaan.

En ja, degene die ze makkelijk kunnen besmetten, want zeer besmettelijke variant, kunnen wel flink ziek worden als ze nog niet gevaccineerd zijn of kunnen worden.

Boras
Berichten: 9956
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:06

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald vanwege het auteursrecht. Een artikel letterlijk overnemen mag niet zomaar, een eigen omschrijving van het artikel met link mag wel.
Laatst bijgewerkt door Sica op 21-07-21 09:06, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Dit bericht is leeggehaald vanwege auteursrecht

pien_2010

Berichten: 43495
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:09

Ja ik las het. Dit is slecht nieuws en toch wederom een pleidooi om nu toch ECHT aan de mond- neus maskertjes te gaan. En dan echt hele goede die veel beschermen. Balen zeg. Wagt een gezeur en gedoe toch met die covid.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:09

Nou dat zal wel weer koren op de molen zijn van de wappies.

Boras
Berichten: 9956
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:14

Nou ja, corona bestaat en maatregelen zijn juist hartstikke nodig, blijkt hieruit.

Boras
Berichten: 9956
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:16

pien_2010 schreef:
Ja ik las het. Dit is slecht nieuws en toch wederom een pleidooi om nu toch ECHT aan de mond- neus maskertjes te gaan. En dan echt hele goede die veel beschermen. Balen zeg. Wagt een gezeur en gedoe toch met die covid.


Ik was net bij de apotheek en bij Jumbo. Het personeel droeg weer mondmaskers en bij de Jumbo ook de gele coronahesjes.

En weer allemaal alert zijn op de regels. Voor die mensen die helemaal (nog) niet beschermd zijn.
Het is niet voorbij, hoe graag we dat ook willen.

pien_2010

Berichten: 43495
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:19

Goed nieuws. Toen wij aankwamen in Nederland, waren er 2 "koosjes" die overal de mondmaskertjes op hadden. Manlief en ik dus. Toen we een week later weg gingen zagen we er al meerdere mensen die het deden. Dus ik hoop zo dat iedereen echte goede mondmaskertjes op gaat doen. Dat scheelt zoveel!!

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:25

Voor wat betreft het vertrouwen in de vaccinaties....

Breaking news bij De Volkskrant: deltavariant verspreidt zich via gevaccineerden.

Het was al bekend. Maar de virologen slaan er nu alarm over. Veel zieken onder volledig gevaccineerde zorgmedewerker in de ziekenhuizen. Daarbij valt op het megahoge aantal virusdeeltjes. Zelf hebben zieken doorgaans weinig klachten. Daardoor weten ze vaak niet dat ze positief zijn en zeer besmettelijk zijn.

Ik lees hier niks ergs in of mis ik nou iets? Ze worden nog ziek maar blijkbaar zo minimaal dat ze het zelf amper door hebben dankzij vaccinaties.

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:27

ze worden zelf amper ziek, maar zorgmedewerkers in ziekenhuizen werken doorgaans met zieke mensen, wiens immuumsysteem toch al niet best is en die kunnen er dus wel heel erg ziek van worden als ze besemt worden door hun zorgverlener

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:29

Morrie schreef:
ze worden zelf amper ziek, maar zorgmedewerkers in ziekenhuizen werken doorgaans met zieke mensen, wiens immuumsysteem toch al niet best is en die kunnen er dus wel heel erg ziek van worden als ze besemt worden door hun zorgverlener


Tja dat ga je gewoon houden. Daarvoor is iedere andere ziekte ook al gevaarlijk.

purny

Berichten: 27528
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:33

pien_2010 schreef:
Ja ik las het. Dit is slecht nieuws en toch wederom een pleidooi om nu toch ECHT aan de mond- neus maskertjes te gaan. En dan echt hele goede die veel beschermen. Balen zeg. Wagt een gezeur en gedoe toch met die covid.

Nou mijn kapje gaat nu toch echt niet vaker op hoor, zeker niet met dit benauwde weer. Laatst kon ik al bijna geen adem halen door dat ding. en dan had ik alleen nog gelopen op het station.
Gelukkig zagen de controleurs dat ik naar adem liep te snakken, er werd ook niet echt goed op gelet of mensen hem op hadden.

Boras
Berichten: 9956
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:39

ingedebruijn schreef:
Voor wat betreft het vertrouwen in de vaccinaties....

Breaking news bij De Volkskrant: deltavariant verspreidt zich via gevaccineerden.

Het was al bekend. Maar de virologen slaan er nu alarm over. Veel zieken onder volledig gevaccineerde zorgmedewerker in de ziekenhuizen. Daarbij valt op het megahoge aantal virusdeeltjes. Zelf hebben zieken doorgaans weinig klachten. Daardoor weten ze vaak niet dat ze positief zijn en zeer besmettelijk zijn.

Ik lees hier niks ergs in of mis ik nou iets? Ze worden nog ziek maar blijkbaar zo minimaal dat ze het zelf amper door hebben dankzij vaccinaties.


Maar lang niet iedereen is al volledig gevaccineerd. En dat bij een variant die erg besmettelijk is en erg ziekte mensen kan opleveren. Dat vergeten veel gevaccineerden die snakken naar het gewone leven.

Plus, de werking valt tegen bij de deltavariant.
Laatst bijgewerkt door Boras op 20-07-21 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

hwn
Berichten: 4732
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:39

pien_2010 schreef:
Ja ik las het. Dit is slecht nieuws en toch wederom een pleidooi om nu toch ECHT aan de mond- neus maskertjes te gaan. En dan echt hele goede die veel beschermen. Balen zeg. Wagt een gezeur en gedoe toch met die covid.


Ja, heb ook nooit gesnapt waarom NL het zoveel moeilijker heeft met mondmaskers dan België. Ik zou me zelfs heel onwennig voelen als ik ergens een voet binnenzet zonder mondmasker (buiten heb ik die niet op, hoeft ook niet, tenzij in grote druktes, maar daar kom ik toch niet).

Ik vind die deltavariant bij gevaccineerden vooral gevaarlijk voor mensen in de zorg die zich niet wilden laten vaccineren. Oké, eigen keus, dan moeten ze de gevolgen maar dragen, maar toch...

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:48

Boras schreef:
ingedebruijn schreef:
Voor wat betreft het vertrouwen in de vaccinaties....

Breaking news bij De Volkskrant: deltavariant verspreidt zich via gevaccineerden.

Het was al bekend. Maar de virologen slaan er nu alarm over. Veel zieken onder volledig gevaccineerde zorgmedewerker in de ziekenhuizen. Daarbij valt op het megahoge aantal virusdeeltjes. Zelf hebben zieken doorgaans weinig klachten. Daardoor weten ze vaak niet dat ze positief zijn en zeer besmettelijk zijn.

Ik lees hier niks ergs in of mis ik nou iets? Ze worden nog ziek maar blijkbaar zo minimaal dat ze het zelf amper door hebben dankzij vaccinaties.


Maar lang niet iedereen is al volledig gevaccineerd. En dat bij een variant die erg besmettelijk is en erg ziekte mensen kan opleveren. Dat vergeten veel gevaccineerden die snakken naar het gewone leven.

Plus, de werking valt tegen bij de deltavariant.


De werking is volgens mij hartstikke prima als je gevaccineerd bent hoor. En de erg zieke valt blijkbaar nu nog steeds mee na bijna 2 weken met enorme besmettingen. Maargoed ik zie het dan ook verre van dramatisch in en gewoon met de realiteit dat je niet iedereen kunt redden. En nee ik ben niet volledig gevaccineerd.

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:04

Oke, ik lees 2 dingen:

- Gevaccineerden worden minder ziek, sterker nog, ze merken het nieteens
- Gevacinneerden kunnen het wel bij zich dragen en anderen besmetten, waaronder niet gevaccineerden. Die niet gevaccineerden worden wél ziek.

Dan is dat toch juist een argument om wél te vaccineren want je hebt (bijna) geen klachten met vaccin? Ik dacht ook dat het een doel was om corona uiteindelijk als een reguliere griep te kunnen behandelen. Of ben ik nu gek?

(en ja, ik weet dat we er nog niet zijn met vaccineren. Maar als ik dit zo lees dan doet het vaccin toch precies wat het moet doen? Voorkomen dat mensen die het hebben ziek worden)

pien_2010

Berichten: 43495
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:08

Eens Winged!