Wat is jouw eigenaardigheidje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jojoju

Berichten: 3793
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:56

Ik vind het heerlijk om mijn auto te wassen in zo'n wasbox, met de hogedruk

Hoeslakens mogen echt niet binnenstebuiten om het matras gaan, dat geeft meteen error

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:58

Ik heb gekleurde wasknijpers en ik moet wel 2 van dezelfde kleur per kledingstuk gebruiken

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:05

ik kan geen koekjes/snoepjes/watdanook in de vorm van beestjes of met gezichtjes eten. Dan voel ik me schuldig en heb ik nog de hele dag spijt. Het begon vroeger toen ik een chocoladekikker mee naar school kreeg in groep 3, 'm op at en daarna huilend naar de juf liep omdat ik me schuldig voelde. Ik kreeg op m'n lazer dat ik me niet moest aanstellen. -O-

Maar het is nog steeds. Chocoladepaashazen? gaat niet. Zelfs als ik op een leeg pak melk een gezichtje teken, kan ik het niet over m'n hart verkrijgen om 'm weg te gooien, laat staan erop te gaan staan om 'm op te vouwen.

Is het lastig? ja. Kan ik er iets aan doen? Nee.

SandAndOak
Berichten: 153
Geregistreerd: 18-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:10

CupCakes_ schreef:
Ik draag al zolang ik weet twee verschillende sokken. En als ik per ongeluk twee dezelfde sokken aan heb, gaat alles geheid mis op een dag. _O-


Exact hetzelfde. :') Ik wissel ze ook om als ik perongelijk wel dezelfde pak. Ook een soort duurzaamheid statement want waarom zou je 1 sok die heel is niet meer dragen als nummer 2 kapot is, tja. :D

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:36

Snadrem schreef:
Ik wil geen twee verschillende boterhammen op elkaar. Ze moeten passen. Dus zoals ze in het brood zaten, zo moeten ze ook op elkaar met beleg er tussen. Niet gedraaid of omgekeerd.

En ook zeker niet een boterham uit het ene brood met een boterham uit het andere brood.

Mijn vriend moest er even aan wennen, maar inmiddels snapt hij ook dat de wereld zoals wij hem kennen nooit meer hetzelfde zal zijn als we de broodregel niet respecteren.


Dit precies!! En mijn man pakt soms zomaar achteloos een sneetje uit het midden -O-

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:41

Negerzoen schreef:
Ik ben een van de weinige mensen die het echt geen reet interesseert hoe om het wc papier op de houder hangt en dat levert mijn omgeving de nodige frustraties op :')

haha tik 'm aan! Hier nog zo iemand :D

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:41

Wat zijn jullie hysterisch, heerlijk topic :D

Niobe

Berichten: 7988
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:43

Buiten mijn huis eet ik geen beleg op mijn brood. Dus ik neem altijd droog brood mee naar werk, wat mijn collega’s (zelfs na 8 jaar nog) ontzettend raar vinden :')

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:45

Niobe schreef:
Buiten mijn huis eet ik geen beleg op mijn brood. Dus ik neem altijd droog brood mee naar werk, wat mijn collega’s (zelfs na 8 jaar nog) ontzettend raar vinden :')

Ja dit kan ik beamen :')

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:48

Als ik de poort/deur auto dicht doe moet ik tegen mezelf zeggen 'ik doe nu de deur op slot' en er aan rammelen want anders loop ik na 100m terug

(heb sowieso veel check/controle gedragingen)

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:56

Niobe schreef:
Buiten mijn huis eet ik geen beleg op mijn brood. Dus ik neem altijd droog brood mee naar werk, wat mijn collega’s (zelfs na 8 jaar nog) ontzettend raar vinden :')

Maar dat is toch niet lekker? Brood zonder beleg :+ Ik zou dan denken dat je op je werk geen brood eet, maar iets anders?

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:02

verootjoo schreef:
Snadrem schreef:
Ik wil geen twee verschillende boterhammen op elkaar. Ze moeten passen. Dus zoals ze in het brood zaten, zo moeten ze ook op elkaar met beleg er tussen. Niet gedraaid of omgekeerd.

En ook zeker niet een boterham uit het ene brood met een boterham uit het andere brood.

Mijn vriend moest er even aan wennen, maar inmiddels snapt hij ook dat de wereld zoals wij hem kennen nooit meer hetzelfde zal zijn als we de broodregel niet respecteren.


Dit precies!! En mijn man pakt soms zomaar achteloos een sneetje uit het midden -O-


Oh, maar dit doe ik ook. Maar dan toch moeten ze achter elkaar zitten want dat is t beste.... :+

Best veel dingen lees ik inmiddels die ik inderdaad maar even snel vergeten was :7

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:04

Jojoju schreef:
Ik vind het heerlijk om mijn auto te wassen in zo'n wasbox, met de hogedruk

Hoeslakens mogen echt niet binnenstebuiten om het matras gaan, dat geeft meteen error

Brrr zijn er mensen die dat laatste wel acceptabel vinden?

Fitzroy

Berichten: 25132
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:05

Ik gebruik altijd van ieder brood de eerste en laatste sneetjes en het kapje niet. Die vind ik te klein :+

Ik laat alleen bij koffie een slokje onderin zitten.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:07

Als ik bij het kijken van een film of serie één woord niet goed heb gelezen of verstaan spoel ik hem altijd terug. Anders krijg ik helemaal een naar gevoel :')

Boeken lees ik bijna nooit, want ik lees altijd de leestekens mee. Best vervelend eigenlijk, duurt het lezen 2x zo lang door en vind ik er ook niks meer aan. Maar als ik het niet doe krijg ik zo'n zelfde naar/'incompleet' gevoel als bij dat andere.

Vroeger had ik altijd dat ik de deurklink aan beide kanten van de deur moest hebben aangeraakt voordat ik hem dicht deed. Gelukkig is dat nu over.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:11

Het volume van mijn autoradio mag enkel op veelvouden van 5 staan (dus 5 - 10 - 15 - ...) anders krijg ik een heel ongemakkelijk gevoel. Dit is enkel in mijn auto en enkel met die radio 8)7.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:11

Ik moest even hard denken wat mijn eigenaardigheidjes zijn, maar ik heb er wel degelijk een aantal, waaronder deze:

Al mijn huisdieren 'hebben' een eigen stemmetje (als in: ik heb een stemmetje voor hen bedacht) en ja, soms kan ik hele conversaties hebben met mezelf en soms 'praat' mijn huisdier zelfs tegen mijn man. :') Dat mijn man nog niet gillend van mij is weggerend mag een wonder heten.

Het gaat overigens verder prima met me. :+

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:14

Qimm schreef:
Ik heb gekleurde wasknijpers en ik moet wel 2 van dezelfde kleur per kledingstuk gebruiken


Toen ik nog wasknijpers gebruikte, had ik dit ook ja. Daarom had ik op een gegeven moment maar houten wasknijpers, dan had ik dat probleem niet.

Malbec
Berichten: 1952
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:14

Ik moet 's ochtends echt opstarten. Kopje koffie en even in het niets staren ofzo. Als ik hier geen tijd voor heb, voel ik me de hele dag onprettig.

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:22

JoT schreef:
Als er meerdere kleuren snoepjes in een zak zitten, dan moet ik er absoluut eentje van elke kleur hebben. Willekeurig een greep doen of één snoepje pakken is geen optie :o


Check! :D :D

Niobe

Berichten: 7988
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:25

Ineke2 schreef:
Niobe schreef:
Buiten mijn huis eet ik geen beleg op mijn brood. Dus ik neem altijd droog brood mee naar werk, wat mijn collega’s (zelfs na 8 jaar nog) ontzettend raar vinden :')

Maar dat is toch niet lekker? Brood zonder beleg :+ Ik zou dan denken dat je op je werk geen brood eet, maar iets anders?


Dat zegt iedereen idd, maar ik vind het juist wel lekker :D

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:31

JoT schreef:
Qimm schreef:
Ik heb gekleurde wasknijpers en ik moet wel 2 van dezelfde kleur per kledingstuk gebruiken


Toen ik nog wasknijpers gebruikte, had ik dit ook ja. Daarom had ik op een gegeven moment maar houten wasknijpers, dan had ik dat probleem niet.


Houten wasknijpers vind ik dan weer te saai :') Ik heb er gelukkig niet echt 'last' van en zelfs mijn man houdt er rekening mee als hij helpt met ophangen :D

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:36

Jojoju schreef:
Hoeslakens mogen echt niet binnenstebuiten om het matras gaan, dat geeft meteen error

Hoezo doen mensen hoeslakens binnenstebuiten!? Dat hoort niet!

En sokken met naadjes, de gewone standaard sokken die bijna iedereen draagt. Vreselijk vind ik dat.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18145
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:39

He, gelukkig. Als ik dit topic zo lees ben ik zo apart nog niet *D.

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:54

Adamootje schreef:
Ik moest even hard denken wat mijn eigenaardigheidjes zijn, maar ik heb er wel degelijk een aantal, waaronder deze:

Al mijn huisdieren 'hebben' een eigen stemmetje (als in: ik heb een stemmetje voor hen bedacht) en ja, soms kan ik hele conversaties hebben met mezelf en soms 'praat' mijn huisdier zelfs tegen mijn man. :') Dat mijn man nog niet gillend van mij is weggerend mag een wonder heten.

Het gaat overigens verder prima met me. :+

Grappige dingen komen er voorbij (dat met die snoepjes in de vorm van dieren haha). Onze kat heeft ook een specifieke stem. Ze 'praat' ook altijd Engels. We grappen altijd dat ze het over Tsjernobyl heeft omdat ze uit Oekraïne komt. :')

Verder heb ik een afkeer van knopen (van kleding), brr die hoeven echt niet in mijn buurt te komen. Ik wil ze liever niet aanraken en het woord het liefst ook niet uitspreken. Knopen aan een spijkerbroek en drukknopen kan ik mee leven, maar verder zul je mij er nooit mee zien. Dit heb ik al vanaf dat ik een kind was, geen idee hoe het is gekomen. :Y)

In de trein zit ik het liefste altijd met mijn linkerschouder naar het raam en in andere ruimte heb ik vaak ook een specifieke plek waar ik het liefste wil zitten. :=