kosten pakketje buiten EU?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

kosten pakketje buiten EU?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 04:02

Ik weet niet of het hier goed staat.

Maar zou iemand mij misschien uit kunnen leggen wat de nieuwe regels zijn voor pakketten van buiten de eu? Ik begreep dat je btw en inklaringskosten moet gaan betalen.
Heeft iemand al iets besteld en/of weet iemand wat deze kosten inhouden?

Alvast heel erg bedankt!

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: kosten pakketje buiten EU?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 04:13

Als de webshop 'aangesloten' is en zelf btw rekent moet je normaal bij aankomst niets meer bijbetalen.

Doen ze dat niet, dan rekent de douane de btw er bij en betaal je inklaringskosten aan hen.
Hoeveel dat bedrag is hangt af van in welk land je woont en van hoeveel het pakje Waard is.

Btw is 21% voor de meeste producten, inklaringskosten hangt er dus vanaf.

AliExpress rekent al btw aan iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 04:26

Berryz schreef:
Als de webshop 'aangesloten' is en zelf btw rekent moet je normaal bij aankomst niets meer bijbetalen.

Doen ze dat niet, dan rekent de douane de btw er bij en betaal je inklaringskosten aan hen.
Hoeveel dat bedrag is hangt af van in welk land je woont en van hoeveel het pakje Waard is.

Btw is 21% voor de meeste producten, inklaringskosten hangt er dus vanaf.

AliExpress rekent al btw aan iig.


Dankjewel! Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon bij Ali bestellen zonder btw, maar met inklaringskosten?

Op de site van de belasting dienst kon ik der geen chocola van maken haha

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: kosten pakketje buiten EU?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 04:35


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 05:15

Koetje_boe schreef:
Berryz schreef:
Als de webshop 'aangesloten' is en zelf btw rekent moet je normaal bij aankomst niets meer bijbetalen.

Doen ze dat niet, dan rekent de douane de btw er bij en betaal je inklaringskosten aan hen.
Hoeveel dat bedrag is hangt af van in welk land je woont en van hoeveel het pakje Waard is.

Btw is 21% voor de meeste producten, inklaringskosten hangt er dus vanaf.

AliExpress rekent al btw aan iig.


Dankjewel! Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon bij Ali bestellen zonder btw, maar met inklaringskosten?

Op de site van de belasting dienst kon ik der geen chocola van maken haha

Nee met BTW.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 06:53

Ali rekent bij het afrekenen de BTW erbij zodat je pakketje in Nederland niet meer door de douane hoeft en je de inklaringskosten dus niet hoeft te betalen.
Koop je iets van de meeste andere winkels buiten de EU, uit de UK bijvoorbeeld, dan krijg je een brief thuisgestuurd of moet je de extra kosten bij het postnl punt betalen, en die extra kosten bestaan uit de inklaringskosten en de BTW. Koop je voor meer dan 150 euro, dan komen er nog extra kosten bij.

Anoniem

Re: kosten pakketje buiten EU?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:16

Heel erg bedankt allemaal, als ik nu doorklik zie ik inderdaad dat er naderhand nog btw word gerekend!
Fijn dat de bijkomende kosten dan toch nog meevallen *\o/*

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 19:33

Ik heb dit topic verplaatst naar [LZP]Leven zonder Paarden, omdat het daar beter past.