Leeg 'receptenboek' met verplaatsbare pagina's?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Leeg 'receptenboek' met verplaatsbare pagina's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 13:28

Hoi! Ik heb een beetje een lastig idee in mijn hoofd geloof ik. De afgelopen 2 jaar ben ik fanatiek gaan bakken, en heb ik 100+ recepten in een programma op mijn laptop overgetypt zodat ik ze kan bewaren. Alleen heb ik nou het idee om deze recepten weer op te schrijven in een mooi boek, zodat het later in mijn eigen huis mooi in de keuken kan staan. En dan hoef ik niet steeds mijn laptop te pakken als ik een recept van mijn lijst wil maken :+

Van school heb ik nog een mooie dummy met een heleboel lege pagina's. Ik ga waarschijnlijk de pagina's er voorzichtig uitscheuren en een ringmechanisme in de kaft plaatsen. Op die manier is het mogelijk om de pagina's te perforeren, en onderling te verplaatsen in het boek. Ik wil namelijk dat alles netjes geordend staat (niet dat ik 5 cheesecake recepten heb, daarna 6 cupcakes en dan maak ik een nieuwe soort cheesecake die dan niet bij die 5 anderen kan omdat het papiertje niet aansluit). Geen idee of jullie dit zo snappen maar dat is dus een heel gedoe.

Maargoed, dat is dus één boek. En aan 1 heb ik er niet genoeg :') Ik weet wel dat Laura's Bakery zo'n soort boek heeft ontworpen (https://www.laurasbakery.nl/reserveren-het-lauras-bakery-receptenboek/), maar ik wil graag een blanco ontwerp zonder lijntjes. En dat je dus die ring open kan maken. Ik wil géén map!! Dat vind ik voor dit doel niet mooi genoeg en ook niet zo praktisch.

Heeft iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden? Ik heb google al rondgezocht maar als zoekresultaat krijg ik steeds of een map, of iets met een ringband die niet open kan...

EDIT: vergeten te zeggen; ik wil het liefst iets in A4-formaat en niet duurder dan €30/40

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:38


Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Leeg 'receptenboek' met verplaatsbare pagina's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 13:46

Dat komt al veel meer in de goede richting, dankjewel! Nu even zoeken of ze ook zonder lijntjes of ruitjes hebben.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Leeg 'receptenboek' met verplaatsbare pagina's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:50

Ik zou denken aan een eenvoudige inbindmachine: https://www.bol.com/nl/nl/p/inbindmachi ... 055352685/
Dat ziet er gewoon netjes uit en als je nieuwe pagina's toe wilt voegen dan moet je de oude binding loshalen en opnieuw doen. Dat is dus niet zinvol als je dat iedere dag wilt doen, maar zoals jij het beschrijft is het iets wat niet zo heel vaak voorkomt.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:57

ow had over "de geen lijntjes" heen gelezen, dacht dat je met blanco bedoelde "geen voorgedrukte titels of illustraties"
Geloof de lijntjes op de pagina's van de gerecycleerde schriften erg licht grijs zijn en het papier niet zo spier wit...

edit: atoma heeft ook "tekenblokken" Dus mss is 2 schriften combineren een optie
https://atoma.be/nl/product/schetsboek/ ... op=without

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Leeg 'receptenboek' met verplaatsbare pagina's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:04

Inbinden inderdaad :j Mooi voorblad erbij, eventueel kun je daar een mooie foto op fotopapier voor uitprinten, want ook geprinte vellen kun je gewoon inbinden.
Je kan dan ook bv kiezen voor dikker papier en gekleurd papier enz, dus wat meer opties dan alleen de standaard ringband vellen.
Inbinden kan ook met een metalen ring, dat is een stuk steviger maar dat zul je dan bij een boekhandel moeten laten doen want die apparaten zijn veel duurder om zelf aan te schaffen.

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Leeg 'receptenboek' met verplaatsbare pagina's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 14:12

Bedankt voor de opties iedereen +:)+ Denk dat ik er zo wel uit kom.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11571
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Leeg 'receptenboek' met verplaatsbare pagina's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:02

Ik verplaats het topic nog even naar LZP Leven zonder Paarden omdat het daar beter past

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: Leeg 'receptenboek' met verplaatsbare pagina's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:19

Ik heb het Laura's Bakery Receptenboek en die bevalt eigenlijk heel goed, maar ik zag dat je die eigenlijk al afgeschreven had. Verder heb ik ook verschillende ideeën gehad en van alles geprobeerd, maar dit is echt het fijnste. :j