Secret Santa Surprise 2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 21:24

Zo, de verbouwing hier in huis is zo goed als klaar en de kinderkamer is in grote lijnen af. De muren zijn geverfd en de meubels zijn in elkaar gezet. Ik heb nog wel het plan om een muurschildering te maken en de kamer verder aan te kleden, maar dat kan ook tijdens mijn verlof. Hoef ik mij niet te vervelen. :Y)

Bliinii, sterkte met je kleintje. Lijkt me verschrikkelijk om je kindje zo ziek te zien.

Alja, van harte nog met de geboorte van jouw kleintje.

germie

Berichten: 25995
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 21:30

Ik denk ook dat iedereen zijn best doet. Wil je echt invloed hebben op de inhoud van het pakket, dan moet je niet meedoen.

Ik zal eind november waarschijnlijk ook wat minder actief zijn, maar dan ben ik op kadootjesjacht. Ik wil proberen weer iets passends uit het buitenland te halen. Mits het kan met het lijstje van mijn lootje natuurlijk.

Bienotje

Berichten: 10874
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 22:11

Wanneer worden de lootjes ook alweer verzonden en tot wanneer kunnen adres wijzigingen nog?

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 22:13

Eerste week november volgens mij

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 22:15

Bienotje schreef:
Wanneer worden de lootjes ook alweer verzonden en tot wanneer kunnen adres wijzigingen nog?

Adreswijzigingen kunnen nog tot het begin van de verzendperiode.
Hebben we natuurlijk liever niet, maar in theorie kan het :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 22:20

Iedereen doet zijn best, maar ik begrijp ook de afwegingen die het beheer moet maken.

Bijna cadeautjes koop tijd *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 22:23

idinn schreef:
Iedereen doet zijn best, maar ik begrijp ook de afwegingen die het beheer moet maken.

Bijna cadeautjes koop tijd *\o/*
Ik heb er nu al zin in! *\o/* Ook heel veel zin om te gaan breien. O:)

Vavane
Berichten: 154
Geregistreerd: 30-12-09

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 22:33

Ik kijk ook uit naar 1 nov. Heb al meerdere winkels op mijn lijsten waar ik langs wil om te kijken naar leuke cadeautjes *\o/*

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 22:36

M_D_H schreef:
Secret Santa Beheer Mededeling

Citaat:
Naar aanleiding van de berichten van Nikki en Alja plaats ik toch dit bericht.

Onze positie als beheer is heel lastig, iedereen heeft namelijk een reden om minder actief te zijn, even niet te kunnen reageren, of eventjes afwezig te zijn. Maar wij hebben niet alleen met jullie als deelnemers/lootjes te maken, maar ook met jullie als Santa's.

De "twijfellijst" was voor ons dit jaar een hele moeilijke lijst.
Wij hebben er meerdere uren over gesproken wat wij moesten doen.
Want iedereen heeft een reden om niet te kunnen reageren en de meeste redenen zijn verdomd goed ook.
Maar voor een Santa is iemand met 3 berichten, niet leuk, en daar moeten wij ook aan denken.
Dat brengt ons in een enorm lastig parket, want wat heeft prioriteit?

Wij hebben vandaag een complete lijst gemaakt met daarin hoeveel berichten er zijn geplaatst, hoeveel van die berichten er nuttig waren voor een Santa, wanneer het laatste bericht is geweest, of de deelnemer al vaker heeft mee gedaan, zijn er eerder "problemen" geweest met activiteit, en wat is de reden voor de afwezigheid?

Dan kunnen we honderd verschillende redenen bedenken waarom je wel mag mee doen of waarom niet, maar niks is eerlijk en niks voelt goed.
Wij sluiten ook liever niemand uit, dit doen wij echt niet voor onze lol!
En daarom hebben wij nog eenmaal een bericht gestuurd met daarin de vraag alsjeblieft de activiteit te verhogen om te voorkomen dat wij de noodgedwongen toch die keuze moeten maken om de deelnemer uit te sluiten.
Wij hebben zonder uitzondering dit bericht naar iedereen van deze zogenaamde "twijfellijst" gestuurd, omdat dat het meest eerlijke is om te doen.

Vinden wij het leuk om dit bericht te sturen? Nee, absoluut niet.

Maar ik ben het wel eens met de ena laatste zin van Nikki, Secret Santa draait voor ons om het blij maken van anderen, maar helaas worden wij daarom als beheer wel gedwongen om ons af en toe wat "harder" op te stellen, om het voor iedereen leuk te houden en om hopelijk aan het einde van de rit, iedereen blij te kunnen maken.

Ik hoop op jullie begrip hiervoor.


Nou ik heb ook een bericht gehad en ik heb aal bijna alle edities meegedaan aan volgens mij 1 na niet.
En altijd ruim actief geweest.
Alleen nu op moment van mijn examen even niet.
Ik had in mijn post genoeg benoemd aan wat mijn lootje eruit kon halen wat in mijn pakket kon dus ik vond het bericht ook zeker niet nodig dus ik kan mij ook zeker wel vinden dat het niet leuk was deze te krijgen. En voelde mij ook wat aangevallen dat ik op de twijfel lijst stond

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 22:38

Ben zelfs met het vorige pakket helemaal naar vlakbij het huis van een bokker gereden en het pakket daar wezen verstoppen dus komop xD

carineken

Berichten: 693
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 22:40

Ik bedacht me nog iets geniaals.
Sinds mijn bevalling/longontsteking heb ik standaard koude voeten en handen.
Extra sokken voor in de gekke sokken collectie zijn ook altijd welkom.
Vorige week op controle geweest en ik kreeg fijntjes van de dokter te horen dat die vergeetachtigheid van de zwangerschap nog tot een jaar kan duren.
Ik “moet” voor alles lijstjes maken.
Ik maak een heel schema wanneer mijn zoontje gegeten heeft, wanneer hij zijn vitamines krijgt.
Paardrijden mag ik ook gewoon weer. Ben er nu 1 keer opgestapt.
Als ik had geweten hoe de andere ruiters ze zouden “verpesten” had ik ze 10 maanden laten stilstaan.

Charaz

Berichten: 24318
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 22:51

Ik snap heel goed dat het vervelend is om zo’n bericht te krijgen, maar met in het verleden niet opgestuurde pakketten snap ik ook heel goed waarom ze gestuurd worden.

Bienotje

Berichten: 10874
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 22:51

In korte tijd 2 adreswijzigingen hier, maar allemaal onder voorbehoud. Maar hoe dan ook komen ze wel bij mij uit. Dus kijk tzt even welk adres handigst is, maar SS hij gaat aankomen hoor dus niet over inzitten :)

En verder denk ik dat beheer het nooit helemaal goed kan doen. Aanspreken van mensen is niet leuk voor niemand niet. Het dubbele is dat het ook niet vast te leggen is wanneer wel/ niet en met begrip op elke situatie zou het weer af kunnen worden gedaan als meten met twee maten.

Jammer zo. En ik moet zeggen dat ik het ook lastig vind om in gesprek aangehaakt te blijven en vermoeden heb na voorstelpost er wel genoeg te vinden is. Maar na enkele editiesmerk ik dat vooral het meekletsen ook nog wel extra tips en ideeën geeft. Een lootje hebben met slechts één of twee posts in dit topic zou ik ook wel eerder teleurgesteld in zijn denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 22:59

Ik zou dat ook niet leuk vinden... domweg omdat mijn creativiteit voldoende input nodig heeft om op gang te komen _O- Een leuk pakket met leuke cadeaus en hint gaan mij aan de hand van stel 4 berichten niet lukken..

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:20

Sorry maar ik vind dit écht zó jammer dat mensen worden benaderd dat ze te weinig posten.

Het moet toch iets leuks zijn het hele SSS gebeuren. Als iemand niets of weinig post in dit topic dan kun je altijd nog door zijn/ haar berichten in andere topics zoeken. Dat is wat het voor mij leuk maakt, een beetje energie steken in het doorgronden van je lootje. Zo'n top of flop lijst is in mijn ogen leuk maar moet naar mijn idee gezien worden als richtlijn. Want als ik nu aangeef dat ik perse een rode Kerstster met zilveren stippen wil hebben dan ga ik daar zelf maar om. Het gaat juist over de moeite die een ander steekt om erachter te komen welk cadeau bij zijn of haar lootje pas met inachtneming van de tops/flops die het lootje heeft doorgeven bij het aanmelden of in dit topic heeft genoemd.

Ik heb dan geen berichtje gehad dat ik te weinig post maar voel me wel aangesproken.
Het gaat erom dat we wat moeite voor elkaar doen en elkaar een leuk pakket bezorgen. Maar als ik het mis heb en het erom gaat dat er in dit topic veel berichten moeten worden geplaatst ga ik er toch sterk overna denken om mezelf af te melden.

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:46

Ook ik heb mij helaas afgemeld.
Had er erg veel zin in om een leuk pakket samen te stellen, ben gek op cadeautjes kopen en maken.
Maar zo verplicht actief mee praten in een topic is niet wie ik ben.
Heb regelmatig wat getypt en weer verwijderd, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen :Y)

Veel plezier iedereen en ik hoop dat jullie mooie cadeautjes krijgen *\o/*

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:51

En toch snap ik "beheer" wel. Het is al een paar keer voorgekomen dat iemand die weinig of niet reageerde ook geen pakket verstuurde. Lekker dan, heb je 1 iemand die helemaal niets krijgt. Nu wordt dit wel opgelost, maar is een hoop geregel en gedoe.

Dan moet er 1 lijn getrokken worden. Misschien klinkt de toon niet aardig, maar moet alles maar in bubbelplastic verpakt worden?

Volgens mij is het heel simpel: in de OP staat heel duidelijk uitgelegd wat er van je verwacht wordt. Je ging daarmee akkoord toen je je hiervoor inschreef. Je wist dus wat de "eisen" waren. Nu kan er natuurlijk altijd onverwachts iets gebeuren, dan kan je een klein berichtje sturen naar beheer met de reden van je afwezigheid. Maar niet pas als je door beheer op de vingers bent getikt. Ik weet dat ik het in december beredruk ga krijgen. Maar ik weet ook waar ik aan meedoe, dus zal ergens tijd vrij maken om een berichtje te plaatsen. En laten we eerlijk zijn: hoeveel moeite is 1 klein berichtje per week?

Vergis je niet wat een organisatie hier achter zit. Daar hoeft mi geen extra werk bij.

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:56

Geen idee of er meer personen in dit topic van de spiritualiteit/zen zijn, maar ik bedacht nog een top: affirmatiekaarten :)

Jammer dat er dames afhaken, maar begrijpelijk dat beheer grip op de boel wil (proberen te) houden. Lastig.. :(:)

Jorex

Berichten: 9967
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:57

Ik vind mezelf ook te inactief voor nu. Maar weet dat ik actiever zal zijn nadat ik een lootje heb. Ik heb geen bericht gekregen, had het wel gesnapt als ik er 1 gekregen had.

Ik snap aan de ene kant het beheer, maar ook dat het bericht wat hard aan kan komen voor diegenen die op het moment door een moeilijke tijd gaan.

Jorex

Berichten: 9967
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 00:00

Ik heb zelf overigens aan 1 uitgebreid bericht genoeg om een leuk pakket samen te stellen. Maar ik snap dat dat ook niet voor iedereen geldt _O-

En ik was vergeten dat ik mijn post nog kon aanpassen. Maar ik doe weerwolven hier op bokt dus dan mag ik niet aanpassen. Het is tijd om te slapen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 00:26

yvje86 schreef:
Sorry maar ik vind dit écht zó jammer dat mensen worden benaderd dat ze te weinig posten.

Het moet toch iets leuks zijn het hele SSS gebeuren. Als iemand niets of weinig post in dit topic dan kun je altijd nog door zijn/ haar berichten in andere topics zoeken. Dat is wat het voor mij leuk maakt, een beetje energie steken in het doorgronden van je lootje. Zo'n top of flop lijst is in mijn ogen leuk maar moet naar mijn idee gezien worden als richtlijn. Want als ik nu aangeef dat ik perse een rode Kerstster met zilveren stippen wil hebben dan ga ik daar zelf maar om. Het gaat juist over de moeite die een ander steekt om erachter te komen welk cadeau bij zijn of haar lootje pas met inachtneming van de tops/flops die het lootje heeft doorgeven bij het aanmelden of in dit topic heeft genoemd.

Ik heb dan geen berichtje gehad dat ik te weinig post maar voel me wel aangesproken.
Het gaat erom dat we wat moeite voor elkaar doen en elkaar een leuk pakket bezorgen. Maar als ik het mis heb en het erom gaat dat er in dit topic veel berichten moeten worden geplaatst ga ik er toch sterk overna denken om mezelf af te melden.
Maar hoeveel is 1 bericht per week? Ik ben ook niet suuuuuper actief, maar probeer wel een beetje aan te haken als er tops of flops besproken worden. Het kost geen uren, hooguit 5 minuten in een week.

Ik denk dat het sowieso handig is als mensen het zich niet zo persoonlijk aantrekken. Omdat iets leuk en vrijwillig is, betekent het niet dat het ook vrijblijvend is en, zoals fohadie zegt, de regels staan duidelijk in de OP.

carineken schreef:
Ik bedacht me nog iets geniaals.
Sinds mijn bevalling/longontsteking heb ik standaard koude voeten en handen.
Extra sokken voor in de gekke sokken collectie zijn ook altijd welkom.
Vorige week op controle geweest en ik kreeg fijntjes van de dokter te horen dat die vergeetachtigheid van de zwangerschap nog tot een jaar kan duren.
Ik “moet” voor alles lijstjes maken.
Ik maak een heel schema wanneer mijn zoontje gegeten heeft, wanneer hij zijn vitamines krijgt.
Paardrijden mag ik ook gewoon weer. Ben er nu 1 keer opgestapt.
Als ik had geweten hoe de andere ruiters ze zouden “verpesten” had ik ze 10 maanden laten stilstaan.
Volgens een vriendin die inmiddels midden-50 is en kinderen van boven de 20 heeft, komt het nooit meer goed met die vergeetachtigheid. :))

Wat me trouwens net te binnen schiet: boeken of tijdschriften met haak- of breipatronen in een beetje moderne stijl. Met name sweatshirts wil ik wat meer gaan maken. Ik vind vooral dingen met lacework of kleurpatronen rondom de hals heel vet!

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 00:40

Helaas jammer meiden

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 00:46

Als je onder de bokt naam op geplaatst klikt kan je zien wat iemand in dit topic heeft geplaatst.

Ik zie dat jij wel regelmatig wat post.

Even snel geklikt op mensen.
Sommige hebben al een maand niks gepost.

Snap wel dat beheer zich zorgen maakt of ze nog actief worden of dat er een pakket straks opgestuurd gaat worden.
Het is geen aanval gewoon een herinnering.

Als jij straks een lootje krijgt met 3 berichten is het te hopen dat diegene nog post dat het pakket binnen is en er blij mee is en nog gaat uitzoeken van wie het pakket is.
Daar ben je als ss ook benieuwd naar.

Er komt best wat bij kijken.

yvje86 schreef:
Sorry maar ik vind dit écht zó jammer dat mensen worden benaderd dat ze te weinig posten.

Het moet toch iets leuks zijn het hele SSS gebeuren. Als iemand niets of weinig post in dit topic dan kun je altijd nog door zijn/ haar berichten in andere topics zoeken. Dat is wat het voor mij leuk maakt, een beetje energie steken in het doorgronden van je lootje. Zo'n top of flop lijst is in mijn ogen leuk maar moet naar mijn idee gezien worden als richtlijn. Want als ik nu aangeef dat ik perse een rode Kerstster met zilveren stippen wil hebben dan ga ik daar zelf maar om. Het gaat juist over de moeite die een ander steekt om erachter te komen welk cadeau bij zijn of haar lootje pas met inachtneming van de tops/flops die het lootje heeft doorgeven bij het aanmelden of in dit topic heeft genoemd.

Ik heb dan geen berichtje gehad dat ik te weinig post maar voel me wel aangesproken.
Het gaat erom dat we wat moeite voor elkaar doen en elkaar een leuk pakket bezorgen. Maar als ik het mis heb en het erom gaat dat er in dit topic veel berichten moeten worden geplaatst ga ik er toch sterk overna denken om mezelf af te melden.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 03:49

Ik begrijp het beheer ook en je moet ergens een lijn trekken en geen uitzondering maken, dat kan erg hard aanvoelen maar ik zou het zo jammer vinden om een lootje te krijgen wat weinig post op het forum...

De pret van vorig jaar geeft zo'n geweldig leuk gevoel,nu had ik ook echt een super Santa (from hell soms) _O-

Maar ik las ook berichten van Santa's die zoveel werk ervan hadden gemaakt en al dat werk werd niet benoemd, -O- |(

Mensen vat het niet persoonlijk op,er zitten ook mensen in de organisatie en die kunnen het nooit voor iedereen goed doen -helaas- hoe ze het ook doen.

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 06:54

Hier nog een top, mijn badzout is op! Gaat altijd zo hard hier, dus altijd welkom of iets anders lekkers voor in bad is altijd fijn.

Ben ook nog opzoek naar een fijn A4 schrift met gewone lijnen. Liefst met een leuke voorkant die wel geschikt is voor op kantoor.

Die champignonsnijder klonk trouwens ook heel handig!

Heb trouwens zelf ook een goede week geleden bericht gehad vanuit het beheer of ik het topic wellicht vergeten/kwijt was en was zelf wel blij met dat berichtje, want het was inderdaad even aan mijn aandacht ontsnapt.