Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:13

Ja, ik ben het daar ook mee eens, Winged en Pien.

Het helpt echter niet, dat Baudet gevaccineerden sukkels noemt. Hij gebruikt het hierboven genoemde artikel als bewijs dat vaccineren niet helpt.
Hij heeft veel jonge aanhangers, die zijn dan nog minder bereid om zich te laten vaccineren.

darkangel23
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:14

Dat gevaccineerden wel besmet raken maar er niet ziek van worden is niet in alle gevallen waar. Mijn moeder is al maandenlang dubbel gevaccineerd en is nu doodziek geworden van de Delta variant. Dus ook met een volledige vaccinatie kan je pech hebben. Ik ben overigens wel pro-vaccinatie hoor.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:15

Winged schreef:
Oke, ik lees 2 dingen:

- Gevaccineerden worden minder ziek, sterker nog, ze merken het nieteens
- Gevacinneerden kunnen het wel bij zich dragen en anderen besmetten, waaronder niet gevaccineerden. Die niet gevaccineerden worden wél ziek.

Dan is dat toch juist een argument om wél te vaccineren want je hebt (bijna) geen klachten met vaccin? Ik dacht ook dat het een doel was om corona uiteindelijk als een reguliere griep te kunnen behandelen. Of ben ik nu gek?

(en ja, ik weet dat we er nog niet zijn met vaccineren. Maar als ik dit zo lees dan doet het vaccin toch precies wat het moet doen? Voorkomen dat mensen die het hebben ziek worden)


Volledig eens

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:16

darkangel23 schreef:
Dat gevaccineerden wel besmet raken maar er niet ziek van worden is niet in alle gevallen waar. Mijn moeder is al maandenlang dubbel gevaccineerd en is nu doodziek geworden van de Delta variant. Dus ook met een volledige vaccinatie kan je pech hebben. Ik ben overigens wel pro-vaccinatie hoor.

De getallen zijn ook geen 100% ..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57989
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:51

hwn schreef:
pien_2010 schreef:
Ja ik las het. Dit is slecht nieuws en toch wederom een pleidooi om nu toch ECHT aan de mond- neus maskertjes te gaan. En dan echt hele goede die veel beschermen. Balen zeg. Wagt een gezeur en gedoe toch met die covid.


Ja, heb ook nooit gesnapt waarom NL het zoveel moeilijker heeft met mondmaskers dan België. Ik zou me zelfs heel onwennig voelen als ik ergens een voet binnenzet zonder mondmasker (buiten heb ik die niet op, hoeft ook niet, tenzij in grote druktes, maar daar kom ik toch niet).

Ik vind die deltavariant bij gevaccineerden vooral gevaarlijk voor mensen in de zorg die zich niet wilden laten vaccineren. Oké, eigen keus, dan moeten ze de gevolgen maar dragen, maar toch...

Dat is een gevaarlijke reactie he.
Rokers met kanker, eigen schuld, draag de gevolgen maar?
Gevolgen van alcoho, eigen schuld, draag de gevolgen maar?
Auto ongelukken: eigen schuld, draag de gevolgen maar?
Van de knol gesukkeld en zwaar gewond; jammer joh, was je eigen keuze, draag de gevolgen maar?

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:54

Wat is daar gevaarlijk aan? Als je kiest voor geen vaccin, zitten daar risico's aan. Dan moet zo iemand wel gewoon behandeld worden natuurlijk maar daar hoeft het land dan niet voor op slot te blijven.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57989
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:04

Van mij hoeft het land uberhaupt niet op slot te blijven. Maar ik mag toch hopen dat verzorgend personeel met eender welk virus wel een beetje op let bij kwetsbare patiënten. Of dat nu covid, verkoudheid of griep is.. Voor een patiënt met een verlaagde weerbaarheid is een verkoudheidje ook potentiëel dodelijk.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:16

Ayasha schreef:
Van mij hoeft het land uberhaupt niet op slot te blijven. Maar ik mag toch hopen dat verzorgend personeel met eender welk virus wel een beetje op let bij kwetsbare patiënten. Of dat nu covid, verkoudheid of griep is.. Voor een patiënt met een verlaagde weerbaarheid is een verkoudheidje ook potentiëel dodelijk.


Uiteraard maar dat is dan niet anders dan voor covid.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57989
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:19

ingedebruijn schreef:
Ayasha schreef:
Van mij hoeft het land uberhaupt niet op slot te blijven. Maar ik mag toch hopen dat verzorgend personeel met eender welk virus wel een beetje op let bij kwetsbare patiënten. Of dat nu covid, verkoudheid of griep is.. Voor een patiënt met een verlaagde weerbaarheid is een verkoudheidje ook potentiëel dodelijk.


Uiteraard maar dat is dan niet anders dan voor covid.

Alleen daarvan heeft men nog nooit gezegd "dan moet je de gevolgen maar dragen."
Met COVID mag je dat anderen kennelijk toewensen zonder maatschappelijke verontwaardiging te ontvangen. :+

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:22

Hoe bedoel je dat? Als iemand zich in coma zuipt of teveel drugs gebruikt, mag die ook zelf op de blaren zitten.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:24

Maar als iemand iemand anders besmet, mag de ander op de blaren zitten...

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:25

dromertje2 schreef:
Maar als iemand iemand anders besmet, mag de ander op de blaren zitten...


Maar dat is toch niet te voorkomen? Hoeveel mensen liepen voor covid al ziektes op in ziekenhuizen? Laten we niet doen alsof het ineens iets heel nieuws is.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:47

De cijfers zijn alleen wel verschillend.
Door Corona is er sprake van een pandemie en is de zorg al een aantal keren (zwaar) overbelast geweest en nu nog door uitgestelde zorg.
Dat is met een verkoudheidje of een griepgolf niet eerder gebeurd in deze mate.
Verzuimcijfers zijn hoog onder zorgpersoneel door de constante hoge werkdruk.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:15

Winged schreef:
Oke, ik lees 2 dingen:

- Gevaccineerden worden minder ziek, sterker nog, ze merken het nieteens
- Gevacinneerden kunnen het wel bij zich dragen en anderen besmetten, waaronder niet gevaccineerden. Die niet gevaccineerden worden wél ziek.

Dan is dat toch juist een argument om wél te vaccineren want je hebt (bijna) geen klachten met vaccin? Ik dacht ook dat het een doel was om corona uiteindelijk als een reguliere griep te kunnen behandelen. Of ben ik nu gek?

(en ja, ik weet dat we er nog niet zijn met vaccineren. Maar als ik dit zo lees dan doet het vaccin toch precies wat het moet doen? Voorkomen dat mensen die het hebben ziek worden)


Jep. En zodra iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren, hoop ik dat we weer terug gaan naar (bijna) normaal. Hoewel ik dat heel vervelend vind voor mensen die zich om medische redenen niet mogen laten vaccineren, maar dat heb je met andere ziekten ook…

Op een gegeven moment worden de economische en psychische schade van anderen ook te groot.

hwn
Berichten: 4728
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:24

Ayasha schreef:
hwn schreef:

Ik vind die deltavariant bij gevaccineerden vooral gevaarlijk voor mensen in de zorg die zich niet wilden laten vaccineren. Oké, eigen keus, dan moeten ze de gevolgen maar dragen, maar toch...

Dat is een gevaarlijke reactie he.
Rokers met kanker, eigen schuld, draag de gevolgen maar?
Gevolgen van alcoho, eigen schuld, draag de gevolgen maar?
Auto ongelukken: eigen schuld, draag de gevolgen maar?
Van de knol gesukkeld en zwaar gewond; jammer joh, was je eigen keuze, draag de gevolgen maar?


Ja, persoonlijk vind ik eigenlijk dat kankerpatiënten die vrolijk verder roken en zuipen, uit de ziekenzorg mogen gekegeld worden, maar zo ver zal het niet komen. En een alcoholverslaafde komt nu hopelijk ook al niet bovenaan de lijst voor een nieuwe lever, lijkt me logisch toch, al verdient iedereen die zich herpakt, dan wel een tweede kans.

Maar met dat verschil dat kanker en levercirrose niet besmettelijk is, Covid wel. Ik zou geen niet gevaccineerde zorgverlener aan mijn lijf of van mijn familie willen zien, en vind de tendens in Frankrijk om vaccinatie in de zorg te verplichten, dan best een super idee. Het algemeen belang gaat voor mij voor op individuele vrijheid.

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:27

Winged schreef:
Oke, ik lees 2 dingen:

- Gevaccineerden worden minder ziek, sterker nog, ze merken het nieteens
- Gevacinneerden kunnen het wel bij zich dragen en anderen besmetten, waaronder niet gevaccineerden. Die niet gevaccineerden worden wél ziek.

Dan is dat toch juist een argument om wél te vaccineren want je hebt (bijna) geen klachten met vaccin? Ik dacht ook dat het een doel was om corona uiteindelijk als een reguliere griep te kunnen behandelen. Of ben ik nu gek?

(en ja, ik weet dat we er nog niet zijn met vaccineren. Maar als ik dit zo lees dan doet het vaccin toch precies wat het moet doen? Voorkomen dat mensen die het hebben ziek worden)

Het is te hopen dat inderdaad dit kwartje gaat vallen bij de mensen die niet willen vaccineren .

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78533
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:05

Even weer terug ontopic, hoe gaat het met de meiden? Mag die ene die gevaccineerd was en negatief getest was nu terug naar huis? Is er nu ook duidelijkheid over hoelang ze in quarantaine moeten blijven, 10 of 14 dagen? En heeft GoGo nog iets van zich laten horen?

iriscap

Berichten: 207
Geregistreerd: 28-04-12
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 11:18

Neonlight schreef:
Even weer terug ontopic, hoe gaat het met de meiden? Mag die ene die gevaccineerd was en negatief getest was nu terug naar huis? Is er nu ook duidelijkheid over hoelang ze in quarantaine moeten blijven, 10 of 14 dagen? En heeft GoGo nog iets van zich laten horen?


het meisje die gevaccineerd is en negatief is, is vanmorgen vroeg naar huis gegaan. Het meisje die alleen zit en corona heeft mag na 7 dagen weg als ze klachtvrij is, omdat ze dan niet meer besmettelijk is.
Mijn zusje en haar vriendin die negatief zijn getest en niet zijn gevaccineerd moeten 14 dagen blijven en mogen dus zondag 1 augustus uit quarantaine. Ze worden in de tussentijd niet meer getest. Dit hebben ze te horen gekregen van sunweb:

Mijn Griekssprekende collega heeft net gebeld met de receptie en die zei het volgende:

Het volgende werd uitgelegd door de receptie: het schijnt dat een van de meiden ( minder contact heeft gehad met de positief geteste. Dus die mag dus naar huis morgen (denk dat dit te maken heeft met haar vaccinatie). Aangezien jullie samen op vakantie zijn en dus in 'nauw' contact zijn geweest met de positief geteste, moeten de andere twee dus ook in quarantaine.

De positief geteste moet dus 7 dagen in quarantaine en de andere twee moeten 14 dagen in quarantaine omdat zij eventueel nog klachten kunnen ontwikkelen. Dit is helaas standaardbeleid en dat kunnen wij ook helaas niets aan veranderen. Er wordt ook niet meer getest omdat een positief geteste nog maanden na de besmetting positief getest kan worden.


Daarnaast ook echt mijn complimenten naar gogo en sunweb. Ze hebben vanaf gisteren echt hun best gedaan om duidelijkheid te krijgen voor die meiden en een grieks/nederlandse arts gestuurd naar hun hotel om de meiden te checken en nog wat duidelijkheid te scheppen over de regels in het hotel _/-\o_
Laatst bijgewerkt door iriscap op 21-07-21 11:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Ann

Berichten: 13316
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:22

Ik vind het erg sneu voor deze meiden, maar vind wel dat men er in Griekenland zorgvuldig mee omgaat. Sterkte voor je zusje en haar vriendin, iriscap!

iriscap

Berichten: 207
Geregistreerd: 28-04-12
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 11:31

Ann schreef:
Ik vind het erg sneu voor deze meiden, maar vind wel dat men er in Griekenland zorgvuldig mee omgaat. Sterkte voor je zusje en haar vriendin, iriscap!


Bedankt! Het leuke is wel doordat ze viral zijn gegaan op Tiktok ze heel veel bezoek krijgen in het steegje waar ze zitten. Een jongen en een meisje hebben al MacDonalds voor hun gekocht en heel veel mensen bieden aan om boodschappen voor hun te doen. Daarnaast komt er deze week een meisje bij ons langs die ook Kreta gaat en heeft aangeboden hun laptops mee te nemen, zodat ze films etc kunnen kijken. Echt super lief allemaal :D

Fitzroy

Berichten: 25141
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:33

Fijn dat gogo en Sunweb nu wel hun verantwoordelijkheid nemen. Wel balen voor de meiden.
Moest dat ene meisje naar huis of wilde ze ook niet meer haar vakantie hervatten?

iriscap

Berichten: 207
Geregistreerd: 28-04-12
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 11:47

Fitzroy schreef:
Fijn dat gogo en Sunweb nu wel hun verantwoordelijkheid nemen. Wel balen voor de meiden.
Moest dat ene meisje naar huis of wilde ze ook niet meer haar vakantie hervatten?


Ja het is voor die meiden een geruststelling dat zowel gogo en sunweb hun best hebben gedaan en ze ook met hun contact konden onderhouden om vragen te stellen. Gogo heeft ook aangegeven dit nog nooit eerder meegemaakt te hebben op Kreta dus dat het voor hun ook lastig was om gelijk actie te ondernemen.

Het meisje dat naar huis mocht kon als ze wilde in principe ook daar blijven, maar omdat ze helemaal alleen is, heeft ze de eerst mogelijke vlucht naar huis genomen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78533
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:53

Gelukkig zit de spirit er nog wel in en maken ze er het beste van. Ook leuk dat wildvreemden zo reageren en hun helpen om de periode zo leuk mogelijk te maken.
Fijn dat de reisorganisatie wel iets doet, hoewel hun machteloos staan in dat beleid worden de dames dus niet vergeten.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:18

iriscap schreef:
Ann schreef:
Ik vind het erg sneu voor deze meiden, maar vind wel dat men er in Griekenland zorgvuldig mee omgaat. Sterkte voor je zusje en haar vriendin, iriscap!


Bedankt! Het leuke is wel doordat ze viral zijn gegaan op Tiktok ze heel veel bezoek krijgen in het steegje waar ze zitten. Een jongen en een meisje hebben al MacDonalds voor hun gekocht en heel veel mensen bieden aan om boodschappen voor hun te doen. Daarnaast komt er deze week een meisje bij ons langs die ook Kreta gaat en heeft aangeboden hun laptops mee te nemen, zodat ze films etc kunnen kijken. Echt super lief allemaal :D


Super lief van iedereen, zal voor hun ook wel heel erg prettig zijn dat ze zo gesteund worden.
En een maaltje van iets anders is altijd beter dan die plastic maaltijd die ze van het hotel krijgen ;).

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:22

Wat lief van iedereen! Ik ben er momenteel ook dus als ik iets kan betekenen mag je me pb’en..