Leuk vintage blousje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Leuk vintage blousje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 20:48

Op instagram kwam ik iemand tegen die een heel leuk blousje aan had. Ik denk dat het een vintage blouse is, maar ik vind het altijd moeilijk om zoiets zelf te kunnen vinden in oa. tweedhandse winkels en vinted. Misschien dat jullie mij kunnen helpen met de zoektocht naar zoiets!

Afbeelding

Deze vond ik ook nog heel leuk, dus zoiets lijkt me ook leuk!

Afbeelding

Alvast bedankt!!

MonaLieske

Berichten: 1520
Geregistreerd: 01-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:01


Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:02


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41605
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Leuk vintage blousje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:04

Je kunt de bovenste afbeelding ook door Google lens gooien :).

GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 21:11

MonaLieske schreef:
Dit soort blousjes hebben ze bij lokale vintage winkels of ketens als de Episode en Vintage Island altijd wel.

Ook op Vinted staat er genoeg, maar zul je misschien even moeten puzzelen met de juiste zoekwoorden.

https://www.vinted.nl/dames/kleding/top ... -gestreept

https://www.vinted.nl/femmes/vetements/ ... age-blouse

https://www.vinted.nl/dames/kleding/top ... es-vintage


Hm ja deze zijn allemaal wel heel anders. Zulke kom ik ook wel tegen op vinted maar vind die niet zo leuk. Bij de Episode kom ik ook wel vaak maar dan moet je er maar net tegen aanlopen ook.

_San87_ schreef:
Je kunt de bovenste afbeelding ook door Google lens gooien :).



Hoe werkt dat?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41605
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:21

GerenGer schreef:
MonaLieske schreef:
Dit soort blousjes hebben ze bij lokale vintage winkels of ketens als de Episode en Vintage Island altijd wel.

Ook op Vinted staat er genoeg, maar zul je misschien even moeten puzzelen met de juiste zoekwoorden.

https://www.vinted.nl/dames/kleding/top ... -gestreept

https://www.vinted.nl/femmes/vetements/ ... age-blouse

https://www.vinted.nl/dames/kleding/top ... es-vintage


Hm ja deze zijn allemaal wel heel anders. Zulke kom ik ook wel tegen op vinted maar vind die niet zo leuk. Bij de Episode kom ik ook wel vaak maar dan moet je er maar net tegen aanlopen ook.

_San87_ schreef:
Je kunt de bovenste afbeelding ook door Google lens gooien :).



Hoe werkt dat?

Op je telefoon met je vinger op de foto drukken tot er een venster opent, ergens onderin zie je zoeken met google lens, die aanklikken en dan krijg je resultaten te zien :).

MonaLieske

Berichten: 1520
Geregistreerd: 01-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:35

GerenGer schreef:
MonaLieske schreef:
Dit soort blousjes hebben ze bij lokale vintage winkels of ketens als de Episode en Vintage Island altijd wel.

Ook op Vinted staat er genoeg, maar zul je misschien even moeten puzzelen met de juiste zoekwoorden.

https://www.vinted.nl/dames/kleding/top ... -gestreept

https://www.vinted.nl/femmes/vetements/ ... age-blouse

https://www.vinted.nl/dames/kleding/top ... es-vintage


Hm ja deze zijn allemaal wel heel anders. Zulke kom ik ook wel tegen op vinted maar vind die niet zo leuk. Bij de Episode kom ik ook wel vaak maar dan moet je er maar net tegen aanlopen ook.

Deze voorbeelden heb ik in ongeveer 30 seconden gevonden, dus er is met betere zoektermen uiteraard meer te vinden op Vinted. De twee die je laat zien zijn ook echt heel verschillend, dus misschien kun je voor jezelf wat beter formuleren wat je precies zoekt. Dan kom je met Vinted en dergelijke ook wat verder. Met 'zoiets als dit' kom je er niet als je blijkbaar iets heel specifieks zoekt. Exact hetzelfde als de foto ga je natuurlijk niet vinden als je vintage zoekt, maar het is wel handig als je kunt zeggen of het je om de kleur of de print of de kraag of de mouw of de lengte of noem het maar gaat.

Kijk je verder bij episode en dergelijke ook op de mannenafdeling?

GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 21:36

Maar ik heb de foto van Instagram en niet van Google..

GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 21:38

MonaLieske schreef:
Hm ja deze zijn allemaal wel heel anders. Zulke kom ik ook wel tegen op vinted maar vind die niet zo leuk. Bij de Episode kom ik ook wel vaak maar dan moet je er maar net tegen aanlopen ook.

Deze voorbeelden heb ik in ongeveer 30 seconden gevonden, dus er is met betere zoektermen uiteraard meer te vinden op Vinted. De twee die je laat zien zijn ook echt heel verschillend, dus misschien kun je voor jezelf wat beter formuleren wat je precies zoekt. Dan kom je met Vinted en dergelijke ook wat verder. Met 'zoiets als dit' kom je er niet als je blijkbaar iets heel specifieks zoekt. Exact hetzelfde als de foto ga je natuurlijk niet vinden als je vintage zoekt, maar het is wel handig als je kunt zeggen of het je om de kleur of de print of de kraag of de mouw of de lengte of noem het maar gaat.

Kijk je verder bij episode en dergelijke ook op de mannenafdeling?[/quote]

Het gaat met name om de eerste! Ik heb al best lang gezocht op vinted, oa short sleeve, striped, vintage etc..
Ik kijk weleens op de mannenafdeling maar meestal zijn de blouses daar gewoon veel te groot.

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Leuk vintage blousje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 07:12

Dan download of screenshot je die foto om hem door google lens te gooien toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41605
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 07:16

GerenGer schreef:
Maar ik heb de foto van Instagram en niet van Google..

Maakt niet uit:

Afbeelding

Op Afbeelding zoeken met Google Lens klikken en er opent een nieuw venster met resultaten.


Schuur_ schreef:
Dan download of screenshot je die foto om hem door google lens te gooien toch?

En dat kan natuurlijk ook.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Leuk vintage blousje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 07:20

Op Instagram volg ik Vintage In Huis. Zij zoekt de mooiste pareltjes en verkoopt deze via insta. Ze heeft geregeld ook hele toffe vintage blouses, ik heb er laatst nog eentje bij haar gekocht.

MonaLieske

Berichten: 1520
Geregistreerd: 01-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 07:40

GerenGer schreef:
MonaLieske schreef:
Deze voorbeelden heb ik in ongeveer 30 seconden gevonden, dus er is met betere zoektermen uiteraard meer te vinden op Vinted. De twee die je laat zien zijn ook echt heel verschillend, dus misschien kun je voor jezelf wat beter formuleren wat je precies zoekt. Dan kom je met Vinted en dergelijke ook wat verder. Met 'zoiets als dit' kom je er niet als je blijkbaar iets heel specifieks zoekt. Exact hetzelfde als de foto ga je natuurlijk niet vinden als je vintage zoekt, maar het is wel handig als je kunt zeggen of het je om de kleur of de print of de kraag of de mouw of de lengte of noem het maar gaat.

Kijk je verder bij episode en dergelijke ook op de mannenafdeling?


Het gaat met name om de eerste! Ik heb al best lang gezocht op vinted, oa short sleeve, striped, vintage etc..
Ik kijk weleens op de mannenafdeling maar meestal zijn de blouses daar gewoon veel te groot.

Dan wordt het lastig, want de eerste lijkt me gezien het model en de sluiting (knopen rechts) zeker van de mannenafdeling.

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Leuk vintage blousje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:30

Heb je al bij de kringloop gekeken?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:54

Hoe werkt dat?
Citaat:
Op je telefoon met je vinger op de foto drukken tot er een venster opent, ergens onderin zie je zoeken met google lens, die aanklikken en dan krijg je resultaten te zien :).


Dat werkt wel in Chrome, maar niet in Safari, merk ik :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41605
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:55

MoniqueT schreef:
Hoe werkt dat?
Citaat:
Op je telefoon met je vinger op de foto drukken tot er een venster opent, ergens onderin zie je zoeken met google lens, die aanklikken en dan krijg je resultaten te zien :).


Dat werkt wel in Chrome, maar niet in Safari, merk ik :D

Ooh, misschien is dat een feature die enkel Google heeft :=.

Ik gebruik alleen maar Chrome, niet bij stil gestaan dat er ook andere browsers zijn :)).

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 11:03

Bij de grotere vintage kledingwinkels! Dus niet de kleding afdeling bij de kringloop, al zal je daar misschien ook geluk kunnen hebben.

ryukapple

Berichten: 1777
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Leuk vintage blousje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 11:57


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:07

is dit niet een oversized heren overhemd ?

die zul je legio met dit soort printjes hebben, en hebben ook zulke mouwtjes en kraag.

Babootje

Berichten: 26283
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Leuk vintage blousje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:16

ik zal eens in mijn kledingkast kijken.

GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Re: Leuk vintage blousje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 22:46

Bedankt allemaal!
Ik ga proberen of ik hopelijk iets in tweedehandse winkels kan vinden wat er op lijkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:53

GerenGer schreef:
Bedankt allemaal!
Ik ga proberen of ik hopelijk iets in tweedehandse winkels kan vinden wat er op lijkt :)


volgens mij kun je aan de kant van de knopen zien dat het een herenoverhemd is (heeft vast iemand meer verstand van, maar zitten iig aan de andere kant dan van die damesblouse..)

Helpt je misschien :D

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Leuk vintage blousje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 23:02

Dat bovenste bloesje heb ik nog in de kast liggen. Ooit nieuw gekocht en uiteindelijk een keer gedragen maar de kleur laat mij heel bleek lijken. Stuur me anders even een pb met de maat en regio. Dan mag je hem wel hebben.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Leuk vintage blousje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 23:25

Shein (Chinese website) heeft ook allemaal van dat spul. Wel even goed de reviews lezen om te kijken of de kwaliteit oke is. En 9 van de 10x kun je een maat groter bestellen. De Aziaten zijn wat klein ;)

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 07:02

Kookaburra schreef:
Shein (Chinese website) heeft ook allemaal van dat spul. Wel even goed de reviews lezen om te kijken of de kwaliteit oke is. En 9 van de 10x kun je een maat groter bestellen. De Aziaten zijn wat klein ;)


Ja, lekker duurzaam kopen bij Shein :=

Ik koop dit soort blousjes altijd op Vinted. Er zijn een aantal verkopers die ik in de gaten hou en die dit soort dingen altijd wat hebben. Zo kocht ik laatst wat bij deblosjes.

En ik weet niet waar je woont, maar 10 september organiseert the vintage rebel weer een vintage kilo sale in Utrecht.