Thuiswerkadvies en corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20544
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:14

bij ons is het juist zo dat ze ons willen beschermen. Bij stijgende cijfers willen ze je niet op kantoor hebben. En in de toekomst 50/50. En er wordt ook niet gecontroleerd hoeveel je werkt. Als je er met de pet naar gooit dan merkt men dat snel genoeg. Gewoon op basis van vertrouwen :)

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:03

Hoe is dat nu voor iedereen?

Ik heb een nieuwe baan en ga morgen echt van start :D spannend! De eerste 3 maanden zullen volledig vanuit huis zijn. Ik word samen met een flink aantal andere mensen intern opgeleid. Daarna zal het deels op kantoor en deels thuiswerken zijn :)

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:07

Hier blijft het voorlopig hybride werken. Ook omdat het pand plat gaat en er maar voor de helft van het personeel plek is in het tijdelijke pand. Door de goede ervaringen met digitaal werken is besloten om dus deels online en deels live te werken. Wij proberen met de afdeling wel 1 dag per 2 weken met zijn allen aanwezig te zijn.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78526
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:20

Nog altijd thuis. In ochtenddienst mag de helft naar kantoor, avonddienst mag iedereen, maar moet niet. We hadden al plek tekort en zijn gegroeid met 40% in de corona. We hebben 12 werkplekken en meer dan 20 man overdag en 8 tot 12 in de avond.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:21

Ik werk 4 dagen, waarvan 1 thuis en de rest op kantoor. Ik heb een eigen kamer en een eigen toilet, omdat ik de enige vrouw ben haha. Dus heb wel echt mijn eigen plekje. Bij mijn vorige functie nooit thuis gewerkt, baas wilde dit niet.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:54

100% op de werkvloer. Ik heb nooit thuis kunnen werken

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:00

Wij werken nu nog thuis en als je naar kantoor wilt mag dat ook.

Straks moeten we weer alle dagen naar kantoor. Helaas hebben diverse collega's de kantjes er van af gelopen en dan is dit het gevolg.

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:03

Wij mogen weer naar kantoor. Het doel is hybride werken en dan op kantoor elkaar f2f ontmoeten. Kantoorbezetting nog beperkt, met reserveren en zo.
Het komt erop neer dat ik de keuze heb vanuit huis of vanuit kantoor te videobellen, ik vind het geen verbetering.

Koekie73

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:05

Wij worden nu wel weer geacht meer naar kantoor te komen. In de praktijk zijn er nog veel collega's die thuiswerken.

Ik werk nu 3 dagen op kantoor en 2 dagen vanuit huis. Ik vind het wel weer fijn, meer op kantoor te zijn.

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:12

Ik mag nu voorlopig een keer per week naar kantoor. Liefst nog zo min mogelijk, maar volledig thuiswerken vind ik toch wel heel veel. Het is wel heel stil de hele dag thuis. Uiteindelijk gaan we naar 50 % en dat vind ik wel prima!

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:17

Ik kan gelukkig vrijwel iedere dag weer op kantoor werken.

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:37

Inmiddels 2.5 dag kantoor en 2 dagen thuis. En dat blijft zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:47

Voor corona was thuiswerken bij ons een no-go. Nu zien ze ons graag 3 dagen bij fulltime dienstverband. Mijn directe baas vertaald dat als: je moet 3 dagen naar kantoor. Volgens mij heeft alleen bijna niemand daar zin in, dus we gaan het zien :')

Als het nodig is, zijn 3 dagen kantoor prima hoor. Alleen als het niet nodig is voor overleg of mensen te zien.. ja dan werk ik liever vanuit huis. Veel minder afleiding als in die stomme kantoortuin.

Dorus

Berichten: 13219
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:56

Hier is het nog steeds deels thuiswerken. Wij zullen ook niet volledig terug naar kantoor gaan, omdat we, na de initiële Corona krimp, ondertussen met 200% zijn gegroeid. Er is wel wat kantoorruimte bij gehuurd (voordeel van een niet volledig gevuld gebouw èn een vertrekkende huurder), maar dat is niet voldoende om voor iedereen een eigen bureautje neer te zetten.

Maar ik weet nu ook helemaal niet meer waar ik aan toe ben. Het is verandering na verandering momenteel en de ene is nog niet uitgevoerd of de volgende komt er al weer aan.

Sabbientje

Berichten: 4710
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:04

Ik ben van 100% thuis. Naar 1 dag naar kantoor.
Toen 1,5 dag naar kantoor. (Dinsdag en vrijdag)
Eb tegenwoordig 3 dagen naar kantoor gegaan en 2 dagen thuis.
En dat komt momenteel ook het beste uit, dus houd ik nog even zo.

De kantoordagen heb ik met mijn leidinggevende langzaam opgeschroefd, omdat ik af en toe echt mensen om mij heen moest hebben. Gelukkig was die mogelijkheid er. Zit tegenwoordig met 1 collega in een kantoortje, dus ook wel "corona-proof"
Heb heel lang zeer voorzichtig gedaan, omdat mijn moeder tot de hoogste risico groep behoort.
Ondertussen zijn zowel mijn ma als iedereen om haar heen ingeënt, dus durf ik ook iets meer naar kantoor te gaan.

Selina

Berichten: 14330
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:12

Hier mag (moet) iedereen weer naar kantoor. In overleg 1 dag thuis dus blijf 1 dag thuiswerken. Prima zo, dan is het in balans.

JJ4

Berichten: 644
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:28

Wij werken zoveel mogelijk thuis, maar mogen wel naar kantoor.
In ons team worden er hele verschillende keuzes gemaakt, sommige zijn 100% thuis en sommige vinden het werken op kantoor prettiger.

Eén keer in de twee weken is er een teamoverleg waar je wel wordt geacht bij te zijn, maar verder mag je het zelf indelen.

Ikzelf vind deze manier van werken echt geweldig en hoop dat we het in de toekomst op deze manier blijven doen.

HarmanyL

Berichten: 2663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:39

Wij moeten ook weer 4 van de 5 dagen naar kantoor. Kijk er nu al niet naar uit.. zoveel gekwebbel om je heen, de reistijd..

Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 23:47

Ik werk nu standaard 1 dag in de week op kantoor, de rest van de dagen als het moet (ivm een afspraak of overleg). Al mogen we nu wel weer met z'n allen naar kantoor, bij ons is dit nog niet mogelijk ivm een hack die wij vorig jaar hebben gehad. Technisch is alles nog niet in orde.
Maar ik vind het op zich wel heel fijn om thuis te werken. Ik heb m'n paarden aan huis staan en kan zo tussendoor ook wel een keer even een stal doen of hooi/water bijvullen.
Maar die dag op kantoor vind ik ook heel fijn, weer even gewoon contact met collega's.

Tilmar

Berichten: 3317
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 06:33

Ik moet 2 van de 4 dagen naar kantoor, maar ook nog een dag naar mijn klant. Baal er wel een beetje van.. Hoopte dat het wat flexibeler zou worden.
Op ons kantoor zijn vaste teamdagen (het is vechten om een plek), als je op een andere dag gaat zit je zonder collega's op kantoor te teamsen. Vrij zinloos lijkt mij.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 07:32

Jaja, wij mogen ook 1 dag per maand naar kantoor :')
Zal wel wennen zijn na 1,5 jaar thuis.

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 07:37

Wat moeten er een boel mensen weer naar kantoor, dat had ik niet verwacht!
Wij blijven gelukkig hybride werken, aantal dagen kantoor naar keuze. Er zijn bepaalde afspraken waarvoor ik eens naar kantoor toe moet, maar verder kan alles prima vanuit huis.

MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 08:16

Wij starten voorzichtig kantoor weer op van 20% naar 40% bezetting.

In de praktijk betekend dit met het team 1 vaste dag per week op kantoor.
Daarnaast als er plek is mag je een dag bij reserveren. Dat doe ik dus de maand oktober ben ik 2x per week op kantoor en 3x thuis.

November wordt uitgebreid qua plekken, dan ga ik naar 3x per week kantoor en 2x thuis.

December mogen we allemaal weer en hebben we ook weer vaste plekken. Moet tekenen voor een flex optie waarbij ik 60% op kantoor moet zijn en helemaal mag. Dat ga ik doen en dan 3 of 4 dagen kantoor per week en minimaal dus 1 dag thuis, naar eigen inzicht in te vullen.

veneri
Berichten: 880
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 08:22

hier werken we nu ook 2 dagen thuis, 2 of 3 dagen kantoor. door lichamelijke klachten werk ik nu nog volledig thuis. straks weer naar kantoor zal wennen zijn, is 1 uur enkele reis excl. de dagelijkse files op de route. ik vind thuiswerken en overleg via teams prima, hoef niet zo nodig allemaal mensen om mij heen, en voor kort overleg en praatje pot kan je ook prima ff bellen met elkaar. ik vind het veel rustiger werken vanuit huis iig.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 08:28

Gezien de flinke drukte op de weg weer rond naar werk ga tijd drenk ik dat merendeel weer volledig op het werk zit ipv thuis. De hoeveelheid files is alweer bijna pre coronatijd. -O-